Royal Enfield se vším všudy...
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Láska na první pohled i svezení :-)
Motorku bych doporučil pro - pro lidi co ví co chtějí a jsou spíše klidné povahy
Doplňky na motorce - origo blástry...
Recenze
Jako první musím zmínit,že se jako motorkář uplně necítím-tedy necítil.Ano papíry mám celý život a občas se na něčem projel,nějáký rok i něco vlastnil (crosska a Suzuki GS500). prostě jak říkám-na motorce odjedu,odvezu,tečka.Žádné vášně,žádné emoce.
Roky přibývají,nějáká koruna taky zbývá a tak jsem se přistihl,že poslední dva roky otáčím hlavu,když "něco" jednostopého projede.A v duchu jsem tak nějak začal vybírat,co by se líbilo a co se mi určitě nelíbí.A začal se sám sebe ptát,kde a jak bych jezdil.Co jsem věděl bylo,že rychlost nechám jiným,černo-chromé tanky nechám jiným srdcařům a v terénu toho bylo víc než dost. Hlavním silnicím a dálnicím jsem vědě,že se budu vyhýbat jak čert kříži.Přece jen v práci se po naší zemi najezdím dost.A dovolené trávím road.tripy po Evropě v autě,zbožnuju to.Ale na motce bych se na to necítil.
S takovým gulášem v hlavě a inspirovaný tím co potkávám dnes a denně na cestách ,plus tak nějak vnitřně smířený s tím,že to bude nějáké "cenduro" protože když nemáš něco co nemá zobák nejsi motorkář. Sorry za sarkasmus.
Chodím,hledám,zkouším tyhle stroje a jejich klony i různé výrobce.A i přes pozitivní zkušenosti tak nějak cítím,že to nejsem já. Až jednou při takové obhlídce jsem zahlédnul v moto salonu řadu Enfieldů.A i když jsem nějaký čas strávil v Anglii a často se vracím,uhranur britským strojírenstvím a jejch produkty,myslel jsem že RE už je historie.Co to je ptám se prodavače??Můžu se posadit?Máte stroj na projetí?Po pár metrech jsem věděl,že je to ona! Nedokážu to popsat. Vůbec. Nebudu psát ty klišé o rohlíku od ucha k uchu,o smajlících atd. I když je to pravda A během dvou dnů je stroj doma. Cesty,cestičky,okresky s usměvem a rychlostí krakenů v Renaultu Thalia.Dříve narození prominou.A jak jsem řekl-je to ono,od posezu,po výkon,vše uplně jak šité pro moje potřeby.Můžete mi oponovat,ale zpracování vůbec není zlé.A určitě ne tak asijské jak je leckdy k vidění.Prostě jsem spokojen a věřím,že dlouho budu.
Jestli ale chvátáte,nebo jezdíte Evropu křížem krážem,chcete strojové svary a výkonostní rezervu určitě se koukněte jinde.Tohle je spíše srdce,stejně jako Land Rover,H D čko a podobní. Srdce se vším všudy.
EDIT - díky všem za pozitivní ohlasy.Stran toho "uhranutí" strojírenstvím...snad jste pochopili jak jsem to myslel.Ano historii ,současnost RE tak nějak znám.Chtěl jsem jen říct,že za cca 20let dojíždění do Británie,jsem měl možnost vidět a navštívit pár dílniček,dílen i větších podniků a má to něco vyjímečného,zkrátka ostrovní kouzlo.Tím neříkám že je to TOP.Prostě mi to učarovalo. A to samé jsem zažil když jsem viděl RE na prodejně. Možná to neumím popsat a je to osobní,ale určitě to nmělo vyznít,že jsem fanaticky zblázněný do UK průmyslu.
Motorka nyní na prvním servisu,já na dovče a až se vrátím a počasí dovolí,tak dám ještě nějáký výlet,dotočím km a dám poznatky v 1000km
Také o Scramu přemýšlím jako o druhé motorce kolem komína
Přeju hodně skvělých km.
Mám navíc jeden zadní nosič na Royal enfield scram. tea108@seznam.cz
Tvůj popis má "šťávu". Dobrý výběr srdcem. Přeji mnoho pohodových kilometrů.
Skvělá "recenze" a moc hezká motorka!
Jj, je v tom nějaký skrytý kouzlo