Japonské cestovní enduro, které se ale nejlépe stejně cítí na silnici.
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 600S: Další možnost hned po V-Stromu, ale stromek mi prostě padl do oka
Kawasaki Versys-X 300: Velký favorit, ale je jich v ČR málo a jsou drahé
Aprilia Pegaso 650: Nepadla mi úplně do oka
Kawasaki KLE 500: Moc enduro a moc vysoké sedlo
Honda XL 700V Transalp: Úplně se mi nelíbil design předního světlometu
Honda XL 650V Transalp: Novější modely se mi vcelku i líbily, ale pro moje potřeby už to je moc enduro a pouze 5kvalt
První dojmy - Jen co jsem na motorku sednul, jsem se ptal prodejce, jestli jde sedlo snížit. Nejde ? I přesto jsem tam potom kopnul kvalt a jel to projet. Hned jsem věděl, že je to ta pravá.
Motorku bych doporučil pro - Vhodný jako první velká motorka v 18 (ale musí být stažená na 35kw). Zvládne i menší off-road. Především je to ale pohodlný spolehlivý cesťák na dlouhé vzdálenosti.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti
Padáky
Topcase
Boční kufry
Recenze
Už nějakou dobu se mi líbily cestovní endura (a stále líbí), a tak jsem se rozhodl, že si jedno koupím. Mám ale pouze A2, takže by motorka musela být nějaká 300 nebo přiškrcená. Po pročtení několika recenzí a článků a prohlédnutí několika inzerátů, jsem se rozhodl, že GS to nebude. Jednak z finančních důvodů, ale hlavně má už dnes GSo každý (možná to bylo hlavně z finančních důvodů, ale co). Potom jsem poprvé narazil na V-Strom. Je to v podstatě nenápadná motorka, takže až potom jsem si začal všímat, že jich silnice brázdí docela dost. Bohužel jich na inzerci je málo seškrcených na 35kw, takže se mi výběr hodně zúžil. Dále jsem ještě koukal po CBF600S, ale stromek se mi líbil víc (asi protože vypadal víc enduro). Každopádně jsem se chtěl svézt na obou motorkách, ale projížďka na CBF se nakonec nekonala, protože prodejce přestal komunikovat. Jak jsem již psal, po projížďce na stromku jsem se hned rozhodl. Na to, že dosáhnu na zem jedině na špičkách, nebo pouze jednou nohou, jsem si ještě nějakou dobu zvykal, ale už to celkem jde.
Po cca 5k najetých kilometrech už nějaké zkušenosti s motorkou mám. Nedávno jsem motorku nastartoval a hned jsem cítil nespálený benzín. Sesednul jsem teda z motorky a vidím, jak po motoru docela proudem teče benzín. Hned jsem teda motorku chcípnul a radši si připravil hasičák (jen pro jistotu). Když uplynula nějaká doba a plameny nikde, začal jsem zoufale hledat zdroj problémů. Skoro se zdálo, že stopy po benzinu vedou až k nádrži, ale po sundání nádrže jsem zjistil, že problém byla cca 15-20 cm dlouhá hadička propojující oba vstřiky. Po této banalitě jsem už žádný problém neměl.
Je to sice cestovní enduro, ale to enduro je tam spíš tak pro design (čistě můj osobní názor). Asi je to taky o tom, jestli máte odvahu s takhle těžkou motorkou nějaký větší terén projet, obzvlášť když nedosáhnete pořádně na zem. Ale motorka se stejně nejlépe cítí na silnici.
Po dvou větších tripech mohu říct, že se s moto cestuje velmi dobře. Na dálnicích oceníte 6kvalt, který např. Transalpu chybí. Také má poměrně velkou nádrž (22l) a nízkou spotřebu, takže ujede na natankování dost.
Jo, už jsem taky pár takových viděl a koukal, co všechno s tím projeli
. Je to čistě můj osobní názor, rozhodně to neberte nijak vážně.
Dobrá volba, vítej v lese, nicméně nakolik je " ale to enduro je tam spíš tak pro design " bych si ověřil třeba u videí Pondělíkovi cesty na Magadan