renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda GL1800 GoldWing (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wurst
Vloženo 15.1.2024
Aktualizováno 12.3.2025
Zobrazeno 6 028x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Luxusní vlajková loď značky Honda, která vám kromě ohromného pohodlí, komfortu a výbavy poskytne také neskutečný pocit z jízdy díky svému šestiválcovému motoru v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovku (DCT). Tato verze s airbagem váží 390kg.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CITY MOTO (Plzeň 3-Jižní Předměstí - Perfektní profesionální jednání, vstřícnost a ochota.

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Gold Winga jsem měl možnost prvně sedlat na Honda Festu v r. 2020 (dvoukufrovou verzi Bagger) a následující rok pak i plnou tříkufrovou verzi Tour. Pocity z jízdy hlavně v režimu sport byly neskutečné. Je obdivuhodné, jak ten motor dokáže rozhýbat tohoto bezmála čtyřsetkilogramového obra, jízda je skutečně sportovní, váha po rozjezdu prakticky zmizí a motorka je úžasně ovladatelná. Jediným limitujícím faktorem jsou poměrně nízko položené stupačky řidiče, kterými při svižné jízdě v prudších zatáčkách prakticky neustále dřete o asfalt. K tomu připočtěte famózní brzdy, které celý kolos zastaví téměř na místě! Pamatuji si, jak jsem tehdy slezl a měl jsem hubu jak rohlík od ucha k uchu.

Motorku bych doporučil pro - Těžko říct, pro koho přesně je moto určené. Je třeba si uvědomit, že motocykl je téměř výhradně určený na silnici k zdolávání opravdu velkých porcí kilometrů. Z toho vyplývá, že vlastně pro každého cestovatele, který ocení ohromnou výbavu a pohodlí a nepotřebuje už úplně na cestách "závodit", i když Gold Wing dokáže jet opravdu svižně. Nějaká zkušenost v sedle jedné stopy se určitě také bude hodit a v neposlední řadě nesmí mít případný zájemce ani hluboko do kapsy, protože cena je opravdu astronomická!

Doplňky na motorce - Kromě výbavy, kterou má motocykl z výroby, jsem zatím nic nedokupoval. Je tady prakticky úplně vše, na co pomyslíte, proto je celkem zbytečné vše vypisovat, ale jen pro zajímavost alespoň některé:

černá Graphite Black barva s hnědým krytem motoru
sedmistupňová automatická převodovka (DCT)
airbag
sedmipalcový TFT displej
navigace s gyrokompasem
Apple CarPlay™, Android Auto™
elektricky ovládaný plexi štít
inteligentní klíč Smart Key
4 jízdní režimy TOUR, sport, ECON, RAIN
HSTC a asistent pro rozjezd do kopce
elektrický pojezd vzad a vpřed
výhřev rukojetí a sedla řidiče i spolujezdce
čalouněné sedlo v kombinaci veluru a syntetické kůže
prvotřídní audiosystém
tempomat
veškerá světla + mlhovky z LED diod
přední ukazatele směru jsou umístěny ve sklopných zpětných zrcátkách a mají funkci automatické deaktivace
2x USB-C zásuvka
3 vestavěné kufry o celkové kapacitě 121 litrů s dotykovým otevíráním. Hladké otevírání a zavírání kufrů zajišťují hydraulické tlumiče.

Nevím, zda jsem na něco nezapomněl, ale pro představu to jistě stačí. Jedná se zkrátka o motocykl nabitý nejmodernější technologií a přinášející jezdci i spolujezdci maximální komfort a pohodlí.

Recenze

Motor, kola, rám, pohon
Gold Winga pohání kapalinou chlazený 4taktní 24ventilový plochý šestiválec s rozvodem SOHC se zdvihovým objemem 1 833 cm3 (93 kW, 170 Nm). Výkonu je tedy dostatek a v režimu SPORT má motorka opravdu silnou akceleraci a jede neskutečně svižně. Limitujícím faktorem, jak už jsem výše zmínil, je pouze nízké těžiště a s tím spojené drhnutí stupaček o asfalt v téměř každé zatáčce a za mě nesmyslný omezovač maximální rychlosti stanovený na 180km/h. Při dlouhých dálničních přesunech bych mnohdy využil i vyšší rychlost. Motorka je díky své váze a těžišti i v takto vysokých rychlostech skvěle stabilní a jízda naprosto bezpečná.
Přední osmnáctipalcové kolo má rozměry 130/70, zadní šestnáctipalcové kolo pak 200/55.
Rám je hliníkový, litý, zdvojený.
Dvouspojková 7stupňová převodovka třetí generace se systéme DCT nabízí dva různé způsoby ovládání - automatický a manuální režim.
Díky kardanu odpadá starost o dotahování, mazání a čistění řetězu.
Pro manipulaci na místě je zde režim „chůze“, který umožňuje pomalý elektrický pohyb motocyklu vpřed i vzad.

Přístrojový panel
7palcový barevný TFT displej z tekutých krystalů zprostředkovává veškeré informace z audiosystému a navigace a umožňuje také volbu jízdních režimů a nastavení odpružení. Zobrazované informace jsou logicky rozděleny do samostatných segmentů, takže jezdec může velmi rychle zjistit vše potřebné. Vše se ovládá přes multifunkční ovládací tlačítka na řídítkách.
Jas displeje je regulován automaticky (přičemž maximální intenzita podsvícení displeje dosahuje 1000 cd) a jezdec může snadno ručně přepínat mezi 8 úrovněmi jasu. Tlak v pneumatikách je zobrazován jako numerická hodnota ve spodní levé části přístrojového panelu. Naleznete zde přehledně zkrátka úplně všechny informace o motocyklu.

Světla
Všechna světla jsou tvořena LED diodami a model Gold Wing Tour je vybaven i LED mlhovými světlomety. Ve spodní části světlometů se na každé straně nachází 5 leštěných optických čoček, které dodávají potkávacím světlům charakteristický tvar Jewel-Eye. Při použití dálkových světel (umístěných v horní části) vzniká stereoskopický dojem. Přední ukazatele směru jsou umístěny ve zpětných zrcátkách a mají funkci automatické deaktivace. Systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na jízdní situaci vypnout.

Brzdy
Duální kombinovaná brzdová soustava (Dual Combined Brake System – D-CBS) optimálně rozděluje brzdnou sílu mezi přední a zadní kolo. Využití jednoho lehkého cirkulačního ABS modulátoru integrovaného do řídicí jednotky brzdové soustavy přispělo ke snížení hmotnosti celého systému. Nový systém také umožňuje propojení s aktuálně zvoleným jízdním režimem, na základě kterého se charakteristika brzd přizpůsobí jízdní situaci. Dva 320mm přední kotouče jsou vybaveny 6pístovými třmeny, zadní 316mm kotouč je opatřen třípístovým třmenem.

Posed, pohodlí, ovladatelnost, spotřeba
Vzpřímený pohodlný posed, nohy nejsou tak pokrčené, na ruce není vyvíjen takový nápor. Sedlo ve výšce 745mm je dostatečně široké a pohodlné s možností vyhřívání i pro spolujezdce. Sklon opěradla spolujezdce byl upraven pro lepší pohodlí a k tomu přispívají i loketní opěrky. Řídítka pěkně široká s výhřevem rukojetí, při delších dálničních přesunech možnost využití tempomatu, což je velmi pohodlné a návykové. Maximální rychlost na tempomat je 160km/h. Vynikající výhled v zrcátkách, která jsou sklopná. Vše je krásně vidět, nic se nekmitá. Zvětšený plexi štít s elektrickým ovládáním úhlu a výšky na levé rukojeti zajišťuje prvotřídní ochranu proti větru, v případě potřeby je však schopen nabídnout i pocit prostoru a volnosti ve své nižší poloze. Celkově skvělá ovladatelnost a odezva motocyklu na chování řidiče. V náklonech absolutně stabilní s pocitem jistoty. K manipulaci na místě pomáhá elektrický pojezd vpřed i vzad, který je při vycouvávání třeba v kopci téměř nutností.
Objem palivové nádrže činí 21,1 litrů a papírová spotřeba paliva má dosahovat 5,5 litru/100 km. Realita je samozřejmě trošku jiná. Nejvyšší spotřeba je při dálničních přesunech, kde si Gold Wing i při konstantní rychlosti na tempomat "pápne" mnohem více. Pro příklad při 140km/h je to mezi 7,5-8l/100km, dle protivětru a profilu silnice. Motorka je robustní a ten odpor je znát. Na druhou stranu se i při hodně svižné jízdě na běžných silnicích se spotřebou v pohodě dostanete do 6l/100km. Můj průměr v závislosti na dálničních přesunech, které tedy průměrnou spotřebu zvedají, je kolem 6,5l/100km. Dle toho se samozřejmě dost liší i celkový dojezd na plnou nádrž, který může být od 300 do 400 kilometrů.

Úložný prostor
Tři vestavěné kufry s celkovým objemem 121 litrů zní jako dostatek zavazadlového prostoru, ale realita je jiná. Vrchní kufr, který se oproti předešlým modelům zvedl o 11 litrů, nyní poskytuje objem 61 litrů, což je slušné a bez problému do něj uložíte například obě helmy. Boční kufry jsou ale skutečně malinké, každý má 30 litrů, což je opravdu, ale opravdu málo a pokud se chystáte ve dvou na nějakou delší dovolenou, tak vám to rozhodně stačit nebude. Vnitřní tvarování kufrů navíc znemožňuje uložení neforemných předmětů. Pro představu, jeden kufr zaplníte třeba pánskou obuví, víc se do něj prostě nevejde. U motorky za téměř milion Kč určené pro cestování a bezproblémové zdolávání tisíce a tisíce kilometrů bych čekal rozhodně více úložného prostoru. Minimálně by měl být součástí běžné výbavy zadní nosič na vrchní kufr, který je ale příplatkovou záležitostí a v Hondě si za něj řeknou dalších nesmyslných 19.790Kč. Toto je za mě asi největším mínusem jinak téměř dokonalého motocyklu.

Servis, příslušenství
První servis po zajetí motoru v 1000km s nutnou výměnou oleje a olejového filtru, zbylé servisní intervaly vždy po 12000km.

Možnost dokoupení prémiového příslušenství z paketu Full Option Goldwing Tour:

Vnitřní tašky a vložky do bočních kufrů
Vnitřní taška do vrchního kufru, kobereček a organizér do víka
Chromovaný nosič zavazadel
Hlavní stojan
Opěrku pro spolujezdce
Vysoký plexi štít
12V zásuvku
LED osvětlení vrchního kufru, LED brzdové světlo a kabel pro zavazadlový prostor
Krycí plachta na motocykl

Samostatně je k dispozici následující příslušenství:

Přepínač audiosystému pro spolujezdce
Výkonový zesilovač
Zadní reproduktor
Přídavný kabel
Polepy kol (k dispozici ve 3 různých barvách)
Sada pro sejmutí vrchního kufru, zadní nosič a barevně sladěná kapotáž
Kryty předních brzdových třmenů (dostupné v chromovém/černém provedení)
Chromovaný boční stojan
Loketní opěrky pro spolujezdce (standardní výbava u verze DCT)
Individuální sedlo
Horní a dolní deflektory vzduchu
Širší stupačky jezdce
Opěrka jezdce
Řadicí páka pro DCT (k dispozici pouze pro verze s DCT)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZMickey
ZMickey napsal 16.07.24 v 20:10

Koukám, že jsi brázdil můj rodný kraj a město. Litoměřice

Clint
Clint napsal 21.03.24 v 12:55 10b.

Křižník silnic se správnou značkou, ať slouží :)

Cyxa
Cyxa napsal 04.03.24 v 17:09 10b.

Opravdu jste mazáci.

sti72
sti72 napsal 25.02.24 v 20:35 10b.

Skvělá volba, mám stejnou???. Ať dobře slouźí

Sema
Sema napsal 06.02.24 v 20:20 10b.

No, to je pořádný koráb. Tak si s ním užij mnoho zábavy a hezkých cest.

Více komentářů



TOPlist