PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 SX (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pavel_SRO
Vloženo 1.10.2018
Aktualizováno 2.10.2018
Zobrazeno 1986x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Černá bestie za kterou se otočí každý.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 Fazer: důvod neuveden
Kawasaki Z 1000: důvod neuveden

První dojmy - Tahle motorka je prostě supeer! Sedla mi, jako ještě žádná jiná. Lepší jsem neřídil. Pokud budu kupovat někdy jinou, koupím si tu samou. Pouze novější.

Motorku bych doporučil pro - Úplnému začátečníkovi raději ne, ten výkon tam prostě je...zvedá se přední kolo, kroutí se řidítka...Kdo však má trochu odježděno a hledá univerzální motorku na všechno, je tohle jasná volba.

Doplňky na motorce - Přepákování, stavitelné páčky, ukazatel zařazeného rychl. stupně Gipro, kouřové plexi, zatmavená světla, padáky, svody a laděné karbonové výfuky Leo vince, K&N filtr, pancéřové brzdové hadice...

Recenze

Po prodeji Bandita jsem se dlouho rozhodoval, co pořídit jako náhradu. Chtěl jsem universální stroj a nejlépe s kapotou. První volba padla na FZ1 Fazer, ale nakonec jsem jí vyřadil. Pak jsem úplnou náhodou našel Kawu Z1000 druhou generaci. Úplně jsem se do té motorky zamiloval. Objížděl jsem inzeráty a na motorce se mi jezdilo parádně. Bohužel, pořídit tuto strojovnu v dobrém stavu se ukázalo jako nadlidský výkon. S těžkým srdcem jsem se pomalu spokojoval s nezdarem.
Štěstí se však nakonec obrátilo správným směrem. Naskytla se mi koupě motorky od známého mého kamaráda v perfektním stavu a s jasnou historii.
Než jsem se na motorku jel podívat, věděl jsem o ní prakticky všechno. Po špatných předchozích zkušenostech, kdy mi po telefonu inzerenti motorku chválili až do nebes a ve výsledku to byl vrak s všelijakými problémy, jsem byl trochu skeptický.
Když jsem tedy dojel na místo a blížil se z dálky k této krásce, snažil jsem se být klidný. Na první pohled bylo vidět, že je o motorku pečováno. Motorka vypadala, jako by zrovna vyjela z továrny. Po nastartování jsem musel vykulit oči, ten zvuk je hodně dobrý a velice návykový. Usedl jsem tedy za řídítka a vyrazil. Po pár minutách jsem už věděl, že jí beru...jen tak pro jistotu jsem ale samozřejmě udělal dlouhou testovací jízdu. Celou cestu jsem se hlasitě smál do přilby po každém přidání plynu. Nebude tedy překvapení, že jsme si hned po příjezdu plácli.

Mám na ní najeto zatím pouze 1000 km. Motorka mě dost překvapila. Má velmi pohodlný posez a konkrétně na mě dobrou ergonomii. Mohu na ní jezdit celý den a nejsem rozlámaný ani unavený. O tom se mi na Bandasce mohlo jenom zdát. Suprová vychytávka je stavitelné plexi ve třech polohách. Jezdím na střední stupeň a s mojí výškou 185 cm není problém valit 160 bez zalehnutí (samo v Německu ).
V zrcátkách je konečně taky něco vidět a nepřenáší se do nich vibrace.
Přístrojovka je velmi dobře zpracovaná a čitelná, má však jeden problém, nelze ovládat v rukavicích. Ale co, na to stejně není čas 8-)
Páčky mám stavitelné a konečně mi sedí přesně na moje ruce.
No a teď k hlavním bodům.
Motorka dobře brzdí, řekl bych, že dávkovatelnost je na dobré úrovní. Není problém jet po předním kole. Ovšem co se týče zadní brzdy, tak jak to u Kaw bývá, ta je tragická. Pokud na ní člověk nešlápne opravdu silou, nic se nestane.
Teď k podvozku, do nastavení jsem zatím nešahal a ani to nebude potřeba. Předek se při brždění nijak zvlášť nepotápí a není problém bez úprav sednout a jet ve dvou...celkově mě opravdu překvapilo, co všechno dokáže vyžehlit a jak má najednou člověk daleko větší jistotu v zatáčkách.
No a ten motor? Ten je prostě supeeer!!!
Měl jsem z něj veliký respekt a tak trochu obavu, jestli to na mě nebude zbytečně moc. Má obava se rychle rozplynula. Pokud člověk není idiot, tak je výkon a hlavně kroutící moment velmi dobře dávkovatelný. Na téhle motorce se dá jet opravdu kochačka, výletní tempo. Na zařazený 6. rychlostní stupeň se dá projet celá obec a bez podřazení a jakéhokoli cukání pak za cedulí vyrazit vstříc vysoké rychlosti.
V obci však jezdím většinou na trojku či čtyřku...motorka je v lepších otáčkách a střílí do výfuku No a ten zvuk, to se prostě musí slyšet...))
Ta pravá sranda však začíná, když se trochu potahá za plyn. Jednička, dvojka i trojka jde lehce na zadní. Od 6000 ot/min je třeba se pomodlit, zapřít nohama a doufat, že se člověk udrží. Bestii se trochu zavlní řídítka a během chvíle mohu na přístrojovce vidět číslice přesahující 200 km/hod (opět v Německu). Tahle motorka má kratší kvalty a nemá tak vysokou maximálku. Proto má super zrychlení na "cesťáka".
Na horizontech je potřeba si dávat trochu pozor, už se mi nejednou odlepilo přední kolo. Celkově je přední kolo často ve vzduchu... )
Co se týče převodovky, kvalty tam padají suprově...během okamžiku. Jen je občas problém najít neutrál...to bude podle mě taky trochu olejem - je tam Elf...s tím nemám moc dobré zkušenosti. Takže po výměně dost možná problém zmizí.
Závěrem chci pochválit borce z Kawasaki. Tohle je totiž motorka, která se opravdu povedla. Je suprově ovladatelná a vůbec není znát, že váží v originálním stavu nějakých 230 kg.
Je tu i přijatelně velká nádrž na 19 l. Kdyby někoho zajímala spotřeba (), tak se s tím dá jet celkem rychle za 6,5 l na 100. Kochačka, plynule možná 5,5... a to tam mám laďáky a otevřené svody...
Opravdu univerzální stroj, na kterém se dá zvládnout dlouhý výlet, nebo jet slušná pila. Prakticky nic mu na našich cestách totiž neujede.

Další poznatky dopíšu po najetí dalších km...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ethi
Ethi napsal 08.10.18 v 04:02 10b.

Kráska za 10b

Pavel_SRO
Pavel_SRO napsal 05.10.18 v 22:39

Díky, díky.
Byl jsem na Suzuki, teď jsem se na Kawasaki.

T.E.CH
T.E.CH napsal 05.10.18 v 10:48 9b.

V Německu.

Ať slouží...

Více komentářů



TOPlist