Níže (v aktualizaci) jsou dojmy po 25 000 km
Vzduchem chlazený jednoválec s dlouhým zdvihem. Už toto by mi stačilo, abych ji koupil. Jenže ona je navíc hezká, obstojně zpracovaná a neskutečně jemná.
Motorka koupena od DNX Shop Hodonín
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Classic 350: Nádherná, favorit. Ale naživo překvapivě drobná.
Jawa 350 OHC: Malá, necitlivě začleněné katalyzátory, celkově na mě působila jako vyrobená v garáži.
První dojmy - Nádherný zvuk, příjemná pozice, výhled na totálně klasický přístrojový štít. Žádné vibrace, kilometry ubíhají, úsměv neopadá. Když zastavíte na cigaretku, euforie pokračuje. Nádherné přední kolo, oblá nádrž, matně černý válec a praskání chladnoucích žeber. Chtělo by to kafe, sakra...
Recenze
Pro návrat do jedné stopy (po sakra dlouhých letech) jsem chtěl klasickou motorku. Ideálně Royal Enfield Bullet 500. Bohužel, žádný kus v bazarech za to nestál. Bylo září, už jen pár týdnů do konce sezony, a tak padlo logické rozhodnutí - nová motorka. Ze tří variant byla nakonec jasnou volbou Benelli Imperiale 400. V mém milém Zlíně nebyla, tak rychle do Hodonína. Za dva dny od prvního telefonu jsem odjížděl.
Koupil jsem ji v září, aktuálně najeto 3 500 km. A to jsem vlastně nikde nebyl... Je prostě návyková, chcete ji denně.
A teď už objektivní hodnocení. Motor má slušný točivý moment, takže jede jako traktor. Když ale chcete aspoň trochu dynamiky, musíte si pro ni do otáček a podřazovat. Výkon tady prostě není. Brzdy tak akorát, vzhledem ke stylu jízdu vlastně úplně v pohodě. Odpružení - předek měkký, zadek tvrdý. Kdyby přední a zadní tlumiče spolu měly děti, bylo by to akorát. Takhle fakt nic moc.
Samostatnou kapitolou je tachometr. Sice moc hezký, klasický, ale jeho informace mají stejnou hodnotu jako zprávy na TV Barrandov. Do stovky přeměřuje o 10 kilometrů, nad stovku už o 15 kilometrů. Chvíli jsem to řešil a vyřešil - nedívám se na něj a mám naprostý klid.
Shrnuto a podtrženo, motorka je to vynikající. Není to vynervovaný spěchající autobus, ale v klidu se sunoucí vlak.
Takže pokud máte rádi vlaky jako vzpomínku na dětství, berete mašinky jako synonymum pro pohodu, vidíte v tom romantiku a milujete siluetu lokální trati v poli, pak je Benelli Imperiale to pravé.
Já to tak mám, pro mě je to ta pravá. A pozor. Otevřená přilba nutností. Vůně obilí, vlhký závan od potoka, čerstvě posečená tráva...
+++ AKTUALIZACE +++
Dvanáct měsíců, 25 000 kilometrů, čtyři výměny oleje, třetí sada gum, druhý řetěz, tuny emocí. Můj první rok s Benelli Imperiale 400. Jaký byl? A jak dopadla motorka navržená v Itálii a vyrobená v Číně?
První postřeh - motorka zraje jako víno. Převodovka zůstala přesná a mechová jako na začátku, motor si sedl a zvuk pořádně zhutněl. Na druhou stranu brzdy se pořád nechytly a zadní tlumiče netlumí. Díkybohu za ty pružiny pod sedlem.
K jízdním dojmům. Motor má 20 koní. Na to, abych byl rychlejší než okolní provoz, to stačí. Předjíždění taky jde, jen se musí naplánovat. Vzhledem k nízkému výkonu se naučíte plyn využívat jinak. Otočením heftu nezrychlíte, ale aspoň změníte zvuk. To hluboké brumlání je tak skvostné, že vám to vlastně ani nevadí...
Gumy. Ty originální silniční vydržely 9 000 km, zadní jsem sjel až na plátno. Pak přišly na řadu enduro Mitas E08. Skvělá volba. Scrambler to sice z Benelli neudělá, ale je vám u prdele, co máte pod koly. Takže kafe z termosky na louce s výhledem 360 stupňů není problém. Tyhle mitasky vydržely 15 000 km, teď přišla řada na Mitas E07 - jsou pěkně zubaté a vypadají skvěle.
Závady. Bylo nutné přetěsnit jeden přední tlumič a zrezly dvě podložky na spodním uložení zadních tlumičů. Jedna z poloviny, druhá celá. Když je v Číně vyráběly, asi byl Zinek zrovna v Humpolci.
No a pak závady způsobené tím, že jsem hovado, co údržbu moc neřeší a pořád jen jezdí. Originální řetěz vydržel jen 12 000 km, pak zatuhl. OK, čištění ani jednou, mazání možná třikrát. Koupený nový, už mažu každých 500 km.
Co mě sere nejvíc, tak je oloupaný lak na zadní kyvné vidlici. Asi necitlivě utahuju osu při seřizování napnutí řetězu. Prakticky to není vidět, ale vím o tom.
Jinak na svém původním hodnocení neměním nic. Teď mě čeká větší servis u importéra (prý budou něco kutit na rozvodech). Vzhledem k tomu, že jezdím celoročně, report po 50 000 kilometrech sem hodím příští rok v létě. Jako doufám, že se toho oba dočkáme...
úctyhodný kilometry za rok
Beny73 | Pokud se bavíme o silnicích druhé a třetí třídy, kam tenhle jednobuch patří, nikoho brzdit nebudeš. Velmi důstojně se dá jet i po jedničce, ale už to není ono. Neslyšíš motor. Jezdím občas i dálnici, ale to už je opravdu za limitem. Když ale není zbytí, pár desítek km dáš i tam.
Za mě parádní stroj, který za rozumnou cenu udělá hodně radosti Super recence, také o této mašině uvažuji, jako o druhé ve stáji. Adeptů bylo více, ale Imperiale je krásná, relativně levná, kus železa, krásné budíky a kulaté světlo, prostě TOP na brouzdání krajinou a brzda provozu také nebude.
Dobrá recenze, dlouhozdvižka má pěkný zvuk a tachometr je jen kvůli TK, jinak je na houby snad u všech motorek pro jezdce s otevřenou helmou. Hodně fajn kilometrů a užívej. Pěkná motorka.
Psal jsi to tak, jak bych to napsal já...
Vítám Tě do "Imperiální" rodiny, nadšení mi vydrželo i druhou sezonu a už už aby bylo jaro. Přeji hodně km užitých v té pravé pohodě.