PROFIL MOTORKY

BMW K 1600 GT (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simír_01
Vloženo 6.10.2018
Aktualizováno 7.10.2018
Zobrazeno 1691x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tento cesťák má absolutně vše, co jsem si pro dálkové cestování mohl jen přát. Koupit jakoukoliv jinou motorku by byl kompromis

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1600 GTL: Nebylo to snadné rozhodování. Naštěstí mi to ulehčila nabídka GT od známého

První dojmy - Řadu K1600 už jsem dobře znal, takže jsem věděl do čeho jdu. Jde o opravdové Grand Turismo , protože motorka je opravdu velká a cestování na ní je opravdovým zážitkem. Na převodovku je potřeba si oproti japoncům zvyknout, ale jak to člověk vychytá, ani řazení nejde slyšet.

Motorku bych doporučil pro - K1600GT je vhodná pro ty, kteří rádi cestují po kvalitních silnicích na velké vzdálenosti.

Doplňky na motorce - Zatím žádné, neboť už z výroby má v plné výbavě skoro vše. Určitě dostane padáky, protože je opravdu těžká a škoda ji položit byť jen při manipulaci na místě a odřít motor nebo kufry.

Recenze

MOTOR - srdce K-čka je řadový 6ti válec, který v současnosti nenajdete už žádné konkurenční značky. Jeho zvuk je famózní a maximální výkon 118kW ideální pro 342kg těžký cestovní koráb. Když jsem poprvé v roce 2011 usedl za řídítka tohoto BMW, můj se o novém cestovním motocyklu byl na světě. Zátah motoru je fascinující. Ve 1200ot./ min máte 70% max.výkonu, což je nějakých 113koní , které neměla má VFR800Fi ani v max. výkonu. A to je mazec. Motor není důvod vůbec vytáčet pokud si nechcete vychutnat ten úžasný zvuk.

[/p]

PODVOZEK - itady opět to nejlepší co si na cestovní motorku můžete přát. Systém kompletního nastavení podvozku ESA II se režimy COMFORT, NORMAL, SPORT. Změna nastavení je opravdu znatelná. Nejčastěji používám režim NORMAL , který jsem zatím přepl jen na režim SPORT, který zklidní celou motorku při rychlém překlápění v alpských zatáčkách. O odpružení a tlumení se stará vpředu Duolever a vzadu Paralever. Na letmo uložené zadní kolo jsem zvyklý z řady VFR už přes 18let a výhodou je snadná montáž/demontáž zadního kola. Motorku jsem si pořizoval na cestování a tak z mého pohledu a požadavků s klidným svědomím mohu označit podvozek za dokonalý.

VÝBAVA - motorku jsem pořídil v plné výbavě, takže mě hýčká dokonalým pohodlím a "věcičkami" , které umí opravdu cestování na tisícekilometrových vzdálenostech udělat opravdu luxusním zážitkem. Takže tu mám radio s možností připojení iPod, MP3, USB , Bluetooth. Navigaci, kterou jde ovládat v menu motocyklu na levém řídítku nebo i klasicky ťukáním na display. Úžasnou vychytávkou je centrální zamykání kufrů jak tlačítkem na pravém řídítku tak i na dálkovém ovladači, který slouží i z zapnutí a vypnutí alarmu k zabezpečení motorky. Horní kufr je navíc osvětlený a uvnitř najdete čalounění. Při dálničních přesunech nebo v místě dopravního omezení rychlosti a četnosti výskytu radarů v několikakilometrových uzavírkách každý ocení tempomat. Xenonový světlomet zase potěší při jízdě v noci. Spolu s dvojicí světelných kroužků rozpozná BMW snad každý. K dokonalosti tohoto cesťáku nemůže chybět vyhřívání rukojetí a sedadel, které si řidič reguluje přes palubní počítač a spolujezdec přímo na svém sedadle. Na nejvyšší stupeň mě doslova pálila prdel při 2°C při cestě do Alp. ABS už je dnes běžnou výbavou, kontrola trakce vychytá případnou jezdcovu chybu. Na palubní desce dostanete kompletní info o motorce, včetně tlaku v pneu, stavu oleje, venkovní teplotě, dojezdu , času. jsou ty i stopky, průměrná rychlost, zařazená rychlost, palivoměr a teplota chladící kapaliny. Při 2 dílcích stavu paliva se vám na navigaci zobrazí nevýrazná ikonka čerpací stanice , která při poklesu paliva na rezervu vynikne. Stačí na ni kliknout a vybrat ze seznamu nejbližších čerpacích stanic a navigace vás navede. prostě vychytané. tak jako když vypnete v noci audio na levém panelu vedle nádrže a všechny ovládací tlačítka audiosystému zhasnou. Zůstane svítit jen tlačítko ON pro zapnutí. Takže nehrozí, že by jste museli hledat, které je to správné tlačítko, aby jste si opět pustili audio. Praktické, bezpečné, snadné.

SPOTŘEBA - ač jde o 1650ccm a opravdu těžkou motorku, spotřeba je přímo luxusní. V Alpách při turistickém tempu a dodržování nejvyšší povolené rychlosti se po dotankování 24 litrové palivové nádrže ukázal dojezd 528 km. takže průměrná spotřeba 4,6L/100km. průměr za posledních 20.000km je 5,4L/100km.

KDYŽ TO SHRNEME - po 20ti sezónách na sportovně-cestovních motocyklech, které jsem vlastnil ( Honda CBR1000F, VFR 750F a VFR800Fi r.2001 ) jsem chtěl a cítil potřebu si splnit sen o čistě cestovním motocyklu. Dokud jsem nezkusil BMW K1600 , tak to vypadalo na Pan Europeana nebo Goldwinga. S VFR 800Fi jsem projel celou Evropu a do dnes najel 193,000km. S přibývajícími kilometry a věkem stále více upřednostňuji pohodlí nad adrenalinem z rychlosti. Je fakt, že GT dokáže jet stejně rychle jako VFR

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 13.10.18 v 21:42 10b.

Slyšel jsem zvuk vytočeného GT a ten je prostě úúúúžasnýýýý!!!

Forstwirt
Forstwirt napsal 13.10.18 v 20:57

Forstwirt
Forstwirt napsal 13.10.18 v 20:56 10b.

Více komentářů



TOPlist