renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 SX (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kerbi
Vloženo 20.3.2024
Aktualizováno 20.3.2024
Zobrazeno 2 221x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki Z1000 SX je ideální univerzál se skvělým poměrem cena/výkon.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX-S1000F: Přemýšlel jsem nad ní jen chvíli. Kawasaki mi vzhledově sedí víc

První dojmy - První dojem jednoduše super! Přecházel jsem z Kawasaki Z 1000, r.v. 2006 a ten posun v čase je znát

Motorku bych doporučil pro - Doporučím téměř každému. Asi bych na ní nechtěl začínat - váha, litr, cena... ale pokud ti není 21, máš v sobě kousek rozumu a pudu sebezáchovy, tak asi i jako první stroj. Já taky začínal na litru (ve čtyřiceti), ale s odstupem času musím říct, že rozjezdit se na něčem klidnějším a lehčím není na škodu. Kdo ale hledá univerzála a nechce něco vyloženě vyprofilovanýho na jeden styl ježdění, tak bude spokojenej.

Doplňky na motorce - Gelová sedla Bagster.
V plánu jsou kufry a padáky

Recenze

Kawasaki byla vždycky moje srdcovka a po pár letech na Z 1000 z roku 2006 jsem začal pokukovat po cestovně sportovní verzi. Chvilku jsem přemýšlel i nad Suzuki GSX-S1000F, ale vzhledově mi tak nesedí, takže pořízení Z 1000 SX byla jasná volba.
Vzhled je pro mě poměrně důležitá věc, takže jsem řešil i barvu. Klasická zelená je pro mě prostě velký NE ale Kawasaki jsem se nechtěl vzdát. Když jsem viděl Candy Burnt Orange (mám prostě rád oranžovou), tak jsem spadnul málem na zadek Bylo vybráno a teď ještě kde na to vzít? Původní Kawa šla z domu a pak už nezbývalo jen vybrat tu mojí vysněnou.
Před koupí jsem na ni chvilku sednul a nemělo to chybu. Tu jsem prostě musel mít!
Najeto nemám zatím moc, ale co bych určitě vypíchnul, tak jsou brzdy. Předchozí Kawa byla co se brzd týče celkem tragédie, ale tohle... tohle brzdí tak slušně, že jsem si při prvním pokusu za ně vzít dle zvyku nabil koule o nádrž. Netrvalo to ale dlouho a z brždění se stala radost. Určitě se najdou na trhu lepší brzdy, ale tady udělala Kawa skvělou práci.
Druhý pozitivum je podvozek. Předchozí Kawa mě vždycky vyklepala, ale tohle je žehlička. Pryč jsou doby, kdy jsem musel vstávat při přejezdu nerovností. Sedím si jak paša a všechno pěkně v pohodě.
Světla... ty kráso, ty LEDky jsou skvělý. Vracel jsem se v podvečer domů a auta uhýbala jako nikdy. Agresivní vzhled a výborná světelnost, nemám co vytknout.
Motorově je to standardní litr se záběrem v širokým spektru otáček. Víc to samozřejmě táhne nahoře, ale když vás přestane bavit řadit, tak tam prostě něco dejte, nechce to tam a moto si to sebere bez cukání vždycky v klidu.
Pohodlí při jízdě v jednom je pro mě úplně v pohodě. Po pravdě jsem čekal trochu víc cestovní posez, ale mírně nakloněná pozice dopředu mi vůbec nevadí a dodává to aspoň trochu sportovní pocit z jízdy. Tady bych řek, že je to srovnatelný s posezem na Z1000. Nohy taky v podobný pozici, trochu sportovnější, bez problémů. Mám v úmyslu jezdit i větší dálky, tak uvidím časem, jestli to nebude po celým dnu nepříjemný. Jezdit se bude i ve dvou a tam mě ten rozdíl zajímá hodně. Z1000 ve dvou nebylo kdoví co a pod váhou už docela plavala. SX má možnost jednoduše přitáhnout tvrdost podvozku, tak doufám, že to bude znát.
Vedení motorky do zatáček je bez problémů. Sedí jak přibitá. Slyšel jsem i ohlasy, že se neklopí tak dobře, ale já nemám zkušenosti ze supersportů, takže pro mě je ovladatelnost naprosto bez problémů.
Úložný prostor pod sedlem spolujezdce je teda velká bída. Jasně, to je celkem normálka, ale sem se nevejde skoro nic. I moje předchozí Z1000 měla pod sedlem malý kufr v porovnání s SX.
Na moto jsou gelový sedla Bagster a je to paráda. V kuse jsem jel zatím něco přes hodinu a i při takhle krátký jízdě je to znát.

Když to shrnu, tak jsem maximálně spokojenej.
Přemýšlím nad nějakými negativy, ale nic zásadního mě nenapadá.
Displej je OK, otáčkoměr super, jen ty drobnější údaje za jízdy nedám. Zrak už teda nemám jako ostříž, nějaký slabší brýle bych asi užil a tmavý plexi taky nepomůže, ale kdo by to čet, za jízdy, viď?
Pro zábavu z jízdy a super svezení určitě doporučuju. Pro ty z vás, kteří chtějí hlavně cestovat... tam zatím nevím, ale určitě jsou na delší cesty lepší stroje.
Vibrace nula. Nebo jsem je nezaznamenal při žádných otáčkách tak, abych si je uvědomil. To Z1000 z roku 2006 vibrovala až zvonila. Tady je to pohodička.
Jako první stroj bych ji ale nedoporučil. Má svou váhu a je to litr, tam to chce mít už trochu cit v ruce. A když jsem u těch rukou, tak obě páčky naprostá pohoda. Jdou lehce, ale ne nějak blbě naměkko... zase super.

Moje nadšení je především z nedostatku zkušeností s více motorkama a pár let strávených na moto z roku 2006, kdy je každý srovnání s o generaci mladším strojem vždycky wow. Určitě by se našli nedostatky při porovnání s prémiovými stroji jiných značek. Já jsem ale maximálně spokojenej, výborný poměr cena/výkon, krásný vzhled... radost na tom jezdit, fakt

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 27.03.24 v 09:19 10b.

Krásná mašina, ať dobře slouží a dělá jen radost

jawatar
jawatar napsal 27.03.24 v 08:20 10b.

brejsa.cz
brejsa.cz napsal 24.03.24 v 21:26

Sluší
Ten otazník tam tam nemá být.

brejsa.cz
brejsa.cz napsal 24.03.24 v 11:17 10b.

Krásná mašina a ta barva ji moc sluší ?

Vladounreal
Vladounreal napsal 23.03.24 v 20:50 10b.

v téhle barvě jí to sekne , tak ať máš z ní jen radost drakui

Více komentářů



TOPlist