renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1600 GT (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StB
Vloženo 12.4.2020
Aktualizováno 21.9.2023
Zobrazeno 4 818x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


„Žebřík je vysoko, ale já šplhám“ Tak tohle je hláška z jedné oblíbené komedie a mám pocit, že jsem vyšplhal už hodně vysoko.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:g5moto ADVENTURE (Držovice) - Super přístup. Nabízí krásný motorky za super peníze. Doporučuji.

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Trophy 1200: Psal jsem si se spokojenými majiteli a i když jsem viděl na jiných fórech časté problémy s tímto typem motoru (Tiger 1200), tak jsem ji málem koupil. Rozhodla neodolatelná nabídka.
BMW R 1200 RT: Chtěl jsem LC, ale jediná super nabídka mi utekla před nosem.

První dojmy - 1. No, velký to je, ale po RT ne až tak moc. 2. Sakra ten elektronický plyn je hodně citlivej. 3. Kurňa to táááhne. 4. To chci. Cože, tohle je cena? Hned mi ji zabalte.

Motorku bych doporučil pro - Dálkoplazy

Doplňky na motorce - Není tam ani mikrovlnka, ani kávovar - zatím. Dodělal jsem pouze pár drobností (viz.denik)

Recenze

Po tom co jsme si minule u RT-čka poměřili pindíky, tak tentokrát už žádný takový blbosti. Nemůžu si pomoct, ale ty recenze ať filmové, nebo tištěné jsou pravdivé. Je to dáklovej koráb se šesti lodními šrouby pro vyšší výkon a rychlost k obeplutí světa (ne Titanic).
Tento stroj o kterém jsem byl vždy přesvědčen že bude pouze v kategorii mých snů budu více-méně zase srovnávat s posledním strojem a to 1200 RT, ten byl super, ale protože jsem našpóroval nějaký dinero a měl pocit, že už nastala doba změny, tak jsem ho vyměnil.
Pár věcí je na RT a GT podobných, ale jinak je stejné jen logo a přední pneu. Kufry a odkládací prostory jsou u obou vynikající, nyní i s centrálem. „Nové“ GT je ve slušnější výbavě než RT. Dříve jsem si užíval jen vyhřívané hefty a sedla a alarm, nyní mám navíc tempomat, BC a možnost si vybrat ze tří palivových map. Třeba automatické vypínání blinkrů také potěší a přitom taková blbost. Dodělávka rádia je popsaná v deníku a kolega mi věnoval obyčejnou auto GPS a já ji vlepil do kapličky - funguje perfektně, jen ji nelze ovládat kolečkem na řídítkách a nestála desetitisíce.
Motor – to je to oč tu běží. 118.kW snadno zkrotitelného výkonu doprovázeného na můj vkus super zvukovým koncertem. Tak velké stádo koní je třeba i nakrmit, ale těmhle stačí při „lidské“ jízdě méně než pět litrů (předpisová jizda 4,5) a na dálnici se vejdem do 5,5.L. Oproti RT je tu pár deci nárůst (asi 5.dcl), ale za ten zážitek to stojí. Vibrace? Vypadá to, že je tam elektromotor, takže nic. Kurňa, ale ten tah a elasticita od velmi nízkých otáček, to se nedá popsat, to se musí zažít.
Pohodlí – další z věcí bez kterého se na dlouhých cestách stěží obejdete (tedy většina). RT i GT jsou v tomto směru ikony kterých potkávám hlavně v zahraničí spousty. Výtečná sedla, příjemný posez, ochrana proti špatnému počasí… Origo plexi na GT asi časem vyměním, nebo přidám deflektor, bo jsem si na turistické u RT-čka docela zvykl - mohl jsem jezdit s otevřenou helmou (VYMĚNĚNO viz.denník). U RT se ale vzduch za řídítky téměř nehne a v létě je to až peklo, zato u GT si vyklopíte „pádla“ pod řídítky a ochlazení se dostaví okamžitě. No a cestování za tmy je taky zážitek. Nevěřil jsem, že se světlo dá ohnout, ale je to možné. Světlo z xenonové výbojky se přes zrcátko promítá na silnici, čím víc klopíte, tím víc světlo svítí do zatáčky – super. Bylo však nutné vyčistit čočku výbojky, byla jakoby zakouřená a to snižovalo její účinnost. Ovládání všech elektronických fičur vypadá složitě, ale opak je pravdou. Vše je přehledné a dobře čitelné, možná by neškodilo mít pár tlačítek podsvícených.

K čemu mám ale výhrady, tak k pomalé plynulé jízdě, kdy motor je na hranici toho že táhne, nebo brzdí. To pak vzniká v převodech nepříjemné cvakání. Jinak ale převodovka funguje skvěle a spojka jde velmi lehce. No a brzdný účinek motoru je také slabší než u RT. Jo a místo pod sedlem? Žádné. Velká váha a s ní spojená obtížnější manipulace na místě, s tím se musí počítat. Navíc tlumič řízení tomu taky nepomáhá, ale jsem důkazem toho, že i s menší postavou se to dá v pohodě zvládat a i nohy na zemi jsou bez problému. Na RT jsem si musel nějakou dobu zvykat, byl to můj první boxer a telelever a paralever, takže vše nové, tady musím použít to co tu píše spoust lidí – hned mi sedla, jen to chce při rozjezdu trochu cviku s ovládáním velmi citlivého elektronického plynu.
Údržba bude taky trochu složitější. Na RT mi stačilo půl dne na výměnu všech náplní, svíček, filtrů a seřízení ventilů - úplně jednoduchý. Tady kvůli seřízení ventilů musí dolů kapota, chladič mraky pič..in a vačky. Alespoň že olej v motoru a koncovém převodu jdou pěkně.

Po první sezoně 10 000.km:
v rámci posezónní údržby jsem vyměnil olej a filtry, plexi, ložiska v předním kole, horní kloub paraleveru a brzdovku. Přední tlumič a tlumič řízení jsem poslal na repas (fi.Prochymoto) demontáž ale znamenala rozborku půlky motorky. Pneu používám Pirelli Angel GT pro vyšší zátěž. Jinak bez závad

Po roce provozu můžu konečně popsat i provoz v dešti, takže:
- nemá to střechu (to je ale vidět)
- při jízdě jde trochu voda na boty, ale nevím jestli od kola, nebo stéká z kapoty
- širší plexi Puig odvádí skvělou práci, rukavice po 100.km v lijáku vlhké, ale ne rozmočené a při maximálním zvednutí a dálniční rychlosti nejde na helmu ani kapka.

Po druhé sezoně v sedle GT naskočilo dalších 10 000km s jedinou závadou a to výměna gufera v koncovém převodu. V rámci posezonní přípravy jsem domontoval padací rám zn.Heed v ceně 2660,- Nevypadá zle a rozhodně něco ochrání. Výrobek je to pěkný a sedne na místo naprosto přesně.
Další větší investicí (cca 7500,- ) byla úprava sedel firmou Rutan. Bylo to snížení předního sedla, gel do obou sedel a stejně tak jejich přečalounění. Rutan odvedl krásnou práci a komfort sezení šel na daleko vyšší úroveň, na druhou stranu účinnost vyhřívání šla hodně dolů protože gelová vložka působí jako slušný tepelný izolant.
Jako spousta dalších, tak i já jsem se trochu obával některých preventivně servisních prací, ale výměna svíček a s tím spojená demontáž chladiče s následnou výměnou chladící kapaliny proběhla bez potíží. Oleje, filtry a brzdovku dělám vždy po 10 000km i když třeba tu brzdovku a olej v koncovém převodu bych dle manuálu nemusel. Zadní pneu má již 12k a určitě 15k km s přehledem a rezervou dá - nenechávám ji na limit.
Po třetí sezóně: nárůst kilometrů jen 6000, protože jsem na cesty do hokny pořídil skůtra. Vše stále bez závad, jen se v určitých otáčkách začal ozývat rozvoďák. Výměna šponováku byla otázkou půl hod.poklidné relaxační práce a ceny 2400,- Z Číny jsem přikůpil pár doplňků (viz.denik), provedl základní údržbu a jedeme dál. Po loňských Dolomitech a Německu je v plánu Benelux a Švédsko.

A proč GT? No přece proto, že je to úplně zbytečný, že ten výkon nikdy nevyužiju a protože je to super máša

Bramborák s uzeninou mám stále velmi rád

Děkuji všem za super komentáře

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pupi04
Pupi04 napsal 01.04.23 v 19:18 10b.

Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

Piki
Piki napsal 05.09.22 v 05:39 10b.

Krasnej popis a sedi. Ten plyn me taky rozciluje, ale vsichni tvrdi, ze jde o zvyk, ale pak te uplne odzbroji ten tah... Takze at to lita

MartyMP
MartyMP napsal 07.05.22 v 15:19 10b.

Jakoze pěkné, ať se ti i nadále líbí!

Olďas59
Olďas59 napsal 08.01.22 v 15:34 10b.

dobrej kup,je to dost dobrá mašina,taky servisuji sám pak to hodím na HEX a mám hotovo,jo a ty ventily,pohoda.Tak ať ti jezdí a jsi spokojen

RomanXX
RomanXX napsal 06.03.21 v 09:48

Kamaráde, ta Tvoje je trochu jiná liga. Já jsem spokojen. Pro jednoho je to super. Cestuji a jak vidím máme společná místa Klášter u Slavonic, tam jezdím nejraději, Jel jsem to na kole s dcerami ze Soběslavi přes JH, Nová Bystřice, Landštejn, Vranov, Znojmo, Mikulov, až do BTS a pak podle Dunaje zpět do ČB.
I když letím do Znojma pro víno tak letím stejnou cestou a vzpomínám. Letos plánuji cestu kolem ČR. Neboť nikam mne asi nepustí.
Přeji Ti mnoho krásných zážitků v sedle a někde na viděnou

Více komentářů



TOPlist