renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda Forza 300 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mataludo
Vloženo 16.5.2020
Aktualizováno 6.5.2022
Zobrazeno 4 633x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Pohodlný cestovní koráb s neuvěřitelně sametovým rozjezdem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě - opět perfektní komunikace.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - naprosto úžasné svezení! Krásně to jede, je to pohodlný a i ve městě mrštný jako lasička, má to obrovský rejd a pocitově mi to přijde díky dobře rozloženému těžišti stejně lehké jako PCXko. Bezklíčové ovládání je naprosto bezkonkurenční. Spotřeba se mi ustálila na 3,1 litrech. V 90 km/h to má ještě velkou rezervu ke zrychlení.

Motorku bych doporučil pro - Forza 300 je stroj za 150000 Kč - to už je docela dost, koupí si ho nejspíš jen opravdový fanda, nebo někdo, kdo neví co s penězi.

Doplňky na motorce - doplněn držák telefonu s integrovaným bezdrátovým dobíjením - využit nevyužitý závit na řídítkách původně zaslepený plastovou krytkou a 35L kufr Honda (NH-312M) - není tak široký jako kufr smart KEY 45L.

Recenze

S nějakým vyjádřením jsem počkal až na tom něco najezdím - nyní mám najeto 2000 km a toto se mi nelíbí:
Blbí je, že opět necvakají blinkry. Je to stejné jako u PCXka, musím to hlídat jinak budu blikat až do doby, než to jiní účastníci provozu začnou ignorovat a při odbočování mě někdo sejme.
Dále by se hodila ruční brzda - skútr váží 180 kg, tady bych to považoval skoro za nutnost!
I novinka z AutoKelly - "maxiskútr" Maxon Optimus 125 o výkonu 6 kW a hmotnosti "jen" 150 kg jí má!
Elektricky posuvné plexy je dobrá frajeřinka, ale bohužel funguje jen napůl, aby na mě nefoukalo, muselo by být mnohem vyšší. Osobně zastávám názor, že na motorce foukat musí, patří to k tomu a nevadí mi to, ale kdokoliv si na tom sjel, tak si stěžoval na turbulence a řev větru v helmě.
Před zadním kolem chybí blatníček, který by bránil rozstřiku vody a bláta do prostoru motoru. Je tam jen jakási gumová třáseň - funkčnost ověřím až v dešti, ale musím uznat že je udělaná elegantně, není to taková prasárna jako u Visionu 110.
Zklamalo mě, že sedlo nejde odklopit úplně dokořán, navíc má slabou pružinu - stačí stát mírně v kopci nebo aby foukal vítr a samovolně se zavírá, což značně omezuje komfort použití. A proč tam není světýlko? !
Varovné blinkry blikají pouze při zapnutém zapalování - takže to není možné nechat blikat na krajnici a odejít od toho. Nebo jsem zatím nepřišel jak na to.

Naštěstí klady značně převyšují zápory...
Jízda je na Forze luxusní a to dokonce i ve dvou, rozjezd krásně sametový a neucukaný, sedlo je pohodlné, cesta 100 km v kuse je naprosto na pohodu, palubovka s velkým displejem je nabitá funkcemi - líbí se mi dva tripy i s měřením spotřeby benzínu, teploměr okolní teploty - který ukazuje kupodivu celkem přesně a digitální hodiny s 24 hodinovým formátem které se sekly po měsíci cca o vteřinu. S tou spotřebou to je tak, že si palubní PC přidává cca 2 dl – po několika natankování a přesném výpočtu mi vychází dlouhodobá spotřeba na 3,1 litru, tak uvidíme jak se to ustálí po více tankování.
Odpich pocitově nic moc – do cca 50 km/h určitě ne větší než u PCX, ale pak se projeví více jak dvojnásobný výkon a hlavně krouťák a je to docela žihadýlko
Použitelná příjemná rychlost se svižnou akcelerací je do 120 km/h, trvale a bez trápení na dálnici 130 km/h, maximálka tachometrových 150 km/h - víc to nepustí omezovač a není problém se na to na táhlých dálničních klesáních dostat. Na rozdíl od PCX 125 není problém předjet kamion řítící se po dálnici rychlostí 90 km/h - prorazit vzduchový pytel tvořící se kolem kamionu nedělá Forze 300 nejmenší problém, stačí jen nepatrně přidat plyn.
Forza se přesto nejlépe cítí ve městě a na silnicích první a druhé třídy.
Největší vychytávka je bezklíčkové ovládání. Už žádné otravné klíče, žádný zámek řízení s krytkou zapalování, která se vždy musela odklopit speciálním plastovým otvírákem což mě zvláště ve tmě přivádělo k šílenství! Tady se stačí jen přiblížit s chytrým klíčem Honda SMART Key. Naprostá bomba!!!
Za tmy svítí Forza mnohem lépe jak PCX a dokonce lépe jak Vision 110 - jasněji a více do šířky a dálkové světlo vydává takový svit, že osvítí ve dne za plného slunce reflexní cedule kolem silnice. Tohle jsem ještě u žádné motorky nezažil.

Tolik první dojmy. Postupně budu doplňovat.

21.6.2021 - 12000 km! Skútr stále šlape jako nový, zatím absolutní spolehlivost. Rozjezd stále "sametový", žádné škubání při záběru jako u PCX. Možná tomu pomáhá i to, že nasávaný vzduch k chlazení variátoru je zde filtrován.
Veškeré tankování mám evidované a tak mohu dodat to, že skůtr za tuto dobu schlastal 357 litrů benzínu Natural 95 za celkem 8000 Kč, nejvyšší spotřeba byla 3,5 L/100 km, nejnižší spotřeba byla 2,7 L/100 km a průměr za celou dobu mi vychází na rovné 3L na 100 km.
Dnes proveden servis svépomocí - výměna svíčky, oleje, olejového a vzduchového filtru a vyčištění molitanového filtru sání chlazení variátoru. Níže přidávám pár fotek a hurá do dalších kilometrů!

Výměna svíčky - dodávaný dlouhý klíč je přesto krátký a musí se prodloužit. V tomto případě malou golou.

Stará a nová svíčka.

Zde si variátor nasává chladící vzduch.

Po sundání tělesa filtru se ten musí ještě rozpůlit.

Poté je potřeba vyjmout molitan a vyprat ho ve vlažné jarové vodě.

Porovnání starý a nový filtr sání - oba samozřejmě originál HONDA.

5.5.2022 - najeto 16500 km, po dlouhé době první větší údržba stroje, sestávající z výměny pneumatik - použity Michelin City Grip 2 a perfektním vyčištěním variátoru.
Variátor by šel vyčistit i stlačeným vzduchem, ale chtěl jsem zkontrolovat stav válečků a vodítek, proto jsem ho rozebral.
V prostoru polořemenice bylo velké množství černého prášku (zřejmě otěr z řemenu), který bránil válečkům volnému pohybu a někdy se stávalo - zejména za studena, že při zpomalení do minimální rychlosti než rozepla spojka a následném zrychlení, docházelo k nepříjemnému zadrnčení - asi jako když s klasickou převodovkou jedete na dvojku, zpomalíte na 6 km/h a náhle zrychlíte...
Po vyčištění a následném smontování je jízda opět sametová - jako u nového stroje

Forza bez výfuku.

Na rozdíl od PCX je zde výfuk dělený, při demontáži kola zůstává koleno na místě, povolí se jen precizní spona.

Forza bez zadního kola.

Prostor hnací hřídele po demontáži variátoru.

Z variátoru se sype černý prášek...

Detailní pohled na silně znečištěnou polořemenici s válečky - jinak stav vélečků po 16500 km překvapivě jako nový! Nemají zatím žádnou plošku.

Řemen variátoru - po 16500 km šířka 25,1 mm.

Fungl nová pneu

Hurá do dalších kilometrů - příští údržba doufám až při 30000 km...

Motorkám zdar a smrt hmyzu!

.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
duncho
duncho napsal 03.09.23 v 17:54 10b.

Skvela recenzia + fotodokumentacia!
Vdaka!

Codo
Codo napsal 27.11.22 v 14:53 10b.

Jo, tohle čtení dává smysl dík!

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 19.07.22 v 22:48 10b.

Ahoj, naprosto parádní recenzey i se servisn>mi informacemi a fotkami, které v žádném testu nenajdeš Díky, užitečné info, ať ti dělá Forza radost!

minayang
minayang napsal 07.12.20 v 07:51 8b.

it looks cool
https://word-unscrambler.io

alesmoto
alesmoto napsal 19.05.20 v 21:12 7b.

Jen škoda, že za ty prachy tam Honda nedala normální výkon.

Více komentářů



TOPlist