EDIT: tak Jawka je už prodaná, nový a doufám že šťastný majitel je někde od Šumperka.
Pořád si říkám že jsem si jí měl nechat, ale pořízení "velké" mašiny a malá garáž holt rozhodly jinak... :)
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Úžasný pocit jízdy na dlouho vysněné "třiapůle" a taky pocit že "konečně to jede. A stíhám i auta, bomba!". I když po přesedlání z Pionýra se není čemu divit.
Recenze
Po x letech ježdění na Pionýru 21 a ještě delší pauze kdy na motorku vůbec nebyl čas jsem se rozhodl že si pořídím něco trochu silnějšího - Pincek je sice výborný na nedělní projížďky a občasnou rychlou návštěvu obchodu v sousední vesnici, ale na delší jízdy a ještě s nějakou tou bagáží už to není.
Chvíli jsem rozmýšlel co pořídit, prohlížel inzeráty a pomalu došel k závěru že nejlepší volba bude nejspíš Jawka. Nejenom že se mi "třiapůla" vždycky líbila, ale připadala mi i jako dobrá volba pro začátečníka jako já. Svou roli sehrály i finance, po dost velkých úpravách na autě mi moc peněz nezbývalo a tak bylo rozhodnuto.
Po několika týdnech pátrání jsem si vytipoval tři motorky které mě na fotkách a popisem docela zaujaly - tzn. slušný technický stav a pokud jsem mohl posoudit, i komplet originál tovární vzhled. Nejsem velký příznivce neorigo nebo samodomo úprav na starších motorkách, zvlášť když to občas ve výsledku vypadá dost hrozně - a tak po osobní prohlídce všech tří favoritek zůstala jen jedna, kterou jsem po krátké testovací jízdě prostě musel mít Jawa 350 typ 640-1, white style, a dokonce i prokazatelně po prvním majiteli.
Dál už to šlo tak jak každý Jawař jistě zná - po přivezení domů a komplet kontrole motorky následovala spousta drobných úprav a oprav které k Jawě neodmyslitelně patří, a které mě - věřte nebo ne - baví. A tak, o pár tisíc lehčí a o trošičku zkušenější, jsem si mohl začít užívat projížděk na mojí první "velké" motorce.
Jak jsem ji koupil:
oproti klasice 640 už měla namontované dvoukomory, origo kufry, celokapotáž a komplet VAPE, což jsem jenom uvítal, jinak stav prakticky odpovídal fotkám co můžete vidět v galerii. Pár škrábanců a odřenin se samozřejmě najde, ale to k 16 let staré motorce patří.
Moje úpravy a opravy:
po výměně palivového filtru a zjištění kolik sajrajtu je v tom starém došlo jako první na vyčištění nádrže, pak následovala výměna řetězu a nové obutí (Dunlop K82 vpředu i vzadu, až tak jsem ulítl, ale v porovnání s Mitaskami které tam byly to je nebe a dudy).
Následovala výměna předního světla s asymetrickou bludičkou za H4 a brzdový spínač, když se původní asi po půl roce odporoučel.
Jinak sem tam nějaká ta matička nebo orezlý šroubek a to je asi tak vše - a doufám že to nějaký čas i tak zůstane
Dokonale zamaskovaný od Jawy nepovedený vejfuky (myslim tim esteticky)
Jinak 10bodíků ;)
Moc pekna Jawka!
Moc pěkná motorka . Oceňuji věrnost k české značce. Přeji spoustu km bez závad a nehod. Uděluji ti 10bodiku. Snad se ti moje Jawka také bude líbit a nějaký ten bod od tebe dostanu .
není od Kawapepka? Ať slouží !!!