PROFIL MOTORKY

Jawa 250/592 panelka (1968)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Ambro
Vloženo 13.3.2009
Aktualizováno 21.4.2009
Zobrazeno 3 214x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Moje první (a také nejmilejší) motorka. Upřímně řečeno – s motorkami je to asi stejné jako se ženami. Ta první je vždycky jen jedna a vzpomíná se na ni stejně jako na první lásku.

Více fotografii

Recenze

Tuhle mašinku jsem si pořídil v roce 1994 a nalítal s ní mnoho a mnoho kilometrů (a také mám mnoho a mnoho zážitků).



Po maturitě jsem si vydělal nějaké peníze na brigádě v mlékárně a sháněl jsem nějaké přibližovátko. Bydlel jsem tenkrát na vesnici a tak jsem koumal o něčem, co by mě dovezlo v rámci vesnice. Tenkrát přicházel v úvahu Simál, nebo Mustang. Sehnal jsem jednoho přes kamaráda. Byl po GO motoru a chtěl za něj 5.000,- korun. V den, kdy jsem si pro něj měl jít jsem otevřel inzertní noviny (internet tehdy v domácnostech ještě neexistoval) a tam našel inzerát na Jawu 250/592 – Panelku, r.v. 1968.



Ihned jsem volal na číslo, které bylo pod inzerátem a o hodinu později už jsem seděl ve vlaku směr Plzeň. Když jsem přijel na domluvenou adresu, stála už motorka před garáží. Musím říct, že šlo o lásku na první pohled (a také na první svezení). Chytla na první šlápnutí, spojka zabírala přesně a plynule a řazení šlo lehoučkatě a bez chyby. Objel jsem s ní blok a ještě ten večer jsem ji vezl domů. Po cestě jsme se stavěli natankovat. Chtěl jsem nějakou klíčenku, protože samotné klíčky se mi moc nelíbily. Samozřejmě s logem Jawy neměli žádnou. Barvou se mi nejvíce zalíbila modrá s logem Toyoty. Tak jsem ji koupil a od té doby jsem jí neřekl jinak, než Toyota



Během celé doby, co ji mám jsem na ní dělal jen minimum věcí:

Přetěsnil jsem levé víko motoru (v podstatě ihned po koupi), protože z ní utíkal olej. Od té doby není potřeba dolévat a nic neteče.

Po dlouhém laborování s regulátorem dobíjení jsem jej vyměnil za nový, který jsem umístil pod sedačkou. Od té doby s dobíjením nikdy nebyl problém. Jen pro informaci: Dynamo je 6V/55W a v pohodě utáhne přední žárovku 35W i blinkry. Pokud se s motorkou jezdí, není potřeba dobíjet baterii.

Samozřejmě jsem dělal drobnou údržbu – mazání, výměna řetězu, jeho napínání, atd.



Jezdili jsme spolu do práce i na výlety a nikdy nás nenechala nikde viset. Cokoliv se na ní stalo, dokázali jsme opravit na místě (ucpaná tryska, zanešená svíčka, píchlá pneumatika). Výhodou téhle motorky je její jednoduchost, takže se běžné závady dají snadno diagnostikovat, běžným mozkem pochopit a běžným nářadím i opravit.



Nejdelší jízda co jsme spolu absolvovali byla trasa Plzeň – Opava. Zvládla ji za jeden den (s přestávkou na oběd a tankování někde okolo Havlíčkova Brodu). Jeli jsme s tehdejší přítelkyní a bagáží na týdenní pobyt v přírodě (spacáky, stan, ešusy, vařič...) a týdenní tancování (boty, oblečení, partnerky kosmeťák). Musel jsem kvůli tomu přidělat dvě desky na nosič aby se tam vše vešlo. Motorka to dovezla, i když se chovala s těžištěm těsně před zadním kolem lehce nestabilně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
podzemák
podzemák napsal 14.10.13 v 19:25 10b.

krásná mašina ale ten přední blatník máš obráceně.

Provaz1
Provaz1 napsal 08.07.10 v 22:48

dobra masina a dobre popsany - supr

Šťovik
Šťovik napsal 03.04.09 v 21:11

jooo kde jsou ty časy za X MOC pekně psano

mrkáček_čiko
mrkáček_čiko napsal 13.03.09 v 13:45

moc pěkná jawka..taky jednu mam - taky první motorka (teda když nepočítam fichtla) a je fakt že ta první je jen jedna

Více komentářů



TOPlist