PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lacer
Vloženo 14.5.2024
Aktualizováno 15.5.2024
Zobrazeno 2 448x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Volba rozumu - nechtěl jsem již mačkat spojku a mazat řetěz (splnilo se mi zatím jen jedno)

Více fotografii

Motorka koupena od Soukr prodejce

Výška jezdce: 174 cm

První dojmy - Návrat k moto po 8leté pauze byl parádní, zánovní NC byla to, co jsem si představoval. Automat, úložný prostor, kvalita Hondy, vzpřímený posez, zvuk dvouválce a nízkootáčkový motor, prostě mi sedla na první svezení.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající nebo naopak, jako v mém případě, již nikam nespěchající, prakticky a ekonomicky smýšlející, kteří již nechtějí nesčetněkrát za jízdu spojkovat.

Doplňky na motorce - Zásadní pro pohodlí za jízdy je vyměnit nepochopitelně nedostačující přední štítek, který mi posílal turbulence přímo do přilby (mám 174cm). Po výměně za turistické plexi Givi a doplnění o deflektor se jedná o nesrovnatelně komfortnější ježdění.

Dále: bástry, zvýšení řidítek, kufry, hrazda pro navigaci, hlavní stojan originál

Recenze

Již jsem na různých moto něco zažil a tak byl výběr ovlivněn tím, že chci klidné, kvalitní, praktické, nízkonákladové lety vyladěné moto na výlety kochacím tempem a bez nutnosti spojkování.

Již mám za sebou sezónu a půl, najeto 12000km a tak mohu s odstupem stroj ohodnotit:

Jízda stylem kochací automobilovými rychlostmi je pohoda o pohodlí automatu při jízdě městem nemluvě, zároveň po přepnutí na manuální řazení a režim celkového nastavení moto na sport je řazení klidně pod plným a podřazování tlačítkem silně provokující k adrenalinovému svezení. Takže lze na moto zažít od každého něco.

Motor je dalším unikum této moto, je nízkootáčkový, nemá problém se sbírat i z otáček pod 2tis a pokud chcete, tak výše má lineární nárůst výkonu až do omezovače, přitom kvůli nízko položenému maximu točivého momentu není vytáčení potřeba a dá se jet na slušné porci krouťáku. Zvukově se mi projev z koncovky výfuku líbí, je příjemně hluboký a neobtěžuje hlasitostí. Motor je nadprůměrně úsporný na spotřebu paliva i oleje. Ještě zmínim celkem podstatnou nedokonalost motorového managementu, z pohledu kdy ovládání plynu při přechodu ze zavřeno - někam, je pokaždé citelný nepříjemný "cukanec" typický dnes pro spoustu motorek. NAŠTĚSTÍ toto jde značně eliminovat, díky možnosti nastavení jízdních režimů. Konkrétně v nastavitelném módu USER, to lze snížením pole power pouhým překliknutím i za jízdy.

Brzdy lze označit jako slabinu této moto, avšak k charakteru a výkonu moto vlastně odpovídající. Na jednokotouč je potřeba vyvinout sílu na páčce k dostavení účinku v porovnání s jinými moto, ale při předvídavé jízdě a díky brzdnému momentu motoru s jednoduchým podřazováním tlačítkem mínus tuto slabinu ani nevnímám.

Podvozek bych jednoznačně hodnotil jako největší negativum této moto. To, že je nenastavitelný bychom v dané cenové kategorii očekávali, avšak jeho nastavení je dle mě příliš do tvrda a tak je jízda na byť jen trochu horších silnicích vyloženě nepříjemná. Zajímavostí a pro mě velkým překvapením, že se jízdní komfort citelně zvýšil montáží hliníkových bočních kufrů, asi fungují jako hmotnostní pohlcovač rázů.. Ale i tak se poohlížím po upgrade za nastavitelný podvozek, který bohužel zatím nenacházím.

Ovladatelnost je vzhledem k nemalé hmotnosti na odpovídající úrovni.

Spolujezdce již po dávné nezaviněné nehodě nevozím a tak nemohu posuzovat.

Úložný prostor je dalším vynikajícím a unikátním počinem na této moto, 23 litrů uzamykatelného a přitom přístupného prostoru i bez sesednutí na místě kde obvykle bývá nádrž je k nezaplacení. Vleze se tam i integrální přilba + dodávané nářadí.

Spotřeba je bezkonkurenční, nemám problém se pohybovat kolem 3,5 litrů a tak i při menší 13 litrové nádrži mám dojezd kolem 400km. Úbytek oleje za 12 ti tisícový interval neměřitelný. Prostě Honda..

Servis jsem krom předepsaného jsem nepotřeboval a interval pravidelných návštěv po 12tkm vnímám jako nadstandardní. Dle očekávání dosud žádní závada.

Motorka se cítí nejlépe na klikatých silnicích s kvalitním povrchem a také díky automatu je jízda městem pohoda. Dálnice nejezdím.

Cestování je díky výše popisovaným praktickým vlastnostem moto za mě v pohodě, i když musím přiznat, že po cca dvou hodinách jízdy již pozadí není nadšené, což nemám porovnání s jinou moto, jestli se jedná o nepohodlí sedla nebo rozmazlenost mého pozadí K jízdní pozici bych ještě doplnil, že je pro mých 174cm pohodlná - přirozeně vzpřímená i nohy v dobrém úhlu. Navíc po doplnění zvýšení řidítek o 2cm lze krásně jezdit ve stoje a tím ulevit tělu jinou jízdní pozicí. Jízdu ve stoje využívám také při zhoršené kvalitě silnice.

Co je naopak smutné, tak Honda faceliftem v roce 2021 odebrala 3cm zdvihu na tlumičích. A tak se moto cestovním endurem už jen nazývá. Díky zdvihům jen 120mm a tím pádem i nízké světlé výšce 145mm vlastně téměř žádné terénní vlastnosti nemá. Což jsem si bohužel uvědomil až zanedlouho po koupi a je to vlastně jediný důvod proč do budoucna přemýšlím o výměně, jinak pro mě zcela vyhovujícího moto.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pangamin
Pangamin napsal 20.05.24 v 08:17

Co se týká odpružení, tak tady je video , kde se hovoří o odpružení HyperPro, viz.: https://webshop-hyp...%20X&_year=2021, případně https://www.eres-ra...ng=NC+750+X+21+-+24. Sám o něm uvažuji.

goofyk
goofyk napsal 18.05.24 v 10:49 10b.

Kybergreg
Kybergreg napsal 17.05.24 v 14:52

Možná máš pravdu, ale mě to přijde moc zjednodušující. Mezi CB 500X a Tranďákem je dost velká mezera, kam by se terénnější NC 750 s 19" předním kolem krásně vešlo. A mělo by zákazníky, pro který je CB 500X moc malý a slabý, Tranďák moc terénní a standardní dnešní NC moc silniční. Tihle zákazníci musí dnes buď slevit ze svých požadavků anebo jít ke konkurenci. Ani jedno není dobře. Ale je možný, že takových zákazníků prostě moc není. Tranďák asi splní většinu požadavků, ale je přeci jen jiný. Nemá klidný nízkootáčkový "cestovatelský" motor s ultra nízkou spotřebou (to se nezdá, ale při dalekým cestování je to sakra výhoda), nemá ten geniální "kufr" místo nádrže, nemá DCT, a teprve čas ukáže, jestli bude moct mít tu novou automatickou spojku. No a pořád bude o poznání dražší.

Lacer
Lacer napsal 17.05.24 v 12:52

Kybergreg, díky za komentář. No na to proć NC750 není více do terénu je za mě jednoduchá odpověď Transalp 2024. Marketing Hondy si uvědomil, že by to byla příliš konkurence. Ze stejného důvodu si myslím, že transalp nemá třeba tempomat nebo stavitelny podvozek a dct, protože by zase příliš konkuroval Africe. Proste bussines..

Kybergreg
Kybergreg napsal 17.05.24 v 11:45 10b.

Dokonale tě chápu. Mám na svoje budoucí moto stejný pohled. A NC 750X je jedna z moto, které zvažuju, ale přesně kvůli těm nectnostem, které popisuješ, se mi do ní nechce. Nevím, proč Honda neudělá jednu NC 750 čistě silniční se 17" kolem vepředu, nižšími zdvihy a tvrdším podvozkem a druhou lehce do terénu s 19" kolem, vyššími zdvihy a měkčím podvozkem. Stejně jako je CB 500X. Což je druhá moto, která je ve výběru, tam mi zase vadí menší výkon a mnohem točivější motor. Ta terénnější NC 750 by byla skvělý mezičlánek mezi CB 500X a novým Tranďákem. A místo DCT bych bral tu jejich novou automatickou spojku. To beru jako skvělý kompromis mezi automatem a ručním řazením. Možnost řadit bez mačkání spojky na mojí třindě je výhoda k nezaplacení. I když je pravda, že třeba spojka na CB 500X je ultra lehoučká.
Kardan by byl taky výhoda, ale už je to zase hmotnost navíc. Možná by taky stačilo řešení z jawky - komplet zakrytovaný řetěz. Jednou za rok ho zkontroluju a jinak se o něj starat nemusím.

Více komentářů



TOPlist