Je to autobus. Rozvážná, silná, pohodlná, hodná. Klidně bych ji doporučil začátečníkovi, klidně radši než nejakou zmrzlinu s 600 ccm. Sice je těžká, ale po rozjezdu to skoro není poznat. Brzdy i na svůj věk jsou solidní.
První dojmy - už ji mám 10 let, tak si první dojmy nepamatuji, ale asi že je těžká a silná.
Motorku bych doporučil pro - pro toho, kdo ví co chce...
Doplňky na motorce - boční a horní nosič
Recenze
Rozvážná, silná, pohodlná, hodná. Klidně bych ji doporučil začátečníkovi; klidně radši než nejakou zmrzlinu s 600 ccm. Sice je těžká, ale po rozjezdu to skoro není poznat. Brzdy i na svůj věk jsou solidní.
Spotřeba běžně kolem 5,6 což je super; ale umí i za 8.
Na dálnici to není, ale na kochání se po okresce...
Vždy mě Zephyr dovezl kam jsem chtěl a vůbec bych se nebál jet na dalekou cestu.
Historie:
- 1992 vyrobena
- 1996 dovezena z DE
- 1996 - 2004 jeden majitel
- 2004 koupil ji brácha
- 2005 - 2015 ... moje
Co jsem za kdy opravoval a měnil...
cca 2008
- těsnění: pod ventilové víko, pod šrouky víka a i těsnění bočních krytů vačkových hřídelí
2010
- nové příruby mezi airbox a karburátory. Původní příruby už poznamenal zub času a trochu se scvrkly.
- nové palivové ventily do plovákových komor
- doplnil jsem palivový filtr. Do karbeců šel z nádrže takový jemný bordýlek a rozhazovalo to hladinu. Dost jsem se u ladění hladin navztekal, než jsem na to přišel :)
2012
- rozebral jsem všechny brzdové třmeny a vyčistil je. Krásně teď pístky chodí :)
- seřídil jsem ventily - i když to nebylo ani třeba, jen tři byly blízko okraje rozsahu; rozvoďák je někde v půlce...
2014
- nové přední desky - origo KAWA, páč ty Gold Freny pískaly a měl jsem pocit, že vydírají kotouče.
- výměna brzdovky, pročištění brzdového systému i hydraulické spojky
- úprava řadicího měchanizmu - kladky aretující váleček, který posouvá vidličky, byly nahrazeny kuličkovými ložisky - hladčejí a přesnějí to teď řadí
- nová řetězová sada - řetěz ČZ 530 DZX. No a když už jsem měnil řetěz - vyndávám ven kývačku abych nemusel nýtovat řetěz (nějak k těm nýtovaným nemám důvěru) - tak jsem přelakoval kývačku = jako nová
- no a když už bylo venku zadní kolo, tak se daly nová SKF ložiska kola i rozety, sice by ještě chvilku vydržely, ale ...
- stále jezdím na baterku, se kterou jsme Zephyra v r. 2004 koupili = 10 let. Je to YUASA... takže kluci investujte do kvality a na šmejdy typu Varta se vykašlete (Varta šla poslední dobou s kvalitou do kopru - v autě mi vydržela jen tři roky a i kluci v prodejně s baterkama o Vartě nemají valné mínění)
- preventivně vyměněna ložiska alterátoru. Preventivně kvůli tomu, že přece jen Zephyr má už 23 let a 96,000 km na tachometru. Užasné je, že uhlíky toho mají ještě hodně před sebou.
- a když už jsem měl venku altík, tak jsem vyčistil a namazal startér. Uhlíky i komutátor jako nové. Tak jen nový O-kroužek pro dobrý pocit. Kdyby mi někdo cizí dal do ruky tenhle startér a zeptal se mně, kolik si myslím, že má najeto motorka, ze které je tento startér, tak bych řekl tak 20,000. Prostě neuvěřitelné, jak jsou tyhle, dnes už youngtimery, dobře a kvalitně postavené
Pánové, ono to na první pohled vypadá, že jsem pořád něco opravoval tady a támhle, ale ve většině případů to jen běžná údržba způsobena tím, že Zephýrek už přechází pomalu do věku veterána a má slušnou dávku km na tachometru. No a taky tím, že jsem trošku pošuk, který se v tom rád vrtá a nesnáší, když někde byť i prolíná olej. Tady musím Kawu pochválit za kvalitně provedenou práci, protože kartery, válce i hlava jsou stále dokonale suché.
V dubnu jsem ji prodal a koukám se po něčem jiném. Občas si zavzpomínám :)
TAK TO JE PASTVA PRO OKO.
Paráda. Ať Ti dělá jenom radost. Za 10
Nádhera, gratuluji
pohodicka, taky ho mám v garáži. Je to srdeční záležitost.
Je to nádhera