Skvěle splňuje, co čekám od první motorky. Už má něco za sebou, takže, když mi spadla při vystrkování z garáže, tak jsem ji prostě zvednul.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: cena
Suzuki GSF 400 Bandit: neměla padáky a nechtěl jsem je shánět
Aprilia Pegaso 650: na začátek vysoké těžiště, příště
První dojmy - Jasné ano na první pohled. Na ten druhý a po necelém roce a 8tis kilometrech, to byla opravdu dobrá volba první motorky. Pasuje mi (180cm/80kg), i když nohy bych už radši pod sebe krčil trochu míň. Seznamujeme se. Je pocitově víc a víc lehčí, a vyžaduje víc péče.
Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníka.
Doplňky na motorce - USB nabíječka mobilu
tak akorát vysoký plexi
rozšíření na zrcátka
celkem masivní padáky
držáky na brašny
Průměrná spotřeba - 5.03 l/100km
Recenze
Udržovaná mašina po zkušeném motorkáři za super cenu.
Tak to po roce ježdění a pečování to už tak úplně neplatí. Ať už to byl ten anebo ten, dávat samolepky přes škrábance a odřeniny se mě osobně příčí. Stejně jako poškozený části prostě schovat pod barvu. Když už je otlučená, tak je prostě otlučená. Muzejní kousek ani veterán tenhle stroj prostě neni. Hlavní účel ER 5ky je, podle mě, na ní jezdit, jezdit a naučit se jezdit. Super je, že vydrží a odpustí fakt hodně a že díky svýmu stáří je na netu spousta už i celkem kvalitních a časem prověřenejch rad a návodů na údržbu a servis. Jo, najdou se i youtubeři amatéři a nemehla větší, než já, ale taky i "dědci", "fotříci" a zkušený motorkáři, který udržujou motorku hlavou a srdcem a ne jen pérem a svalovou hmotou a chytrejma kecama.
Ideální na vyježdění: hmotnost 180kg, snadná ovladatelnost, šlape spolehlivě a drží výkon i do kopce.
I tuhle větu bych po necelym roce opravil na: Šlape spolehlivě, dokud jí nevytočíš.
Tlak benzínu mi jednou vyrazil jedno z kolínek palivovýho kohoutu a vysokej tlak a teplota vody si našli ve starý chladící soustavě místečko, kudy ven. I přesto všechno mi přijde, že za málo peněz hodně muziky a zkušeností.
Vyhovují mi lehce zvýšená řídítka. Motorka mi pasuje. Má pohodlný posez, kdy nemám váhu na rukách, ohnutý záda, ani pocit, že bych z ní měl spadnout.
To platí i po roce.
Ovládá se mi trochu ztuha, ale to při svém nevyježdění vítám.
Buďto nějak povolila, nebo se povolil a uvolnil jezdec. Společně si dál užíváme jak na silnicích, tak i v garáži.
Mám vůči ní respekt a nedovolím si, vzhledem k tomu, že jsem úplnej začátečník, žádný hlouposti. Dokáže totiž solidně zabrat a zrychlit skoro při jakémkoli rychlostním stupni.
Hm, k tomu zabrání... nemá to ani cenu zkoušet. Karburátor a chladící soustava si vyžadujou víc ohleduplnosti a hlavně vyčištění. I po 15ti minutách s nastartovanym motorem bez šáhnutí na plyn se prvních 5 minut jízdy cuká a škubnutím !zrychluje! hlavně při nízkejch. Nejlíp je jí mezi čtyřma a šesti a při plynulý jízdě.
Trochu píská originální výfuk a neřeším to.
Pořád to neřešim, jen už mi z toho píská v hlavě.
Natlouct do laufu provrtanou trubku se mi zatim ještě pořád nechce.
A historie? Původ údajně z Itálie, prvně zapsaná v ČR v 2006, jsem pátý majitel. Na Cebia taky nic moc.
Na motorce se ještě letos (2024) svezu a naučím se pár praktickejch věcí včetně výměny ložisek v krku řízení a čištění a seřizování karburátoru. Pak půjde do světa.
Parádní motorka s nádherným světlem.
ER5 s kulatým světlem je klasika
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu
je dobré, že máš respekt, já ho brzy ztratil a už jsem se válel pěkně pomalu ze začátku a kolama dolů