PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník expert217
Vloženo 27.1.2013
Aktualizováno 14.10.2013
Zobrazeno 2 443x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3


Vloženo: 06.02.2014, Uskutečněno: 06.02.2014, Stav tachometru: 27350 km, Zhlédnuto: 12x


Všeobecně známo je, že se dělíme na 2 skupiny: Ti co už padali a ti co teprve spadnou. Tímto sem se zapsal do té první skupiny. Při havárii sem kupodivu neutrpěl větší zranění. Pár modřin, pohmožděná páteř (nevím jak moc, u doktora sem nebyl ale 2 týdny sem se jen stěží hýbal a 3 měsíce to cítil). No nato jak to vypadalo na místě doteď nechápu že sem se nepřerazil a že jsem vůbec tady
(Jawka totiž padla přímo na moje záda). Přesto sem dokázal i s ohnutou vidlí, řídítkama o 20° vyhnutýma, odrovnanými zády... dojet 10 km domů. Konec tlachání. První krok: zjistit co všechno se ohnulo. To se doma zjišťuje dosti těžko, ale když vám praskne držák nádrže a a nádrž vám nechce sednout do rámu, je jasné že je hnutý. Jeho rovnání je složitý a finančně náročný. Jelikož rám byl hnutý už od něčí minulé havárky tak sem to neřešil a nechal ho tak. Bystrým okem sem usoudil že se hnul pouze v ose motorky směrem nahoru. Tudíž se zmenší světlá výška cca o 2 cm. Ve svarech sem nenašel praskliny, ani na motoru. takže OK. Po nárazu to téměř vždy odnese vidlice s brýlemi. Jejich rovnání snad podle mě ani nejde. Zjišťování, zdali jsou ohnuté jde snad jen u nosných trubek a brýlí. Vše jde celkem snadno zjistit na tabuli skla ( na rovném povrchu). Položit trubky na sklo a kutálet s nimi. Pokud se mezi sklem a trubkou utvoří mezera vaše první kroky by měli vést do kovošrotu aby vydělali na nové. Obdobně otestujeme taky brýle. Pokud po položení na sklo a přitlačení na nějakou jejich stranu uslyšíte zvuk., přiberte je sebou. Ušetříte si cestu. To byla diagnostika. Já jsem v podstatě nemusel ani měřit. Po rozebrání a vypáčení vzpěry vidlice, která byla ohnutá o 5mm ( taký masivní kus oceli , která vyztuží vidlici aby se nekroutila), jsem mohl rovnou přemýšlet o kroku č. 2: Nákup nových dílů. Zní to jednoduše ale zas tak růžové to nebylo . Téměř všechny věci sem sehnal jednoduše a rychle( brýle, vzpěru, osu). potíž nastala s nosnýma trubkami. original nové sem nikde nemohl sehnat. pouze komplet i s kluzáky za 7000. Takže jsem hledal dál. Po 2 týdnech hledání a rozhazování sítí po internetu sem objevil vidlice z Jawy 650 Classic . Byl jsem ujištěn prodejcem, že byli vytažený z nový Jawky, bo se prý při brzdění strašně bořila. Na skle byli taky rovné a rozměrově seděli. Pouze měli 2 rozdíly. První, že měly jen 1 průtokovou díru místo 2 na původních. Byla sice větší, ale co do plochy stále menší o 3mm čtvereční. 2 odlišnost byl jiný rozměr vnitřní díry. Konkrétně její délka byla o 2 mm větší. Po zjištění že tyto trubky používají i na nových 640 neváhal jsem a kupil je za příjemnou cenu 900 za kus. Díly nakupene a de se na věc. Otevřít manuál zjistit co za přípravky potřebuju, jak se k čemu dostanu abych něco nezlomil, a přemýšlet jak ty přípravky vyrobit doma.Základ je jednoduchý. Vymontovat kluzáky. Oddělit přístrojovku a nádrž od rámu. Vyšroubovat první matici řízení, 2 matice kluzáků a sejmou horní brýle. Je dobré změřit si posuvkou vzdálenost od vrchu konce trubky ke spodním brýlím. ušetříte si nervování s ustavováním. Tady končí sranda. Teď je nutno dostat trubky z dolních brýlí. Je na to speciální přípravek. Pokud vidlice chcete prodat na Aukru, je dobré použít dřevěné polínko a kladivo. Pokud ne stačí jen kladivo. Povolit šrouby trubky a můžete začít do toho mlátit. Po asi jedné hodině mlácení a proklínání konstruktérů se vám podaří první trubku dostat ven. Po tomhle zážitku sem už měl ten den dost a pokračoval až po spánku. Po vyoperování druhé trubky bylo na čase vyhodit i spodní brýle. Stačí povolit matici. je ovšem třeba počítat s tím, že se vám všude vysypou kuličky z ložiska a jejich hledání je v prachu téměř nemožné. Doporučuji jich minimálně 20 kupit do zásoby, aby jste se den nezdrželi jako já. Pokud šetříte je dobré doslova vyjebat misku ložiska na spodních brýlích. Měla by tam být pouze nasazená, ale je tam skoro nalisovaná. Šroubovákem a kladivem by si měla dát říct. V tuto chvíli máme půlku za sebou a bude to jenom horší. Opačným způsobem nasadíme nové spodní brýle. Teď je třeba si vyrobit natahovák trubek. S kladivem a dřívkem to jde pomalu a hrozí zkřivení brýlí. Natahovák se skládá ze svařeného U-čka, pasoviny a zavitovky. Doporučuji větší než M8. Po 2 natažených trubkách závit zmizel. Při natahování je nutné průběžně kontrolovat rozdíl výšky oproti horním brýlím. To sem dělal tak, že sem si nasadil horní brýle a lehce dotáhl. rozdíl sem kontroloval posuvkou. dostal sem se na rozdíl 0.02mm. Natahl sem i druhou a úhelníkem zkontroloval kolmost trubky na čelo druhé trubky. tam byl rozdíl asi 0,1 mm. Což mi připadalo v normě.nasadíme vše na místo. Před nasazením kluzáků je nutné vyrobit podložku pod píst, který chodí v trubce. To je ten rozdíl 2 mm, o kterém jsem již psal. Zakoupil sem obyčejnou podložku, která vyhovovala vnějším průměrem a jaksi taksi i tloušťkou. Musel sem upravit výšku a vnitřní průměr. Vše se robilo fortunkou. Doporučuji si pořídit soustruh a ujebat si to na čisto. Podložku jsem dal jako poslední odspodu aby nedošlo k narušení výšky tlumení. Zbytek už si každý dokáže domyslet. Po složení jsem musel ještě doladit výztuhu vidlice, protože celá vidlice dřela v kluzácích a při jízdě se zadrhávala. Je to nekonečném rozkládání, úprava šířky výztuhy( roztáhnout nebo sklepnout), složení a zase vyzkoušení. Jen ladění mi trvalo tak 10 hodin. Rekapitulace: Náklady vyšli asi na 4500. Nepočítám projezděný benzín... Čas sem moc nepočítal ale odhaduji asi 30 hodin. A to je slušné neboť jsem to dělal poprvé a musel řešit nenadálé situace + vyrábět přípravky. Mašina se teď chová úplně jinak. Vidlice je o trochu tužší než original, se stejným olejem. Je proto lépe ovladatelná a lépe drží.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
expert217 (0) napsal 09.10.2014 v 18:56

Za 1) DěrnÉ a né Děrná. Vidím že 4 roky vysvětlování je stále málo.
2) Sem rád že si taky já trochu počtu a zasměju.
3) GoPro je stale ve vývoji, takže proto tu ještě není.

Nerezorex (0) napsal 08.10.2014 v 22:17

Skvěle a kdy sem dáš i GoPro4 made in děrná


Nejnovější záznamy v deníku
  • Příběh koncovek pokračuje.

    Poté co se začali rozpadat upravené originální koncovky, bylo nutné řešit obnovu. Připadá mi to jako nekonečný příběh. Z časových důvodů a náročnosti obnovy originálů, sáhl jsem zbaběle po koncovkách od TK Moto. Nejprve

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 15.05.2017
    Uskutečněno: 15.05.2017
    Tachometr: 51711km
  • Výfuk z plechovky.

    Co potřebuješ: 1) Hliníkový plech tl. 1mm, 1x1 m (bo míň ti neprodaj) 2) 15 cm hliníkového profilu 30x3 3) síťovina 4) vata do 2T výfuků 5) raznice 8mm 6) silikon na motory ( používám černý od Liqui Moly) 7) tr

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 05.03.2016
    Uskutečněno: 05.03.2016
    Tachometr: 43000km
  • Výroba držáku pro foťák.

    Čas od času je dobré si zaznamenat nějakou tu zatáčku nebo cestu. Všem známe GoPro je sice hezké, ale jít do krámu, nechat tam 8 papírků, jít domů, nasadit, zapnout a natáčet 300 po dálnici je pro mě moc jednoduchá zále

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 05.11.2014
    Uskutečněno: 05.11.2014
    Tachometr: 25000km
    Komentářů: 3x


TOPlist