renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli Imperiale 400 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Karlik136
Vloženo 3.1.2024
Aktualizováno 4.1.2024
Zobrazeno 2 947x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Hledal jsem motorku která bude universální a uvolňující. Po úpravách je téměř dokonalá.

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Classic 350: Malá ergonomie a indický test který vychválil Benelli oproti enfieldu.

První dojmy - První dojem byl že se mi líbí ale ekologie se podepsala na chodu motoru. Pak jsem se rozjel a začalo mě to moc bavit. Po spoustě moderních strojích takovýten pocit jako kluk když sedne poprvé na motorku. Spousta charakteru ale takovým uklidňujícím způsobem. Je to stroj kterému se musí člověk trochu přizpůsobit, ale stojí to za to. A také jsem věděl že většinu nedostatků si budu umět doladit.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, ale ne všichni to už vědí.

Doplňky na motorce - Moc věcí které jsem popsal v recenzi.

Recenze

Stroj jsem si vybral protože se nejvíce blížil mému ideálu a těšil jsem se jak si ho doladím podle svého.

Mám na ní najeto 6000km za tuhle sezonu a aktuálně je doladěná podle mých představ. Je nádherná a skvěle funguje.

Bavila mě i v originálním provedení ale do lesa se jí moc nechtělo a tak hned dostala širší řidítka s hrazdou a universální pneumatiky Mitas e07. Ještě předpětí pružin vzadu i v předu na moji provozní hmotnost 92kg a k tomu bylo dobré seřiznout kryt výfuku abych mohl do pořádných náklonů.



Takhle jsme najezdily asi 3000km a došel jsem k závěru že ani na horších cestách není moc zábava masírovat moje obratle tak silnými údery. Zároveň jízda ve stupačkách byla možná, ale dosti nekomfortní. Uložení stupaček i stupačky samotné se vrtěli a ohýbali a to jistoty nedodá. Poloha stupaček byla také pro jízdu ve stoje příliš vpředu. To sice dodá komfort v sedě, ale ve stoje jen s velkým odhodláním. Rád prosvištím nějakou polní cestu, zajedu na houby nebo ve městě vyjedu na nebo sjedu z chodníku a na to je dobrá stojící ergonomie žádoucí. K tomu všemu dodá jistotu i pořádný nerezový kryt pod motorem a gumové zástěrky které poberou všechny nečistoty běžně atakující nejchoulostivější části motorů. A škaredé to taky nechci tak jsem přizval i Karla designéra a Karla umělce.

Po průzkumu trhu jsem zjistil , že na motorku nešlo sehnat skoro nic. Musel jsem tedy zahájit vlastní vývoj a výzkum. V tu chvíli už jsem věděl že když se to podaří, tak bych chtěl celou úpravu nabízet i dalším zájemcům. Přizval jsem proto Karla Kalkulačku účetního.

Začal jsem podvozkem. Pořádn? oříšek a bez něj by to všechno nemělo moc smysl. Zadní tlumiče jsem chtěl servisovatelné za rozumnou cenu a opakovaně zakoupitelné. Po složitém hledání, zkoušení a měření jsem instaloval yss ecoline s přestavenou délkou a zásadně předělanými dorazi pro tvrdší použití. Dosáhnuto bylo zdvihu zadního kola 120mm a tomu musela být uzpůsoben zadní rám pro zvýšení blatníku. Přední pružení dostalo pevnější pružiny a k tomu naladěné tlumení jak v kompresy tak v odskoku, nová neoriginální gufera (originální tekly a nové originální byli dost volné tak jsem zvolil těsnější od jiného výrobce), olej a prachovky zvané harmoniky. Zdvih byl prodloužen na 140mm a přizvednutý blatník o 1cm aby pobral více bláta kdyby náhodou. Potom probýhalo pořádné terenní testování ale i stabilita komfort na asfaltu. Podvozek po několika úpravách nakonec funguje jak má a o mnoho lépe než seriové podvozky podobných zdvihů. Světlá výška se usadila na 200mm. K tomu bylo potřeba prodloužit oba stojany a jak jinak než to udělat hezčí a pořádnější než originál.

No a když už může motorka na polní cesty tak je potřeba ten šusplech a poloha stupaček a stupačky samotné. Stupačky jsem zvolil o 5cm vzad a tak došlo i na komplet novou páku brzdy a řazení.

V této chvíli bylo potřeba vše opět pořádně otestovat a doladit.



Základní funkce jsou tedy obnoveny a teď ještě se Karel postará aby to taky vypadalo a dělalo radost i na stojánku a na omak.
Originální větrný štítek sice funguje, ale k motorce moc nejde a navíc se třepe, takže upravit držák a kus nerezu ve tvaru tabulky s číslem ať na šestidenní vědí kam mě zařadit. K tomu se nabízelo dát tabulky i do zadu ale s kastlíky byl jiný plán. Držáky kufrů moc pěkné nejsou a tak bez kufrů je raději překrytkujem tabulkami.
Jo a hezčí bude místo tandemu nosič.



Takže základní tvary drží pokopě ale Karel má v sobě i Karla umělce a ten nedá jinak než že to chce linky. Zakoupil speciální štětce a barvy a Karel Kalkulačka už kvílí. Vedoucí Karel ale Ví co je cílem a proto dostává prostor i Karel umělec a je hotovo. Uf.



Vše jsem vymýšlel tak aby to nebylo drahé a dalo se to zopakovat na jiné motorce, takže jestli máte někdo zájem tak napište.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CZJawa
CZJawa napsal 12.02.24 v 23:07 8b.

nejsem příznivcem úprav, ale takhle vypadá a věřím, že funguje lépe než originál, mooc pěkná

zain1
zain1 napsal 10.01.24 v 12:14 10b.

pěkná mašina

Targus
Targus napsal 10.01.24 v 11:13 10b.

Tímto zdravím Karla - majitele střelnice!!!

Výzdoba exteriéru mi přijde poněkud nesourodá (ornamenty - versus - "závodnické" tabulky), až přepálená, nicméně je to TVOJE motorka a měla by se líbit především TOBĚ, takže proč ne?

twingo493
twingo493 napsal 07.01.24 v 20:55 10b.

super

Gilless
Gilless napsal 06.01.24 v 21:22 10b.

Super úprava Benelli Scrambler Je vidět že přesně víš co od motorky chceš a jak toho dosáhnout

Více komentářů



TOPlist