TDM netřeba zvláštně popisovat, je to prostě TDM. Pro mě to znamená výborný stroj na cestování i na svižnou jízdu, dostatečný výkon, všestrannost a vzpřímený pohodlný posez.
Motorka koupena od FIRMA:Motobikes (Bylany) - Apsolutně bezproblémový obchod. Vstřícné jednání a kvalita.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: cena a u starších ročníků jeho bolístky z výroby
Honda XL 1000V Varadero: krásné ale moc cestovní a neohrabané
Yamaha FZS 1000 Fazer: tak tuhle klasiku jsem aspoň na chvíli chtěl, ale nenašel sem kus v požadovaném stavu
BMW R 1150 GS Adventure: bohužel pro mě cenově nedostupná
První dojmy - Vzhledem k velikosti stroje jsem měl trochu obavu z ovladatelnosti a manipulaci na místě. Obava byla zbytečná, velice rychle jsem si zvykl. TDM je skvěle ovladatelný i ve městě, při rychlostech nad 100 km/h je potřeby více pobídnout k náklonu (díky delšímu rozvoru kol). Jinak na ní nedám dopustit, pohodlí a vzpřímený posez, výkon, spotřeba kolem 5l, ovladatelnost, stabilita.
Motorku bych doporučil pro - Pro jezdce vyšší postavy, pro ty co chtěj řídit klasickou motorku bez zbytečných elektronických vychytávek a asistencí, pro ty co mají rádi vzpřímený posez a zátah od spodu :)
Doplňky na motorce - Ochranný padací rám motoru.
Kufr Givi jako TopCase, vozím ho i na kratší výlety, sem pohodlnej :)
Hlavní stojan.
Plexi MRA Vario Touring - skvělá volba :)
Recenze
Začínáme
- Ještě jsme spolu pořádně nevyjeli, takže se těším na společně strávené chvíle, seznamování se a vytyčování nových možností a hranic. Až se lépe poznáme, napíšu své postřehy a zkušenosti s touto kráskou :)
Během prvních 1500 km spolu
- Po pár ujetých km na silnicích 2.třídy mi přišlo, že na tento typ stroje dostávám dost silné rázy do rukou. Zjistil jsem, že původní majitel jezdil na podvozku, zadek na střed a předek maximum hard.
- Dalším omezením se stal hlavní stojan, kterým jsem v zatáčkách škrtal, a to sem zdaleka nebyl na hraně pneu. Po větším kopanci co jsem od stojanu dostal, bylo jasný, že musí pryč.
- Co se týče jízdy, upravil jsem pár návyků, konečně uvolnil ruce a začal víc vnímat podněty které mi TDMka dává. Jízda se stala plynulejší, zlepšily se nájezdy do zatáček a zvykl sem si na větší krouťák (hlavně při podřazování). Zbytečně jsem TDMce nutil svůj naučený styl jízdy a prali jsme se, nyní ji nechávám volnost a jen ji lehce vedu.
Začínám jí rozumět a ona mě poslouchat :)
Po 12 000 km spolu
Už jsme spolu srostli, zvýšila se cestovní rychlost a proto jsem zakoupil MRA plexi Vario Touring, který je fakt super a nechal jsem seřídit podvozek od professionálů. Nyní výužívám moto v plném rozsahu a občas mi chybí výkon :)
TDM, jak se říká Téměř Dokonalý Motocykl :)
Prodej
Letos (2014) v červenci mám najeto 5000km. I když sem si to ještě na jaře nemyslel, teď vím, že je čas jít dál. TDM je fakt skvělej stroj, ale převládá tam více to cestování a já chci trochu víc dravější zviřátko:)
S TDM jsem se rozloučil, nebylo to snadný po třech letech, teď bude dělat radost novému majiteli. A mě zůstaly krásné vzpomínky.
---
2012 Servis - úpravy
-Seřízení ventilů, výměna rozvodového řetězu,výměna brzbové kapaliny a chladící kapaliny v Servisu Yamaha
- Seřízení podvozku
Předpětí zadní pružiny mám nastaveno na střední hodnotě.
Přední pružiny jsem povolil o 3 stupně a útlum o jeden.
Nyní se jede daleko příjeměji se zachováním dostatečné tvrdosti vidlí, které se ani při silnějším brždění na předek nijak nepříjemně nepotápí. Myslí že to není poslední ladění :)
-Demontáž hl. stojanu
Demontoval jsem jen stojan samotný od kloubu dolů. Takže v jízdě nejsem omezen a v případě potřeby jej tam mám za 5 min zpátky.
2013 Servis - úpravy
-Letošní zima nebyla nijak tuhá, takže sem vyčistil a namazal řetěz, namontoval baterku a co byste čekali, bezproblémový start.
-Standardní údržba, výměna oleje a filtrů.
-Nové obutí sady DUNLOP Road Smart II.
-Výměna napínáku roznodového řětězu + celková kontrola v Servisu Yamaha
2014 Servis - úpravy
-Opět po zimě bezproblémů
-Standardní údržba, výměna oleje a filtrů, výměna brzdové kapaliny, napnutí sekundárního řetězu, celková kontrola moto
-Kontrola a nastavení podvozku v profesionálním servise (to doporučuji každému, měl sem to udělat hned na začátku :)
-Nové plexi MRA Vario Touring (vyšší plexi s polohovatelným deflektorem), nyní i já se svou výškou 185 cm nemám problém s větrem ve vyšších rychlostech
-Nová řetězová sada D.I.D. v profi servise
Zdravím Mišáka,
byť již TDMku pár let nemáš, chci se zeptat, do jakého servisu jsi ji dával? Hledám servis Yamahy v Liberci a okolí.
Díky za info. Petr
Krásný stroj
Moc pekna
Na TDM jsem se svezl a je to neskutečně zábavná motorka s velmi příjemným posezem a jízdními vlastnostmi.
Měl sem možnost se na TDM projet a je to super stroj! Ode mě jasná desítečka a přeju pohodu v sedle příteli