PROFIL MOTORKY

Honda Forza 300 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 1.9.2020
Aktualizováno 4.9.2020
Zobrazeno 1 827x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mimo motorek jsem měl dlouhé roky svoji Hondu Sh 300i. Ať si myslí kdo co chce, ať se drsní motorkáři ušklíbají, ale na dennodenní ježdění městem je skútr to nejlepší, co může být.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Kupoval jsem od nich již čtvrtý stroj, pan Bláha je v pohodě, dali jsme kafe, pokecali a já kývl.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Integra: Hmotnost, minimum úložného prostoru a především cena.
Yamaha X-max 300: Prodejce se moc nesnažil mi něco prodat, další důvody v textu.

První dojmy - První zásadní dojem po vyjetí z motosalonu byl ten, že to ale vůůůbec nebrzdí. To snad budu raději šoupat podrážky po asfaltu a bude to lepší. No a pak jiný pocit při pohledu do zrcátek, říkám jiný, ne špatný. Brzdy si po pár km sedly.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo má rád pohodlí na skútru, potřebuje popojíždět i více než 5 km, chce i něco odvézt a nechce se pokaždé oblékat do motohader, i když rozumově vzato je asi jedno, jestli to v 80 km/hod. položím na skútru či na klasické motorce. Bolet to bude asi stejně.

Doplňky na motorce - Turistické plexi, je vyšší i širší, v nejnižší poloze je zhruba tam, kde je originál v nejvyšší. Koukám těsně přes něho, takže pro mě akorát.

Recenze

O Forze jsem již uvažoval minulý rok, ale nejdříve nebyla a když už byla, tak kupovat si ji chvíli před koncem roku se mi nechtělo. Před ní jsem měl na projíždění Brna Sh 300i a vždy plná spokojenost, to byl fakt dělník, ale přeci jen už měl svoje nejlepší roky za sebou, konec konců asi jako já. No a tak jsem si řekl, že sice nijak nutně nový skútr nepotřebuji, ale na druhé straně bych si zase mohl udělat radost a ještě si takříkajíc skoro na stará koleno zasloužím mít něco fungl nového, co mi snad vydrží až do důchodu. Po studování všech možných recenzí a videí a vytvoření soukromých srovnávacích tabulek jsem se zpočátku rozhodoval mezi skútry jmenovanými výše, nakonec to bylo jen mezi X-maxem a Forzou a toto rozhodování bylo docela dlouhé a vítěz vyhrál fakt jen o kousek.

Napíšu jen svůj osobní názor, proč nakonec vyhrála u mě Forza, někdo jiný to ale může vidět zase jinak a rozhodně si nemyslím, že by X-max byl špatný stroj.
Na X-maxu se mi úplně nelíbilo: tlustší, jakoby soudkovitý tvar, nízko posazené přední blinkry, pravá schránka, kdy nebylo úplně zřejmé, zda je či není zaklaplá, mnohapolohový ovladač, navíc nepodsvětlený, takže potmě nic moc, dle recenzí horší svítivost předních světel, umístění akumulátoru, servisní interval už po 5 000 km (i když v praxi to pro mě není rozhodující, ale co kdyby někdy), asi méně místa pro nohy, kufr není v ceně, dle recenzí tvrdší až odskakující podvozek a vlažný přístup prodejce, kdy běhám kolem skútru, otvírám co se dá, skáču po něm jak opice a nikdo si mě ani nevšimne. Na druhé straně chválím osvětlený podsedadlový prostor, asi i více místa než u Forzy a navíc světýlko se taky může hodit. Možná i lepší čitelnost displeje a jeho ovládání jen jedním přepínačem. Na druhé straně jeho umístění u plynové rukojeti ... no nevím, jak moc je to dobrá volba. Další + je širší a asi pohodlnější sedlo a samozřejmě alespoň papírově vyšší výkon motoru, což byl silný argument, protože jak známo, výkonu není nikdy dost. Nakonec jsem si ale řekl, že na nějaké závodění není ani jedno, a navíc mám stále možnost se projet na Yamaha 900 Tracer, takže o nic podstatného vlastně nejde. Po koupení Forzy se mi navíc naskytla možnost přímého srovnání a jízdy na X-maxu a byl jsem rád, že mám Forzu. Sedadlo měl max sice větší a měkčí, ale bylo to příplatkové gelové, takže tohle neberu. Zvuk motoru proti Forze (s Akrapem) hrubší, takové hrčení, nelíbilo se mi to a dávat Akrapa na skútr se mi zdá...no nevím, asi jako když vytuním Fabii zadním spoilerem. A věc co mě dostala úplně byl ten strašný neintuitivní hlavní spínač. Nastartovat jsem dokázal, ale otevřít sedlo už ne, dal jsem několik pokusů a řekl si, že kvůli tomu studovat návod fakt nebudu. Motor jsem posoudit nedovedl, na skútr to nejelo špatně, ale Forza není zajetá takže porovnat to prostě nešlo. Každopádně Forza se rozjíždí hned po přidání plynu, sametově, u X-maxe to tak plynulé ani tiché rozhodně není. Ještě bych zmínil páčky brzd. X-max zabírá ihned a brzdy jsou jakoby víc tuhé, Forza později, nejdřív je třeba páčky trochu zmáčknout a ona začne přibržďovat a pak už brzdí dobře. Mně v tomto Forza opět vyhovovala lépe. Výsledkem tohoto srovnání bylo, že jsem si potvrdil, že jsem koupil dobře.

A nyní můj pohled na Forzu: Z dálky viditelné přední blinkry, logicky řešený a po dotyku osvětlený hlavní přepínač, krásný přední světelný podpis, dle recenzí opravdu vynikající osvětlení vozovky, v ceně zadní kufr, taktéž bezklíčově ovládaný, vypínatelná kontrola trakce, elektricky ovládaný posuvný přední štít, servisní interval po 12 000 km, možnost deaktivovat dálkové ovládání třeba přes zimu, či pro případ, že sedím na zahrádce kousek od skútru, možnost sklopení zrcátek, hooodně hluboká přední uzamykatelná schránka s místem na mobil (X-max má zase dvě menší, z toho jedna uzamykatelná). Jo ještě taková drobnost a to je možnost přehrazovat si místo pod kufrem pomocí takové plastové přepážky, co se dá dávat do různých míst a pozic.
No a co mohlo být na Forze lepší: větší kontrast budíků a větší písmo, pro mne mohlo být sezení řidiče ještě o kousek dál vykrojené, ale to by byl posez fakt už jak na chopperu :). Možná měkčí tlumení, po dvou jízdách na našich skvělých zaplátovaných okreskách jsem byl naklepaný jak řízek a musel jsem dávat tlumiče na měkčí tlumení, teď už v pohodě. Chudáci Japonci zjevně netuší, po jakých silnicích se zde musí jezdit. Po hladkém asfaltu paráda, podvozek tuhý a drží, v zatáčce se krásně klopí, mnohem lepší proti mému starému Sháčku. Při jízdě s kufrem po puštění řídítek začnou lehce kmitat, bez kufru prakticky vůbec. No a moje největší výtka směřuje k přehozeným spínačům klaksonu a blinkrů. Klakson je nahoře, blinkr pod ním, ještě pod ním přepínač údajů B na palubovce. Několikrát se mi stalo, že jsem místo zatroubení zuřivě mačkal čudlík a přepínal si údaje počítače. Já vím, Honda to teď dělá takto, každý řekne, že je to o zvyku, Jasně, určitě ano, ale věřte tomu, že pokud 30 let mačkáte něco určitým způsobem, tak v krizi, v rychlosti, si prostě nevzpomenete na to, že je to tady jinak. Každopádně to přeučení bude trvat delší čas a já si na to po ujetí cca 500 km zatím spolehlivě nezvykl. To je prostě moje největší výtka k tomuto skútříku, respektive k Hondě.

Jinak celkově jsem samozřejmě spokojený, kdo by nebyl s novým strojem. Po městě žádný zásadní rozdíl v obratnosti nepozoruji, spíš bych řekl, že Forza má opravdu obrovský rejd a otočíte se s ní na kousku. Za městem si dám nohy do jedné zhruba ze čtyř možných poloh a krásně projíždím zatáčky, nebo se jen tak kochám a dělám si hezký den. Zatím velká spokojenost, jsem happy jak dva grepy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 04.11.20 v 16:27 10b.

Parádní popis, tak at' i dál dělá skútr radost.

CruiseT
CruiseT napsal 04.11.20 v 13:50 10b.

CruiseT
CruiseT napsal 04.11.20 v 13:41

Zdar a sílu!
Ať se daří !

skodovak
skodovak napsal 15.09.20 v 17:38 10b.

Hezky podrobně popsáno, při výběru jistě ocení nerozhodný potencionální skútrista Hlavně kolama dolů a hodně šťastných kilometrů přeji

ramonty
ramonty napsal 06.09.20 v 09:05 10b.

Ahoj, pokud je Tracer ze Zlina, tak zdravim a doufam, ze slouzi? Jinak mam uz taky skoro rok Forzu a jsem z ni nadseny.
Tak kolama dolu.

Radek ze Zlina

Více komentářů



TOPlist