renocar_kveten



PROFIL MOTORKY

Honda Forza 300 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mataludo
Vloženo 16.5.2020
Aktualizováno 23.5.2020
Zobrazeno 1 436x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Pohodlný cestovní koráb s neuvěřitelně sametovým rozjezdem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě - opět perfektní komunikace.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - naprosto úžasné svezení! Krásně to jede, je to pohodlný a i ve městě mrštný jako lasička, má to obrovský rejd a pocitově mi to přijde díky dobře rozloženému těžišti stejně lehké jako PCXko. Bezklíčové ovládání je naprosto bezkonkurenční. Spotřeba se mi ustálila na 3,1 litrech. V 90 km/h to má ještě velkou rezervu ke zrychlení.

Motorku bych doporučil pro - Forza 300 je stroj za 150000 Kč - to už je docela dost, koupí si ho nejspíš jen opravdový fanda, nebo někdo, kdo neví co s penězi.

Doplňky na motorce - doplněn držák telefonu s integrovaným bezdrátovým dobíjením - využit nevyužitý závit na řídítkách původně zaslepený plastovou krytkou a 35L kufr Honda (NH-312M) - není tak široký jako kufr smart KEY 45L.

Recenze

S nějakým vyjádřením jsem počkal až na tom něco najezdím - nyní mám najeto 2000 km a toto se mi nelíbí:
Blbí je, že opět necvakají blinkry. Je to stejné jako u PCXka, musím to hlídat jinak budu blikat až do doby, než to jiní účastníci provozu začnou ignorovat a při odbočování mě někdo sejme.
Dále by se hodila ruční brzda - skútr váží 180 kg, tady bych to považoval skoro za nutnost!
I novinka z AutoKelly - "maxiskútr" Maxon Optimus 125 o výkonu 6 kW a hmotnosti "jen" 150 kg jí má!
Elektricky posuvné plexy je dobrá frajeřinka, ale bohužel funguje jen napůl, aby na mě nefoukalo, muselo by být mnohem vyšší. Osobně zastávám názor, že na motorce foukat musí, patří to k tomu a nevadí mi to, ale kdokoliv si na tom sjel, tak si stěžoval na turbulence a řev větru v helmě.
Před zadním kolem chybí blatníček, který by bránil rozstřiku vody a bláta do prostoru motoru. Je tam jen jakási gumová třáseň - funkčnost ověřím až v dešti, ale musím uznat že je udělaná elegantně, není to taková prasárna jako u Visionu 110.
Zklamalo mě, že sedlo nejde odklopit úplně dokořán, navíc má slabou pružinu - stačí stát mírně v kopci nebo aby foukal vítr a samovolně se zavírá, což značně omezuje komfort použití. A proč tam není světýlko? !
Varovné blinkry blikají pouze při zapnutém zapalování - takže to není možné nechat blikat na krajnici a odejít od toho. Nebo jsem zatím nepřišel jak na to.

Naštěstí klady značně převyšují zápory...
Jízda je na Forze luxusní a to dokonce i ve dvou, rozjezd krásně sametový a neucukaný, sedlo je pohodlné, cesta 100 km v kuse je naprosto na pohodu, palubovka s velkým displejem je nabitá funkcemi - líbí se mi dva tripy i s měřením spotřeby benzínu, teploměr okolní teploty - který ukazuje kupodivu celkem přesně a digitální hodiny s 24 hodinovým formátem které se sekly po měsíci cca o vteřinu. S tou spotřebou to je tak, že si palubní PC přidává cca 2 dl – po několika natankování a přesném výpočtu mi vychází dlouhodobá spotřeba na 3,1 litru, tak uvidíme jak se to ustálí po více tankování.
Odpich pocitově nic moc – do cca 50 km/h určitě ne větší než u PCX, ale pak se projeví více jak dvojnásobný výkon a hlavně krouťák a je to docela žihadýlko
Použitelná příjemná rychlost se svižnou akcelerací je do 120 km/h, trvale a bez trápení na dálnici 130 km/h, z kopce skoro 150 km/h. Na rozdíl od PCX 125 není problém předjet kamion řítící se po dálnici rychlostí 90 km/h - prorazit vzduchový pytel tvořící se kolem kamionu nedělá Forze 300 nejmenší problém, stačí jen nepatrně přidat plyn.
Forza se přesto nejlépe cítí ve městě a na silnicích první a druhé třídy.
Největší vychytávka je bezklíčkové ovládání. Už žádné otravné klíče, žádný zámek řízení s krytkou zapalování, která se vždy musela odklopit speciálním plastovým otvírákem což mě zvláště ve tmě přivádělo k šílenství! Tady se stačí jen přiblížit s chytrým klíčem Honda SMART Key. Naprostá bomba!!!
Za tmy svítí Forza mnohem lépe jak PCX a dokonce lépe jak Vision 110 - jasněji a více do šířky a dálkové světlo vydává takový svit, že osvítí ve dne za plného slunce reflexní cedule kolem silnice. Tohle jsem ještě u žádné motorky nezažil.

Tolik první dojmy. Postupně budu doplňovat.

Motorkám zdar a smrt hmyzu!

.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alesmoto
alesmoto napsal 19.05.20 v 21:12 7b.

Jen škoda, že za ty prachy tam Honda nedala normální výkon.

Mataludo
Mataludo napsal 19.05.20 v 16:20

Tak bohužel - varovné blinkry mi fungují jen když je zapnuté zapalování a svítí světla i palubovka
Není to jako u PCX kde se dalo zamknout řízení a od skútru klidně na 5 minut odejít...

buchtik
buchtik napsal 19.05.20 v 14:51 8b.

Dobrý, poctivý a všímavý popis -

zimirekm
zimirekm napsal 19.05.20 v 05:15

Ahoj. Varovne blinkry funguji na Hondach bez klicku. Zapnes zapalovani, pak varovne blinkry a zapalovani vypnes. Blikaji do te dody, nez je vypnes opet na riditkach. . Je to delane tak, aby ti je nekdo schvalne nezapnul treba na parkovisti.

Tondast
Tondast napsal 16.05.20 v 18:54 10b.

Moc hezká

Více komentářů



TOPlist