renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 R (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Snekofon
Vloženo 5.1.2023
Aktualizováno 8.9.2023
Zobrazeno 2 324x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Alles Gute, bayerischer Freund!

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Bavorský, pojízdný, krb.

Recenze

Už delší dobu mně vrtalo hlavou, co přidávají v Mnichově do piva, že se jim daří vytvářet kulty věrných přívrženců. Nejprve mnichovské pivnice stvořily hnutí, které zblblo národ, jehož armáda se pak na druhém kultu – motocyklu s roztočenou vrtulí ve znaku, proháněla několik let Evropu na rallye od břehů Atlantiku až po břeh Volhy.

První kult už je historií, naopak ten druhý získává stále na síle. Zástupy jeho přívrženců, věrných své značce, velebící do nebes technickou vyspělost, dílenské zpracování a spolehlivost strojů se rozrůstají a někdy s až sektářským fanatismem si melou tu svou – jedině brambora a nikdy jinak. Přitom, když si člověk čte články spokojených majitelů, jak si parádně zacestovali a všechno bylo v pohodě, jen pár drobností - tam se vysralo ložisko, tam snímač, atd… tak si říkám – jsou ty brambory opravdu o tolik spolehlivější než rýže, nebo je to jen davová psychóza ? Nezbývá než zjistit….

Moje cesta mezi bramboráky byla stejně přímá, jako trasa přes Passo Rombo. Když jsem se rozhodl pustit z domu svou X11, chtěl jsem místo ní nějakého pořádného 4 válcového mezka, na kterém bych trochu zklidnil jízdní tempo: XJR1300, nebo GSX1400. Pro občasné zablbnutí pak bylo v plánu doplnit do jara ještě nějakého 2 válcového divocha, Raptora 1000, Monstera 800, atd. Do tohoto rozpoložení přišla nabídka na R1150R, dá se říct z „vedlejší vesnice“. Červík začal vrtat v hlavě, za obhlídnutí stroje nic nedám, no tak ukažte co na tom teda je.

Stroj z roku 2003, poctivé železo, bez ABS - das ist gut! Na tachometru 30t km, dotažený před rokem z Itálie přímo od prodejce BMW, který ho údajně od prvního majitele bral jako protiúčet na nový stroj, kopie IT TP a poslední výpis IT STK s datem 10/2021 a stavem 28t km - nun das ist großartig! Tak takový příběh chceme slyšet při koupi motorky všichni. Podstatné je ale, že vypadá brambora čistě, originálně a dle opotřebení některých částí snad i nájezd uvěřitelně. Problém s bavoráky je ten, že jsou jak Helena Vondráčková, ten věk a nájezd se blbě odhaduje, nějak klamou tělem a i stroje co mají za sebou už víc jak kilo, vypadají s trochou péče dobře.

Nevadí, Rko už se tlačí z garáže na zkušební jízdu a je se na co dívat. Na velkou nádrž jsem z X11 zvyklý, ta ji má navíc širší v místech pro kolena, takže z mohutnosti stroje až tak vyvalený nejsem. Co ale nejde jen ta přeskočit pohledem je motor … nejde z něho odtrhnout pohled, je to jako čumět do ohně. Hledím na ty rozpažené ramena boxera, mrknu dál na kardan, kousek víš na rameno předního teleskopu… a hledím. Safra to je kus pěkně udělané techniky - das ist Schönheit! Vzduchem chlazené motory jsou vždycky krásné, čistý design, žebrování… jenže u V, L i klasických řadových motorů je to tak nějak zakomponované do rámu, je na co se dívat, ale je to celek. Válce s žebrováním jsou tady jako magnet pro oči, je to jako zapálený krb na kolech… prostě se na to člověk musí pořád dívat.

Po nastartování si motor brble tu svou, tady zase trochu ztrácí body, nemá to ten šmrnc dusotu V motorů, je to takové chladné, bez emoce, skoro až nudné. Posezení je to pohodlné, však na tom jejich majitelé ode dávna trhají rekordy v ujetých vzdálenostech – to se tak nějak bere jako samozřejmé, ale sakra rychle se na to zvyká.

Řadím jedna – čekám řachnutí a humpolácký rachot (jak jsem se dopředu nachytřil zde na motorkářích v hodnocení stroje) , ale ono nic, rychlosti zapadají hladce, bez pazvuků – až sem si díky absenci cvaknutí a trhnutí u jedničky nebyl jistý jestli ji tam mám. Zvyklý na hladký tah 4V a dlouhé převodové stupně jsem ze začátku dost zklamaný. Nejede to jak jsem čekal a převody jsou krátké, ještě nejedu ani 90 a už tam mám snad 4ku. Celkově je můj první rozjezd dost rozpačitý, při řazení nahoru se po zmáčknutí spojky stroj zanoří s lehkým nakloněním vpravo. První dojmy z jízdy teda žádnou lásku na první pohled nepřinesly, k čemu přispívá zdatně taky unikátní bavorské řešení ovládacích prvků. Po chvilce už se ale hlava srovná s tím, že nesedí na žádném buldozeru, který by strhával svršek vozovky. Zvolním, při podřazaní si vrknu meziplyn, brambora se lehce zhoupne a jede se dál. Po přizpůsobení jízdného stylu charakteru stroje je to najednou zábava, zvuk pořád sterilní brblačka, ale stačí se podívat dolů na trčící válce a radost je tu – je to jako pohled topiče na rozpálený kotel parní lokomotivy, která ho žene krajinou - das ist toll.

Rozmýšlení tak nezabralo hodně času. Sice jsme žádné velké ambice vstoupit do sekty bramboráků nikdy neměl, ale nejde jinak . Rko beru. Doma pak potěšila snadná manipulace na místě i lehkost s jakou jde postavit na centrální stojan – oboje vyžadovalo u Xka trochu víc síly.
Nejsem úplně typ na brázdění dlouhých tras, týdenní výlety a podobný cirkus, ale už se těším až na Rku vyrazím spíš na kratší výlety a kolem komína – pěkně v klídečku… a na občasné zatahání za plyn pořídím do garáže nějaký živý 4 válec.


Teď jen aby už začala sezóna.

Alles Gute!



EDIT - 18.02.2023
Dnes počasí dovolilo vyrazit na první výlet k Pálavě a nadšení veliké. Jízda na této motorce bylo to nejpohodlnější svezení, ze všech strojů co jsem měl. Přitom ovládání bylo samozřejmé, jako by jela na autopilota. Nevím čím to je, ale měl jsem pocit, že zatáčky do kterých jsem dřív na jiných motorkách vjížděl trochu upracovaně, jsem teď proletěl bez mrknutí a ve stejné, možná vyšší rychlosti.
Za dva týdny jsem objednaný na předsezónní servis v Renocar Brno a pak to může vypuknout!


EDIT - 02.05.2023
V dubnu proběhl servis v BMW Renocar Brno. Přístup vzorný, na cenu prací u starších motorek je sleva, ale díly jsou pořád za plnou nálož. Cena některých dílů tak překvapila, nejvíc asi žárovka osvětlení SPZ za 500 Kč,-. No ale hlavní cíl tohoto servisu bylo ověřit stav moto, které má po 20ti letech na tacho jen 30t km a nechat se v tom poštourat chlapi, kterým boxer prochází rukama každý den a snad by je stočenka trkla do očí - ale žádné podezření na nekalé úpravy nezaznělo, takže spokojenost. Když už to tam bylo, proběhla výměna všech náplní a filtrů, i když předchozí majitel dělal vše loni před necelou tisícovkou km, seřízení ventilů a klapek, nové svíčky a podobné ptákoviny. Vyjel jsem vyzkoušet výsledek do Rakous k Falkensteinu a tím oficiálně zahájil sezónu :)


EDIT - 08.09.2023
Brambora šla po necelé sezóně a ujetých spokojených 2500km z domu. Vzpomínat na ni budu jen v dobrém - je to báječný stroj, kolem kterého je navíc skvělá komunita. Rko je asi nejlepší univerzál do garáže jakého si dovedu představit - umí krásně povozit na delší trasy, když je potřeba tak zrychlí, když není tak si jen přede atd... Jenže moje vize je užívat si více strojů v garáži, každý svým charakterem jiný - a to je problém. Když jsem přemýšlel co dát dál do garáže , tak jsem vždycky došel k tomu, že se to nějak s Rkem pere - ať to byl velký naháč typu XJR, nebo chopper (myšleno kochačkový dvouválec) atd., vždycky z toho vyšla rovnice, že už toto umí nabídnout i Rko. Z tohoto parádního univerzála se tak stal žabák na prameni, který mně blokoval další posun v garáži. Když pak v červenci přišly úmorná horka tak se projevil další neduh, na Rko se mně nechtělo - začal jsem toužit po něčem lehčím, na co si dám kratasi a otevřenou helmu ... a to mně k velkému bavoráku nepasovalo. Po nezralé úvaze tak putovala brambora di jiných dobrých rukou. Každopádně řada R si získala mé srdce a konkrétně tento model - poslední vzducháč, přitom už vyspělý a spolehlivý je něco co mohu jen doporučit!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
skypepalo
skypepalo napsal 17.01.23 v 23:16 10b.

Vítej v klubu. Taky jsem z 1150 nadšený. Ať slouží.

Forss
Forss napsal 12.01.23 v 21:27 10b.

Klame tělem s ambicemi supercesťáka bez kapot. S tuto jsem najezdil parádní 4 sezonky a nedám dopustit. Hezký počteníčko.

ErkoPeťa
ErkoPeťa napsal 12.01.23 v 18:36 10b.

Snekofon
Snekofon napsal 12.01.23 v 14:03

Díky :)
@Tomcruise - už jsem se do té Rkové smečky přidal, vypadá to že je tam dost přespolních, tak to by se pokec u limonády mohl podařit
@Hnasdorf - ty musíš mít nafukovací hangár - pokud se nepletu tak tvůj náskok zpět do jedné stopy měl vypadat jako výběr jedné ze tří motorek a pokud stíhám sledovat tak jich tam je teď už minimálně 5 (staré BMW R, Zephyr 1100, stará Suzuka GS, GSX1400, R1100GS a dál ??

rascal33
rascal33 napsal 12.01.23 v 12:44 10b.

Super popis, ať to jezdí!

Více komentářů



TOPlist