renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CL 350 (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kuburak
Vloženo 8.12.2022
Aktualizováno 8.12.2022
Zobrazeno 2 100x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


250ccm, dvouválec, 6ti kvalt s větším kolem a řídítkama s hrazdou, je vůbec potřeba něco víc?

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Vizuálně horší, k tomu neoriginální výfuky, motor ale šlape a šlape parádně. Plynulý chod, motor sice neoriginální ale v TP to zapsané je a oproti originálu má 6ti kvalt což nakonec beru jako výhodu.

Recenze

Věděl jsem o ni celkem dlouho, zvažoval jsem horem, dolem a nakonec neodolal.

Příběh o tom, jak jsem si pořídil svého prvního japonského veterána jsem už rozepisoval u CB 400 F . Právě při prohlídce této motorky jsem mezi dalšími zahlédl "CL-ku". Tak dlouho jsem si prohlížel články a inzeráty na ostatní CLky až jsem se tedy rozhodl, že ji prostě musím mít.



Trocha historie na úvod:
Honda CL je vlastně taková Jawa 250 Sportka z Japonska, akorát místo z kejvačky vychází z Hondy CB 250. Takže oproti CB-čku má vepředu větší 18" kolo, řídítka s hrazdou a výfuk vedený horem, s oblibou říkám, že je to vlastně jeden z prvních "Scramblerů". Stejně jako u "sportek", tak CL bylo vyrobeno méně kusů než CB a je tedy historicky ceněnější. Ovšem to, co jsem to vlastně koupil za raritku, jsem zjisti až když byla doma... Ono samotná Honda CL je celkem vzácnou ale ona samotná kubatura 250 ccm je úplný jednorožec. Honda CL se vyráběla a vyvážela v několika kubaturách tuším, že od 75 ccm do 450 ccm. Většina "CéeLek" byla určena na vývoz do USA (a také drtivá většina na prodej se nachází právě ve "státech") ovšem až na 250ccm, což na amíky bylo zřejmě málo a raději si koupili 350 nebo 450ccm. Důvod proč Honda začala vyrábět 250ccm je čistě pragmatický, jelikož motocykly do 250ccm měly v Japonsku a Korei úlevy na dani. A jak se tedy CL 250 dostala do Evropy? Inu podobné jako to mívala třeba Jawa 350 Californian, ta byla určena na vývoz do zahraničí a pouze pár kusů, co se neprodalo bylo prodáno u nás. Stejný osud měla i CL 250, to co se neprodalo (a že to bylo celkem málo kusů) v Japonsku resp. Korei, bylo dovezeno do Německa, no a z Německa se dostala až k nám.



Jak jsem již psal, co kupuji jsem zjistil až po koupi... Motorka byla za krásnou cenu, měla větší kolo, tím i vyšší posez a širší řídítka s hrazdou a to jsem přesně hledal. Něco pohodlného a úsporného na dojíždění do práce.
Obě kritéria "CéeLka" splňuje na jedničku, pohodlný narovnaný posez a spotřeba vzhledem k objemu, dvouválci a 6ti rychlostní převodovce je pod 3 litry. Někoho by mohlo napadnout, jestli 250ccm není málo? Odpovím, že není. Motocykl plynule a hbitě zrychluje, dvouválec se nebojí ani vyšších otáček a není problém udržovat stálou rychlost přes 100 km/h a to i do kopce, nejvíc jsem na tom jel 120 km/h ale nebylo mi příjemné motorku takto trápit. Občas na motorce jedem s přítelkyní ve dvou a to už samozřejmě znát je, ale nepřijde mi že by se "CéeLka" výrazně trápila. Podvozek je vzhledem k původním lehce offroadovým ambicím krásně měkoučký a na popojíždění po Praze vyžehlí každou kočičí hlavu či tramvajovou kolej, ze semaforu vystřelím vždy první a protáhnu se každou kolonou, kde vzhledem k vyššímu těžišti než u klasického "CéBéčka" dokážu měnit směr během mrknutí oka.

A co spolehlivost? Dá se s takto starou motorkou běžně dojíždět do práce?
Troufnu si odpovědět, že dá! Po koupi jsem v rámci zprovoznění, vyndal karburátory, vyčistil je, vše jsem promazal rozhýbal a dal nový olej, filtr se u tohoto typu nemění, má totiž filtr fungující na způsob takové "centrifugy" a ta se pouze vyčistí a dekl motoru se opět jen zaklopí. Baterku jsem vzhledem k nakopávačce koupil jen s 3Ah a bohatě to stačí. Víc jsem na motocyklu zatím dělat nemusel a to jsem s ní od září do listopadu dojížděl do práce skoro každý den (cca 30km tam a 30km zpátky)



A co dál?
Když jsem zjistil, co jsem to vlastně koupil, tak jsem se rozhodl CéeLku vrátit do původního stavu. Největší oříšek pro mne je sehnat originální výfuky vedené horem, jdou sehnat víceméně jen v USA a to za ceny atakující po přepočtu 20tis Kč. Časem chci na motorku dát nové pneu s terénně/silničním vzhledem aby se na ní dalo v létě jezdit na koupačku k pískovně.
Největší dilema mám s motorem.. Originálně tam patří starší typ s 5ti kvaltem, nicméně stále mne nepřestává bavit onen 6ti kvalt co tam teď je.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawahans
Kawahans napsal 10.12.22 v 13:58 10b.

pali3x
pali3x napsal 09.12.22 v 10:37 10b.

Tak nech motorka slúži
Obdivujem ľudí, ktorí opravujú staré motorky a zachovávajú históriu pre nás všetkých Mať garáž, ak asi s tým tiež začnem
Tak by ma zaujímalo porovnanie s Jawami z danej doby

Fyro
Fyro napsal 09.12.22 v 09:42 10b.

Pěkný motorky máš.
Měl jsem XL 250 S a byla to taky suprová motorka

Fist
Fist napsal 09.12.22 v 01:14 10b.

Desítkou bodů cením parádní mašinku, její prezentaci i šťastného majitele za kuráž při každodenním dojíždění do práce. Ať tedy dlouho spolehlivě slouží...

kuburak
kuburak napsal 08.12.22 v 14:19

@Targus

Díky moc,

ona je klika, že většina mechanických dílů je totožná s CB,CJ apod. a těch bylo vyrobeno hafo a díly se (třeba na eBay) dají sehnat. Ale posledních pár jízd mi jí uz taky bylo líto.. no holt se asi budu muset podívat ještě po něčem líbila by se mi ještě nějaká XLka

Více komentářů



TOPlist