renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6N (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JimmyFL
Vloženo 10.11.2015
Aktualizováno 6.4.2018
Zobrazeno 6 375x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Mrštná, mála-velká motorka, ideální do městského provozu, víkendové projížďky po horách, občasné dálkové cestování za hranice a podle prodejce i na začátky na okruhu. Skvělá volba jako první moto pro všechna pohlaví a věkové kategorie.

Více fotografii

Motorka koupena od Kit Moto - Souffelweyersheim

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Jezdil jsem na ni v autoškole, ale nakonec jsem si vybral na začátek něco méně výkonného a agresivního.
Kawasaki ER 6F: Byla to první volba, ale zrovna žádná použitelná nebyla k mání.

První dojmy - V autoškole jsem jezdil na Hornetu 600 2012 (čtyřválec, 100 koni), takže změna radikální. Dvouválec je holt něco úplně jiného. Ale jezdí se mi na ní líp, je užší, míň agresivní, a přestože papírově váží stejně, pocitově je lehčí. A hlavně zrcátka! Je v nich vidět víc než jenom lokty a ramena. Reakce na plyn je progresivní, klidná do 6000ot/m, zábavná od šesti výš. Přední brzda brzdí solidně (bez ABS), zadní by tu možná ani nemusela být. Řízení je přesné, drží stopu a limity motorky jsou oproti mým v nedohlednu.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého! Jako začátečník můžu říct, že padne do ruky úplně neskutečně dobře. Přítelkyně zase vzkazuje, že je krásná a potvrzuje ze se ovládá jednoduše i se 160cm. Někoho vyjezděného asi kvůli menšímu výkonu a "nezajímavosti" nebude moc bavit, ale všem ostatním ji můžu jenom doporučit.

Doplňky na motorce - Slidery od TopBlocku
Alarm (kvůli pojišťovně)
"Sportovni" plexi (origo Kawasaki)
Vyhrivane hefty (Oxford v.8)
Nosic na TopCase (origo Kawasaki). Bude slouzit hlavne pro delsi vylety

Recenze

Jednoho krásného srpnového dne jsem jako vždy při příchodu do práce otevřel internetový prohlížeč, kde na mě už čekal jako každý den motoristický magazín. Ale tehdejší ráno bylo přeci jen jiné. Místo nabušeného sporťáku se na mě z hlavni stránky usmívala krásná modro-bíla R1200RS.
Něco se ve mě zlomilo, a já se ze dne na den rozhodl, že tuhle krásku jednou chci mít (možná se vám nelibí, možná se vám dokonce hnusí, ale to je váš problém). A co je potřeba udělat jako první, když chcete motorku? No přece řidičák. A tak se ze mě ze dne na den stal z pasivního fandy motorek aktivní. A aby toho nebylo málo, přítelkyně mi po oznámení radostné noviny do očí řekla, že ho chce taky. A bylo vymalováno. Ještě téhož večera jsme, po rozsáhlých konzultacích internetových stránek a známých motorkářů, byli zapsaní v autoškole.


Zároveň začalo to, co asi každý motorkář zná, vybírání první moto. Už od první chvíle bylo jasné ze motky chceme dvě, zaprvé chceme jezdit oba, a za druhé bude mít slečna „pouze“ A2, kvůli věku. Já jsem to měl jednoduché, líbila se mi skoro každá, ale slečna je náročnější (hlavně na design a barvu…) a skoro žádný z mých návrhů neprošel. Nakonec jsem to vzdal a přestal se vnucovat, ať si ji najde sama. Hledal jsem nějakou klidnější a pohodlnější než Hornet, ostatně je to taky jediná motorka, se kterou mohu porovnávat. Zároveň musela být jednoduchá jak na ovládání, tak technicky, aby mě případné opravy nezruinovaly. Nejlépe roadster, kolem 70 koní, limit 5000€, nájezd ne víc jak 10 000 km, stáři max 2 roky. 5000€ je hodně peněz, ale podle hesla „Nejsem dost bohatý na to, abych si kupoval levné věci“ a zkušenosti několika lidi z okolí, jimž motorka stoji víc v garáži na stojanu než na silnici, jsem si řekl ze se mi to vyplatí.


Viděl jsem jich spoustu, mraky, mračna, ale většinou jenom na fotkách na webu. Jednou jsem sebral a šel se mrknou ke Kawasaki pár si jich osahat. A tam mi okamžitě padla do oka ZX-10R, perfektní motorka pro začátečníka! :D Po vychladnutí jsem zjistil, že hned vedle stojí taky hodně pěkná nepoužitá ER6-F 2015 v černé barvě. Po prvním usednutí jsem měl pocit, že je docela malá, což vskutku je, ale nakonec jsem se na ni se svými 190cm poskládal. No jo, jenže novou jsem nechtěl a žádná použitelná nebyla v okolí k dispozici. Jen připomínám, že jsem v té době ještě neměl řidičák, takže bych ji nemohl ani projet. No a tak uběhlo pár týdnů, a já se zase jednou v pátek po pracovní tobě zavítal ke Kawasaki. A co nevidím, krásná černá ER6-N (nekapotovaná verze ER6-F) z května 2015, najeto 3500km, v záruce ještě rok a půl. Perfektní kombinace, přesně to co jsem hledal. Sice bez ABS, ale jinak v bezchybném stavu. Líbila se mi hodně, ale zároveň jsem věděl, že přítelkyně už na ni taky párkrát koukala, a že by se ji tedy mohla líbit. Tak jsem ji poslal pár fotek. No a o den později už jsme se na ni byli podívat ve třech, kamarád ji projel, a slečna řekla ano. Motorka patřila jedné holce od Kawasaki, která si ji se slevou koupila, a teď ji prodává, s tím ze si za pár týdnů zase koupí novou (možná na tom ještě něco vydělá). Ve chvíli když už jsme odjížděli, mě napadlo, že možná není jediná kdo u nich takhle předprodává motky, takže jsem zase zaparkoval a šel se zeptat. No a světe div se, jeden z kolegů dělá přesně to samé. Motorku si pořídil v červnu a koncem podzimu ji plánoval prodat. Také ER6-N, ale v bílé barvě. No nevadí. Dohodli jsme se ze ji v pondělí přiveze ukázat. Byla v perfektním stavu, stejně jako ta první, najeto 2800km, také bez ABS. Proste stejná motorka, pouze v jiné barvě. Přiznám se, v bílé mi do oka okamžitě nepadla. Ale teď už bych neměnil  . Po projetí o pár dní později jsme si plácli.







O týden později byly obě v garáži a čekali, až konečně uděláme ty papíry, na kterých se v mezičase pilně pracovalo.


Ano, mám stejnou moto jako moje přítelkyně. No a? Jezdí super, to je to hlavní, a splňuje všechna moje očekávání. Je jednoduchá na ovládání, vešla se do limitu, je to naháč, 70 koní, klidná ve městě, zábavná v horách. Proste super moto!







Celou autoškolu jsme jezdili spolu, zkoušky jsme taky dali ve stejný den, takže si není na co stěžovat. Asi vás bude minimum, ale pokud by někdo potřeboval dělat autoškolu ve městě Colmar v Alsasku ve Francii, není nad CECA Auto Ecole. Vyšli na vstříc s úplně vším. Řidičák na moto je ve FR docela peklo neporovnatelné s CR (ono i ta novela z listopadu 2015 je proti FR o něco jednodušší). Ale instruktoři byli super a kvalita výuky na úrovni. Pokud někoho zajímají detaily, můžu doplnit.







Tři a půl měsíce uběhly jako voda, a my jsme mohli oba dva nasednou na naše pekelné stroje. První cesta vedla originálně k benzinové pumpě, na které jsem úplně poprvé tankoval super 98, druhá potom od pumpy do práce. Na první velkou vyjížďku bylo potřeba počkat na víkend.
Koupit motorku ještě před ukončením autoškoly bylo správné rozhodnutí, sice asi měsíc obě staly v garáži, ale alespoň jsme mohli začít jezdit okamžitě. A ta motivace když na vás každý den z pod plachty vykukují! Obou nám moto úplně nahradilo auto jako hlavní dopravní prostředek a už za sebou máme i pár delších vyjížděk. Já jsem za první týden najel 1003km.







Jak na Kawe cítím? Úplně v pohodě. Sice mam 190cm, ale se svými 90kg nejsem nějaký tlusťoch, takže se na ni v pohodě vejdu. Ani po 1h dálnice nic nebolí (samozřejmě že na ní brutálně fouká, ale to je přece vlastnost, ne nevýhoda!). Je docela tvrdá, perfektním asfaltu drží dobře, ale na nerovnostech má sem tam tendenci odskakovat. Předek brzdí dobře, dá se krásně regulovat. Zadní brzda by tu ale skoro nemusela být. Řadit chce sílu, a docela často tam nakopu neutrál místo dvojky, ale to je jen o zvyku. Do 6000 ot/m je klidná do městského provozu, od 6000ot/m krásně táhne na výjezdech ze zatáček. Ale jsem ještě hodně daleko od toho, abych otestoval limity motorky, zatím mě brzdí ty moje. V plánu je jezdit celou zimu, jak to sníh dovolí (tady moc nesněží) a na jaře se podívat na okruh.



Edit 06/01/2016 :
Jak jsem delal FR motocak: http://www.motorkari.cz/tema/?t=179136



Edit 25/03/2016
Kontrola v 6000km je uspesne za nami, zadny problem nenalezen, cena 109€ (nekoho to může zajímat).
Za 4 zimní měsíce jsem najel 3500km :)



Edit 27/03/2016
Na velikonoce jsme si naplánovali výlet do Alp za kamarády. Nápad to vzhledem k ročnímu období nebyl moc rozumný, ale štěstí přeje bláznům. Počasí je správně aprílové. V pátek 400km ze Štrasburku do Chambéry za vydatného deště a 5°, v sobotu 100km vyjížďka ve 20° ve 1700mnm, a na pondělí je planován návrat v dešti a teploty zase kolem 10°.








Edit 20/04/2016
Zadni Roadsmart 2 vymenen za Roadsmart 3. Vydrzel 8500km, hlavne dalnice a hory.
Po prvnich 200 km mam pocit ze moto lip drzi v zatackach ve velkych naklonech. Kolinko jsem jeste nepolozil, ale nejsem daleko :)



Edit 17/01/2018
Stale jezdi, +-27 000km.
Posledni a zatim nejvetsi uprava jsou sirsi riditka Street od firmy Chaft (80cm proti puvodnim 66cm). Zmenu jsem potreboval od zacatku, ale az ted jsem se k ni odhodlal. Konecne nemusim drzet riditka za zavazicka.
Predni zarovky jsem vymenil za LED. Sice nejsou homologovane (a staly asi 20€ na ebay), ale nechal jsem si je testovat na mistni STK a neoslnuji. Uz s nimi mam najeto asi 2000km a zatim na me nikdo neblikal, v noci vic vidim a hlavne jsem vic videt, mnohem casteji dostanu zaslouzenou prednost. Zmena neni ani tak ve vykonu, jako v barve svetla, na kterou lide vic reaguji.
Sezonu jsem 31.12.2017 uspesne ukoncil, a 1.1.2018 zase zacal novou.









Edit 06/04/2018
Stale jezdi, +-30 000km.
Vymena oleje ve vidlich. Evidentne prvni. Vytekla z nich pekna cerna a spinava smes vody, spiny a oleje.
Misto puvodniho 10W jsem tam nalil na zkousku 15W od Motulu, a zmena je radikalni (i kdyz ta je spis diky cerstvemu oleji).

Take jsem nasadil "Sport" plexi, abych se mel za co schovat na dalnici (a taky protoze se mi vic libi) a na delsi vylety mam pripraven nosic na TopCase
Plexi i nosic jsou original Kawasaki ale z druhé ruky, protoze za nove bych se nedoplatil.

A posledni zmena jsou vyhrivane hefty od Oxfordu. Nahodou jsem na ne narazil s 50% slevou :)







Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
it09az3
it09az3 napsal 24.08.18 v 16:08 10b.

Karlos008
Karlos008 napsal 20.05.18 v 21:32 10b.

Zdravím z Čech, díky za recenze s průbězným hlášením. 😀 Já si loni koupil stejný model. Říkám mu Bumblebee..Letos jsem měnil pneu za stejné jako Ty a mám pocit, že mám novou a ještě lepší motorku. Dnes jsem byl v Hořicích na 300 zatáček Gustava Havla. Odjížděl jsem s obrovským respektem k těm borcům..Videa na YouTube jsou všeříkající..Přeju krásnou sezónu a večery plné rozjímání o cestách se sklenkou dobrého vína..Maťas

Luba_13
Luba_13 napsal 18.01.18 v 00:59 10b.

Moc pěkné napsane. Jsme na tom podobně s tou autoškolu také na mě moto čekalo předem. Mě jen zkušenosti zatím čekají. Máte pěkné fotky a přeji hodně krásných km s partnerkou. Ať se daří.

Enimen
Enimen napsal 27.04.16 v 08:38 10b.

Pěkně napsaná recenze a přeji hodně spokojených kilometrů bez nehod !

tomisek.h
tomisek.h napsal 04.12.15 v 21:13 10b.

Krása

Více komentářů



TOPlist