renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/592 panelka (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pat0
Vloženo 28.2.2014
Aktualizováno 7.4.2020
Zobrazeno 4 348x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Super klasika v původním stavu, od mala jsem chtěl jawu a pak se mi dostala tahle do ruk v origo stavu. Prostě paráda.
Nyní konečně hotová technická (03/2014), už je i moje, takže v klidu jezdím.

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - První bylo samozrejme obrovske nadseni ze ji mam a zadarmo :) Pouze nekolik let stala nekde ve stodole. Hned jsem ji zkusil projet jak sem ji dovezl a naskocila, takze sem vedel ze aspon motor je v pohode o zbytku radsi nebudu mluvit...

Recenze

Duvod vyberu byl naprosto jasnej, to neni cim komentovat. Proste jawa :) Chtel sem 250ku pro vetsi spolehlivost a kroutak od spoda. Klasickej zvuk volnobehu me proste dostava.

Motorku sem dovezl na podzim 2013 na vozejku. Byla bez baterky, ale jinak kompletni. Najeto 18600km. Po chvili tlaceni co sme se s bratrem zapotili naskocila. Nejdriv sem mel samozrejme radost, ale po kraticke jizde uz ne. Rizeni se trepalo, brzdy nebrzdili, takze plno veci spatne. Navic vsechno bylo strasne zasly, spinavy apod. Rafky bouchnuty, asi nekdo projel nejakou diru ve velke rychlosti. Tlumice nefunkcni a kdo vi jak dlouho tam byl olej a benzin apod... (vsak se podivejte na fotky, jsou tam i z doby kdy sem to dovezl).

Takze postupne nasledovalo kompletni rozebrani motorky a jeji udrzba. Vsechno vycistit, chromy a hlinik vylestit brusnou pastou (nejakou starou sem doma nasel a bohate stacila). Skoro vsechny gumove dily sem vymenil (stupacky, silentbloky, tesneni atd...). Samozrejme vsechny bowdeny nove, plyn vymenen za rychlopal (krutiruk se mi nelibil). Brzdove oblozeni (repase), novy zapouzdreny loziska kol, novej retez atd... bylo toho celkem dost tady z tech drobnosti, ale sou to veci, ktery po tech letech byly potreba udelat, aby motorka pekne slapala.
Na motoru pouze sundan valec a hlava, vycisteno od karbonu. Vyfukove vlozky doutniku vypaleny. Doutniky sou puvodni. Kolena opiskovana a stribrnou na vyfuky osetrena. Valec a hlava v chemicke lazni na vycisteni. Valec nastrikan cernou na vyfuky (protoze je litinovej, tak uz to zacinalo reznout). Na pistu pouze nove krouzky (jeden puvodni mel ulomeny roh). Nove tesneni pod valec a olej v prevodovce. Nesmi chybet svicka NGK BPR7HS a k tomu fajka NGK a kvalitni VN kabel. Nove retezove kolecko (19z - o zub vetsi nez origo, ja sem lehkej). Nove spojkove lamely FERODO.
Lepsi z puvodnich rafku vycisten a precentrovan a pouzit dozadu (kde neni tolik videt). Dopredu novy rafek (za 500 na inzerat) a novy vyplet. Obe gumy samozrejme nove (mitasky bohate staci pro tento stroj).
Predni teleskopy rozebrany, vymeneny hlinikovy pouzdra za nove hlinikove (kdyz tam vydrzeli puvodni tak dluho tak novy taky vydrzi), olej pouzit 15W-40 motorak. Je to teda trochu tuhy, mozna casem naredim nebo pouziju 10W-40 motorak (uvidime az bude teplo v lete). Zadni tlumice take rozebrany, vycisteny, nove gumove tesneni a olej 10W-40.

Elektrika prekontrolovana, vsechny konce dratu pocinovane a ocistene. Zarovky zkontrolovany a pripadne vymeneny. Nove prepinace na blinkry a svetla (puvodni byli cerne plastove, takze nahrazeny chromovanymi). Zadni svetlo udelano komplet z LED diod (1W vykonove diody, 1 pro svetlo, 2 pro brzdu). Pouzit elektronicky regulator (AEV 6V 60W) pro lepsi dobijeni (coz je samozrejme poznat). Koupil sem novou baterku 6V 11Ah gelovku v GME. Nepotrebuju zadnou kyselinovou pro velky proudy, protoze zde neni starter. S gelovkou mam dobre zkusenosti v babette, kde uz rok a pul drzi a za ty prachy :) Spravne nastaveno zapalovani a spojka a mohl sem vyjet na ulici.

Nakonec jsem s vysledkem velmi spokojen. Motorka krasne slape (2x proslapnu bez zapalovani, pak zapnu nacupuju benzin a na poprve krasne chytne).

5.5.2014: Najeto prvních 400km za poslední dva víkendy, pač už mám konečně papíry :) Je to nádhernej pocit, všechno pěkně tlumí, pohodlná jízda. Jen jsou teda docela velký vibrace motoru při vyšších otáčkách a nějak se tomu nechce jet ani 100kou, ale jinak paráda. Nejspíš by to chtělo udělat GO motoru, ale tuhle sezónu to ještě musí vydržet. Každopádně jízda je zažítek.

23.11.2014: Musel jsem udelat vybrus, protoze valec uz strasne zvonil. Takze ted slozeno a bude se postupne zajizdet pres zimu. Jinak letos najeto pres 4 tis. bez jakychkoliv problemu, nesahal jsem na dobijeni ani na nastaveni karbecu, jen liju benzin + olej a jezdim :)

7.4.2020: Bohužel už leží 3 roky uskladněná. Vytáhnu 1-2x za rok. Mojí blbostí zrezla spousta věcí. Měl jsem dodělanej i nosič na cestování, ale půjde pryč. Aktuálně je potřeba rozpůlit motor a udělat komplet ložiska. Nechat srovnat rám a koupit nový přední vidle, protože i přes dvoji výměnu gufer pořád tečou. Teď sháním finance, ale především čas na nějakou větší renovaci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mira592
mira592 napsal 17.11.17 v 06:09 10b.

context
context napsal 08.01.16 v 15:27 10b.

Hodně pěkná jawa, tak ať dělá jenom radost

mira592
mira592 napsal 11.03.15 v 18:39

dobra mašina

Pat0
Pat0 napsal 09.03.14 v 10:57

Puvodni masku urcite schovam a sezenu jinou uriznutou, ale ty s hrazdou jsou lepsi na rizeni. Tak mix oleje si muzu udelat doma, uvidim jaky to bude pak pri jizde.

Petrohrad
Petrohrad napsal 07.03.14 v 17:16

Ty řídítka s hrazdou bych si rozmyslel, ta motorka vypadá líp origo... Anebo doporučuju schovat si původní horní kapotku a sehnat si na uříznutí jinou. A k tomu oleji do tlumičů: někde jsem četl, že dělají mix motoráku a tlumičovýo oleje, cca 50:50, poměr asi taky závisí na preferencích majitele.

Více komentářů



TOPlist