renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha DT 125 R (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frantas
Vloženo 29.8.2009
Aktualizováno 11.12.2011
Zobrazeno 10 744x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Prodána
Koupil jsem jí s 49tis km. Při prodeji měla něco přes 71tis km. To znamená, že jsme spolu najezdili cirka 22tis km.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Recenze

Doplněný text po prodeji:
S DeTíčkem jsem byl maximálně spokojen. Nalítali jsme spolu 22tis km za tři roky (bez asi 14-ti dnů)

Předchozí zkušenosti byly akorád s fichtlama (asi od 12-ti) a až v 17-ti jsem si koupil DT. Předtím jsem akorád najel asi 500km na ČZ477 a 487. Jelikož jsem byl hlava horká a velice dementní, a zvyklej z fichtla, tak DT hned třetí den rozbylo jednomu Escortu zadní nárazník. (odnesly to pouze vidle, které se srovnaly na lisu a později se daly jiný-rám byl ok)
Hold mokro, a návyk brzdit celou rukou (poučení pro ostatní.. Jeden, dva prsty fakt stačí.

Po koupi jsem najezdil asi 5tis km, a odešel mi vršek (kroužky chytly o kanál a šlo to do kopru. Tehdá jsem z Prahy domu dojel po ose, ikdyž to nebylo nejjednoduší)
Druhou zimu mi to začlo běžně žrát 10l/100km, tehdá jsem nebyl moc zkušený, a neladil směs (nevím jestli by to pomohlo, startovalo to, moc se to neulejvalo) Tak jsem na jaře vyměnil karbec (dal jsem tam ze starého TDR125 - 28mm)
trošku to seřídil a taky tam dal klapky s přírubou z téhož TDR (byly o poznání v lepším stavu) A během krátké doby to začlo jezdit běžně za 6-7 a k deseti litrum jsem se již téměř nikdy nedostal. Viz spotřeba časem postupně aktualizovaná níže.

Již první sezonu jsem sehnal starý TDR na díly (viz karbec výš) a napasoval na DT přední vidle s ráfky z onoho TDR, Tedy byl motárd na světě. S tím jsem jezdil jedno léto a vrátil zpět origo vidle a kola abych se mohl zůčastnit off-road maratonu a taky kvůli zimnímu počasí.
Přes zimu jsem si vyrobil držák brzdiče, a na jaře již vyjel jako plnohodnotný enduro i motárd. Ráfky šli přehodit během 45minut i s uklizenim po sobě v garáži.
Držák brzdiče byl vyroben z kusu pořádnýho plocháče, tedy žádný šetření váhy. Hold vrtačka a pilka na železo
DTčko potom bylo v zatáčkách králem. Naučil jsem se jezdit zatáčky se škrtající špičkou boty o zem, párkrát jsem měl i pocit, že škrtla stupačka. Škoda že jsem se nedostal na okruh, ikdyž jsem to plánoval. V zatáčkách mi třeba nestačil ani pověstný Aklenot s dnes již škarpostrýtem Z750

Další významější úpravy již DT nezažilo. Na "vršku" jsem najezdil ještě 17tis km (na spodek jsem nešahal). Dělal jsem téměř jenom běžnej spotřebák jak gumy, destičky, řídítka a tak.

DTčko nejni na ovladatelnost zrovna nejlehčí, třeba KMX je na pocit ovládání o dost lehčí, ale má o poznání horší podvozek. Když to přeženu, tak DT je motocykl, a KMX plážovka. Brzdy jsou lehce podprůměrné, ale alespoň se týnejdžři nemusí bát, že si zamáčknou brzdu. Prostředníček na přední brzdě celkem stačí.
Výkon se seriovým výfukem neni moc velkej. Po nainstalování třeba výfuku Gianelli (koleno i konec) je motocykl ostrý asi jako KMX, možná ostřejší. Jen s věčím "spodkem". DTčko má totiš dle mého názoru nejlepší výkon ve spodních otáčkách ze 125 endur. Neni to sice 2T 500ccm, ale člověk to nemusí nutně točit aby to něco dělalo.
Výška sedla je přijatelná, resp "normální" Měřím 175cm, a neměl jsem problémy (snad jen při zastavení v terénu občas ale to je jinej soudek)

DTčko můžu hodnotit jako fakt slušnej držák. To ostatně taky dokazuje, že od mého ročníku 1988 (první rok) se dál dělaly do 2004 téměř beze změn. Posléze bylo jen malé omlazení. Nebo to, že jeho motor se dělal v několika rámech, a používalo ho i několik výrobců. Tapř. Sachs ZX, KTM LC2, nebo sesterský TZR, či TDR. Všechno vycházelo aď už motorově, nebo i rámově z DT.

Já na něm jezdil celoročně, ikdyž jen do školy (3km přes město) v létě, nebo i v zimě v víc jak -15°C. Pokaždý jsem přišel, maximálně šáhl na sytič a nastartoval. Nebo posléze jezdil každý den do práce 32km, též od jara do zimi. Ikdyž maximálně víc jak v maximálně několika stupňi pod nulou.
Zažilo semnou nejpřísnější výjezdy, kdy jsem si i řikal, že to už nemůže vyjed kůli výkonu (jeden se i našel, který jsem nezdolal), nebo nejvěčí bahno třeba na třech off-road maratonech v Milovicích. Zažili jsme spolu ty nejborečkovatější polety na silnici, kdy jsem mou nármální spotřebu z 5,5l/100km zvýšil s Aklenotem na ňákých snad 9l/100km. Tehdá to byl maximální extrém, a určitě sme nejeli jen rovně. Pokaždý mě motocykl zdárně dovezl tam kam jsem potřeboval. A i když selhal řidič, a DTčko se potupně složilo k zemi, vždy poslušně jelo dál.
Nebyly jsme spolu sice nikterak daleko, nejdál dojelo do Tejna (asi 100km), i na fichtlu jsem byl o dost dál, ale nedám na něj dopusitit. Tři roky bylo mou nejlepší motorkou, a vždy dělalo co jsem potřeboval. Jen výmečně se oběvila ňáká závada, ale neni to nový motocykl že.


Původní text:
-Maximálka dle tachometru 140km/h, víc neukazuje , ale z kopce se nechá ještě trochu víc roztočit, takže k ňákým 150 se to asi blíží. Jinak po rovině ňákejch 130 v pohodě. Ale to je jen tachometrový údaj. Podle průjezdního radaru ve městě motárdy přeměřujou o skoro 10km/h, a drapáky 5km/h.
-Na drapcích asi 125km/h, a ňáký drobný, ale neni to tak pohodlný.. , a mám přecijenom o fous kračí kvalty, na pětku slabejch 110km/h, dřív 110-115km/h, ale to ještě nebylo tolik výkonu takže za šest 120km/h jen výmečně..Ale to bylo kdysi no.

Spotřeba 5,5-12 na 100km (6L se nechá po silnici na motárdech, 12L jsem měl snad jenom jednou v maximálnim terenim nasazení.) Ta spotřeba je taková divná. Každopádně je to 2T, a se spotřebou se musí počítat.

23.7.1010 - aktualizace: Spotřeba stlačena na ňějakých ca 4,5l/100km.. Tempo 70-80km/h, kvůli kamarádce na XR 125. Jízda po malých okreschách z Bene do Sedlčan.
Jízda po dálnici, na cca skoro rovných 50Km tankováno asi 2,5l, takže asi 5l/100Km, tempo po dálnici celkem ustálených (tachometrových) 120km/h kopec nekopec.

6.3.2011 - aktualizace spotřeby: Vejlet do Čihoště (střed ČR). Na 85Km tankováno zhruba 3,3l, tj asi 3,8l/100km. Rychlost místama na doraz, ale průměr tak 110km/h, a to za silného větru a za teploty zhruba 5°C .. Docela mazec spotřeba =) Samotnýmu se mi nechce věřit, ale peněženka u pumpy mluví své

11.4. Opět vejlet s kámoškou na XR125. S*ala se s tim dost, takže tempo bych vyděl na rychlejšího fichtla Za vsema i 80, ale to už sem jí ujížděl, vse s těží 50. Timdle tempem spotřeba kolem 3,5l/100km .. Zachvíli to snad přestane žrát uplně

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sano_123
Sano_123 napsal 25.04.13 v 22:10 9b.

peknáá

Jawa_speed_
Jawa_speed_ napsal 09.12.11 v 15:07

Pěkná Yamaha DT tak ať slouží a mnoho štastných kilometrů.

LovoXXX
LovoXXX napsal 21.08.11 v 14:39

Pěknou čočku jí dáváš A ty větráčky z PC, no to nemá chybu

rider_Danny
rider_Danny napsal 04.06.11 v 15:30

Ta dostává na prdel

Frantas
Frantas napsal 11.04.11 v 20:09

Hříbek: No to si vystih.. Ale nechápu jak to tak můžeš napsat, tě vůbec neznám .. Ale fakt si to vystih, ždímu z ní co to de no A to nemyslim jen výkonostně, ale užitkově

Více komentářů



TOPlist