PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 5.7.2007
Aktualizováno 26.2.2016
Zobrazeno 25 430x
HODNOCENÍ PROFILU OD 86 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2


Vloženo: 03.06.2017, Uskutečněno: 03.06.2017, Zhlédnuto: 40x


Ahoj všem.
Tak uplynula zase dlouhá doba a sem nepřibyl ani jeden řádek textu.
Pro Jawaře to je dobré znamení, neb to znamená, že Jawka jen jezdí, spotřebovává benzin a pneumatiky a je nám všem moc hezky. :)
No a vzhledem k tomu, že zde písmenka opět přibývají, je to jasné znamení, že se něco dělo.
Takže vezmeme to popořadě.

Baterie
Letošní zima byla poměrně tuhá a já jsem po zvyklostech zim předchozích, nechal baterii na motorce, s tím, že jsem ji čas od času šel dobít - projet. Letos díky zimě to moc nešlo a baterie nejspíše promrzla více než mohla a i když Jawka chytla poměrně ihned a dvě projížďky jsem absolvoval, tak napotřetí už nestartovala. Po přeměření vše ukazovalo na baterii, měla přesně 3 roky a já po zkušenostech nechtěl riskovat, tak jsem ji raději vyměnil. Vrátil se tam typ Yuasa 12V/14Ah. Co jsem nevěděl, že oproti Vartě je poněkud větší, ale nakonec jsem ji tam dostal, bylo to opravdu přesně a tak si tam lebedí. Model klasický - s elektrolytem a povinností kontrolovat a dolévat destilku.

Olej
Uplynul také čas a kilometry, abych vyměnil olej a filtr. Držím se opět klasiky, tzn. olej Mogul Moto 10W40 a filtru HiFlo HF152, pokud se nemýlím. Jal jsem se olej vypouštět, vše vyčistit, mezitím vyprat a namazat řetěz a co se stalo... Když jsem se po záruce, možná i dříve, sám vrhnul do výměny oleje, zarazilo mě, že výpustní šroub nešel točit rukou. Musel jsem pomocí nářadí. Asi závit... Ale vždy OK. Teď jsem vše udělal, začnu vracet šroub na své místo, musím ráčnou a jsem v půlce zavitu když tu hrc - a točil se navolno. To ve mě hrklo, čelo se opotilo, neb mě bylo jasné, že závit je definitivně pryč. Vyndal jsem šroub i se závitem a koukám jak to vypadá. Ze tmy na mě tupě zírá ne po trezoru jenom díra, ale díra po výpušťáku a bez závitu. To jsem trochu propadl panice a to z jakého důvodu? Ještě se mě toto nestalo. A když jsem měl stržený šroub, tak někde, kde to šlo dobře opravit. Zde je situace taková, že motor nemá vanu, výpušťák je součastí karteru. Rozměr závitu je 18x1.5 mm. Hloubka, než se narazí na vnitřní sítko, je 19mm. Tzn. zde není moc prostoru, jak manipulovat s nějakým nástrojem. Tím jsem tedy skončil a musel jsem se vydýchat a uklidnit. Následující dny jsem zvažoval co. Vložka vyrobená, Helicoil, přeříznout...? Vrtat zde nejde. Takový vrták člověk v ruce neudrží, nebo se kousne, projede do motoru a bude. Takže jen řezat... Rozhodl jsem se pro přeříznutí na 20x1.5mm. Za 600,- jsem koupil sadu velkého závitníku a 6ti výpustních šroubů. Motorku jsem položil na bok, nachystal si nářadí a aby nepadaly špony do motoru, namazal jsem závitník vazelínou a měl silný vysavač. Jenže udržet 4břitý závitník, který se nedává do přesně připravené díry, tak aby byl ve všech rovinách OK, to je hrozný úkol. Nejdříve jsem strhnul zbytky závitu, pak jsem vybrousil co nešlo a začal jsem řezat. Závitník to jen hlodal, nebral a když se chytil, tak našikmo. Ruce se mě klepaly, byl jsem nervózní a musel jsem si upravit přípravek na závitník. Ten se nakonec po delším boji podařilo chytit v rovině a začal brát. Co bylo ale třeba, to bylo také hlídat si hloubku - 19mm moc není a závitník je broušen z nulového závit až po hezky, ostrý na docela slušné délce. Takže na závitníku si označit hloubku a řezat co to šlo. Mezitím ho čistit, vysávat... Po dosažení hloubky závitník ven, do svěráku, zkrátit, zabrousit a zase pokračovat. Po půl dne práce byl závit hotový a já opatrně zašrouboval nový výpušták, hezky rukou a podmazal jsem ho raději i silikonem. Hlídám si utažení, myslím že k natažení závitu muselo dojít někde v prvotním procesu - Rotax, Jawa... Po zvulkanizování jsem šroub dotáhl, nalil olej... a začlo nové dobrodružství. :)

Ventilátor
Protože se neleje olej do motoru, je potřeba ho nastartovat, nechat načerpat a naplnit ho olejem, nechat ustát a pak odměřit. To jsem udělal a aby se motor hezky prohřál, čekal jsem na sepnutí ventilátoru. A to pořád nic , za chvíli šla z chladiče přepadem voda a pořád nic. Tak měřím teplotu, ta 105°C, spínač je na 90-95°C, napětí na svorkách OK a ventilátor nic. Drcnu do něj a už se točí... ale nějak slabě. A to mě došlo, že už přes rok se mě zdál nějaký unavený... Vymontoval jsem ho ven, zkouším ho na zdroji, jestli to není v kabeláži nic. Podle všeho načaté vynutí... Tak koukám na výrobce, Itálie. No jo.. :) Na Ebay je za 1500,- doprava od 400 do 1500,-. Zkouším to tedy v Jawě, neb ho používá i Jawa 660 a hle - cena 1215,-. Hurá, objednávám ho i s novým náhonem tachometru. Za tři dny je doma, píchnu ho na zdroj a málem mě uletěl. Takže paráda, funguje. Montáž byla za chvíli a já snad konečně mohu vyrazit do sezóny 2017. Letos byla příprava hezká a výživná. :)
Vyčistil jsem také všechny svorkovnice, podotahoval šrouby.. no a snad to bude dobré. :)

Jawě zdar!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Johny_R (26) napsal 25.07.2017 v 11:22

Ahoj všem, kdepak, s Jawkami jsem to nezabalil, spíše naopak.
Jen neustále válčím s časem, není ho tolik jak bych chtěl, práce je ze všech stran hodně a tak není čas ani chuť trávit čas na internetu častým psaním.
Jawka jezdí, už má za sebou letos něco najeto, vše šlape jak má a tak doufám, že to dlouho vydrží.

Milan1963: jo, slyšel jsem, četl jsem. To je mě líto že tě tohle postihlo, ale je fajn, že ty jsi v kupě a ostatní se už nějak udělá a zvládne. Já se téhle situace bojím, koukám pořád co kde a jak se děje, ať snížím šanci, že by mě mělo něco podobného postihnout. Drž se a brzkou pohodu a hodně kilometrů.

milan1963 (275) napsal 03.06.2017 v 19:59

Dobré, údržba musí být. I u těch našich Jaw...čtyřdobých. Hlavně že jezdíš, ne jako já.

scalla (51) napsal 03.06.2017 v 12:58

Já už jsem se bál, že jsi to s Jawkou zabalil, když jsi tak dlouho nic nenapsal...

JirkaMetal (1) napsal 03.06.2017 v 11:37

Jejky ,při tomto čtení jsem se taky orosil.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ložiska kol, pneumatika

    Po nějaké době zase zdravím všechny a přidávám další zkušenost a poznatky z údržby mé Jawy 650. Během zimní údržby jsem si tak točil koly a z předního se mě zdálo, že se ozývá hučení. Tak jsem si naplánoval výměnu ložis

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.06.2022
    Uskutečněno: 09.06.2022
    Komentářů: 2x
  • Oprava předních tlumičů

    Ahoj a hezké dny přeji všem. Aby do pěkného počasí bylo co dělat, tak se klacík rozhodl přihlásit o svůj díl času a práce a to za pomoci protékajících gufer na předních vidlicích. Už dlouhou dobu jsem pozoroval, jak je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.09.2021
    Uskutečněno: 09.09.2021
  • Olej 2021

    Nejen RVM je člověk živ a tak jsem se pustil do údržby na 650 - to je taková opravdová Jawa, kde člověk může uplatnit svůj tvůrčí talent a um a to mě prostě baví. Bylo nutností už vyměnit olej, takže jsem s do toho pust

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.06.2021
    Uskutečněno: 07.06.2021
    Komentářů: 2x


TOPlist