motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wáca
Vloženo 28.9.2012
Aktualizováno 21.12.2017
Zobrazeno 6633x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vysněná motorka od 15ti let, je konečně doma.
Teď si ji už jen doladit k obrazu svému

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: design a velikost oproti africe
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: nízká pořizovací cena, která mě ovšem nedonutila ke koupi
Honda XL 1000V Varadero: Silnější motor, lepší cesťák, pohodlí, ale na hraní v terénu už moc velký

První dojmy - první dojmy byly skvělé a vždy se těšim když jdu pro ní do garáže ať je teplo nebo zima. Interval na olej je 12tis km, což je oproti Dominátoru paráda, nemusim 4x za rok měnit olej :-) zadní 18ti placové kolo by se tam hodilo líp, už je pro lepší výběr teréních gum.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co si rádi vyjedou na výlet jen po silnici nebo pro ty kteří to proloží i težkým terénem. A hlavně chtěj pořádnou motorku bez zbytečné eletroniky a pomocných systému a stačí jim 44kw

Doplňky na motorce - Přední padáky + zadní, který sloužej i jako nosiče.

Mam textilní brašny od givi nepromokavý, ale chtěl bych to vyměnit za hliníkové kufry s výřezem pro výfuk.

Musel jsem pořídit laďák, jelikož ten origo zvuk není nic moc, ale teď to má krásnej zvuk, jen škoda že nemá homologaci, ale časem třeba bude, nebo nechám udělat jen tlumivku... je od firmy tenaX.

KN filtr jsem našel za dobrý prachy tak jsem neváhal.
Dokoupil jsem digitální voltmetr, jelikož afra nemá žádnou kontrolku na dobíjení, a ukazuje i teplotu a čas.

Deflekro Touratech

Navigace zumo 550

Zásuvku na 12V s pojistkou.

Pomocné relé k palivovému čerpadlu, aby se šetřily kontakty

Tak konečně mam ALU kufry a hned 3kusy. jeden boční je s výřezem pro výfuk, takže kufry seděj hezky blízko u motorky a né vedle výfuku až.




















Nechal jsem si udělat delší zátky na tlumiče tzn. + 2,5cm ...soused soustružník







Dále mam v plánu progresivní pružiny na předek, pro které si jedu na atav, slyšel jsem na ně jen chválu a jelikož jezdim převážně ve dvou a to i mimo silnice myslim, že mi budou sedět.
Na zadek plánuju taky změnu, tužší pružinu a delší vidličku o nějakých 8mm.

13.10.2013..progresy na předku už mam a je to znát, hlavně mimo silnici
29.12.2013..delší a tužší pružina na zadku + vystužený zadní nosiče.
...a deflektor na plexi od touratechu

dál jsou v plánu vyhřejvaný rukojeti oxfort, ale ty počkaj už na přístí sezonu.
a bates, ted tam mam ukazatel palubního napětí, ale nějak blbne







23.4 2014...tak voltmetr už ukazuje to co má, vyměnil jsem původní Tenax za Homologovaný Remus.
Zadní kufr jsem posunul více dozadu a dal ho do roviny, mnohem víc místa při jízdě ve dvou. Jen by to chtělo udělat lepší ten zadní nosič, plast je sice lehký, ale moc pruží .-/

6.5.2014...Nechal jsem si předělat sedlo pro lepší pohodlí v barvě motorky. Tak už se těším až ho vyzkoušíme na cestě do Rakouska

...Další dobrá úprava je rozšíření stupaček, mnohem pohodlnější než ty origo úzký stupačky, hlavně při jízdě ve stoje . Navíc jedno odpoledne se svářečkou a bruskou a je hotovo.





Udělal jsem si širší stupačky, při jízdě ve stoje to je znát a mnohme příjemnější. výrobní náklady 200,- za komaxit...místo nějakých 2500,- od touratechu




Recenze

Mam jí teprva krátce zhruba 2 měsíce a nejeto jen 3000km, ale můžu s klidným svědomím říct, že jsem neudělal chybu.

Přes zimu mě čakaj rozvody, kroužky, gufera no prostě větší servis abych měl klid a mohl jen ukrajovat km. A když zbydou peníze tak přibudou i nějaké doplňky, místo brašen chci kufry, vyšší plexi už mam a je super, širší stupačky, progresy...no prostě si jí upravit podle sebe.

22.12.2012 ...koupil jsem jí v půlce sezony takže jsem stihnul najet 7000km a zatim splnila moje očekávání. Jediná nevýhoda jsou ty dálniční přesuny, kde by to vpohodě zvládlo 6st. nebo pětku víc do rychlosti, takhle to točí na pětku 5tis ot./min a jede 110km/h

Vyšší plexi se mi podařilo rozbít na kousky, jelikož se mi propad stojánek a urazilo se to o kámošovu motorku :-/ tak mam prozatim samo-domo deflektro kterej funguje taky dobře, ale design nic moc ...uvidíme časem co se vymyslí. Se spotřebou jsem mezi 5-6 litry na sto. na dálku jsem dostanu na těch 5 litrů, ale jízda po městě do práce a po okolí je za těch 6 litrů +- .

Přední světla svítí výborně 2x H4, ale rád bych ještě přídavný mlhový světla, který mí osvítí cestu krajnice a nestratí se za mlhy, kde afrika strácí kvůli vejš postaveným světlům

Interval na olej, který jestanoven na 12tis km je paráda, aspon nebudu muset 3x za sezonu dělat olej jako u Dominátora kterej měl na olej 3000km.

Za těch 7000km co jsem najel vše klape jak má, jen jsem musel promazat vypínač na dálkový, jelikož se nevracel.

Přes zimu jsem chtěl dělat preventivně motor, ale přišly vánoce :-/ a další vydání a bohužel moto bude muset ještě počkat, třeba to spáchám během sezony, není to na dlouho, ikdyž musí motor ven z rámu. + musim zavařit padáky, kterým praskly okna kterýma držej na motorce a mohly by nadělat víc škody než užitku.

momentálně jezdim na Mitas E-07 a držej trochu terén zvládaj, ale sehnal jsem za dobrý prachy TKC80 a na zadek E-09 takže až dojedu E07 tak uvidíme jak se projeví nejpoužívanější kombinace.

Musim zkontrolovat rozvody jak na tom jsou napínáky a podle toho se rozhodnu jestli to udělám nebo ne. Kdyžtak jí pošlu jen na synchronizaci karbeců.

Je 9.5.2013 a motorka je doma ze servisu, nový rozvody a dvě vahadla + výměna oleje a filtru.

1.6.2013
Namontoval jsem přídavný mlhovky. Jdou zapnout pouze s otočeným klíčkem, maj svoje spínací relé a pojistku. Vypínač je umístěnej ne levé straně řidítek, vedle ovladače pro směrovky

...no a za 14dní si snad pojedu pro 3 kufry a jeden boční bude i s výřezem pro výfuk. Nelíbí se mi když je ten kufr daleko od motory

...kufry jsou doma a vejde se do nich opravdu dost
delší zátky na tlumiče taky paráda a progresy mi už leží v garáží.

5.3.2014...nové svíčky NGK, zvětšené trysky a synchronizace podtalků, bylo to potřeba





26.4.2017... 115600km na tachometru. Motor po GO, nové šály, ojnice, kroužky, ložiska, těsnění a pod. Chtěl jsem jen nové kroužky a gufera na ventilech, ale bylo z toho půlení motoru. Jelikož si babičku nechávám tak jsem se do toho pustil.
Tak ted doufám, že už do ní nebudu muset moc hrabat.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radus88
Radus88 napsal 28.11.15 v 09:58 10b.

parádní úpravy Jasných 10 b.

BorisVTR
BorisVTR napsal 27.11.15 v 23:06 10b.

Pekna Afrika. Jezdil sem na kamošovej a musim povedat že ma svoje charizma. Preju hodne pohodovych km a davam 10b

Blader
Blader napsal 06.04.15 v 14:03 10b.

Krásně sis s ní pohrál. Jsem rád, že dělá radost a slouží, jak má!

Více komentářů



TOPlist