renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSR 600 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SpikeMT
Vloženo 3.10.2008
Aktualizováno 9.6.2012
Zobrazeno 10 392x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


GSRko, v pořadí moje 3. motorka. Stále si říkám, že tohle je to co jsem vždycky chtěl a už měnit nebudu. I když znáte to .

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

Recenze

Jak jsem se vlastně ke GSRku dostal?

Myslel jsem, že po havárii, kterou jsem měl ještě na Cagiva Canyon 500 (v papírech 600) pověsím motorkaření na hřebík a budu jezdit už jenom v plechovce. Motorku jsem prodal a 4 roky abstinoval. Pak si tento model na podzim 2006 koupil kamarád a řekl mi jestli se nechci svézt, vždyť jsem přece jezdil. Půjčil mi helmu a já se jen tak v džínách bez další výbavy na GSRku projel. Co vám budu povídat, po takové době by si mě získala hned asi každá motorka. Hned na jaře jsem zajel do prodejny a objednal. Bylo na výběr ze 3 barevných kombinací a nově byl k dispozici model s ABS, ale na ten se muselo dlouho čekat a ta moje (bez ABS) byla k dispozici hned na centrálním skladu. Motorku mi přivezli dodávkou až domů, protože ještě nebylo počasí, aby se dalo jet po ose. Takže jsem měl pro začátek klídek, sluníčko mě netahalo ven a mohl jsem v garáži začít s úpravami.

Příslušenství

První věc vůbec, kterou jsem namontoval, aniž bych se na motorce poprvé svezl, byla montáž zadního a bočních kufrů od GIVI. Hodlal jsem totiž na tom v létě jet na dovolenou do Francie, tak jsem včas musel začít s přípravou, aby byl dostatek prostoru pro bagáž. Pak samozřejmě pár optických věcí jako reflexní proužky na ráfky, chránič nádrže v imitaci karbonu, nálepka na víčko nádrže, taky v imitaci karbonu. Vůbec na GSR se dá sehnat spoustu originálního i neoriginálního příslušenství, takže se vcelku oblíbené GSR dá předělat na něco velmi individuálního a odlišit se.

No a zbývalo začít jezdit. Prvních 1000 km jsem dodržoval režim záběhu, takže ručička otáčkoměru se nepodívala za hranici 7000 otáček/min a tím pádem ani na 6-tý převodový stupeň jsem na dálnici nedosáhl maximální povolené rychlosti 130 km/h. Byla to trochu nuda, protože to peklo které motor dovede předvést se skrývalo až za hranicí 8 tisíc otáček/min. Přišla první výměna oleje a s ní možnost konečně z motoru vydolovat maximum splašených koníků. To jsem opravdu nečekal. Když ručička otáčkoměru přešla přes osmičku začala se motorka hnát dopředu velkou silou, když ale přešla desitku, začali mi řidítka utíkat z rukou. Samozřejmě to nemůžu srovnávat se silou nějakého litru, ale pro mě to byla úžasná síla, kterou jsem do té doby nezažil. Je v tom motor z GSX-R 600, údajně naladěný více na sílu ve středních otáčkách. Nemůžu srovnávat na GSX-R 600 jsem nikdy nejel, tudíž nevím jestli je naladění více do středních otáček znatelné. Motor se chová jako by měl 2 palivové mapy – jednu pro rozsah otáček 1500-7000 ot/min a druhou pro 8000-13000 ot/min. - a nemusí to řešit přepínáním módu A, B někde na přístrojovce, stači přeřadit.

Co podvozek?

Asi největší slabinou podvozku jsou brzdy, sice dvojité čtyřpístové s 320 mm kotouči, ale reagují poněkud mdle a velmi rychle při zatížení například na okruhu ztrácí účinek. Po 30 tisících kilometrů jsem vyměnil sjeté destičky za Brembo a sériové hadičky vyměnil za pancéřové. Až si destičky sednou uvidím jestli se dostaví zlepšení. Trochu mě zklamalo, že na přední vidlici použil výrobce klasickou teleskopickou vidlici. Určitě by jí více slušela a fungovala obrácená vidlice upside-down s radiálně uchycenými brzdovými třmeny. Reputaci napravuje zadní monolytická kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou. Krásně vypadá (což se nedá říct o té kyvce co použili na nové GSR 750), dobře funguje a má dobré možnosti nastavení předpětí pružiny i útlumu.

Co pneumatiky?

Ty sériové co k tomu dávali (Bridgestone BT-014) nic moc co se týče životnosti. Přilnavost nemohu posoudit, protože jsem je sjel (5000 km) dříve než jsem si dovolil motorku poslat do maximálních náklonů. Po nich přišla montáž Continental Road Attack, které vydržely 15 tisíc km a projel jsem na nich Francii, hodně po Čechách a několik okruhových seancí. Teď kroutím Michelin Pilot Road 2, mají za sebou Portugalsko v plný bagáži a se spolujezdkyní (čímž bych jí chtěl poděkovat, že se mnou takovou dálku jako baťůžek vůbec zvládla – asi to byla tak otřesná zkušenost, že už radši jezdí na vlastní motorce). Celkem to hodilo 7000 km a teď jsou tak v půlce životnosti.

Zvuk motoru

Asi první věc kterou je potřeba udělat, aby motor nezněl jako mixér, je vyměnit sériovou koncovku výfuku za 2 oddělené. U mě padla volba na originální příslušenství Yoshimura. Tyto koncovky, dle mého názoru, nejlépe zapadají do celkového designu motocyklu svým specifickým seříznutím. Při výběru hrálo významnou roli, že jsou homologované. Původně nanýtovanou tlumící vložku (dB killer) v koncovce výfuku jsem odvrtal a nyní ji vracím pouze pokud jedu do zahraničí nebo na STK (teď v březnu mě čeká první) a zajistím šroubky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bladebiker
Bladebiker napsal 07.05.14 v 19:36 10b.

Moc pěkná a opečovávaná

Denni
Denni napsal 16.03.14 v 09:17 10b.

Marty93
Marty93 napsal 05.03.14 v 15:57

Perfektní

MONIKA2
MONIKA2 napsal 30.10.13 v 21:10

krasavice, takhle si představuju motorku kterou si jednou koupím

TomasGSR
TomasGSR napsal 23.09.12 v 08:48

Nádhera , vymazlený. Přeju jen ty nej zážitky S GSRem 10b

Více komentářů



TOPlist