Černá perla v kubatuře do 300 ccm od Hondy. Zachovalá, zakoupená v ČR, po prvním majiteli
Motorka koupena od FIRMA:REPREmoto (Opava-Předměstí)
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Beverly 350: větší úložný prostor u Hondy, pohodlnější při cestování ve 2 a dle mého názoru i vyšší spolehlivost motoru honda
Piaggio MP3 300 Yourban: menší, ne tak pohodlný
První dojmy - posun zase o kus dále. Předchozí skútr byl rovněž od Hondy, a to S - Wing 125. Už když jsem jej pořídil, tak jsem uvažoval, že kdybych si někdy rozšířil ŘP, tak stroj o kterém bych uvažoval na prvním místě by byla Honda NSS 300 Forza a nakonec jsem se pro ni rozhodl
Doplňky na motorce - ABS, standardní variátor se slidery Dr. Pulley 18 gr, deflektor na plexi, originální topcase honda 48 litrů na stejný klíč, origo 2 klíče, stavitelné CNC brzdové páčky forza, držák na telefon uprostřed řídítek, voltmetr se 2 USB výstupy k nabíjení telefonu a jiného příslušenství
Recenze
Mezi stroji v kubatuře kolem 300 ccm, což je takový kompromis mezi "opravdovými maxíky" a většími skútry v kubatuře 125 na který stačí ŘP sk. B a při rozpočtu do 100 000 Kč mi prostě FORZA přišla jako to nejlepší, co si mohu pořídit.
Zbytek zkušeností a pocitů přidám jakmile s ní něco najedu...
Recenzi nebo spíše zkušenosti doplňuji po necelém roce zkušeností, co Forzu vlastním a po ujetí zhruba 4 tisíc kilometrů za sezonu. K Forze mám jako doplněk ještě Jawu 250 Pérák (custom v úpravě poušť na bílých dokladech), takže úplně rozdílné stroje střídám dle toho, kam se chystám a taky v závislosti na počasí.
Co se týče zkušeností a spokojenosti s Forzou, tak si v podstatě z mého pohledu není na co stěžovat. Na Forze jsem za dobu, co ji vlastním neřešil žádný technický problém. Vyzkoušel jsem si i jízdu ve 2 - cca 250 km za den. Byl jsem na ní taky na akci na skútru po Valašsku, kdy jsem během dne najel necelých 400 km a dosáhl jsem na této "vyjížďce" také na nejnižší spotřebu a dostal jsem se pod 3 litry (2,96 lt/100 km). Jinak co se týče nějakých statistických údajů, tak za zmíněné cca 4 tísíce kilometrů mám průměrnou spotřebu 3,41 lt. Jediné co se mi za celou dobu úplně nezamlouvá, tak je chování pneumatik Dunlop Scootsmart na mokru, kde si dávám v zatáčkách opravdu pozor, abych skútr někde nepoložil. Vzhledem k tomu, že zadní pneumatika už není v nejlepší formě, tak budu muset minimálně zadní pneumatiku během sezóny 2019 určitě řešit. Druhá věc, u které zvažuji nějaké řešení proti originálnímu cestovnímu plexi je pořížení nějakého deflektoru, protože i když nějsem kdovíjaký dlouhán (180 cm), tak při jízdě mi jde vzduch rovnou pod helmu a není to moc komfortní a příjemné.
Po roce ježdění jsem si jen potvrdil, že stroj, který jsem si vytipoval a vybral ještě dlouho před samotným nákupem je pro mě opravdu to pravé a věřím, že naše spojení bude trvat delší dobu a já si budu užívat spolehlivosti a mnoha bezproblémových najetých kilometrů se svou Forzou.
edit. 3.2.2020 - hodnocení pneumatik po najetých cca 2.000 km. PNEU Bridgestone doporucuji urcite vice nez puvodni (originál) pneu DUNLOP Scootsmart, se kterými jsem nebyl spokojen na mokru a za deste. V tomto porovnání mi zakoupené PNEU Bridgestone vycházejí o poznání lepší.
edit 16/06/2025 - dlouhodobá spotřeba po cca 18.000 najetých kilometrech je 3,63 l/100 km viz profil na SPRITMONITOR - odkaz níže
https://www.spritmon...n/detail/929959.html
Díky za užitečnou recenzi! Jsem čerstvým majitelem F300/2014, tak sbírám další informace. Zatím jsem najel cca 500km a jsem velmi spokojený.
Pěkně a užitečně napsaný profil. Např. přechod na Bridgestonky je dobrá rada.
Forza je v této kategorii asi nejlepší volba. Ať ti slouží.
díky za comment... jo jo představivost v kombinaci s místem a podmínkama dělá divy
To zapadající sluníčko evokuje léto a spolu s tou slámou pak další představy
Ale povedlo se Ti zachytit ten moment suprově