renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S750 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Yamasaki
Vloženo 11.7.2023
Aktualizováno 11.7.2023
Zobrazeno 2 268x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Konečně jsem si po dlouhých letech splnil sen a koupil si silniční mašinu. A myslím že toto byla absolutně perfektní volba.

Více fotografii

Motorka koupena od Riverside Motorsports - Motorka kupovaná v Edmontonu v Kanadě jako nová v květnu 2023. Dealer měl na skladě dvě, rok výroby 2022, tak jsem byl schopný dohodnou nějakou slevu. V přepočtu vyšla na 187 000 kč a navíc Suzuki zrovna k novým motorkám dávala první servis zdarma + 3 roky záruky, takže dobrý deal.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: I přesto, že jsem fanda Yamahy, tak upřímě jsem z toho tříválce měl respekt a nechtěl jsem, aby se mi první motorka při každém přidání stavěla na zadní.
Yamaha MT-07: Jednak jsem chtěl čtyřválec a druhak jsem měl strach, že by se mě těch 70 koní rychle omrzelo. A měl jsem pravdu. A taky mi přišla docela malá a podle testů nic moc podvozkově.
Honda CB 650F: Vždycky jsem měl v hlavě, že moje první motorka bude nahá šestka a tohle je ta poslední na trhu. Designově se mi líbila, protože krásně navazuje na původního Horneta. Ale nikdy jsem nebyl velký fanda Hondy a podle testů je nudná, prostě Honda.
Suzuki SV 650: Budgetová volba, ale stejně jako u MT07 jsem se bál, že mě rychle omrzí.

První dojmy - Hned jak jsem si na ni sedl v obchodě, věděl jsem že ji chci. A při první jízdě mě okamžitě padla do ruky. Ve srovnání s MT09 je těžší, ale váha mě od první chvíle nepřišla jako problém. Jediné co byl problém byl motor v záběhu a maximum 6000ot/min po dobu prvních 800km a to že tou dobou ještě silnice lemoval sníh a všude byl posypový štěrk a písek

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil všem, kdo mají rádi krásný zvuk, lineární zátah a výkon řadového čtyřválce původem z K5 GSX-R. A těm kdo si chtějí užívat sportovní agresivní jízdu na krásné, nahé motorce. Jestli bych ji doporučil začátečníkovi? Těžko říct, lidi jsou různí a mají různý talent a dovednosti. Já díky tomu, že roky jezdím na sjezdy v lese a vím jaké je to, když člověku ustřelí přední kolo, zadní kolo, jaké to je zablokovat přední kolo při brždění. Na krosce jsem se naučil, jaké to je, když se zadní kolo smýkám pod plynem, tak jsem k tomu přistupoval jinak, než člověk, který na motorce seděl jen v autoškole. Ale všechno je to v hlavně. Motorka je hodná, má ABS, tři stupně kontroly trakce a dá se na ní jezdit i pomalu a pohodově.

Recenze

Už od doby, co jsem byl malý kluk jsem chtěl motorku, ale pořád to nějak nevycházelo. Motorku jsem se snažil nahradit sjezdy na horském kole, ale pořád to bylo vzadu v hlavě. I když jako průpravu na motorku, bych horáka doporučil všem. Člověk se naučí brzdit i zatáčet na limitu, což hodně motorkářů za celý život nepozná...
No asi tři roky zpátky jsem si pořídil 250 4t krosku od KTM no a to mě navnadilo ještě víc a ikdyž nezpěvněný terén miluju, tak jako fanoušek MotoGP a Road Racingu, už jsem konečně chtěl zažít,jaké je to brousit čistou stopu na asfaltu.
No a proč jsem si vybral zrovna tuhle. Tak hlavně jsem vyrůstal na přelomu tisíciletí, kdy řadový čtyřválec byl král a proto mám v hlavě představu, že motorka se musí točit. Proto okamžitě odpadly všechny ty dnes módní dvouválce. I když se mi líbí kapoty, tak jsem si vždy říkal, že na naučení i používání je ideální naháč, ideálně šestka, která je dole mírná a člověk si pak může pomalu přidávat na otáčkách a adrenalinu. No a vzhledem k tomu, že třída šestkových naháčů je dnes prakticky po smrti, toho na výběr tolik nezbylo.
No a potom jsem spatřil ji, 750 čtyřválec v Suzuki blue a bylo to jasné! Motorka se mi jednak strašně líbí designově, má v sobě takovou tu odlschool agresivitu a hlavně ten špičatý zadek s dvojitý "supersportovním" sedlem, tomu se moc moderních motorek s jednodílným banánem jak z Jawy ani nepřibližuje. Hodně lidem se v době uvedení na trh nelíbil světlomet, ale já s tím problém nemám a hlavně při srovnání s těmi moderními zrůdnostmi je to pořád ještě krasavice :D

Moje zkušenosti. Kromě Bandita 600 na kterém jsemsi před dvanácti lety dělal papíry nemám s čím srovnávat. Ale na motorce jsem za první 3 měsíce najel 8 000km, takže jsem ji stihl docela poznat. Díky tomu, že byla nová jsem ji musel zabíhat, takže jsem se postupně osměloval a přidával otáčky. Asi po 2500 km, už jsem neměl problém ji klopit v zatáčce, plná dva do max otáček.
Motor je jedním slovem NÁDHERA. I se standartním výfukem, měla krásný zvuk od sání, ale i ten se rychle omrzel. Tak po měsíci jsem pořídil slip-om Yoshimura AT2 a ten motorku proměnil. Po ubrání plynu teď krásně práská a chrochtá a ten řev když ji točím, no extáze.
Brzdy zatím dobré, nemůžu si stěžovat i při plném opakovaném brždění pěkně drží a na suchu mi do toho ABS moc nemluví, ale na okruhu jsem zatím nebyl.
Podvozek je trochu tužší, ale je to sportovní motorka, takže to mi to nijak nevadí. Už se mi pákrát podařilo dostat obě kola do vzduchu a dopady zatím dobré. Jen při bržední mi občas přijde, že se vidlice docela boří.
Co už není tak dobré, je sedlo pro spolujezdce, ze kterého není žena uplně odvařená. Na krátké vyjížďky dobré, ale dál se mnou nikam nechce.
Úložný prostor pod zadním sedlem je tak na lékarničku a 0.5l flašku s vodou.
Co se spotřeby týče tak tu neznám, ale co mě irituje je palubní počítáč, který neustále přepočítává dojezd a je schopný po pár přidání ubrat 50km. Což hlavně v Kanadě, kde je to kolikrát 100km na nejbližší benzinku docela znervózňuje.
Servis zatím nula, nula nic. Servis po prvních 1000km byl zdarma. Jinak si vše dělám sám. Teď se chystám na výměnu svíček a vzduchového filtru, kvůli kterému ale musí celá nádrž, sedlo a všechny plasty dolů. Což není ideál.
Co mě překvapilo je spotřeba pneu, kdy jsem zadní Bridgestone Battlax S21 oddělal po 4000km. Druhá zadní S21 vydržela taky 4k, tak jsem pořídil Pirelli Angel GT, které snad vydrží dýl.
Jinak jediné negativum pro mě je absence analogových budíků. Ten digitální sice pěkně navazuje na světlomet, ale mě se prostě líbí budíky a ručičkama. Ideál by byl ten z GSX-R.

Kde se motorka cítí nejlíp? V zatáčkách! Plný plyn 2-3, brzdy, náklon a znova... V rychlostech kolem 100km/h si člověk připadá, že skoro stojí. 150km/h je taková ideální, maximální cestovní rychlost, do 180km/h se to ještě dá, ale kolem 200km/h a víc už je to boj s větrem a motorka začíná nervóznět a je to tak na pár sekund, ne na souvislou jízdu. Ale to byl taky důvod, proč jsem si koupil naháče, aby mě to nelákalo furt lítat 200+

Dá se na tom cestovat? Nejvíc sem za den ujel 500km, dá se to, ale posledních 100km jsem už byl docela tuhý. Motorku jsem si nekoupil na cestování, ale na zábavu. Ale nějaké delší tripy s přespáním jsou určitě v plánu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TryznitelDemonu
TryznitelDemonu napsal 17.07.23 v 06:04

Jo jo. Já to znám zase kolem Banffu, Canmore, Yoho a tak. Hezký kousek světa.

Vasko969
Vasko969 napsal 15.07.23 v 13:59 10b.

Veľmi dobrá voľba !!! Užívaj si 4 hrnkovy koncert. Gratulujem !!!

Yamasaki
Yamasaki napsal 15.07.23 v 04:35

Tryznitel: Tak na dálnicích je 110km/ a lidi jedou buď ten limit nebo těch +10. Já jezdím na dálnici autem +10-15, na "okreskách +10-20km/h. Jinak 150km/h se nejezdí nikde, to jezdím jen já :D, ani motorkáře moc nevidím tomu nakládat. A jezdím kolem Jasperu naštěstí tu moc policajti, kromě pár provařených míst na sedmdesátce neměří.

Jard60: Ano jezdí se tady hlavně na chopperech a dost tu jezdí i cestovní endura, nad kterým jsem taky dost přemýšlel kvůli tomu že tu jsou stovky a stovky km nezpěvněných cest, ale nakonec vyhrála zábava na asfaltu. A máš pravdu, zatáčky tu moc nejsou. Já mám štěstí, že žiju v horách, tak je tu pár, ale orpavdu jen pár pěkných zakroucených cest. Mě motorka docela sedla, ale zase nemám s čím srovnávat... Jinak děkuji a i tobě mnoho šťastných km.

TryznitelDemonu
TryznitelDemonu napsal 14.07.23 v 13:16 10b.

Jen se ptám, kde se v Altě jezdí 150km/h. Když jedu autem 110, připadám si jako úplný pirát silnic. Všichni jedou spořádaně kilo.

jard60
jard60 napsal 14.07.23 v 08:38 9b.

Myslel jsem, že v Americe a Kanadě se jezdí na Harleyích, protože tam nejsou moc zatáčky. Vyvedl jsi mě z omylu. Měl jsem jí přesně v této barevné kombinaci 1 sezonu, nesedla mi ergonomií a podvozkem, jinak je to kvalitní a i výkonná mašinka. Přeju hodně majlí kolama dolu. Ahoj.

Více komentářů



TOPlist