renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6N (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník martaass
Vloženo 12.3.2014
Aktualizováno 11.1.2015
Zobrazeno 8 267x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak trochu jiná "tuctovka"... Ač je to (stejně jako 99% motorek tady) -sériovka, tak i přes to, se svým vzhledem tak trochu vymyká od standardů. A právě tím si mě získala nejvíc

Více fotografii

První dojmy - Na dvouválec a jeho chování, jsem zvyklej z předchozího SV 650S, takže to mě už ani nepřekvapilo. Zátah celkem slušnej, i když jsem čekal, že půjde ještě o něco víc odspodu -na což jsem si navykl zas u předchozí XT660X. Nicméně se to dá ER-6N určitě prominout, jelikož má oproti XT daleko kultivovanější chod motoru a hlavně o válec víc.

Motorku bych doporučil pro - No tak pro kdejakýho bláznivýho ferdu, co teď dokončil autoškolu to zrovna ideál asi NEbude. Spíš bych jí doporučil někomu, kdo již pár zkušeností s motorkama má (hlavně jak píšu, kvůli chodu motoru a s tím spojené možnosti zablokování zadního kola). Na druhou stranu - s chladnou hlavou se dá uřídit všechno. Jen pozor , když budete přesedlávat, třeba z motorky s úzkejma pneu (třeba ze 125ccm) -aby jste zatočily budete muset motorku o poznání víc naklopit (ale to se týká každé motorky co má širší gumu - čím širší, tím víc klopení -to jen kdysi v začátcích, jedna vlastní nepříjemná zkušenost, která naštěstí dopadla dobře).

Doplňky na motorce - Štelování tuhosti předních tlumičů (jen připomenu že v sérii fakt není), padáky Baracuda, výfuk Leo Vince...








Recenze

Kawasaki ER-6N:
Její majitel jsem zatím krátce...
Proto popíšu jak se mi zdá asi po 800km v sedle, později případně upravím.
Úpravy k recenzi budu psát vždy s datem a až úplně dolů

Jak asi zjistíte na mém profilu, jsem majitel (teprve, nebo už) 3-tí "velký" motorky.
První byla Suzuki SV650S (což je motorově skoro totožné s ER-6N - akorát SV je dvouvál do "V" a ER je v řadě).
Druhý byl motard Yamaha XT660X - jenž mi sednul asi ze všech třech zdá se nejvíc, ale hlavně svojí velikostí, přeci jen mám 187cm. No uvidíme časem.
A jak to začalo:
Motorku jsem kupoval od prodejce COOLMOTO (obec Luže). Je to motorka dovezená klasicky z Itálie. Naštěstí aspoň po prvním majiteli a s docela dobře vedenou serviskou. Vzhledově v super stavu.
I když původní majitel motorku trochu POTUNIL (jiný zrcátka, výfuk Leo Vince , jiný držák SPZ + s tím i jiný zadní blinkry, dále upravil přední tlumiče -nastavováním TUHOSTI ), tak i přes to, dodal k motorce i všechny originální věci.
Tudíž mám doma i originál řídítka, origo výfuk, držák tý SPZ atd.
Vzhled:
Vzhled motorky se trochu vymyká standardům a tím, jak píšu v úvodu, mě oslovila asi nejvíc. Boční polokapoty -mezi nimiž je netypické oválné světlo a výfuk pod motorem mě k tý motorce prostě seděj a je to zas něco trochu jinýho Tlumič zadního kola, umístěný z boku, je nejen estetický, ale díky tomu je i snadno přístupný a dá se tak bez větších obtíží poštelovat podle potřeby.
Samotná jízda:
Jak píšu výše, dvouvál jsem již měl, proto jsem na jeho specifika zvyklej.
Začátečník by si měl dát ale pozor, že pokud podřadí o víc rychlostí, může se mu zablokovat zadní kolo a motorka se v tom lepším případě jen zavlní. Takže pozor hlavně před zatáčkou. Já jsem naštěstí řádně vycvičen z jednoválce, takže i když jsem na motorce neseděl rok a kolo se celkem smeklo, tak jsem se ani nijak nelek
Nejvíc mě na týhle motorce baví spektrum otáček, do těch 4-5.tis ot/min je to celkem poslušnej stroj a i s výfukem Leo Vince (open) si spíš probublává (i když s notnou dávkou dB). Jak se ale ručička otáčkoměru vyšplhá výš, začíná to správný RÓDEO (ródeo myšleno k výkonu 53kw). Motorka se dostane do celkem slušnýho tahu (rychlosti tam nasázíte hnedle až po 6-tku a to už máte na tacháči nějakých třeba 150km/h během pár sekund) a z výfuku se linou "andělské písně" (spíš ďábelské)
(VTÍPEK):Nutno podotknout, že samotný výfuk (a hlavně jeho umístění) je vhodný třeba i na úklid listí apod... -odfoukne klidně i trochu štěrku apod.
A jak říkám já: "Výfuk a ženská je nejlepší bez vložky"

Malá ukázečka jak výfuk uklízí ER-6N a Leo Vince (open)
sorry - horší kvalita zvuku, hold mikrofon foťáku není ideální...

Maximálka, ale opravdu max je 200+ km/h s laďákem bez vložky, s originálem jsem na tom nejel tak nevím, ale typuju tak 215km/h max. Víc než těch 200km/h se vklidu a bez plexiku stejně ani moc nedá, přeci jen je to naháč a druhak už motorka ztrácí dech (ne-li je s dechem u konce).
(Doplněk k rychlosti z 3.4.2014 - tak jsem dneska dal tachometrovejch 216km/h ale na dóóst dlouhý rovince a možná i trochu s větrem v zádech - jo a s tím otevřeným výfukem teda. Troufám si říct že s originálem bych se dostal možná na těch 220km/h).)
Jen taková malá připomínka k tachometru: Stejně jako většina digitálů PROMĚŘUJE (spíš přeměřuje), zkrátka když máte na tacháči nějakých 54km/h tak jedete opravdových cca 50km/h a při vyšších rychlostech je to ještě horší. Kdo chcete myslete si svoje, ale když jedete dle tachometru třeba nějakých 200km/h tak vám k této skutečné rychlosti chybí ještě 5-9km/h. Je to ověřeno dle radarů v obcích, a hned několika GPS. Ale nebojte, jak píšu, je tohle problém většiny digitálů.

Co mě ale opět velmi potěšilo, je nádrž- spíš její tvar. Při klopení zatáček se do ní krásně "zaklesne" noha (stehno) a tím získáte nad motorkou daleko lepší kontrolu a tak vůbec. Všem co jezdíte na silničkách to přijde asi jako banalita, ale věřte, že po zkušenostech s nádrží u motárda jsem tohle opět mile přivítal.

Brzdy jsou na motorce celkem dostačující, hlavně vezmu-li v potaz, že je předchozí majitel osadil destičkami BREMBO ČERVENÉ!!! - tudíž TOP Ale co si budem povídat, pancéřovou hadičku by to sneslo. Minimálně kvůli lepší zpětné vazbě. Ale to jsem zas asi zhýčkanej z toho XT660X.
Jinač co mám zatím vyzkoušeno, tak se klopí celkem v pohodě a prudké klopení třeba z leva do prava a třeba zase zpátky nedělá motorce sebemenší problém. Uvidíme až bude třeba 20°C - jak to půjde s kolínky. Ale tyhle pneu (Pirelli Diablo Rosso Corsa) mě určitě podrží, takže v tom snad problém nebude...
Takže už se nemůžu dočkat...
Teď mě ještě čeká takovej ten mazací servis, co by měl minimálně jednou za rok udělat asi každej. Pač by ty lanka mohli chodit v těch bohdenech teda rapidně ladněji. Hlavně ta spojka - ani to kvůli tomu nemůžu zkusit zvednout na zadní, protože mi díky pomalu se vracejícímu lanku prokluzuje spojka. O samotnou spojku strach nemám, ta je v pohodě. Jenže bohužel předchozí majitel namazal asi všechny lanka, včetně spínací skřínky sprejem na řetěz (osel)... NJn.

19.3.2014
Tak jsem včera promazal to spojkový lanko, ale jak jsem si řádně přečet manuál, tak by se mazat nemělo, jelikož je vnitřek bohdenu "vyplněný" myslím teflonovou vrstvou, která mu dodává patřičný skluz a mazat se nemá. Ale jak je psáno v manuálu dál - namazat se mají konce lanka co nejsou v bohdenu. A musím říct, že to pomohlo teda opravdu hodně. Už vše funguje jak má.

Malý dodatek jak píšu v každé recenzi: pokud se chcete naučit "kolena" a vůbec trochu toho ježdění, tak nejlepší cestou k získání patřičných zkušeností je okruh!!!
Ne vážně, nejsou to žádný slinty, silácký řeči nebo tak něco. Rozhodně se nemusíte bát, že by se Vám tam někdo smál, nebo že se budete plíst. Jo možná (spíš asi určitě) budete jezdit trochu pomaleji než ostatní, co zde jezděj pravidelně, ale když bude potřeba, tak si Vás rychlejší předjede. Navíc aspoň něco odkoukáte od ostatních a zjistíte že to prostě JDE! A že vás před zatáčkou na okruhu popadne strach, že to třeba nevytočíte nebo tak něco?? Nevadí, většinou každej okruh má v zatáčkách únikový cesty, tak hold pojedete rovně. Navíc i kdyby to dopadlo hůř (třeba pádem) tak zde nejsou příkopy, stromy, protijedoucí auta atp. o co by jste se případně přerazily, kdyby jste podobně trénovali v provozu. A nemusíte hned rovnou třeba do Brna, najděte se klidně i menší okruh, kde pořádaj veřejný jízdy pro motorky. Já to mám dá se říct kousek, takže navštěvuju na vyblbnutí třeba okruh ve Vysokém Mýtě. Sice je menší ale za 200Kč/2hod LUXUS.

3.4.2014 OKRUH VYSOKÉ MÝTO
Tak jsem byl dneska (letos poprvé) a poprvé s ER-6N navštívit okruh v Mejtě... No a jedním slovem SUPER!!! Totožnost s SV650S popisuji již výše, takže v tomto ohledu mě opět nic nepřekvapilo, ale co musím pochválit je to (částečné) nastavení těch předních vidlí, ale hlavně GUMY ty Pirellky se ani nehnou a fungujou přesně jak maj... Paráda...





Co mě ale zaskočilo je fakt, že i v tom Mejtě jsem nesmazal ty POSERPROUŽKY.. Na SV650S v pohodě, ale tady jsem drbal v zatáčkách sliderem jak jsem chtěl a nic... A to jsem jel tím kolenním sliderem po zemi třeba půl zatáčky v 80-90km/h a nic... Asi mám moc dlouhý nohy, nebo furt málo klopím ale nejspíš moc vysedám (snad proto, že nemám letos zatím moc naježděno a moc nevěřím gumě, nebo nevím)...
4.6.2014
- tak už jsem na to přišel, dle článku "Když pneu promlouvají" (nebo tak nějak) jsem zjistil že neklopím vůbec málo, prostě je to způsobeno vysokým profilem pneumatiky... Kdy tam prostě ty proužky asi zůstanou - jelikož je velmi malá možnost to až takhle naklopit... Tak snad to tak je a já nejsem fakt letos posera...
Ale jinak úžasný, ER-6N na takovýmhle menším okruhu krásně hbitá a to klopení, no bomba, jde to skoro samo...

Zbytek, co by mě ještě napad, doplním snad již brzy...
Zatím díky za přečtení Jožin
11.1.2015 - a je fuč... MOTORKU JSEM DNES PRODAL, JE MI TO LÍTO, ALE momentálně mám nejspíš asi zálusk na něco jiného, nebo (doufám že mi to motorkářská komunita odpustí) na HYPOTÉKU... A ano stydím se... Ale domluvíme to doma - kdyžtak pokukuji po Kawa 650 Versys

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kujawa
kujawa napsal 10.04.16 v 21:10 10b.

Kawabrumla
Kawabrumla napsal 07.08.15 v 19:24 10b.

Kráska

martaass
martaass napsal 06.01.15 v 16:08

Pro ženskou - klidně - je hratelná a menší, tak proč ne... Jde jen o zvyk...

Ramona
Ramona napsal 30.12.14 v 13:03

A co pro ženskou doporučil bys ji?

martaass
martaass napsal 29.04.14 v 00:19

Děkuji Fotky jsem tak chtěl... Naschvál jsem vyjel až před západem.

Více komentářů



TOPlist