PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DusanHaya
Vloženo 3.7.2011
Aktualizováno 28.9.2012
Zobrazeno 8355x
HODNOCENÍ PROFILU OD 38 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Ano,ano Hayabusa č.2.A proč? Jelikož po první generaci se dá jít jen do druhé
Malá recenze níže.

Více fotografii

Recenze

V podstatě potvrzuji pořízením novějšího přírůstku svůj popis u své první Hayabusy -

"když ji miluješ,není co řešit"

Množily se mi dotazy na srovnání nový/starý model,tak jsem vám něco sesmolil,bez technických údajů,jakožto "lidský" popis

Mé srovnání ročníků 02/08

1. Vzhled a zpracování kapot - líbí se mi obě verze,bytˇ u "08" chvíli trvá než si člověk zvykne na "prdel" motky.U "02" jsou kapoty sundané/nandané za pár min.a zvládne to i kdejaký amatér v dobrém čase a to vše díky spasovatelnosti kapot pomocí šroubů.Tyto u "08" jsou nahrazeny vsazováním jednotlivých dílů do sebe a tak jejich skládání je zprvu malá(?) maturita i pro fanšmejkry,nehledě na plastové zobáčky,které nebudí dojem dlouhé životnosti.Také mám dojem,že pevnost(tlouštka)kapot je lepší u starší verze.

2. Podvozek - u "08" je trošku měkčeji naladěn,výstižnější je spíš komfortní nastavení,ale vyhovuje bez výhrad i pro sport,což jezdím často.

3. Motor - v rozmezí 3-5tis.otáček je pocitově "08" beránek,je klidnější,nechová se tak impulsivně,tak nějak měkčí na plyn.Nad 5tis.je však nárůst síly znatelnější,nejvíc lze rozdíl poznat v rozmezí 7-9tis,kde jsou koně i krouták více citelné oproti předchůdkyni.

4. Převodovka - opravdu znatelný rozdíl v řazení, "08" nemá tak slyšitelné zapadnutí jedničky a i v nižších otáčkách je řazení ostatních rychlostí skutečně měkké,hladké a pocitem i přesnější,nevyžaduje tolik síly k řazení jako předešlý model,zakomponovaný ukazatel zařazené rychlosti již z výroby.

5. Brzdy - "08"radiální 4pístky tokico vpředu,zadní kotouč větší+třmen shora(*úspora váhy??)
-"02" 6pístek tokico vpředu,vzadu menší kotouč+třmen zespod
* -třmen u starší je proti "protočení"upevněn táhlem,což u nové odpadlo.

6. Posez - nová haya má lépe tvarovanou nádrž pro zapření se stehny pilota,taktéž je lépe dosažitelná pro spolujezdcovy dlaně při brzdění.

7. A konečně jízda

"02" - do 3-4tis. mírně škube(např.jízda po městě),lehce neklidná,nad 3tis.zátah,ale ku.va zátah! a víceméně tento bez výkyvů stoupá až k omezovači (11.5 ot/min)Motor je nekompromisní,táhne kdykoliv.Motka se při akceleraci na dvojku nezvedá,tedy myslím na rovinkách.
V zatáčkách zvláště dlouhých táhlých je jako ryba ve vodě,krátké utáhlé vracečky jsou trochu problém,podíl na tom při sjezdu kopců mají váha i brzdy,dá se však částečně eliminovat pancířkami,deskami a pravidelným čištěním brzd.V rychlostech nad 250 neuvěřitelně klidná.

"08" - do 5tis. klidný vyrovnaný chod,neškube,motor mírný,nechová se tak "ostře" při reakci na otočení plynu.V otáčkách nad 5tis.začíná výrazně tahat,toto se vystupnuje kolem 7,5tis až k omezovači (12tis.ot/min).Táhne samozřejmě kdykoliv také,ikdyž není do 5tis.tak akční jako starší model,na dvojku má tendence se stavět.

Jízda na obou je téměř stejná,fouká i prší na nich stejně

Ted vážně - 08 mi přijde do zatáček obratnější,tak jakoby lehčí,výjezdy kolem 8tis.jsou pružnější,živelnější+následné brzdění je účinnější.Občas má náběh jít (krátké vracáky na dvojku)tzv."dveřma napřed".Při krizovém brzdění předkem má tendence se jakoby stavět na předek a mírné ale korigovatelné vlnění zadku.Tohle se mi při plných brzdách na 02 nestávalo.

Obě hayabusy přes rozdílné tvary mají stejné vzdálenosti sedadlo/řidítka/stupačky,jen nová díky jinak tvarované nádrži vytváří optický klam v posezu,jelikož pilot má kolena směrovaná více dovnitř motky.Novější je vyšší vedle starší verze,je to však dáno jen a jen tvarem plastů,výška sedadla i řidítek je opravdu stejná.

Novější model bych hodnotil lepší známkou zvláště díky charakteristice motoru,jakožto kompromisu mezi cestováním/sportem.Má i továrně ukazatel zařazené rychosti,chybí však údaj průměrné spotřeby-ten má stará haya a při cestování se občas hodí.Kde udělali kluci z té "naší země" (Japonska) chybu?

Starší model je pro mne však v nižším pásmu otáček stále větší dravec,ostřejší a zkrátka mazel.Také je ještě ze školy pořádných (dospělých) motorek,vše tlustší materiál.U nové se šetří na váze i na drobnostech,jako jsou víčko oleje z plastu oproti hliníkovému,vzpěra nádrže ze slabšího mat.,atd...

Závěrem bych doplnil k datu 18.7.2011:
02 - já najeto 25tis.km,pneu Dunlop roadsmart (*tlak 2.7/2.7)
primární kolečko o zub méně(do síly),ladáky,kn filtr
08 - já najeto zatím něco přes 1tis.km,pneu Michelin pilot road 3 (*tlak 2.6/2.6)
origo převod i výfuky,kn filtr

* -výrobcem udávaných 2.9/2.9 mi ani u jedné motky i pneu nesedlo,jsem asi divnej

Jedná se o mou soukromou recenzi,založenou na vlastních pocitech jakožto uživatele,neopírající se o technická data,v rámci možností jsem se snažil být objektivní,dát lidský popis.A jelikož díky staršímu modelu,jeho spolehlivosti,ovladatelnosti i univerzálnosti (v rámci silnice samozřejmě) vděčím za spoustu zážitků,které mne utvrdily pro koupi nového modelu,vzdávám tímto hold hayabuse staré i nové a doufám,že mi bude nová dělat min.radost jako stará haya.

Ani jedna není lepší/horší než druhá a proto -
Kde není vítězů,není poražených !


Změna barvy-
v první 1/3 tohoto roku (2012) jsem hayu odstrojil a nadešel dlouho očekávaný okamžik změny.Barevné návrhy byly dva a zcela odlišné,než jaký je nakonec nynější výsledek. S lakem mi výrazně pomohl kamarád (na M.CZ. profil RedBull),který se chopil přípravy laku i samotného lakování a tímto mu věřejně děkuji za jeho práci i nervy :))
Origo polepy zakoupené přes net jsem nalepil a poté ještě doplnil o "rychlý pruh" + zlaté linky,byl to takový pokus,který lze stržením folie odstranit,pruh+linky nejsou tudíž záměrně zalakované. Když už se lakovalo,sladili se barevně kola,kufry i přilba,poté jsem se pustil i do pruhů na manželčině černé přilbě.
Co se týče polepů,nejsem profík,ale nepodcenil jsem přípravu a mám moto bez bublin,ikdyž v daleko horším čase než kdejaký profík,před kterými smekám.Polep přileb včetně kufru jsem vyrobil kompletně ručně sám,stejně i pruhy s linkami na moto.Veškerý konečný design totiž vznikal tak nějak "za pochodu" :)
Ikdyž se pro laika hodně podobá serii,přesto jsou patrné odchylky zejména pro hayabusáky jako kola v bílé,vnitřní plast kapoty taktéž bílý ala rok 2012 atd.
A jak to tak bývá,hned po doskládání při prvním postavení na slunce ven z dílny mi to spadlo,špatně vykopnutý stojan,to by se jeden i nas.al :((
A proč to vše?
V čase koupě motky,nebyla v nabídce hayabusa v odpovídající barvě a hlavně stavu,který byl na prvním místě,tak jsem se rozhodl pořídit tuhle černou v top stavu s tím,že jí předělám kabátek k obrazu svému.

Jistě pár z vás ohrne nos nad obyčejností,či designem apod.,ovšem dělal jsem to pro sebe a jsem zatím spokojen,ale vývoj není u konce :))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 26.02.18 v 11:23 10b.

krásná mašina,výborný popis.přeju moc a moc pohodových kilometrů.

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 03.11.16 v 21:25 10b.

Bezvadná recenze...

bpun
bpun napsal 02.07.16 v 21:47 10b.

Krásná, nicméně starší verze má své neopakovatelné kouzlo.

Více komentářů



TOPlist