renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda Forza 300 (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vasek70
Vloženo 21.6.2023
Aktualizováno 21.6.2023
Zobrazeno 532x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Forza 300, modelový rok 2018-2020 je opravdu povedený stroj. Jak po stránce vzhledu, tak techniky. Výkon, podvozek, stabilita, vzhled - není mnoho co vytknout.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Kupoval jsem v Denaru 2 nové skútry najednou - pro mě a pro manželku (Forza 300 a SH 125i).
Denar jsem oslovil na základě doporučení od známého, ale už bych to neudělal. Ano, cenová nabídka byla dobrá, ve finále mi obě dovezli dodávkou až domů, ale na v prodejně byl přístup takový podivný. Ptal jsem se před prodejem na nějaké parametry (základní, snad výkon nebo něco takového) a na všechno mi prodejce odpovídal, že neví, že by se musel podívat do katalogu. Chtěl jsem tam pro nás koupit rovnou nějaké oblečení, ale když jsem viděl ten "zájem a ochotu", raději jsem vše nakoupil později jinde. Zkrátka takový ten přístup "nakup a vypadni".
Každopádně bych tam dnes již pro motorku nejel.

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Motorka je krásně ovladatelná a při přechodu z BMW C Evolution příjemně lehká. Motor jen lehounce vrní, odpich slušný, i s mou (nad)váhou jede opravdu slušně. Nadstandardní prostor pod sedlem, spojený navíc s originál kufrem, dělá z Forzy stěhováka. Jediné s čím jsem zápasil, byla zrcátka a prostor pro nohy.

Motorku bych doporučil pro - Forza je velmi dobrý stroj pro širokou škálu motorkářů. Je dost štíhlá a hbitá do města, stejně jako udělá velmi dobro službu při delších výletech až expedicích. S neuvěřitelné skladným zavazadlovým prostorem budete moci nechávat kufr klidně doma, bez obavy, že se vám něco nevejde. Na to co nabízí je velmi lehká a za dobré peníze. Pro mohutnější bikery nebo jízdu ve dvou doporučuji model 350, který dává dostatečný výkon pro svižný pohyb bez kompromisů. 125ccm verzi bych doporučil single jezdcům vzrůstu a váhy průměrného asiata.

Doplňky na motorce - Forzu jsem zakoupil společně s originál kufrem, bezklíčkovým, stejně jako celá Forza. Je to opravdu velmi návykové, mít klíček kdesi v bundě a jen přijít, otočit ovladačem a nastartovat a nebo si zkrátka uložit věci do kufru. Nehledáte a nelovíte nikde klíčky - prostě přijdete a používáte.
Dokoupil jsem si vyšší čelní plexi (na Forzu 350 od r.v. 2021 dávají vyšší již ve výrobě). Nicméně jsem záhy zjistil, že mi to při jízdě nepříjemně hází všechen vzduch na záda, tak jsem si vrátil zpět plexi původní.
Namontoval jsem si držák telefonu/navigace (takový plech z Číny montovaný mezi plexi a přístrojovku). Velmi dobré řešení, obzvláště co jsem ho vypodložil filcovými podložkami, aby se děl opravdu fest a nevibroval při jízdě jak kmitací pila.
Plánoval jsem ještě výhřevy heftů, ale na ně už nedošlo - 10tis. se mi zdálo poněkud hodně na to, že je využiji párkrát do roka.
Plachtu Oxford jsem zakoupil hnedka po doručení Forzy a musím uznat, že na ní padla jak "prdel na hrnec". Mám dokonce podezření, zda na ní tato univerzální plachta nebyla vyrobena na míru. Pořídil jsem verzi pro skútr s kufrem a opravdu to sedí naprosto neuvěřitelně.

Recenze

Forzu 300 jsem objednával na začátku r. 2020 v době, kdy jsem jezdil BMW C Evolution, u kterého mě začínal limitovat dojezd tohoto jinak excelentního stroje.
Dlouho jsem odolával myšlence, že bych se Evika (jak jsem BMW C-Evolution důvěrně nazýval) zbavil a na místo něj zakoupil "něco v benzínu". Něco, co by mě zbavilo limitovaného dojezdu 100km (i podstatně méně, pokud jsem "za to vzal" a např. si na dálnici vychutnával maximálku 129km/h), neboť neustálé sledování přístrojovky, kde se zobrazoval předpokládaný dojezd, a přemýšlení, zda mohu s klukama ještě do cukrárny, když to znamená zajížďku 15km, mě bavilo stále méně a méně. Ale každé usednutí do sedla Evika mě zase přikovalo k tomuto skvělému stroji a bylo mi jasné, že loučení nebude snadné.
Nakonec jsem se rozhodl a objednal pro sebe Forzu 300 a pro manželku SH 125i. Oba stroje od Hondy. Proč zrovinka Hondu a ne něco jiného už nevím, každopádně pro manželku jsem měl původně vybrané nádherné červéné PCXko, aneb Hondu PCX 125. Při návštěvě moto salonu a seznámení obou dam (manželky s PCXkem), ta první jen tak protáhla obličej a prohlásila, že by se ji líbila víc tamhleta - a ukázala na "eSHáčko". No, přiznám se, málem to se mnou seklo a v první chvíli jsem nevěděl, jak se k volbě manželky postavit. Na jedné straně mnou vybrané, nádherné červené PCXko a na straně druhé, z mého pohledu příšerné, ale manželkou zvolené bílé esháčko. Zkoušel jsem manželku ještě přesvědčit, že PCXko je lepší, ale přes její argument, že nechce tunel jsem jej zkrátka neprotlačil. Nu což, jezdit na něm bude ona a né já, pomyslil jsem si a bylo rozhodnuto - Forza 300 a SH125i.
Jak jsem již uvedl, objedával jsem v lednu 2020, tzn. v době, kdy se v Číně již naplno rozjel Covid19 a neslyšně se plížil do Evropy. Forzu 300 jsem totiž objednával s tím, že si do léta dodělám "Áčko", tzn. papíry na velkou motorku, abych si na Forzu mohl vůbec sednout. Ano, já vím, stačily by klidně papíry A2, ale když už jsem do autoškoly musel, tak rovnou to nejvyšší, protože "co kdyby"...
Takže v únoru jsem stroje objednal s tím, že si pro ně přijedeme, jakmile bude rozumné počasí a bude možný přejezd po ose. Zároveň jsem podal přihlášku do autoškoly, abych byl připraven i po stránce legislativní. Situaci však záhy zkomplikoval nástup covidových opatření, uzavření továren a provozoven, mezi nimiž figurovaly i autoškoly.
Moto salon rovněž uzavřen, takže plánovaná zkušební jízda při složení zálohy se nekonala a stroje jsem kupoval pouze na základě uživatelských a odborných recenzí.
No, už bych to neudělal, byla to chyba. Něco jiného je usednout do sedla na prodejně ve srovnání s nějakou pořádnou zkušební jízdou. Kdybych měl hotové papíry a nebyl Covid, tak bych si ji někde pořádně projel, ale takto jsem usedl, zkusil tohle a tamto a řekl "OK, bereme".
V dubnu nám z Boleslavi přivezli skútry domů, protože přes různé restrikce a manželčiny obavy, zda by cestu z Bolky dala, jsme nakonec zvolili raději jistotu než riziko možných opletaček s policií, či dokonce nějaké nehody na cestě.
Jakmile stroje vyložili z dodávky (krásnou Forzu a ošklivé káčátko v podobě esháčka), okamžitě jsme usedli a jeli na kratičkou projížďku - papíry nepapíry, to zkrátka spadalo do kategorie "když musíš, tak musíš"...
...bohužel, Covid se trošku protáhl a tak manko autoškol vůči svým žákům narůstalo stále více, takže nakonec se mé studium protáhlo na více než rok a já skládal závěrečné zkoušky až v květnu 2022. To již byl Evik (BMW C Evolution) prodaný a já jsem jen tak tak zvládl najezdit na Forze 1000km, abych absolvoval první garančku. Bohužel, při jedné z prvních jízd, kdy si manželka osahávala esháčko, vylétl proti nám na relativně úzké venkovské silničce idiot s velkým pickupem a to tak bezohledně, že manželku poslal do příkopu. Po této zkušenosti jsem ji do sedla již dostával velice obtížně a bylo mi stále více jasné, že lehce odřené, zánovní káčátko, půjde nejspíše do světa.
Mezitím jsem úspěšně dokončil autoškolu a začal si Forzu užívat naplno. A zde začalo mé "trápení". Záměrně jsem dal trápení do uvozovek, jelikož bych tím jinak Forze hodně ublížil. Je to opravdu skvělý stroj. Hbitý, svižný, praktický, hezký, jen jsem se tam se svými 183cm nějak nemohl poskládat. Byl jsem na Evikovi zvyklý jezdit styl chopper (tzn. nohy zapřené dopředu), což bylo jednak velmi pohodlné a obzvláště při brždění nebo sjíždění nějakých kopců i velmi praktické. Na Forze to ale pohodlné nebylo. Stále jsem nebyl schopný nalézt polohu, ve které bych se opravdu usalašil a jízdu si vychutnal. Stále jsem se na ní cítil tak nějak nalámaný. Na jaře 2023 se v Letňanech konala velká moto výstava a na ní jsem samozřejmě, s několika kumpány, nemohl chybět. A byla to osudová návštěva. Naproti sobě zde totiž měli stánky Honda a BMW. Honda vystavovala mj Forzu a BMW svou C400 (v tomto případě je jedno, zda X či GT). Usedl jsem na C400 a hned jsem poznal ten slastný posed z Evika. Přeběhl jsem uličku a usedl na "svou" Forzu a hned poznal své trápení z posledního roku. Ještě jednou jsem přeběhl tam a zpět a požádal kamarády, ať si to také zkusí a řeknou mi svůj názor. Usedli na Forzu a "...tvl.dobrý, super, fakt pěkný stroj...". Pak jsem je odvedl k C400 a řekl "...no a teď zkuste tohle...". Usedli a hnedka spustili "...to není možný, to je úplně něco jiného, měl jsi naprostou pravdu...". Stejně jako já, přeběhli uličku a ještě několikrát zkusili Forzu a C400. Výsledek byl jednoznačný - C400 je zkrátka prostorově někde úplně jinde a já pochopil, že Evik ve mně zanechal nesmazatenou stopu a je jen otázkou času, kdy se vrátím k němu a nebo k jeho nástupci.
Pokukování po nějakém bratříčkovi Evika nabralo obrátky a já krom pošilhávání o návratu zpět k elektrice (ale už s rozšířeným dojezdem na 160km), začal intanzivně pokukovat po "šestpade", aneb BMW C650 GT/Sport, tzn, bratříčcích mého starého, dobrého Evika.
Na Forze jsem jezdil dále, opravdu si užíval skvělý stroj, ale každé usednutí znamenalo povzdech "no, Evik to zkrátka není".
A když pak narazíte v inzerci na nabídku zánovní "šestpade", kousíček od vás, tak se samozřejmě jedete hnedka podívat. Usednete do sedla a je to jako návrat někam, kde vám bylo strašně fajn. A je vám úplně jedno, že pod sedlo se toho vejde ve srovnání s Forzou stěží polovina, že to bude zase raketa až pojedete do BMW na servis a že budete muset dokoupit kufr a další věci, které na Forze už byly. Je to úplně jedno, protože když ji milujete, tak zkrátka není co řešit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vasek70
Vasek70 napsal 22.06.23 v 10:00

Musím přiznat, že jsem do doby, než jsem měl dodělané "Á"čko, jezdil hodně právě na manželčiném káčátku a nezapomněl pokaždé pronést povzdech "...jedu ti projet SHáčko, než mu zaroste výfuk z písty zrezivějí...", prováděje tak lehký psychologický nátlak na manželku, aby zase usedla. Už to vypadalo nadějně, ale pak manželka blbě upadla a zlomila si nadvakrát ruku, což jí vyspravili hroudou titanu a hrstí šroubů, čímž ji vystavili na moto definitivní stopku (kdyby zbuchla, mohla by o ruku úplně přijít).
Každopádně jsem byl z SHáčka příjemně překvapen. I s mým metrákem na palubě uhánělo co mu síly stačily a až na nějaké prudší či táhlé kopce, byla jízda překvapivě svižná. Co mi bylo divné, byl takový ten posez ala WC, ale to už k tomuto typu skútrů holt patří. Hodně dlouho jsem si zvykal na ten divný pohled přes řídítka na ... nic. Přístrojovka je totiž hodně blízko, malá, nízko, bez plexi, a za ní už je vidět rovnou asfalt. Ze začátku jsem měl pocit, že když zabrzdím, musím nutně udělat kotrmelec vpřed.
Ale zvykl jsem si a zakrátko jsem na esháčku lítal stylem "furtplnej" a byl hodně překvapen spotřebou, která se "vyšplhala" na 2,2.

Myschan
Myschan napsal 22.06.23 v 08:45 10b.

Hezky napsáno. Jo a mimochodem, podle mě si manželka vybrala dobře. PCX je hezčí, ale SH je lepší. Teda jen můj názor

Vasek70
Vasek70 napsal 21.06.23 v 20:13

Já jsem také zvažoval C400 (X či GT), ale jelikož mám fobii ze zrcátek na řidítkách (podle mého, by minimálně na GT skútrech měly být na kapotáži), takže jsem ze čtyřstovky odtáhl s nepořízenou.
Ale moc se mi v Inveltu líbila - mlsně jsem ji tam obcházel a za ty prachy, co za ní chtějí to bylo hodně lákavé...

janpoko
janpoko napsal 21.06.23 v 14:46 10b.

Přesně jak píšeš. Taky jsem zvažoval Forzu, ale vyhrálo BMW C400X. Posez, motor, brzdy, LCD display a super svítící přední LED. Na stěhování mám auto. :) Ale samozřejmě chápu, že někdo to bere z praktického hlediska a tam zas Forza vede na plné čáře. :)

Milan1963
Milan1963 napsal 21.06.23 v 11:04 10b.

Více komentářů



TOPlist