renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NX 650 Dominator (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník moun-NX650
Vloženo 9.2.2003
Aktualizováno 11.2.2015
Zobrazeno 13 125x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Mám pocit, že tahle mašinka mi byla vyrobena přesně na míru. Má vše co chci a jezdí přesně dle mých požadavků. Mám ji od 5/2002 a na tachecu měla 10000km. Namontoval jsem otřesový alarm vlastní výroby, výstražné blinkry a osvětlil kufr SMD LEDkama

První dojmy - Po přesedlání z MZ150 to bylo něco úžasného.

Recenze

Zkušenosti:

ŽÁROVKA Po té co mi praskla origoš zadní žárovka a já tam dal obyčejnou od benzínky, vydržela vždy asi tak 2 tis.km a konec. Vibrace ji prostě zničí ( to slabší vlákno). Teď mám zase Made in Japan, kterou jsem sehnal zcela náhodou na inzerát a je to v pohodě - právě to slaší vlákno má ještě navíc dvě podpěry (v Honda Brno Vinohrady mi prodali tu samou Osramku co mají u benzínky v ceně jednoho piva, akorát zabalenou v bílé krabičce se samolepkou Honda, ale stála jak sedmička červenýho.

ŘETĚZ Předchozí majitel se o řetěz moc nestaral, takže po 12oookm šel do kytek. Koupil jsem k plné spokojenosti ČZ 520 ORM (13,30kč/článek- s O kroužkama=1460kč), do 17tis km a na rozetě seděl jak přibitej.
(Ale pak se to zlomilo, začal se rychle vytahovat - 18ooo km a konec, podle tabulky prodloužení byl ještě v normě, ale už se nepravidelně napínal při otáčení ).Teď mám opět ČZ 520 ORMX X kroužek (1890kč). Napnout stačí asi jednou za 1000km a mazat asi po 300km. (Dříve jsem používal olej CASTROL, momentálně už asi 5let mažu WURTH HHS Dry lube - je to teflonový vosk - nešpiní, neodletuje, nelepí. Nic lepšího jsem zatím neviděl. ) Samozřejmě pokud vlítnu na pole, do lesa a pod. tak mažu třeba i dvakrát denně. Protože kdo maže, ten vydrží nejdýl! Každých 5tis km pro jistotu měním ř.spojku. Z Rajchu mám 16z kolečko, ale nepovedlo se mi ho tam dostat, to bych musel jezdit bez krytu.

MOTOROVÝ OLEJ Castrol GPS 10w40 (297kč/l u Benzínky, 335kč u Hondy)

GUMY Dunlop TrailMax - Zadní mi vydrží asi 6000km (jako do minima 1,6mm),ale jezdím až do konce. Když už si ji celou zaplatím, tak ji taky celou vojedu. Jsou perfekní, už jsem jich zničil asi šest. Dobře se s nima brousí podrážky na botách,třeba i stovečkou. Ale pak si to zas vyčítám, ten sandál není zadáčo :) Je to správný lepidlo na asfalt, ale i motyka na herteple. Už se mi i daří brousit stupačku, ale to jen tak na parkáču na dvoječku.







SPOTŘEBA - při ostré jízdě max 5,8l/100km poslední dlouhobobý průměr 5,3l ale už jsem taky vyjel pár nádrží za pět rovných a ani jsem se o to nijak nesnažil. Ted už na spotřebu moc nehraju, protože na motorce jezdím pro radost a ne proto abych počítal kolik jsem projel beneli.

PORUCHA 30. března 2003 jsem půlil převodovku, páč přestala řadit. Váhal jsem, zda šoupnout mašinu do Hondího servisu, nebo to spáchat doma. Nakonec jsem ji kuchnul doma. Člověk tak pozná blíže svůj stroj a ví co má vlastně pod sebou. Příčina impotence - v řadícím mechanizmu byla ocelová pilina velká jako zrnko hrubé mouky! Tou se zablokoval řadící mechanizmus. Když jsem ji našel, tak jsem se na ni usmál - ještě že to nebylo nic horšího :)





































S BATERKOU Yuasa jsem se po sedmi letech rozešel, a pořídil si novou. Zase Yuasa a pořádně nagelovaná! Seznámili jsme se na Motocyklu 2004 v Práglu a nebyla zas tak drahá - 1100kč.
Vydržela přesně 7 let, 2012 jsem kupoval další a zase Yuasa za 1244Kč

VÝFUK Svody jsou z nerezu,tam je to v pohodě. Ale pak už je ocel a ta ráda rezne že. Prvně jsem celou koncovku opatřil žáruvzdornou barvou, jenže na trubkách moc dlouho nevydrží. Takže jestli můžu poradit - natírat za horka Lněným olejem, sice se blbě shání (drogerka Brno-Orlí) ale je to vyzkoušený. Stojí to asi tak 20kč ročně a když pak někde zastavím, tak to i pěkně voní.

MOTOCESTY: Nejradši jezdím po lese v okolí Ořechova nebo Dalešické přehrady. Fakt pěkný zatáčky = Lipůvka-Blansko(dobře se tam brousí podrážky) Brno-Křtiny, Tišnov-Vír. Ročně nalítám až 9tis.km Pokud je sucho tak jezdím i v zimě, a není problém najet i 300 zimních km za neděli,ale max. do-5stupňů. Pak už z jízdy není ten pravej požitek kvůli špatné přilnavosti těch dvou černých věcí podemnou. Protože jak říkají kluci od BMW "Není špatný počasí na motorku, je jen špatný oblečení. To moje:Bunda Nazran Cordura,Kalhoty PSI Cordura,Boty StylMartin,Helma Airoh Tiger a pak samý ty termo věcičky.

[





Čemu se absolutně vyhýbám je bláto a Policie. (pokud zrovna nejedu blátem)
Co asolutně miluji je páteční zácpa v Brně. (pokud zrovna nejedu autem

Těch 300 km za den na Dominu není pro každýho, protože sedlo není žádný kanape z obyváku. Čím jsem starší, tím víc bych uvílal nějaký luxusnější posezení.

Další info: Jedné noci v září 2002 jsem skolil 2 srnky. Jako z filmu - konec léta, soumrak, přede mnou jen kužel ze světlometu. Něco jsem zahlídnul, rána, křečovitě svírám řidítka, brzdím a kupodivu nepadám. Zastavím a jdu se podívat, co to bylo. V levým příkopě jedna, v pravým příkopě druhá - mláďata, ještě že mi do cesty nevlítla stará, to by bylo sado maso. Určitě mi to nebudete věřit, ale odnesl to jen přední blatník - prasknul, no a ty srnky odešly do věčných lovišť

28.prosince 2003 jsem s tím prasknul na poli. Školácká chyba - jízda za šera, po neznámým políčku v ozimé pšenici vysoké asi 10cm. Zmrzlý povrch, paráda - neboří se to, jenže o kousek dál se skrývá jakási odvodňovací strouha, max. 50 čísel hluboká. Čas na reakci minimální, měl jsem za to že ji prohrnu a fičím dál. Ouha, byla zmrzlá i ta strouha. Takže jsem se do ní pěkně položil. Odvezla mne sanitka, ale ještě před tím jsem foukal do balonku chlupatým. To byla komedie - uprostřed pole :)
A v protokolu do dnes stojí: Dopravní nehoda při blíže neurčené dopravní situaci.
Oprava Domíka stála jen 996Kč zlomená páčka, prasklej plast, ohlý zrcátko. Ale já dostal opožděnýho ježíška - do stehýnka kovovou tyčku a pár šroubů. A za 2 roky šla zase ven. Je taková delší, takovejch 38 čísel. Podařilo se mi ji vyloudit domů, takže je na výstavce v obyváku. Už je to za mnou a jak by řekl Garfield - Byla to jen malá muška, která se rozplácla na čelním skle mýho života:)






Vysněné moto byl asi 5 let Dominator.
Teď je to A F R I K A s výkonem Varadera a celkovou hmotností do 120kg (-:

2.1.2014
Po několika letech jsem se tu trochu porozhlídnul, upravil ty kecy nahoře a zavzpomínal na doby mládí a volnosti.
Poslední dobou jsem byl víc zedníkem jak motorkářem.
A jen jsem dostavěl, už jsme ve čtvrtým měsíci :)
Dnes je mým snem ujet v tomto roce aspoň 3000 Km.
...asi se to zase nepovede...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 18.09.16 v 13:09 10b.

Dobře jsem si početl. Přeji štastné km.

peugeot22
peugeot22 napsal 02.04.15 v 21:06

Dobrej popis a super mašina

momo71sk
momo71sk napsal 01.12.14 v 00:09

kixel
kixel napsal 02.09.14 v 01:09

pekne a zabavne poctenicko i stroj!

RobiXRV
RobiXRV napsal 17.02.14 v 13:56

Ten dovětek 2.1. ... jj, to znám. Já mám hranici 2000km a asi se mě to taky nepovede
jinak skvělý popis.

Více komentářů



TOPlist