renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 R (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaMT
Vloženo 30.8.2014
Aktualizováno 20.3.2016
Zobrazeno 6 880x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Zajímavý uhlazený, přitom klasický design, charakterní motor. Velmi pohodlná, ale občas má svou hlavu.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 1000: Na internetu se mi líbila, ale v reálu mě nepřesvědčila. Navíc nic moc stav.
Yamaha TDM 900: Nebylo z čeho vybírat. Design je zvláštní.
Triumph Tiger 1050: Malý výběr v mých cenových limitech. Možná až moc živý motor pro mé potřeby.

První dojmy - Po usednutí se mi ihned zalíbil posed v pohodlném sedle, ruce volně položené na řídítkách, stupačký příjemně vysoko. Po rozjezdu se váha ztrácí, motorka je velmi dobře ovladatelná i v nízké rychlosti. Brzdy s posilovačem brzdí ukrutně. Není problém páčku brzdy pořádně stisknout a zbytek už nechat na motorce. Podvozek rovněž vynikající, nepotápí se při brždění, v zatáčkách jistý a zároveň umožňuje komfortní jízdu i na nekvalitních cestách. Motor není žádný závodník, ale táhne pěkně a k motorce se prostě tak nějak hodí.

Doplňky na motorce - ABS s posilovačem brzd, centrální stojan, zásuvka na 12V, vyhřívané rukojeti, kufry BMW Touring, nosič na top case, top case Kappa K48, kryty válců Marselus, teploměr Wunderlich, ochrana palubky Wunderlich, plexi Wunderlich Touring VarioErgo, zvýšení řidítek Wunderlich, prodloužení blatníku Extenda Fenda, světlomet s čirou optikou

Recenze

Představuju vám své "nové" BMW R 1150R. S MTčkem (Yamaha MT-01) jsem si užil 2 roky. Řekl jsem si, že by nebylo špatné zkusit zase něco jiného. Tentokrát více komfortního a vhodného i na delší cesty. MTčko jezdilo parádně, poutalo pozornost, ale někdy už mě trochu otravovalo. Pořád chtělo benzín, po delší cestě mě bolelo za krkem, hluk byl občas dost nepříjemný a po jízdě mě často brněly ruce. Inu ten pekelný image nebyl zadarmo :) Začal jsem uvažovat o jiném stroji. Po zhodnocení různých faktorů jsem vybral několik kandidátů - Honda CBF 1000 (favorit), Yamaha TDM 900, Triumph Tiger 1050 a okrajově i BMW R 1150R. Moc se mi líbilo BMW R 1200R, ale cenově bylo přeci jen už trochu mimo mé limity.

Bohužel TDM novějších ročníků s ABS (které jsem chtěl) bylo minimum. Podobné to bylo i s Tigerem, kde kousek s ABS bylo nemožné sehnat. Navíc co jsem viděl, tak mě nijak nepřesvědčilo, stav dost ubohý a motor mi přišel pro klidné pojěždění až moc živý. Honda CBF byla od začátku nejpravděpodobnější kandidát - v recenzích poměrně chválený stroj, pohodlný, bez výrazných nedostatků a vad. Když jsem ji ale viděl na vlastní oči, nebyl jsem si jistý, že tuhle motorku chci. Určitě spolehlivý stroj, ale prostě mě moc nezaujala. Naopak "outsider" R 1150R mě v reálu ihned upoutal. Krásný klasický design, zároveň však velmi šikovně vychytaný. Kvalitní provedení a jízdní vlastnosti, jak jsem popsal v prvním dojmu. Sice jsem nebyl zrovna odvázaný z předního světlometu jako z 80. let, podobně tak i přístrojový panel s analogovými budíky. Ale klady převládly a motorka je doma :) Zda to byl dobrý tah, se uvidí, zatím si zvykám.

Je to jeden z posledních kousků, vyrobený v roce 2006. Má už za sebou sice pár desítek tisíc kilometrů, ale vypadá jako za mlada. Standardní originální výbava je dosti bohatá - už zmiňované ABS s posilovačem, centrální stojan, vyhřívané rukojeti, plexi štítek, 12V zásuvka, kufry BMW touring, nosič na top case, bílé blinkry. Raději jsem hned ještě přidal kryty válců od Marseluse. Motorka dostala ještě nové gumy a baterii. Proběhl také základní servis - výměna všech olejů, rychlé vyčištění brzd, seřízení volnoběhu a také výměna dvou ložisek na hrušce kardanu (bohužel docela obvyklý problém bavoráků, projevující se jemnou vůlí zadního kola a vrzáním). Později proběhl ještě další servis - výměna všech svíček, seřízení ventilů atd. Co se doplňků týče, koupil jsem top case a mám v plánu vyměnit přední světlomet za jiný, s čirou optikou. Hodilo by se ještě vyšší plexi, kryty rukou a kdo ví co ještě.

Proti MT je jízda velmi pohodlná, posez vzpřímený a uvolněný. Díky plexi a chytře tvarované nádrži s chladiči oleje vedle ní není problém ani jízda v dešti. Navíc se motorka ani moc nešpiní. MTčko bylo po minutě v dešti ihned celé špinavé, i na sedle. Motor samozřejmě není jako u MT, výkonově sice prakticky stejný, ale menší kroutící moment je znát. Nicméně mi to ani nevadí - jízda na tomhle BMW je prostě jiná. Taková pohodlně plynulá, ale rozhodně né pomalá. Zvuk je nerušivý, při ubrání plynu nebo brždění motorem umí i pěkně zabublat. Z pozice diváka a posluchače zní docela zajímavě i za jízdy. Prostě takhle jsem si to představoval. Brzdy jsou jednoduše vynikající. Na jejich nástup si to chce zvyknout, ale brzdný účinek je ohromující. Alespoň mi to tak zatím přijde :) Převodovka má oproti MTčku o jeden stupeň více a proti japonci to chce trochu cviku. Také si ještě zvykám na kardan, zvláště rozjezdy a přeřazení ještě není moc plynulé. Manipulace s originál kufry je jednoduchá, zámky jsou na stejný klíč, jako zapalování motorky. Také se mi líbí, že po odstranění kufrů není na motorce žádný rám, viditelný nosič, jako tomu bylo třeba u výše zmiňované Hondy CBF. Na "zastaralou" přístrojovku už jsem si docela zvyknul, je poměrně dobře čitelná a krom palivoměru mi na ní vlastně ani nic nechybí.

Tak to jsou zatím mé dosavadní postřehy, teď už jen jezdit a uvidí se, jak se s bavorákem budu kamarádit. Nebudu tvrdit, že jsem z motorky odvázaný. Má své dobré i horší vlastnosti, ale ty kladné zatím převažují a myslím, že na ty ostatní si zvyknu :) Z voleb, které jsem měl, mi Rko připadá nejzajímavější a zárověň zatím splňuje mé požadavky.

---
konec září 2014:

Na motorku už jsem si docela zvykl. Proběhl pořádný servis a je to poznat. Co opravdu chválím, je pohodlí při jízdě. Proti MTčku je to neskutečný rozdíl! Ani po dni na motorce nejsem vůbec unavený. Také podvozek je vynikající. I když to jsem si říkal z počátku i u MTčka, tak tady je to ještě vyšší level - tam, kde jsem na MTčku poskakoval a vypadával ze sedla, se Rko jen pěkně zhoupne - ještě se mi nestalo, že bych na sedle nadskočil. Zároveň ale není problém řezat zatáčky jako na MTčku. I když odezva od předního kola je taková zvláštní, resp. slabá. Spotřeba benzínu je trochu vyšší, než jsem měl u MT-01 (cca o 0,3 - 1l / 100km, podle stylu a cesty), ale dá se to přežít :) Díky větší nádrži ale i tak ujedu delší trasu, takže si nestěžuju, nemusím pořád tankovat. S převodovkou a kardanem už si celkem rozumím a jízda je tak plynulejší, než na začátku. Brzdy stále chválím. Už jsem i vyzkoušel funkčnost ABS. "Zastaralému" přednímu světlometu nelze upřít velmi dobrou funkčnost - svítí fakt parádně, ale i tak asi vyměním za čirou optiku, v noci stejně moc nejezdím. Přístrojovka je taky v pohodě - i když není ani trochu digitální, jako na MTčku, tak je pěkně čitelná a rychlým pohledem zjistím vše, co potřebuju, ani nemusím nic číst z nějakého displeje. Přístroje jsem doplnil o teploměr venkovní teploty.

---
srpen 2015:

Je to pomalu rok, co mám toto BMW, takže nějaké shodnocení dosavadních zkušeností. Popravdě, někdy mě motorka trochu nervuje - občas něco klepe, olej se nechce ukázat v měrce... Proti precizní Yamaze (i když to byl buchar) je to prostě takový "traktor". Ale pohodlný traktor. Absolvoval jsem letos 2 delší cesty - Rumunsko a Slovensko, celkem asi 3500km + nespočet krátkých cest kolem bydliště a nemůžu si stěžovat. Na poměry naháče je to dost dobré. I v dešti, který nás dva dny, prakticky non-stop, trápil v Rumunsku, se to dalo přežít. Nevyskytla se žádná vážná závada, kvůli které bych měl nějaký problém. Kapající palivová rychlospojka a naprasknutá olejová měrka byla trochu mimo plán. Zadní tlumič už byl na hraně, takže jsem jej nechal repasovat. Brzdy mi stále připadají špičkové. ABS je super a určitě do budoucna chci motorku s tímto vybavením. Motor je takový kliďas, nechá si líbit nízké otáčky a kdykoliv se plynule bez cukání a zaváhání vytočí až k omezovači. Jak jsem někde četl - "trochu nuda". Asi na tom něco je, na druhou stranu, při cestování ničím neobtěžuje a prostě to jede. Síly má dost, i když se to nemusí na první pohled tak zdát, protože nemá žádnou výraznou špičku. Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy. Pohybuju se od 5,1 do 6l/100km.
Láká mě ale zkusit časem nějaké to cestovní enduro. Rozbité cesty nebo mírný offroad není na Rku úplně to právé :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Miklasek
Miklasek napsal 08.01.17 v 23:46 10b.

Krásna mašina! Tá farba je perfektná! Nebola by fotka a prípadne skúsenosti s tým čírim svetlometom?

ka.j.ik
ka.j.ik napsal 01.04.15 v 11:11

super stav

Spicbo
Spicbo napsal 10.02.15 v 06:42

dobrá volba...

Bohunka
Bohunka napsal 24.10.14 v 12:42

hmm, teda Honzo .. parádní výběr

Karlo72
Karlo72 napsal 05.09.14 v 21:08 10b.

Více komentářů



TOPlist