renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Machajda
Vloženo 11.8.2023
Aktualizováno 14.4.2024
Zobrazeno 1 629x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem motorku dělnici, takovou holku pro všechno od jízd na nákup, do zaměstnání i delší výlety.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CITY MOTO (Plzeň 3-Jižní Předměstí - Při nákupu výborná komunikace, ochota, seriózní jednání (s panem Matějem).

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: Během testovací jízdy se mi moc nezamlouval projev motoru který byl na mě moc ,,syrový,, nebo chcete-li železný.

První dojmy - Honda NC 750 X DCT mi sedla na první dobrou. Tato Honda se chová naprosto předvídatelně, líbí se mi její pěkný chod motoru, hravost při jízdě do zatáček a jako velký bonus je velký úložný prostor v místě kde jsme zvyklí na nádrž. Jako slabou stránku vnímám zadní brzdu, ta tam je spíše do počtu. Přední jednokotoučová brzda která je v recenzích často kritizovaná je u mě v pohodě, dostačující, nemám s ní žádný problém.

Motorku bych doporučil pro - NCéčko je vhodné pro pohodáře kteří potřebují především motorku - univerzála na každý den.

Doplňky na motorce - Držák navigace, kovová mřížka na chladič.

Recenze

Po zkušebních jízdách na několika motocyklech jsem volil rozumem s ohledem na své potřeby a taktéž s přihlédnutím na výborné recenze. Při mých 185cm / 95kg se mi v prodejně vystavené NCéčko 750 X na první pohled zdálo jako menší stroj, stál jsem u něho, sedlo relativně nízko což mě celkem odrazovalo (kvůli zalomení kolen jsem chtěl sedlo ve výšce alespoň 830mm, tato má 800mm). Tak nějak jsem na ní lámal hůl, vnímal jsem tuto Hondu jako hezkou, ale menší. Nicméně jsem si motorku vypůjčil abych své věděl z praxe. Od prvních metrů jsem si jízdu začal užívat. NCéčko na plyn reaguje pěkně plynule, nějaké nepředvídatelné kopance se nekonaly. Ovládací prvky na řidítkách jsou umístěny intuitivně, nebylo potřeba si na cokoliv zvykat, něco hledat i když jsem byl zvyklej na starší stroje které těch tlačítek měly podstatně méně, o digi display si mohly nechat jen zdát. Projev motoru během jízdy je uhlazený, příjemný s podporou moc povedeného zvuku originálního výfuku.
DCT automat pracuje velmi příjemně, při řázení je cítit a slyšet jen cvaknutí, cuknutí se nekoná. Líbí se mi možnost si malou páčkou na řidítkách dle situace podřadit nebo naopak zvolit vyšší kvalt. Tuto možnost vítám zejména v zatáčkách kdy si ťuknutím podřadím a tak brzdím motorem dříve než by to udělal automat který před sebe nevídí a občas zařadí s mírným zpožděním což je logické.
Jízda do zatáček je velká radost, NCéčko se do nich naklání velmi ochotně a hravě.
K mému příjemnému překvapení mě kolena nebolela ani po ujetí 200km s čímž jsem měl dost problém u jiné motorky se stejnou výškou sedla (proto ty obavy z menší výšky sedla). Posez je pohodlný se vzpřímenou polohou, ale po ujetí řekněme 200km už začínám cítit zadek.
Jízda ve dvou je pohodlím celkem natěsno pokud nejste drobnější postavy a máte za sebou originál kufr a opěrku od Hondy. A protože já ani batůžek nejsme žádní drobci, tak před naší jízdou měním kufr za mnohem menší. Originál Honda kufr s opěrkou trochu zasahuje do prostoru sedadla spolujezdce a tím mi ho posouvá na záda. Jiný malý kufr tento problém výrazně řeší, prostoru má spolujezdec více a za jízdy se na mě nelepí. Mimo to pro jízdu ve dvou doporučuji přepnout nastavení z režimu standart do režimu Sport. Plynulost jízdy se dost výrazně změní k lepšímu, protože v režimu Standard motor budete častěji podtáčet. Bez spolujezdce jezdím pouze v režimu Standart který mi pro klidnou jízdu plně vyhovuje.
Jako další velký bonus vidím v až úsměvné spotřebě což je moc fajn obzvláště pokud bych rád měl tuto motorku na dobu více let. Po ujetí cca 2tis km se kombinovaná spotřeba ustálila 3,5l/100km a to nejezdím jen podle zeleného eko světýlka.
Často čtu, že NCéčko s DCT převodovkou je nuda, žádné emoce a podobné řeči. Pro mě je to právě bonus s velkou pohodou na cestách, bezstarostná jízda na kterou je tato motorka určená.
Celkově NC 750 X DCT zatím vnímám jako výbornou univerzální dělnici i mrštnou gazelu se kterou si jízdu od prvních metrů opravdu užívám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 15.04.24 v 15:57 10b.

Moc fajn design, no a pokud je spokojenost s provozem , není co řešit. parádní stroj Jirko.

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 14.08.23 v 21:37 10b.

Tento novy dizajn je super. Na starsej verzii (DCT) zabehol do Rumunska a bolo to super zvezenie vo dvojici! Je to isto dobry stroj a ten novy dizajn je uzasny. Nech sluzi!

Pupi04
Pupi04 napsal 12.08.23 v 09:22 10b.

Parádní stroj
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

Hunyady
Hunyady napsal 12.08.23 v 08:38 10b.

Ahoj, mám NC750X z roku 2018 s manuálem. A taky stejné zkušenosti jako Ty. Je trochu škoda, že v nové generaci už Honda zrušila NC750S (ale u ní to dává smysl kvůli nasazení Horneta), zmenšila zdvihy a snížila nové Xko. Ta moje předchozí generace má sedlo 830 mm vysoko a pro nás s výškou přes 180 cm to bylo příjemnější. Zvažoval jsem výměnu za DCT, ale nakonec mě tahle změna odradila. Ale jak čtu Tvou recenzi, asi to nebude tak hrozné. Nejde jen o samotnou výšku, ale celkovou geometrii rámu. Tak ať Ti dělá jen radost

Geodet
Geodet napsal 11.08.23 v 19:20 10b.

Dobrá volba

Více komentářů



TOPlist