renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Scram 411 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník lukas.s
Vloženo 19.10.2022
Aktualizováno 5.6.2023
Zobrazeno 4 413x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorka, co jsem vždycky nechtěl

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany) - super domluva a přístup, jedině doporučuju

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Sakra, tohle jede jinak, než jsem čekal

Motorku bych doporučil pro - S čistým svědomím se dá doporučit asi jen začátečníkům. Kdokoliv další, kdo seděl na něčem silnějším než Pionýr už si to musí projet a říct "ty vole, to je super" nebo "ty vole, dyť to vůbec nejede". A pravdivý budou obě věty.

Doplňky na motorce - Origo od prodejce: lakování (originál je to matný, ale měli obavu, že ta bílá nebude za dva roky vypadat úplně dobře); LED přední světlo, prachovky na vidle (o číslo větší, ale hlavně, že jsou červený:))

A já na to taky navěsil pár píčovinek, když se mě nezdálo, že to má ty dva metráky: padáky Givi, rámy (Hitchcock) na brašny (Oxford Heritage), Pivot Pegz stupačky, malá USB zásuvka, zvýšení předního blatníku, držák na mobil (Peak Design).

Recenze

O týhle motorce jsem nikdy ani neuvažoval. Jo, při představení někdy na jaře se mě líbila, speciálně v tý bílo-červený "marlboro" variantě, ale pořád to byl jen odstrojenej Himalayan - skoro dva metráky těžkej krumpl s 25k jednohrnkem jsem se nikdy ani neobtěžoval vyzkoušet. Měl jsem ho chvilku v hledáčku 4 roky zpátky, když jsem přecházel z V-Stroma na Tenerku (XT660Z), ale nakonec jsem se celkem rychle (a teď už vím, že to nebylo nejbystřejší) rozhodoval víceméně na základě poměru váha/výkon, kde má Yamaha zásadní převahu.

Letos se žena po skoro 20 letech na tandemu a jednom roku plácání na skůtru (s B řidičákem) rozhodla, že chce svoji "opravdickou" motorku - málem už jsme domů dovezli malýho Brixtona (Felsberg 250), ale před finálním rozhodnutím jsem si vzpomněl na Scrama a to, že prodejce máme vlastně kousek od baráku, tak tam ještě mrkneme, jen tak pro jistotu...



Druhej den jsem domů přivezl Scrama, během 4 dnů ho ženě zajel (ještě neměla hotovej řidičák) a když jsem ho vezl na první garančku (500km), rovnou jsem koupil i svýho :)

A teď proč - vůbec nevím :) Ta motorka má něco, co mi u ostatních za posledních X let (ať už litrový japonský čtyřvály nebo cendura typu V-Strom, malý GS od BMW nebo i naposledy Teneré) chybělo a nevěděl jsem o tom.

Motor mě na tom paradoxně (protože je fakt slabej) baví nejvíc. Z nuly do nějakejch 50-60 km/h tahá fakt pěkně (samozřejmě furt s ohledem na mrňavej objem). A když proti tobě není moc velkej kopec, i to kilo tam máš relativně rychle a nemáš pocit, že by ses nějak trápil. Ten motůrek je takovej...jak to říct - neskutečně příjemnej a "kamarádskej" :)

Druhá věc jsou vibrace - nejsou. Minimálně ve srovnání s posledníma jednoválcema, co jsem jezdil (650GS, XT660Z).

Váha - přijde mi, že Indoši ještě úplně neuměj zacházet s metrickým systémem, protože na papíře je suchá váha 185 kg a to bych nehádal. Nejen při jízdě, ale i třeba při otáčení na blbým místě mimo asfalt. Asi je to nízkým těžištěm a tím, že díky nízkýmu sedadlu dobře došlápnu oběma nohama, takže "těžší" úseky se daj odpádlovat bez obavy, že půjdu na krátkou nohu do díry.

S tím souvisí nižší světlá výška - do šusplechu trochu častějc mlátej klacky a šutry a musíš jet o něco pomalejc než na vyšší motorce s 21" kolem. Ale projedeš to samý, akorát pomalejc a naopak možná s větší jistotou než na litrovým mastodontu (bacha, nebavím se o žádným opravdovým offroad ježdění nebo motokrosový trati, ale fakt polní a lesní cesty s jezdcem bez ambicí účastnit se Dakaru).



Ze začátku mě trochu štvalo pérování, kdy hodně kopalo při přejezdu větších nerovností - na zadku hodně pomohlo předpětí na max. (mám 96 kg), předek bohužel stavitelnej není...ale to už bych chtěl za 130 litrů fakt moc.

Nakonec asi nejvíc vypovídající údaj - za měsíc a něco jsem i přes ne moc hezký počasí nahrkal skoro 3000km. Na Tenerce za poslední 4 roky jsem to nedával ani za celou sezónu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kobra_11
Kobra_11 napsal 26.01.24 v 09:54 10b.

Ahoj, taky jsem o Scramu celý loňský rok přemýšlel. Až jsem si ho nakonec těsně před koncem roku taky koupil . Na RE musí mít člověk srdce, je to specifická značka a motorky. Přeju mnoho spokojených kilometrů na cestách s ženou a posílám 10b.

Targus
Targus napsal 05.06.23 v 12:25 10b.

Jelikož VELMI nerad chválím cizí křápy, napíšu jen, že ti dva indiáni jsou MÉNĚ hnusní, než by jeden čekal.

Jinak klobouček tvé drahé polovičce, ta moje přede mnou zavírá okna i dveře a posílá mne přerýt vidlemi hromadu kompostu na zahrádce se slovy, že na záchvat šílenství je nejlepší pracovní terapie.

Takže poděkujem za přihranou nabídku k přemýšlení, co si pořídit po týneckém traktoru.
https://www.motorkar...=clanky&cid=3058

Ať vám to oběma krásně jezdí!!!

lukas.s
lukas.s napsal 05.06.23 v 08:40

Beny87: ahoj, lakování bylo v ceně - ve smyslu, že už jsem to takhle koupil :) Ale bylo to samozřejmě o pár tisíc dražší. Nedokážu ale říct konkrétně částku za lak - oproti základu tam byly další věci (hlavně přední LED světlo). Jak je dělaný taky asi neumím kvalifikovaně odpovědět, moje zkušenosti s tímhle odvětvím končí natíráním plotu :)

Beny87
Beny87 napsal 01.06.23 v 01:01

Zdravim, jak je dělané to lakování? Bylo v ceně?
Děkuju

Beny87
Beny87 napsal 31.05.23 v 15:30 10b.

Více komentářů



TOPlist