PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hroch_cz
Vloženo 19.4.2009
Aktualizováno 17.9.2013
Zobrazeno 4 507x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Spolehlivý parťák do města i na cesty. Srdeční záležitost, abych ho vyměnil, musel by někdo prodávat pět let staré "géeso" za sto litrů :o)

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 GS: Potřeboval jsem po havárii rychle novou motorku a neměl jsem čas hledat snížené \"géeso\". Částečně byly ve hře i finanční důvody. Transalp byl levnější.

První dojmy - Nevím, jak to ti Japonci dělají, ale měl jsem pocit, že na té motorce nesedím poprvé. Ergonomicky vše padlo do ruky, jak mělo a nemusel jsem si na ni v podstatě vůbec zvykat. Nejvíc mne ohromila přesnost řazení, což vzhledem k tomu, že jsem přecházel z Jawy 350 není zase tak divné :o)

Motorku bych doporučil pro - Koupi této motorky doporučuji všem, kteří jsou vyznavači pohodlného vzpřímeného posezu s dokonalým rozhledem, do stroje hodlají lít jen benzín a olej a chtějí mít pocit podložený zkušenostmi, že se na něj mohou spolehnout. Na nějaké řádění v terénu ta mašina není, ale jednadvacetipalcové kolo umožňuje zdolávat i těžší úseky. Na rozbitých silnicích po zimě tuto vlastnost oceníte.

Doplňky na motorce - Motorku jsem koupil s už namontovaným kovovým krytem motoru. Jako první jsem přidal padací rám od RD Moto zmiňovaný výše v popisu. Poté přišlo vyšší plexi RMA, později doplněné o přídavný štítek Puig. Když jsem u plexi, z druhé strany na něm mám nalepené panoramatické zrcátko Riderscan pro sledování mrtvých úhlů. Klasický klakson jsem vyměnil za tlakovou dvouhlasou sirénu Stebel Nautilus. Hlasitost nelze srovnávat. Místo původně zvažovaných bočních kufrů vozím na cesty dvě brašny Givi, pro které jsem pořídil opěrné rámy. Místo klasického plastového krytu řetězu jsem z Rakouska objednal plechový s vyřezaným nápisem Transalp, precizní práce. Jako kryt výfukového potrubí jsem tady od někoho koupil hliníkový děrovaný kryt. Pod sedlem mám z baterky vytaženou 12V zásuvku pro nabíjení mobilu v případě potřeby. Na řídítkách mám namontovanou další pro navigaci. Používám TomTom Start2, přichytávám ho na plexi kryt budíků přes otáčkoměr, který k ničemu nepotřebuju. Letos (2013) jsem si nechal přešít sedlo a jsem s ním maximálně spokojen.

Recenze

Moje Honda je původem z Itálie, jsem její celkově druhý majitel, první u nás. Měřím 178 cm a musím říct, že bych klidně snesl o pár víc, protože je na můj vkus maličko vyšší. Na druhou stranu ji nezajímají žádné terénní nerovnosti, kterých je v Praze spousta. Jen člověk musí pozorně koukat, kam šlape při zastavování.

Za dobré služby svého mazlíka odměňuji postupným vylepšováním. Dostal nerezové padáky od firmy RD Moto a vyšší turistické plexi MRA. V inzerci tady na Motorkářích jsem za cca 1500 pořídil centrální stojan, ve srovnání s originálem za hubičku a funkčně naprosto v pohodě. Jen jsem ho na začátku sezony musel nastříkat, maličko chytal rez.

Novinkou je siréna Stebel Nautilus, trošku jsem musel laborovat s umístěním, nakonec se vešla asi na jediné možné místo, nalevo k motoru na padák. Troubí to fakt pekelně, zatím jsem ji použil jednou na řidičku, která samozřejmě nečuměla vpravo vlevo a cpala se mi bez blinkru do pruhu. Stav jejího spodního prádla bych si netroufl podle reakce odhadovat :o)

I přes použití vyššího plexi MRA na mne foukalo. Chtěl jsem proto koupit přídavný deflektor od stejné firmy, ale i když píší, že je univerzální, žádný rozměr nevyhovoval. Proto jsem nakonec zvolil přídavný štítek od firmy Puig. Stál necelé dva tisíce, ale investice to byla skvělá. Kdybych se nebál hmyzáků, klidně bych jezdil bez brýlí, vůbec za ním nefouká.

Původní gumy Mitas E-08 jsem vyměnil za Metzeler Tourance. Mitasky byly o život. Někdo je chválí kvůli výdrži, ale já jsem se na nich cítil velmi nejistě, a to i na suchu, natož na mokru. Jejich labutí písní bylo, když mne na vlhké silnici v zatáčce ve zhruba třicetikilometrové rychlosti chtěl předjet zadek. Naštěstí jsem to ustál. Jak jezdí driftem Rossi se mi líbí, já to ale praktikovat nehodlám. Na to mám svého TA moc rád.

Metzelerky už to měly za sebou, teď od září 2013 jezdím na Michelin Anakee 2 a zatím jsem velmi spokojen. Nepodařilo se mi přední kolo utrhnout ani při prudkém brzdění v garáži s dlažbou po příjezdu z deště. A zkoušel jsem to několikrát, abych zjistil, kolik si toho můžu dovolit. Stejně ale za mokra budu jezdit zřejmě hluboko pod adhezní schopností těch gum.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 05.07.14 v 16:14 10b.

Opravdu krásný vyladěný Transalp k potřebám a vkusu majitele
P:S. Snad nevozíš Pavláska jako baťůžek - batoh

pernik92
pernik92 napsal 08.09.13 v 17:36

pěkně vymazlenej Alp

CaptainMi
CaptainMi napsal 30.05.13 v 18:13 10b.

To nové sedlo je super krásná práce... ať se sedí..!

istonbike
istonbike napsal 08.03.13 v 12:39 10b.

Parádní a osvědčený pohodář a tahoun Alp teď s novým sedlem vypadá ještě líp přijmi 10b s přáním super kilometrů v sedle i stupačkách

Harry99
Harry99 napsal 19.06.12 v 16:24

Pěknej Talpík. 10B. A Souhlasím s tebou ohledně Mitas E-08. Horší gumu jsem snad neměl ani na fichtlu Teď mě čeká její výměna taky za Metzelerku. Předek už by byl. Ale jak říkáš, na sucho špatný, na mokru tragédie. Tak ať to sviští a hlavně opatrně při zastavování

Více komentářů



TOPlist