renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6N (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mišaan
Vloženo 10.5.2011
Aktualizováno 13.5.2011
Zobrazeno 9 762x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná oranžová kawa.. Kluci Japonští se na ní pěkně vyřádili!

Více fotografii

Recenze

Na jaře roku 2010 jsem se poohlížel po něčem silnějším. Hlavním požadavkem byl 2V motor, nic víc. Původním favoritem bylo SV 650s, taková ta klasická rozpočtovka od Suzuki Nicméně naskytla se dobrá koupě ER-6n, tak nebylo moc co řešit. Původní majitel zemřel, a řešila se pozůstalost. Motorka byla zachovalá, měla najeto cca 11 000 km. Vyplňenou servisku a dokonce měla původní gumy z Japonska(seděl i DOT). Sice výrazná barva a trochu neobvyklý vzhled mě trochu odrazovaly, ale za tu cenu no neber to..
Dnes na ní jezdím už rok, takže si troufnu napsat pár poznatků. Jedná se o relativně novou motorku, z výrobní linky sjela v roce 2007. Jedná se taktéž o rozpočtovku, nicméně na dílenském zpracování to není poznat. Postrádá ale takové vychytávky jako nastavitelné vidle nebo dokonce zadní blatník (stačí projet kaluží a voda je všude ). Novější model po faceliftu je tedy vychytanější.. Jinak první dojmy nejsou špatné. Motorka je relativně prcek s nízkým sedlem, takže vhodné i pro holky. Ostatně už několik lidí tady na motorkářích mě prosilo o fotky jak na tom vypadám (mám cca 192 cm). Nepřipadám si na kawě nějak utiskovaný a dle fotek soudím, že nevypadám ani jako vosa na bonbonu. Váží cca 200kg, ale není to moc poznat.

Celková stavba a podvozek
Tato motorka se celkově odlišuje od ostatní Japonské konkurence. Futuristický styl se někomu libí někomu ee. Rám je ocelový, tudíž těžší ale zase robustnější. ER-6n je poměrně malá (1405mm) a nízká (785mm). Její hmotnost je cca 175 kg bez náplní. Obutá je do 120/70 a 160/60 gum na 17 ráfcích. Co se týče cestovního pohodlí tak luxus, prostě gauč na 2 kolech. A to se týče i komfortu pro spolujezdce. Výrazná barva z ní tak trochu tvoří unikát. Opravdu moc tak výrazných motorek na cestě nepotkávám. Stupačky poměrně vzadu utváří sportovní dojem. Řídítka jsou dost vysoko a široká tak akorát, přesto jde víc váhy na ruce(především se spolujezdcem). Nedokážu si představit na tom sedět jak na YBR 125 s nohama napřed..

Na podvozku by se dalo nejvíc přidat, je to tragedie.. nemám sice přímé srovnání s jinými stroji, ale ideál si představuji jinak. Nastavit se dá jen zadek, což pomůže komfortu zadku a spolujezdci. Nicméně pak se v rychlých zatáčkách motorka nepříjemně vlní a houpe! A tvrdé odskakující vidle jsou prostě děs – na kvalitní silnici je to OK, ale po naších rozbitých okreskách nic moc. Za zmínku stojí i nízké těžiště. Ono ER-6n je první masově vyráběná seriovka s výfukem pod motorem. V současné době k tomuto konstrukčnímu řešení přechází i yamaha(XJ) , Honda(cbf, hornet a cbr). Takže asi na tom něco bude. Taky to má výhodu, že se neopatrný spolujezdec nepopálí. Případně při pádu ze stojánku se neodře výfuk

Motor
Výkonem se Kawa inspirovala u SV 650, má naprosto stejné parametry jak výkonu tak krouťáku. Jen ty válce dala vedle sebe, což bude asi jednodušší na údržbu a přístup. Taky motorka nepůsobí hubeně jako zmiňované SV. Než se vyřídilo dědictví u předchozího majitele, motorka stála prý asi rok. Baterie tedy dostala zabrat - Optimate při dobíjení hlásí žlutou. Nicméně i přesto chytne za studena či po zimní odstávce na první protočení! Pokud je teplý motor stačí o startér jen zavadit a už frčí. Motor i se sériovou koncovkou výfuku má super zvuk a občasné slabé prsknutí do výfuku při brzdění je super. Asi jediná motorka po roce 2003 co má slušný zvuk a splňuje i euro normy Motor je trochu mechanicky hlučnější – především spojka. Ale taková už Kawa prý je. Motor se velice snadno a ochotně vytáčí. Minimálně se musí od 3. převodového stupně točit 3000 ot/min - jinak cuká a jízda je neklidná. Kolem 5000 ot/min je lehce přidušená ale za to v 6000 ot/min je tam pořádný kopanec, který ale už kolem 9000 ot/min mizí a musí se přeřadit. Motor se nechá vytočit až do cca 11000 ot/min ale už tam chybí ten zátah. Prostě je s ním zábava! Spotřeba je taky slušná. Dlouhodobý průměr mám kolem 4,5 litrů na 100 km. Jel jsem i za 3,8 l ale i za 6,5 l (1-2-3 a plný knedlík). Paradoxně s omezením na 25 kw si vezme víc. Poměrně rychle se zahřívá, tudíž je slyšet rachot od sahary dost často. Model po faceliftu má chladič větší.. vím proč. Pokud se omezí výkon na na 25 kw tak sahara se točí skoro furt! Celkově hodnotím motor kladně, a jelikož se montuje i do Versyse očekávám od něj i slušnou výdrž.

Převodovka
Klasika šestikvalt, jen ve městě nevím co zařadit. Na 3jku cuká a 2jku celkem vytáčí motor a hodně brzdí motorem.. až na tento neduh jsou jednotlivé rychlostní stupně slušně poskládané a celou převodovku hodnotím jako dobře fungující celek. Šestý převodový stupeň je tam jako dálniční volnoběh. Motorka na něj už celkem neochotně a s vibracemi zrychluje. Převodovka je hlučná pouze při řazení 1. Pokud je ale motorka v pohybu tak i to nepříjemné cvaknutí zmizí – prostě se při řazení 1 dam nohou do pohybu. Je vybavena funkcí hledaní neutrálu takže zařadit neutrál dokáže každý. Jde vidět, že si sní v Japonští konstruktéři pohráli protože se mi nestalo ,ze bych neutrál nenašel nebo mi vypadla rychlost. I délka chodu a zřetelné cvaknutí je optimální. U řazení není žádný problém a to samé platí i při podřazování. Vše funguje tak, jak má.

Spojka zabírá tak akorát. Ani dole a ani nahoře. Rozjezdy jsou krásně plynulé a u řazení se také nevyskytují žádné anomálie. Díky silnému spodku není nutno ani přidávat plyn. Spojka jde lehce zmáčknout a přesně dávkovat. Oceňuji především lehkost tedy.. mám zkušenosti s jawou 350 a to jsem měl po 20 minutách křeče.

Brzdy
Brzdí dobře, velice dobře. Zadek při necitlivém zacházení má snahu se blokovat. Předek je parádní a lehce dávkovatelný. Ale nemám s čím srovnávat, max s YBR 125 a to je nebe a dudy Jen zmíním, že se celkem dost dá ubrzdit motorem..

Zrcátka, světla..a ostatní
Zrcátka jsou opravdu velká, ale vidím v nich max svoje ruky. Bud musím být přikrčený a nebo natáčet hlavu. Jako originální doplněk prodává kawa nastavce. Taky nabízí zadní blatník.. hold vědí co té motorce chybí, ale v serii to tam nedaj!
přístrojová deska působí jako menší větrný štít. Bohužel moc se z ní vyčíst nedá. Chybí ukazatel paliva, je zde pouze kontrolka, takže si musím hlídat svých 300 km.. Není tu ani teploměr, pouze kontrolka. Takže je tu jen velký analogový otáčkoměr a digitální tachometr. Funkce trip A, trip B, total trip a hodně užitečný čas.

Skvělé jsou světla, bez problému se dá jezdit v noci. Světlo je osazeno H7 o výkonu 55W a prostě luxus. Jen designerum se moc nepovedlo. Na zbytek motorky jsem si zvykl, ale to světlo je škaredé.

Servis
Je to poměrně mladá motorka s málo najetými km, takže zatím nic. Jen Měním provozní náplně, filtry a kontroluji věci dle servisní knížky. Zatím nepraskla ani žárovka

Resumé
Jedná se spíše o sportovně-cestovní motocykl, ani v jedné z těch kategorií nevyniká. Cenu má velice příznivou, a je to obstojný konkurent SV 650. Snad jen není dostupných tolik doplňků jako u Suzuki. Po nahození nové sady gum, si troufnu už říct, že zvládnu i sportovnější tempo. Na rovince mi to sice natře ve vyšších rychlostech i Ochcávka TDI v tuningu pičo ( ) já se ale náramně bavím při zatáčkách. A hlavně delší cesty jsou pro tento stroj to pravé. Ono s takovým gaučem to jde dobře no

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Máššaa
Máššaa napsal 26.03.21 v 00:24 10b.

Pěkně shrnutí a pěkná moto. Snad za chvíli taky bude u mě v garáži ?

DivočákOL
DivočákOL napsal 27.12.15 v 20:57 10b.

Super. Letí ti 10b . Taky o ni přemýšlím se svými 175cm. snad nebudu mít problém . Moje Cbr125r je už "slabý" . Díky za dobrej popis.

Zehny
Zehny napsal 27.02.15 v 18:16

Vypadáš celkem vysoký. Kolik měříš? Je na mém seznamu číslo 1. totiž :) Taky jsem vysoký., tak se ptám, jak Ti vyhovuje :)

context
context napsal 07.03.14 v 18:12

pěkná, ale jak si tam psal že ti to natře i oktáva tak tomu se mi nechce věřit, protože ségra ma ninju 250r a oktávě s přehledem nakope prdel do mírného kopce

MobyDick
MobyDick napsal 12.11.13 v 17:36 10b.

Krásná Kawa a supr popis

Více komentářů



TOPlist