PROFIL MOTORKY

Blata Origami B1 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Drtič.
Vloženo 23.7.2008
Aktualizováno 31.5.2013
Zobrazeno 7 014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Plnokrevný závodní speciál Blata B1 victory kit
obsah 40 ccm

Více fotografii

První dojmy - První dojem, když jsem se svezl na B1 byl: co to sakra je??? Tak malý motoerk a takové peklo...

Recenze

Koupil jsem ji skoro novou v roce 2008, nebyla ještě vlastně ani pořádně zajetá a voněla novotou. V té době nová stála kolem 75 tis. a bylo to úplně nejvíc, co šlo pořídit na závodění na špičkové úrovni u nás. Jako prvního minibajka jsem měl čínu vodu a jezdil jsem s kámošema na parkovišti. To mi ale nestačilo a přihlásil jsem se do místního klubu minibajkerů, kde se závodilo a doteď závodí výhradně na čínách. Po prvních závodech jsem minibajkům naprosto propadl a vše ostatní šlo na vedlejší kolej. Začaly se dostavovat výsledky a zjistil jsem že mi to i celkem jde, tal jsem začal přemýšlet o závodech 1 ligy u nás, takže B1 byla logicky dalším krokem.

Moje první velké závody jsem jel v Brně 2009 a zjistil jsem že jsem se úplně neztratil, ale taky že se mám ještě hodně co učit. Začal jsem objíždět závody jak to bylo možné a získaval zkušenosti. Borci co u nás jezdí špičku jsou vážně dobří a člověk zrychlí pouze když se jich aspoň chvilku snaží držet. Můžete trénovat sami do zblbnutí třeba rok, ale pokud nevíte jak ta zatáčke jde projet rychle, tak to sami nikdy nezkusíte.

Výkon: výkonově byla B1 vždy o krok napřed nad mými jezdeckým schopnostmi, takže jsem první 3 sezóny naprosto neřešil motor a prostě jen jezdil. Teprve až v roce 2011 jsem zaznamenal, že výkonově už trošku pokulhává a že s tím musím něco udělat. přes zimu šel motor na stůl a kompletní přetěsnění, nové ložiska, píst a kroužek. No po 4 sezónách, kdy mě ani jednou nezklamala už bylo na čase. Čekám až oschnou cesty a trošku se oteplí a jde se testovat. Očekávám, že to zas bude raketa jako za mlada..

Brzdy : Origo mechanické, jsou pro začátek plně dostačující, ale když už jsem začínal jezdit limit, začal jsem přemýšlet o výměně za kapalinové. Obešel jsem pár kluků v depu, dostal jsem nějaké tipy a šel jsem na to. Sehnal jsem kapalinovou brzdu z Ultimy, ale ta páčka mi vůbec nesedla, protože je nepoužitelná pro brždění jedním prstem (a to já osobně beru jako nutnost), tak jsem začal laborovt s páčkama z kola. Začal jsem s páčkama shimano Saint, jenže shimana jsou olejové a třmen Formula na brzdovku, takže to sice fungovalo o 200% lépe než origo páčka, ale bohužel né moc dlouho, tuším že 3 závody. Ale i tak jsem si ověřil, že oproti mechanické brzdě je to úplně někde jinde hlavně komfortem pro jezdce. Naštěstí byl konec sezóny a já měl celou zimu na další kombinaci. Nakonec jsem po složitém výběru sehnal páčky Juicy 7 od Avidu a zdá se že vše funguje tak jak má a vyměnil za kapalinu i zadní, abych to měl komplet.

Rám a podvozek: Opět to samé, ze začátku no problém, v kitové verzi s nastavitelným tlumičem řízením, který je opravdu velmi efektivní to jede jak po kolejích. Jenže po tom, co vyjela z linky nová Ultima mě trošku neopouští myšlenka, že B1 je opravdu docela těžká mrška. Jasně v manuálu píšou že to uveze i 110 kilového chlapa a tomu odpovídají použité materiály a jejich pevnost. Jenže: v mnoha případech je to zbytečně předimenzované a je teda z čeho ubírat. Nějaké duralové cnc díly v té době ječtě tak nefrčely, takže je tam toho duralu velmi poskromnu a většina dílů je z poctivé oceli. Má to samozřejmě taky svoji výhodu, uděláte dva kotrmelce, pohledáte stroj někde v trávě, sednete a jedete dál. Už jsem s tím švihnul mockrát a nikdy nic neupadlo. Na číně co crash, to konec ježdění, protože se to prostě lámalo. A to nemluvím o tom, že jsem si čínu jen tak vrknul na zadní a při dopadu jsem ulomil držák řidítka a šel na hubu. Tak tohle opravdu u B1 nehrozí, je to skoro nezničitelný stroj.

Vzhled a design: Podle mě velmi povedený a do detailu propracovaný.
Prostě se mi B1 fakt líbí

Rada pro rodiče: nekupovat dětem protože je to malé a hezké (pokud je máte rádi)

Úpravy:
1) výměna obou brzd za kapalinové z Ultimy + páčky Avid Juicy 7
2) karbonová vidlice z ultimy
3) Dopasování kotouče 160mm do vidle (Ultima měla 140 a později 150mm)
4) na sezónu 2012 černý komaxit na rám a komplet fungl nový vzhled
5) karbonová vidle praskla při prvním ježdění , takže je zpátky ocelová.

B1 Prodána do dobrých rukou :)

Tak mám nový závodní materiál.
Motor: pasini 110 ccm 4T
rám: Stavba
ráfky: Blata
Brzdy kapalinové: přední Magura gustav
zadní shimano XT







Pokračování zde:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=83587

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
YOSH_BOY
YOSH_BOY napsal 24.01.13 v 22:53 10b.

moc pěkná práce

Mordor
Mordor napsal 08.03.12 v 20:09

Jirko máš to moc pěkný A klobouk dolů že ti ten motor vydržel 3 sezony bez GO

Jacek_18
Jacek_18 napsal 12.07.09 v 08:51

Blatička měl sem ji taky .. Jede to jak čert ale jak se to začne srát honem honem sní pryč ...

deimos
deimos napsal 07.04.09 v 15:18

Víťan
Víťan napsal 13.03.09 v 10:26

Ahoj.
Tato motka není tak často vidět.
je krásná a silná.
Dávám 10
Přeji pohodové jízdy a někdy se stav, máš to kousek.

Více komentářů



TOPlist