PROFIL MOTORKY

Blata 125 Enduro (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 1.12.2012
Aktualizováno 17.2.2016
Zobrazeno 5 987x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Další stroj v naší garáži. Ku překvapení všech, další 125 ccm a dokonce od stejné firmy...

Více fotografii

Motorka koupena od Blata s.r.o. - Zatím jen dobré...

První dojmy - V následujících řádcích se vám pokusím popsat, co se u nás doma vlastně stalo :-D Pro některé bude znít vysvětlení jako renons, chyba systému nebo jen čisté zamilování. Mně to přijde jako rozhodnutí z rozumu :-D

Motorku bych doporučil pro - Každému, kdo si chce užít trochu srandy za relativně málo peněz.

Doplňky na motorce - Zatím žádné, mrkněte do deníku, kde se časem určitě něco objeví

Recenze

Abych začal... Vše začalo někdy na jaře roku 2010. V tu dobu jsme byli vlastníky našeho černého motardu. Proč zrovna začátek příběhu na jaro 2010? Protože to bylo první setkání naší Blaty 125 a Blaty mého kolegy a kamaráda Martice . Naše Blatky si hnedka padly do oka.
Začínalo to nejdříve nevinně. Letmé pokukování po sobě. Jenže společných zážitků přibývalo V srpnu 2012 jsme jeli společně na výlet. Bohužel se jsme naše Blatky nechaly bez dozoru přes noc...





No nejdříve jsme si mysleli, že se nic mezi nimi nestalo. Ovšem chyba lávky. 21.11. 2012 se najednou v garáži zrodila dcera oněch dvou strojů. Na první pohled byla jejich- bílá barva (od Martice), šachovnice (od nás). Jen nám neseděla svým určení. Přeci 2 motardy nemohou míti enduro? :-o Matematika, jako exaktní věda, nám to řekla jednoduše (-)*(-) = (+) Jejich záporné vlastnosti v terénu se spojili v jednu kladnou

A teďka jak to bylo skutečně Předchozí majitel Mistr.X jí koupil od firmy Blata jako předváděcí stroj s 5000 km najetými kilometry. Jenže Blatka Mistrovi nesedla ani po 1000 km ujetých km. Prodal jí proto zpět firmě Blata, která jí na svých stránkách začala nabízet za krásnou cenu 35 000 kč. Nikdo z nás si toho nevšiml, ale výše zmíněný Martic nás upozornil na tuto velice zajímavou nabídku Po krátké rodinné poradě jsme se rozhodli pořídit si druhý stroj z Blanska a pátou motorku do baráku

Motorku nám přivezla firma Top Trans na paletě.




Při převozu se jí nic nestalo, ovšem od předchozího majitele schytala pár nepěkných šrámů Pravý černý plast na masce byl zasažen pádem (odchlíplá barva z pod ní vykukující šedá), dále přední blatník (vystupující červená barva) a nakonec pravý plast u sedla. Na fotkách to moc nevypadá, ale oko znalce to pozná





Jinak motorka přišla z Blanska v podstatě po GO- do válce byl vložen nový píst i s kroužkama, vyměněna baterie, olej + olejový filtr, nová nejkvalitnější volnoběžka a nově namotaná cívka zapalování. Bohužel všechny tyto pozitiva zní dobře, ale znáte to... Co si člověk neudělá, nemá . Brzdy byly zadělány olejem, díky tomu jsme málem projeli vratama Jejich odmaštění nás stálo řádné úsilí. Byly velmi povoleny šrouby držící řidítka , lanko spojky vedlo přes kabely elektrického vedení- za pár tisíc km by došlo k jejich fatálnímu porušení. Vrchol byla ale chyba ve velkém TP, kde byl špatně uveden údaj o velikosti předního kola. Místo 21 palců bylo napsáno 19 :-o Díky tomu byl drobný problém při evidenčce. No zrovna nás to neutvrdilo, takže jsme si celou motorku oblezli ze předu do zadu. Naštěstí se žádné fatální chyby už neobjevily Nechci nějak kritizovat firmu, jsem jejich velký fanda, ovšem některé chyby byly celkem neodborné, skoro bych řekl začátečnické





Díky celkem velkým zkušenostem s motardem mám možnost zde podrobně popsat oba Blanenské modely jak z hlediska uživatelského, tak servisního Dá se říci, že jsme první majitelé, kteří vlastní oba modely Blaty 125 :-o Nebo nikoho jiného na světě neznám Pokud někoho takové znáte, dejte mi na něj kontakt

Motor:
Jedná se o klasický, všem známý, již z předešlého článku o motardu, 4T motor o objemu 125 ccm z produkce italské firmy Morini Motors. Motor je živen karburátorem Walbro s akcelerační pumpou. Jak asi všichni tuší, motor má charakteristiku točivou. Pod 6800 ot/min je motor vlažný po překročení této hranice uhání na 125 4T velice slušně. Omezovač otáček je nastaven na 11 500 ot/min. K této hranici se nemá vůbec cenu přibližovat, lebo vrchol točivého momentu a výkonu je dávno za hranicí svého maxima. Ideálně je točit motor maximálně do 10 000 ot/min. Bohužel motor se zajíždí, a tak nemohu srovnávat motor s cca 13 000 km najetýma kilometrama s čerstvým, nezajetým, motorem. Ale směle mohu říci, že jeho jízdní výkony budou velice podobné

Převodovka
Klasický 6-ti kvalt s neutrálem mezi 1. a 2. převodovým stupněm. Převodovka je přesná, řadí se hladce, s hledáním neutrálu není problém. Jen ranní start a následné rozjetí je doprovázeno tvrdým zařazením prvního stupně kvůli slepené spojce. Jiné oleje nepomohly. viz zkušenost z motardu, kde jsme měli 10W40 plnou synstetiku, 10W50 polosynstetiku a teď 20W50 polosyntetiku (doporučovanou výrobcem).

Podvozek
Podvozkové komponenty se skládají, stejně jako u motardu, z vidlí od firmy Marzochi a zadní centrál je Sachs. Vidle mají jen opticky větší zdvih zvětšený o 50 mm. Jejich skutečná tlumící dráha je ale jen 170 mm. Oproti motardu jsou ale tužší. Trochu mi to hlava nebere, lebo u motarda máme hustší tlumičový olej (SAE 10W), kdežto u endůrka by měl být origo olej SAE 5W :-o Jestli ty vidle nejsou vychozené
Ta samá situace se opakuje vzadu, kde enduro i s delší kyvkou má mnohem tvrdší pružení. Je ale zase pravda, že jsem měl možnost porovnávat odpružení našeho motardu s jinými motardy z Blanenské firmy, kde bylo jasně ukázáno, že náš motard má měkký centrál .
Podvozek působí dobrým a kvalitním dojem. Rám vlastní konstrukce je velice tuhý a nepodléhá mu fenomén kroucení.

Ovladatelnost
Při prvních jízdách na suchém povrchu není na první pohled rozdíl v ovladatelnosti. Ačkoliv těžiště je mnohem výše, šířka pneumatik je rozdílná a ještě k tomu drapáky od firmy Mitas E09 110/80 R18 a přední 90/90 R21. Při normální pohodovém ježdění člověk přijde tak maximálně na slabší účinek přední brzdy způsobený velkým předním kolem.
Je-li ale mokro, začíná být sranda Drapáky nemají moc dobrý kontakt s vozovkou. Proto není problém si vystřihnout uprostřed silnice otočení přes nohu a vytvořit na silnici efektní koblížek
Pochopitelné je, že drapáky nebudou držet na silnici jako Heidenau K66 namontěné na motardu. Na druhou stranu, klasické krosové špalky nedrží už vůbec Podle údajů značky Mitas, jsou E09 určené z 20% na asfalt a 80% terén. Tomuto údaji bych i věřil
Bohužel teréních zkušeností vám moc popsat nemohu. Sezona nám skončila dříve než začala. Ale určitě to bude tak o 2 levely lepší než motarda s malými pneumatikami





Rád bych uvedl k ovladatelnosti ještě pozici sezení, která je shodná s motardem... Jen se sedí výše Se svými 175 cm mám problém dosáhnout oběma nohama na zem. Seskakování na jednu nohu je tedy nutnost. Sedlo je příjemně krosově tuhé. Opětovaně kritizované je uložení řidítek, která jsou prostě nízko a neumožňují pohodlnou cestu ve stupačkách. Zvednutí řidítek znamená lepší pozici řízení ve všech směrech a k tomu i správné namontování blasterů (chráničů páček), které by při originálním umístění řidítek směřovaly moc nahoru Sice by fungovaly lépe jako ochranu rukou před počasím, na druhou stranu jako ochrana páček (to důležité ) by se jejich funkce rovnala nule

Kvalita s spolehlivost
Kvalita výrobku bude obdobná jako u motardu. Rám je velice pevný a tuhý. Bohužel nemá protinerezovou úpravu, je pouze práškovaný. Díky tomu je náchylnější rez na místech bez barvy (většinou po pádu nebo odření). Stupačky řidiče i spolujezdce jsou hliníkové odlitky dobré kvality. Jen endurové mají na sobě větší vroubkování zajišťující lepší kontakt zaprasených bot se stupačkou. Výfuk je stejný pro všechny- nemá antirezovou úpravu. Takže se člověk musí více starat.
Jako každá Blatka má i endůrko svoje mouchy, které se budou chtít časem vychytat. Proto sledujte můj deník a dozvíte se více
Spolehlivost je tak nějak zatím dobrá. Když by ale motorka odmítala chytnout, pomůže klasické roztlačení :-D Nemá to stříkačku, a tak rozltačování je povoleno :-D
Blatka má, jako každá, automatický sytič. Ten občas zastávkuje při polovychladlém motoru, kdy při nastartování má motor má vyšší otáčky- detail :-D






Asi si říkáte: "Proč?" Proč mají 2 Blaty? :-D Je to srdcovka. Někteří si stěžují, že Blatka je šmejd. Já mám svoje odjeto a odopravováno a není nějak výrazně nespolehlivá oproti konkurenci. Má svoje mouchy a chyby. Člověk musí být trochu šikovný a mít trochu důvtipu a s motorkou si užije kupu srandy. I když to je pitomá 125 s 13,6 poníky, je s tím sranda. A to tom to je
Motorka není o výkonech! Někdo na to přijde po zlomené ruce, někdo po sešroubované páteři, někdo nikdy, protože už mezi námi není... jasně, pár koníků by se občas hodilo, ale i po dvou letech jsme se rozhodli jít opět do 125 ccm od stejného výrobce.

Keď jej miluješ nie je čo riešiť :-D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Karči
Karči napsal 03.09.17 v 19:33

Ahoj,koupil sem Blatu enduro pro syna a teď se vyskytl problém. Když ubere plyn zůstávaji vysoké otáčky. Nevíte někdo co by to mohlo bejt za problém? Díky Karči

terez_v
terez_v napsal 05.09.14 v 19:40 10b.

Vidím že další "blaťák", posílám 10

ZutroCz
ZutroCz napsal 18.04.14 v 10:47 10b.

Přeji mnoho šťastných a klidných kilometrů bez nehod.

justyn
justyn napsal 25.12.13 v 11:33 10b.

Super popis Hodně štastných km v sedle At se daři a posílám10b

vldouš
vldouš napsal 27.11.13 v 12:30

Vymazlenej strojek to za mých náctiletých let jsme byli machři, když jsme měl bouranou dvacku z Itálie Tohle je jinej level.

A´t slouží

Více komentářů



TOPlist