PROFIL MOTORKY

Honda CB 750 (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AxemanX
Vloženo 1.12.2009
Aktualizováno 4.7.2020
Zobrazeno 9 666x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Pan Honda - oživlý hrdina z plakátů na zdi z mých klukovských let.:)

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - dobře ovladatelná, přiměřeně hbitá, vcelku úsporná :)

Recenze

Jj, možná to někdo tady zná, skoro čtvrtstoletí čučíte na motorky kolem, slintáte jaký by to bylo, přemejšlíte která by byla ta pravá a zároveň si "rozumně" říkáte, to nepotřebuju, vyhozený prachy, dyk na tom fouká, v dešti je to naprd, je to nebezpečný, v autě je to pohodlnější a pak ještě si na starý kolena dělat papíry... NU JO, a pak to najednou přijde, čtyři křížky na krku a vy si řeknete dost, jdu do toho, sakra splním si ten sen, život musí mít drajf, no a najednou sedíte v autoškole se svýma "synama" a "dcerama" a učíte se něco, co jste slyšeli kdysi dávno. Posadí vás na něco, z čeho vám padne brada, páč naposledy jste vozili roštěnky na fichtlu, který jste do každýho většího kopce museli skoro tlačit. Pak vám padne brada podruhý, a to strachy, páč instruktor za vámi při jízdách na moto usíná.:))) A vy ho i přes šťouchání přilbou a hulákání nemůžete probudit, až vás napadne, jestli ho z vaší jízdy neklepla pepina. Jo, i to se mě stalo... a ty vytřeštěný pohledy protijedoucích řidičů jsou fakt úžasný a mít možnost fotit, tak bych je zvěčnil.:) A kuuurňa, jelikož to moc chcete a navíc víte, že byste přišli v případě neúspěchu o papíry na auto, tak testy za 100, jízdy v poho a vy si po nějakym čase pekelnýho vybírání, kdy nevíte co byste roupama/financema radši, jdete pro něco, co vám má splnit ten váš letitej sen. No a pak zkušební jízda před koupí, a vy ač zkušený a zodpovědný řidič bez nehody, s panenským stavem svýho bodovýho konta, to na, v té chvíli neznámým, leč vysněným bajku vosolíte jak za mlada, bez jediné přítomné špetky rozumu v hlavě. A když přistanete zpátky na "ranveji", jste na vrcholu blaha, Everest je váš, sen je splněn... Jste zas jak ten kluk, bezstarostnej a v pohodě... jen vy, váš úžasný bike, asfalt jak noc a vzdálený obzor... a vo tom to je... sny se maj plnit, a to nejen o vánocích... pak je teprve člověk šťastnej...:)))
---
Takže konečně několik nových zkušeností s panem Hondou v nové sezoně. Urazili jsme spolu opět několik dalších stovek km a zkušenosti jen samé pozitivní. Docela mě překvapila stabilita v náklonu, někde jsem četl, že se rám v zatáčkách vlní, ovšem ničeho takového jsem si nevšiml, a to jako motozačátečník poslouchám a snažím se vnímat kdejaký to "vrznutí". Pohoda je to v náklonu i při jízdě ve dvou. Každopádně, asi velký podíl na tom má nová zadní pneu. Taky ve městě, kde je potřeba občas za to vzít a prokličkovat mezi auty je to v pohodě. Na cesty, i když tomu občas dám ofsa, tak spotřeba cca 5l/100 km, což je tak jak říkali památníci.
---
Pan Honda utržil sice od života pár "šrámů", ale je víceméně v původním origo stavu. Každopádně je to 235 kilo poctivý japonský oceli, z čehož jsem měl původně strach, ale ten se po prvním nasednutí úplně ztratil. Posez je pohodový, cestovní, to mi vyhovuje, protože ležení na nádrži není nic pro mě.:) Manipulace na místě je, pravda, krapet náročnější, ale při jízdě je váha spíš plus, nerozhodí vás kdejaká ďoura. Zkusil jsem "cvičně, na sucho" motorku položit, a pak zvednout a není to problém, textil zůstal v suchu a bezpečí. Na druhou stranu, sedět na tom a chtít ty kobyly zatlačit pozadu do stáje na mokrý trávě je fakt zážitek.:)) No důležitý je, že při svých skoro dvou metrech a sto kilech živý váhy na tom nevypadám jak méďa na kolobrndě, jen trošičku vyčnívám za plexi.;)) KiloWatty a Ňjůtnmetry Pana Hondy v číslech nejsou asi v dnešním měřítku nic extra, ale vyzkoušel jsem, že tenhle nízkootáčkový motor zvládne v pohodě vrnět na pětku 50-60 skrz ves stejně ladně jako švihat 130 po dálnici. Je to klasika vzduchem chlazený motor s pěkným žebrováním a s malým chladičem oleje, takže netřeba řešit žádný kapaliny na zimu, ani jestli to bude vařit ve vedrech v zácpě, no a podle mě, výkyvy výkonu z nerovnoměrnýho chlazení vzduchem běžný uživatel ani nepozná. Jediný, co mě trochu chybí, je palivoměr, hodil by se, jako zasloužilý plechovkář jsem si zvykl, ale musím se s tím smířit.;)
---
Někdo někde napsal, že Sevenfifty je takovej těžkej "čtyřhrncovej čopr pro starý dědky", což si nemyslím a nečiní mě to vlastně ani problém, páč už jsem dědjakkvět.:) Nemám žádnou motozkušenost ke srovnání, protože je to má první velká máša po víc jak dvaceti letech v autě, ale Sevenfifty má veškerý přednosti, který jsem chtěl a líbily se mi i jako klukovi. Není to pilakomár, který by točil 12tis. a levá noha by chřadla od častýho řazení, ale je to pohodovka, která ve dvou s batožinou upaluje stejně krásně jako v jednom a čovek si může naprosto luxusně vychutnávat kochací jízdu krajinou. Origo výfuky mě překvapily jak jsou tichý, není to hromčopr, kde po příjezdu do cíle má čovek ještě dlouho nefunkční slechy a nebo ještě hodinu loví narvaný špunty z uší.:) Na cesty jsou tyhle výfuky super - neunaví a domkáři vás nebudou nahánět, že jste jim průjezdem vymlátili tabulky v oknech, ovšem nevýhoda je, že kloboučníci nebo vytuněný pouťáci v plechovce bohužel tyhle výfuky asi velice snadno přeslechnou a tudíž nás přehlédnou.:(
---
Pro ty, co holdujou klasice klasický, je Sevenfifty jeden z hrdinů retro - roadstar designu... pohodový posez na cesty, pohodlný široký sedlo jak pro pilota, tak i pro spolujezdce, dva povedený, tak akorát dlouhý trombonlaufy, dva zadní nastavitelný tlumiče, velký dominantní kulatý přední světlo (mimochodem, který překvapivě slušně svítí - čekal jsem to horší :)), žádné zbytečné plastodekly, tudíž nahota nahatá na odiv všem kolem, včetně masivního žebrovanýho motoru s čtyřma chromovanýma svodama, který z pohledu pilota úžasně vyčuhuje po stranách nádrže. Jediný, co bych možná ještě změnil, by bylo o něco širší kolo vzadu.:))
---
Spotřeba vychází cca kolem pěti na sto, k tomu nádrž na 20 litrů, takže akční rádius je slušný. Pro tuhle volbu hrálo i to, že má Honda je doplněná o vyšší plexi a tři objemný kufry, což jako komplet je pro mě skvělá kombinace na pohodový cestování.
---
Jako možného příštího nástupce (ovšem za dalších dvacet let :)) to vidím opět na nějakou (cestovní) klasiku, možná CB 1300 SF, XJR 1200/1300 nebo GSX 1400, to je má "krevní skupina".:)
---
Tak má první motosezona je pomalu u konce a cca 7000 km v sedle CB mě utvrdilo v tom, že jsem vybral správně, nahatý to je má krevní skupina. Nahatý a veliký, pěkně betelně urostlá mašina, to je to pravý ořechový pro mě.:) Počáteční obavy z toho, že je to těžkej kus železa jsou dávno pryč, je to jen a jen přednost. Chce to potrénovat zvedání ze země pro případný pád, pak taky pomalou jízdu, aby člověk získal jistotu a stabilitu a pak už při pomalý jízdě v koloně ani nohy nesundá.:)
---
Pro běžný ježdění i rychlejší start bohatě postačí první půlka otáčkoměru, CB jede parádně. Když je přede mnou kratší ves, stačí jen na pětku zkrotit rychlost na 50, v pohodě projet a na konci opět plynule otočit rukojetí.:) Brzdy jsou dostačující, bez technických oblbovátek, tudíž všechno je jen na pilotovi, jakej má cit při brždění a ostatně i při přidávání, náklonu, atd. Prostě, tenhle kočár řídí jen kočí.:))
---
Tak zas pár nových věcí, pronikl jsem do tajů dalších částí Hondy, ať už výměna ložisek v kolech nebo svépomocí vyštelování synchronizace karburátorů a výroba pancéřových hadiček na předek a výměna brzdovky, popř. i tuning (který jsem nechtěl původně vůbec dělat:), jenž tedy zahrnuje "jen" vyjmutí zanýtovaných tlumivek z výfuku, pro lepší slyšitelnost Hondy na silnici. No a je to znát a je to paráda, je to takový správný klasický zvuk, nic hlasitého, ale slyšet je.:) Teď mě čeká výměna zadní pneu, už má nalítáno přes 13tis. km a vzorek ve středu je tak s bídou k vytušení. Po získání trocha jistoty v zatáčkách už zdárně likviduju spolehlivě vzorek i na okrajích pneu.:)
---
Tak opět nové zkušenosti, tentokrát se objevily závady. První byl problém se startováním, popsáno ve fóru a vyřešeno výměnou kabelu mínus pólu od baterky na kostru. Druhá závada bylo klapání dvou hydrostavů v rozvodech, podrobnosti na fóru nebo v poradně, vyřešeno výměnou všech šestnácti hydrostavů a vahadel za mladší, z bouraného Nighthawka. A teď už zase skáčem přes kaluže...:))
---
Tak proběhl malý upgrade sedla, původní už mělo prasklinu. Výsledek je výborný, povedlo se to přesně tak, jak jsem si to nakreslil a jak jsem si to představoval...:)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 04.07.20 v 00:02 10b.

Tak podle recenze vypadá, že tě to chytlo!
CB se neokouká.

skydr
skydr napsal 26.05.20 v 10:02 10b.

dedikzk
dedikzk napsal 18.04.20 v 22:40 10b.

krásná taky jsem dědek 40+ prostě víme co je krásné a umíme si užívat

anfanger01
anfanger01 napsal 22.08.19 v 15:23 7b.

Enter.lsr
Enter.lsr napsal 23.01.19 v 07:15 9b.

Více komentářů



TOPlist