renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 750 (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kuburak
Vloženo 5.8.2023
Aktualizováno 5.8.2023
Zobrazeno 2 872x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Legenda všech legend nejlegendovatější...

První sériový čtyřválec na světě, el.startér, kotouč vepředu a to vše v roce 1972! (Typ K0 se prodával od 1969)

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Příběh, kterak jsme jeli tátovi do Německa pro CB 500 T a vrátili se s CB 750 K2...

Recenze

Jsem učitel na gymnáziu, a je asi všeobecně známo, že přes většinu prázdnin my "učitelský" vybíráme povinně dovolenou...

No a jelikož mimo učení, sem tam opravím u sebe v garáži nějakou tu motorku, tu čištění a synchronizace karburátorů, tu oprava brzd, či po večerech GO motoru. A jelikož mám podobně postiženého i tátu a jelikož mít peníze na účtu je podobně výhodné, jako chodit k vietnamcům pro rohlíky, no a jelikož máme oba velmi tolerantní manželky, dostali jsme na prázdniny nápad, udělat si výlet k sousedům do Německa a obohatit místní silnice o nějakou tu klasiku od Hondy, kterým jsme nedávno naprosto propadli. (viz. Honda CB 400 Four , Honda CL 250 )

Celý první půlrok jsme hledali různě po internetu staré Hondy a o CB 750 (hlavně kvůli financím) jen snili. No a na začátku našeho výletu pro moto jsme našli výhodně dvouvačkovou DOHC pětistovku a ejhle dokonce i kousek od hranic! Zvedám telefon a volám..

Ani jeden z nás neumí německy a němec zase neuměl anglicky tak byla dohoda velmi zajímavá ale nakonec se podařilo a my sedáme do dodávky. Motorek pán prodával více, ale nás nejvíc zaujala právě ona Honda CB 500 T.
Přijeli jsme do malého městečka nedaleko od Rozvadova a pětikilčo už tam čekalo před barákem, po chvilce vylezl i pán a my se na motorku mohli blíže podívat. Vzhledově velmi hezká s kompletní dokumentací a my už pomalu začali být rozhodnuti že ji vezmeme, tedy jen do doby než ji němec nastartoval. Motorka běžela jen na jeden válec a z výfuků se podivně kouřilo, načež se němec jal vyndat svíčku z nepálícího válce, svíčka byla komplet černá umaštěná od oleje.. Pán se ještě pokusil dát svíčku novou, což na chvilku pomohlo ale motorka kouřila jak naše Jawa pořádně nakrmená M2Téčkem... A to nám důrazně řeklo ruce pryč! Ne že by to nebylo nic neopravitelného ale u těchto starých Hond člověk nikdy neví jaký díl půjde nebo nepůjde sehnat. Pán zkoušel vysvětlit onen kouř neseřízenými ventily a tím že motorka dlouho stála... tedy aspoň myslím, opravdu jsme se domlouvali rukama i nohama.
Zklamaní, se už pomalu loučíme... Němec nám ještě nabízel CB 750 F1, ne že by byla ve špatném stavu, ale ta se nám prostě už nějak moc nelíbila... Když v tom se v rohu garáže zablýskla! Sedmpadina Ká dvojka.. ani nás nenapadlo, že bychom na ni měli, či že by ji pán chtěl prodat, ale aspoň jsme se zeptali, jestli se můžeme podívat. Pán nám ji i velmi ochotně nastartoval, byla to symfonie, volnoběh sice moc nedržela (přicpané volnoběžné trysky ale to až dále..) ale pod plynem měla až sametový chod.
Jen tak pro srandu jsem vyslovil jedny z mála slov co německy umím "Wie viel kostet es?" Němec se na chvíli zamyslel a poté ukázal na prstech, kolik tisíc by si představoval. Udiveně jsme se na sebe s tátou podívali a oboum nám cukli koutky a já co nejrychleji, než si to pán rozmyslí, běžel do auta pro peníze. Díky bohu, že jsme si přivezly (díky nějakému zařizování se sousedem) těch eur mnohem víc, než stála ona pětistovka, ale jak jsem psal výše, máme naštěstí velmi tolerantní manželky... "Kdyby bylo doma zle, tak můžeme motorku z fleku v ČR prodat" řekl táta, těsně před tím, než jsme podepsali kupní smlouvu.

Motorku jsme naložili, připevnili a hurá domů. To, co se právě stalo, nám začalo docházet teprve až někde u Plzně. My vezeme domu legendu všech legend! Motorku nad kterou v inzerátech už nějakou dobu jen smutně slintáme.
Doma vše prošlo a my se následující den dáváme do příprav na dovozovou STK. Motorka absolvovala poslední TUV (německá obdoba STK) v roce 1982 ale pán říkal že na ní občas jezdil na jiné papíry, takže zatuhlá naštěstí moc nebyla.
Suma sumárum, kolísající volnoběh vyřešilo vyčištění a seřízení karburátorů, pískající přední brzda se vyřešila výměnou destiček a brzdové kapaliny a neblikající zadní blinkr se po chvilce štelování karburátoru sám rozblikal.

Po vyřešení funkčních nedostatků přišel na řadu hadr a jeho věrná družka leštěnka... A to co se pod hadrem začalo rýsovat bylo neuvěřitelné, až na pár drobností (Sem tam škrábanec na kastlíku či důlek ve výfuku) je motorka jak nová a dal bych ruku do ohně že je i v původním stavu.

Ještě nemáme dokončené papírování spojené s dovozem, takže recenze zatím velmi stručná...
Motorově to je nová motorka, prostě ten čtyřválec se projevem (alespoň dle mého) skoro nezměnil. Motorka se chová (samozřejmě jen motorově) skoro jak nový Hornet.
Posezení je díky vysokým řídítkům vzpřímené, podvozek je velmi pohodlný, sedlo dostatečně měkké, jen tedy ta přední brzda by mohla být lepší. Ona je teda hrozná i na o mnoho lehčí CB 400 Four, ale přeci jen naprosto stejná brzda na 750 je logicky ještě horší a dává tedy smysl že pozdější kusy měly kotouče dva. Naštěstí funguje velmi dobře zadní buben. Když už jsme u mínusů, motorce se v nízkých rychlostech zavírají řídítka, ale to snad vyřeší nové pneumatiky...

Na motorku dělal recenzi pan Fáborský z kanálu Jednou stopou tak přikládám odkaz:

www.youtube.com/watch

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 24.08.23 v 16:04 10b.

dravec
dravec napsal 12.08.23 v 21:05 10b.

Moc krásná , z příběhu ,té barvy a celé motorky jsem pav ...Hezký úsměv na tváři v podvečer jste mi kluci vykouzlili Sdílím vaší radost a přeji jen další takové husarské kousky

Targus
Targus napsal 12.08.23 v 13:03 10b.

Tož strojek nádherný.
Anebo je hnusný, jak cesta do práce a já mám nějaký poškozený displej na kompu, To je taky možnost...

To zavírání bych asi zkusil nejdřív řešit rozkopáním a případnou repasí přední vidle, teprv pak bych zkoušel nové papuče, ale je to vaše motorka, ne moje...

Celkově bych řekl, že jste vykopali poklad...

Hroch
Hroch napsal 10.08.23 v 23:22 10b.

Je to krásný stroj jak pravil technik stk a nadšenec do veteránů v jedné osobě, jež mi dostával yamahu na značky "jen houšť a větší počty"! takže hodně štěstí při přihlášení a spoustu spokojených km kolama dolů!

marafzs600
marafzs600 napsal 10.08.23 v 22:45 10b.

Krásnej kousek

Více komentářů



TOPlist