renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Scram 411 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bumla
Vloženo 28.2.2024
Aktualizováno 2.3.2024
Zobrazeno 1 776x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jednoduchá, levná, nezáludná motorka postavená pravděpodobně z traktoru Prostě je to takový stroj na radost.

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Pěkný kus se už je špatně k sehnání
Honda CRF 300L: Cena přes mnou stanovený limit

První dojmy - Usedl jsem, otočil klíčkem a stiskl jsem tlačítko start. Na tváři se mi objevil úsměv. Zařadil jsem rychlost a pomalu se rozjel. Jede to pěkně, ale sedí se na tom trochu divně a ta řídítka jsou asi pro nějakého zápasníka. Tak nevím... hmm už je doma :-)

Motorku bych doporučil pro - Motorka se hodí pro toho, kdo rádi jezdí " na pohodu ". Motorka se hodí pro začátečníky, protože je nezáludná a nízká. Motorka se hodí pro toho, kdo hledá levné odrážedlo do práce. Motorka se prostě hodí pro všechny komu se líbí

Doplňky na motorce - K motorce jsem dokoupil plexi, pač se mi líbí a místo za ním skvěle funguje jako odkládací plocha. Držáky na boční kufry, abych měl na co dát bagáž. Nosič na topcase je vlastní výroby, snad to neupadne. Stavitelné páčky, abych měla jak brzdit a řadit.

Recenze

Je začátek roku 2023 a já vybírám na čem budu teď jezdit. Nechci nic velkého, těžkého a zároveň hledám něco kde se sedí vzpřímeně, abych neměl problém se zády a bolavým zápěstím. Po prostudování recenzí kupuji Hondu CB 500 X. Bohužel je pro mě zklamáním, tak už v létě motorku nabízím k prodeji. A začínám znovu hledat. Zadání je víceméně stejné. Tak zakládám zde na fóru vlákno (tímto děkuji všem za příspěvky). Jednou z motorek kterou mnozí doporučují je i Scram 411. Váhám, ale nakonec se objeví jeden mírně odřený kousek za super cenu. Nu což, šrámy nejezdí a člověk nikdy neví jestli nějaký nepřidá sám.

Motorku jsem kupoval na podzim, tak už jsem toho tolik nestihl najezdit. Nicméně na nějaké to hodnocení to dá.

Design motorky je hodně subjektivní věc, ale mě se motorka celkem líbí. Už jen to že to není oplastovaná potvora jako většina dnešní výroby z ní dělá něco zajímavého.

Motor je u Scramu (Hymalayanu) hodně diskutovaný. Už z technických specifikací každý pozná že to není žádný supersport, což spousta lidí ráda kritizuje. Ale zátah je plynulý od nízkých otáček a mě osobně to více než stačí. Na rychlé dálniční přesuny to určitě není, ale jel jsem v případě potřeby po dálnic i s Hondou MSX 125. Aneb když není zbytí, tak všechno jde. Maximální rychlost jsem nezkoušel, ale měla by být někde kolem 130km/h.

Sedlo je docela pěkně zpracované, ale ve předu není moc široké a má trochu tvrdší hranu. Navíc trochu klouže, tak co chvíli se přesouvám směrem k nádrži. Osobně by se mi líbilo rovné sedlo (lavice). Po usednutí se také nezdá být moc pohodlné, ale po cca 200km co jsem zatím jel nejvíce v kuse mě zadek nebolel. Horší to je z vybráním na nohy v nádrži, kdy mě trochu tlačí vodorovná hrana na spodní části nádrže. Vyšší postavy budou mít zase problém se svislou hranou. Další velkou výtku mám k řídítkům. Jsou z měkkého materiálu a už po silnějším opření je vidět že se trochu prohýbají. Navíc mají celkem rovný tvar, což sice vypadá dobře, ale na delší cestě bych uvítal konce blíže k řidiči. Další málo pochopitelnou věcí je vzdálenost páček od řídítek, kdy jsem měl problém pohodlně dosáhnout bez přehmatu na páčky. Toto jsem nakonec vyřešil stavitelnými páčkami.

Co se týká brzd si spousta lidí stěžuje že přední brzda je slabá. Zatím jsem nezaznamenal žádný problém. Rozhodně to brzdí lépe než Honda CB.

Servis jsem zatím moc neřešil. Dle manuálu jsou výměny oleje po 7,5tis.km, což mě překvapilo s ohledem na to že Hyamalayan se stejným motorem má mít výměnu po 5tis.km. U mě to znamená vyměnit olej jednou za rok. Ventily seřídit by také neměl být problém, stačí sundat nádrž upevněnou na dvou šroubech.

Svůj původ motorka rozhodně nezapře. Provedení svárů je trochu horší, lakování některých menších dílů také není nic moc. Hodně si lidé stěžují na životnost OEM ložiska řízení, únik oleje pod hlavou, vlhkost v budíku, životnost relátek... Na druhou stranu je to jednoduchá motorka, chlazená vzduchem, bez zbytečností. Celkově vypadá motorka bytelně, ale samozřejmě to není japonská preciznost. Nicméně ceny dílů jsou také někde jinde.

Uvidíme po sezoně jak se mé hodnocení změní.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 27.03.24 v 14:36 10b.

Jsi mi nějak utekl, takže tady máš těch slíbených!!!

Ještě všeobecně k těm řídítkům. Je méně pracné a nákladné rovnat řídítka, než léčit prasklé brejle, anebo měnit krk na rámu.
Dost černého humoru. Pokud si netroufáš řídítka udělat, dá se určo něco pohodlnějšího a trvanlivějšího sehnat přes Alíka.
Ať ti to hezky jezdí!

bumla
bumla napsal 02.03.24 v 18:48

Tak jsem přidal pár fotek. Další časem, až bude co fotit, třeba až si zase něco vymyslím (třeba kryt zadního brzdového válce).

Motorka na sváry nejezdí, to je fakt. Nicméně by člověk čekal že to bude vypadat lépe než mé panelce Né vážně, toto mi nějak extra nevadí, dokud to drží po hromadě.

Na přetažení hlavy vypadá že netřeba sundávat nádrž. Přístup patří rozhodně k plusům této motorky.
.
Lak motorky jako celku je v pohodě. Jde spíš o drobnosti. Obecně lak moc neřeším, pač se jen vozí. Stačí se podívat na moje MSXko a všem to je jasné. Důležitější je technický stav. Když už někam jedu, tak se chci i vrátit. Obvykle

Řídítka jsou měkké, to je spíš fakt, než zásadní kritika. Jediné co z toho plyne, že je ohneš i když lehneš při skoro nulové rychlosti. Mě spíš více štve ten tvar, ale buď si zvyknu, nebo je vyměním. Nebo vyměním zase celou motorku, jen nevím za co. Já když něco vybírám tak to stojí za to. Asi jsem cvok

A popravě, řekni mi kdo není cvok. Tedy podle mě jsou to všichni motorkáři. Logicky vzato. Většina motorek žere jako auto. O ostatních nákladech ani nemluvě. Fouká a prší na tebe. A když to někam napereš, tak to sakra bolí. Přesto se podívej kolik lidí jezdí

Targus
Targus napsal 01.03.24 v 13:24

Hele, deset ti dám, až přidáš nějaké fotky, nejlépe z druhé strany motorky.

Já vím, že jsem cvok.

Jinak děkuji za sepsané bolístky, tak nějak by podle mého názoru měla vypadat recenze.

A k těm bolístkám:

Ještě jsem neviděl motorku, která by jezdila na SVÁRY! Vždycyky ty sv*ně chtěly futro do nádrže.

Olej zpod hlavy - co takhle provésti preventivní shoz nádrže a vyzkoušet dotažení šroubů či matic držících hlavu na správném místě nějakým momenťákem?

Já vím, že jsem cvok.

Špatný nástřik - to už jsem taky četl milionkrát.
Rezaví to? Jestli ne, neřešit. Až to zkrosíš v lese, bude ti hezký lak na dvě věci.
A pokud tě to sejří, existuje smirkový papír zrnitosti 4000. Tím srovnáš lak do roviny a pak ho zaleštíš obyč. lešticí pastou. Dělám to tak naprosto běžně s dobrými výsledky. je to určitě rychlejší, než dělat další vrstvu laku.

Já vím, že jsem cvok.

Měkká trubka na řídítkách
Až se ti opře do břicha, bude tvrdá až moc.
Kdysi jsem měl taky představu hustých řídítek - jedině hrazďáků, protože zneuznaný mistra světa.
Pak mi motka padla (ho*no - padla i se mnou) a přišlo na řadu rovnání, případně nákup nových řídítek.
Padlé hrazďáky už nesrovnáš, bude to vidět...

Já vím, že jsem cvok...

Čekám na ty fotky!

bumla
bumla napsal 29.02.24 v 22:00

Bohužel jsem ji kupoval v zimě. Takže prohlédnout, nastartovat, ale bez zkušební jízdy. Ono stejně bych musel na ní jet dále než jen pár metrů, abych ji mohl nějak objektivně zhodnotit. Nu což, původně jsem ji chtěl koupit novou a ještě štěstí že jsem to neudělal Nakonec ty jsi také nekoupil TransAlpa, přesto že z mého pohledu je to motorka které nic nechybí. Tedy nikdy jsem na ní nejel, abych to uvedl na pravou míru. Je prostě vidět, že ideální motorka neexistuje a každému vyhovuje něco jiného.

motosvět
motosvět napsal 29.02.24 v 20:57

Aha nesedla, a tys ji nevyzkoušel? Já chtěl moc TransAlpa šel složit zálohu a nakonec se svezl a byl konec...

Více komentářů



TOPlist