renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1600 GT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sitaki
Vloženo 17.2.2024
Aktualizováno 17.2.2024
Zobrazeno 2 342x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


šestiválec, šestiválec, šestiválec, šestiválec, šestiválec, šestiválec,

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 RT: protože šestiválec.....

První dojmy - Velká, zvláštní, něco tam pořád hvízdá, řadí to jak lokomotiva, strašně na hovno plexi.

Motorku bych doporučil pro - Tomu kdo preferuje cestování a emoce.. Tenhle stroj je opravdu plný emocí!!

Recenze

Měl jsem 1200GS LC ADV a jak píšu v článku k mé další motorce CRF300Rally, tak jsem zjistil, že nechci na GS jezdit v terénu. Před GS jsem sedlal Diavel 1200 carbon se svodama a výfum od Termignoni. Jezdíme poměrně hodně ve dvou a chtěl jsem někam dál, což Diavel moc neumožňoval. Navíc mix termixů a svodu byl sice cool, ale podle me by mě metr za hranící zabil první četník. Takže po roce a něco jsem to prodal a vrátil se k před lety ježděnému BMW. Vyzkoušel jsem si LC a vzal jsem ho. Byla to taková volba z rozumu. Chceme hodně jezdit ve dvou, můžu s tím do terénu a je prý to umí pojezdit i supersport - takový ty klasický kecičky! Na GS jsme najeli poměrně dost km a vlastně jsem byl spokojený. Po sezoně přišla další sezona a to offroadová. Přišlo přezutí na gumy, který jsou stejně vždycky na hovno, protože v rozměrech na GS máme prostě off gumy úplně na hovno. Vrchol všeho je, když slyším jak si lidi na motorky za statisíce dávají ty jebky Mitas - tragédie. Sice je tohle recenzce ke K1600, ale ještě bych se vlastně rozepsal o tom GS.

Na "gumách" vyjíždka do lesa a klasika. Velký, těžký a na pády moc hezký a drahý. Tohle řeší asi většina jezdců na GS. Předem přiznávám, že v terénu vlastně neumím a o to hůř se zvládají parametry GS. Je to vlastně taková pozerská motorka, která rozhodně nepojede supersport a rozhodně to není buh ví jaký offroad nářadí. Obě tyto kategorie zvládá fajn, ale taky potřebuje pořádnýho vodiče co to umí a to si myslím velká část majitelů GS neumí včetně mě. Po pár trápení se a idiotských investicích jako třeba maličké plexi do terénu jsem koupil CRF300 - mám o něm napsáno zde na motorkářích. V tu dobu mě napadlo, že vlastně nepotřebuju to nejlepší univerzální motorku na světě jako je GS, protože na terén mám CRF a tak začalo koukání po něčem více silničně cestovním. Měl jsem myšlenku, že zajedu za mým dobrým kamarádem Martinem - MartyMoto a nechám mu tam moje GS a odjedu na jeho 1200RT co měl na prodejně. On prodá moje GS a mně krásně zbyde dost peněz na ježdění. Řekl jsem si, že nechci nic přes cenu GS. Měl tam 1250RT, ale téměř půl milionu mi přišlo zbytečných. Osahával jsem tedy 1200RT a říkám, co tu ještě máš. On že tamhle vzadu mám K1600GT.. To by Ti sedělo lepé - mám 140kg a 194cm.. Najednou jsem si vzpoměl..

Teď je mi 36 a pamatuji na první setkání u Martyho s K1600 před X lety.. WAU, to bych někdy chtěl. Sedl jsem si na to a říkám fajn, to beru.. Finančně to šlo na výměnu kus za kus... Sedl jsem na to a někdy koncem října jsem si motorku odvezl domu o pár km vedle. Udělalo se trošku počasí a já vyrazil na první vyjíždku směr z Prahy po 105tce na Sedlčany, Orlík a na chalupu do Černovic u Tábora. Spát jsem šel asi ve 23:00 a magorsky jsem ve 3:15 vyrážel na Prahu kvůli práci.

Tenhle výlet mě fakt bavil, ale byla zima a motorka se chovala tak zvláštně. Po návratu jsem jí hodil na servis a zjistilo se špatné ložisko v kole a stroj tahal za řídítka. Dal jsem nové gumy a čekal! Teď, když tohle píšu, tak je únor a už pár dní je nad 10 stupňů. Koupil jsem si Schuberthku, nové boty, airbagovou vestu a vyrazil sbírat kilometry!

Začnu tím hlavním!! MOTOR!!!

Když mi bylo 19, tak jsem měl E3O 325. Když motor vytočím na 3500 otáček, tak mám zvukově pocit jako bych seděl na motoru z E3O a začal ho točit. Na to, že má sériové výfuky, tak je to neuvěřitelný zážitek!!! Chtěl bych koupit Akrapy z důvodu homologace a GPR se mi nelibí. Zatím pokukuji na inzeráty a když nebudou, tak holt nové. Motor je neskutečný nezmar. Mám najeto cca 300-400km a nemám odvahu brnknout do omezovače! Podle mě kdo tohle vyzkouší, tak nechce nic jiného.

Podvozek..

První jízdy jsem byl naprosto v šoku. Úplně jsem se vyděsil jak ta motorka proti GS naprosto perfektně zatáčí. Nejsem na tento typ motorky zvyklý, takže úplně něco jiného. Za mě naprosto perfektní včetně brzd.

Výbava a zbytek...

Na té první vyjíždce jsem zapnul vyhřívané sedlo a trvalo to děsně dlouho než se něco začalo dít. Říkám si, že je asi rozbité. Mám rád svou prdel, tak jsem v Touratechu objednal nové sedlo a ejhle.. trvá to stejně dlouho, tak bylo asi v pořádku.
Koupil jsem si jiné lehce kouřové plexi Puig. Jsem vysoký a origo dělá bordel. Leta měním na všem plexi a Puig za mě TOP.
Jinak vše seriové a premiové. Mrzí mě, že jsem přišel o quickshifter. Je to skvělá věc, ale celý život jsem to bez toho dal, tak jsem se holt po GS s quickem vrátil zpět ke kořenům.

Včera jsem dal v Davli kávu a vyrazil na Prahu podél vody. Plexi nahoře, Schuberthka otevřena, z radia Abba a čistá radost. Příjde mi, že až s K1600GT jsem poznal tu pravou svobodu a emoce! Najednou je v porovní s GS úplně jasno. GS je naprostá bezpáteřní nuda! Nikdy mě nikde nenechala a jezdí moc fajn, ale díky univerzálnosti ztrácí na atraktivitě a emocích. Umí vše dobře, ale nic skvěle. Už jen věčné dilema, jestli enduro gumy, který jsou na hovno jak v terénu - mokrém, tak na silnici a nebo vzít silniční a rozbít si tlamu i na trávě.. Ne, děkuji už ne. Myslím si, že tohle GT ještě nějakou dobu budu jezdit, teď má 43000km, a časem koupim něco zánovního, protože si neumím představit skok zpět k boxeru, řaďáku nebo něčem do V..

Dlouho jsem se tak netěšil na sezonu!! NESLEZU Z TOHO!

Všem Vám přeju mnoho kilometrů a pokud někdo uvažujete nad touto motorkou, tak opravdu do toho!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Muňos
Muňos napsal 25.02.24 v 09:53 10b.

Nějak jsem netrefil palec nahoru,sorry

Muňos
Muňos napsal 25.02.24 v 09:36

Krasavice ať slouží!!!

Sitaki
Sitaki napsal 24.02.24 v 22:56

Colda ->… joooo. Mam v Cenrnovicich chalupu ?

colda-qp
colda-qp napsal 24.02.24 v 22:35 10b.

Tvl to si děláš kozy. Řikám si konečně cestovní motorka tak jak má bejt. Ne žádná Afrika nebo GSo a tak náhodou začnu číst. A znova Černovice . Nedávno sem čet o tom CRFu a teď tohle ?

honya77
honya77 napsal 24.02.24 v 14:54 9b.

Taky jsem si ji před týdnem koupil a souhlas s tím co píšeš. Plexi na hov.. a u sedačky mi vadí přechod mezi řidičem a spolujezdcem. Koukal jsem na Wunderlich ale mám strach aby těch 36000,- za to stálo. To sedlo od touratechu je pohodlnější?

Více komentářů



TOPlist