PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 R (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maho
Vloženo 25.2.2008
Aktualizováno 6.12.2018
Zobrazeno 10155x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


...krásná brambora,je to něco jiného než na co jsem byl zvyklý a to jsem chtěl.Mohla by mít možná víc kobyl,ale to mě nesere,jede pěkně dvouhrnkově,má nízko těžiště a zatím se jen seznamujeme.Má originál plexi a držáky kufrů.Výbavu chci rozmnožit..

Více fotografii

První dojmy - Krasavec, suber brzdy, trochu nervoznější motor při konstantních nízkých otáčkách, ovladatelný a radost až na kost.

Doplňky na motorce - padací rám, kryty hlav válců, topcase, boční kufry, plexi, mlhovky, zastěrky na válcích a předním kolem, kryty rukojetí, rozšíření bočáku, držák navigace(s nepromokavým obalem), držák na petlahev, teploměr, kapsa na držáku stupačky, rozprašovač na čištění vizíru, 12V zástrčka pod sedlem, vyvedení kablíku pro nabíjení, uzávěr nálevky na olej na klíč, pin pro plus pól na startovací kabely. Tak zatím.

Recenze

Teď vás seznámím s mojí nejdelším vztahem který jsem kdy měl. Je to taková kombinace emocí a rozumu. Ze začátku to byla spíš náhoda, ale pěkně po pořádku. 2008 - Zkušenosti po 4 000km ? Velká spokojenost s podvozkem a brzdami. Motor se slušným krouťákem je taky z toho lepšího co na R-ku najdete. Při opravdu hodně svižném tempu jsem se nedostal přes 6.8 l/na 100km dojezd tak 350-360km ,kardan-jasné plus, díky nízkému těžišti mnohem větší zábavnost než moje předchozí xj900... . bafo mě překvapilo a moc velká spokojenost.Oproti serii má chromované ventilová víka a kryt řemene alternátoru. Ale chci zmínit i to co mě na motce nebaví. Převodovka, dost hlučná a to řazení, pokud z jedna na dva skočí neutrál.., no a pak ty blinkry... přilítnout do zatáčky, dávat meziplyn při podřazení,

(samozřejmě to není nutné, ale ten pocit a taky nižší tendence bloknutí zadního kola při podkvaltování, u xj900 jsem to stíhal vždy u bafa když jedu kudlu, nikoli a zrovna ten dvouvál by to někdy potřeboval )

brzdit, dávat pravý blinkr (pokud ukončuji předjížděcí manévr) a vypínat ho, to vše jednou rukou ? nechápu. Taky dráha plynu je hodně dlouhá. Zvykl jsem si, ale tohle by chtělo zlepšit.

Rko mě na míru nepostavili, ale suma sumárum u mě klady totálně válcují mínusy. Takže vřele doporučuji …..No a jak jsem psal nahoře rozmnožil jsem výbavu o origo boční kufry a topcase shad , a vyrobil jsem si vyšší plexi a pevně uchycenou podložku pod boční stojan.
pozn. nejenom pro revmatiky - považuji jako velice povedený tvar náfuků na chladiče oleje umístěný na nádrži protože parádně zakrývají kolena.

2009 - Zkušenosti po 20 000 km - Do půl roku se člověk s tou převodovkou sžije a už vím jak tam ty rychlosti cvaknout i z falešných neutrálů atd.. Moto si dále upravuji k obrazu svému tzn. kryty páček z 1150gs , kryty válců , mlhovky , větší 48l topcase Hepco&B. a vyrobil jsem si zástěrky pod válce. Chystám krytky na vstřikovače, bo jsou dost na ráně..

2010 - Zkušenosti 31 000 km - když si čtu školácké problémy se řazením... musím se smát. Dnes nechápu, že jsem s tím mohl mít potíže. Příčina problému je v tom že japonce stačilo polechtat řadičku a rychlost tam zajela jak po másle. U Bafa musíte řadit. Dodělal jsem držák na gps a po všech úpravách se z roadstru stal parádní neokoukaný cestovatel - s kterým je radost vykroužit vracečku až na ucho. Ještě jsem si nechal vyrobit podložky na zvýšení řidítek a už opravdu nevím, jak bych si mašinu vylepšil, aby se mě jízda stala pohodovější. Opět musím vyzdvihnout to, jak málo si bafo vezme při svižném režimu jízdy. Při dálničním tempu kolem 130-140km/h jsem tankoval cca o dva litry méně než vstrom650 na nádrž. (měřeno při cestě z Portugalska). Pokud rychlost neklesne pod 55km/h řadím jen 5/6. R-ko = pro mě radost.

2011 - Po 40 000 km připevnil jsem si na padák držák na 1,5 litrovou petku. Šetří to místo v kufrech a je víc po ruce a koupil jsem KN vzducháč. Ze závad: odešly kuželíková ložiska v kardanu - měly nárok po těch ujetých km.
Byl jsem v rumunsku a pro R1150R to zrovna není, ale přežili jsme. Dlouhodobé ambice jezdit na východ = špatné cesty mě tlačí do cendura, ale nic to nemění na kvalitách erka. Neskutečně se mě nechce dát ho pryč. Prostě je boží.

2012 - Únor a zimní dumka – Při všech kvalitách které tento motocykl v originální nahé verzi má je zajímavé jak dobře může posloužit jako cestovatel. V dnešním provozu není 85 koní / 98Nm na pohotovostní hmotnost 245kg hodnota nikterak závratná, ale rozhodně se neztratíte. Za tu dobu co ho mám jsem samozřejmě už víckrát pocítil chuť na něco silnějšího, ale vždycky je něco za něco (spotřeba pneu, benzínu atd.) Na dálnici pro pohodlnou jízdu spíž než výkon omezuje aerodynamika, do 160km/h (3kufry a 42l tankvak) zrychluje opravdu svižně, pak už méně až se nakonec doloudá někde k cifře přes 190 km/h. Pro bezúnavný delší přesun po dálnici je nutné vyšší plexi. To moje opravdu funguje do 160. Úsměvná podmínka je mít nainstalovaný tankvak. Eliminuje při vzpřímeném posedu (díky dvou centimetrovým podložkám pod řidítky) veškeré turbolence. Překvapivá je i celková ochrana řidiče. Válce doplněné zástěrkami dobře chrání nohy, chladiče na bocích nádrže kolena, kryty rukojetí z modelu GS ruce a vyhříváni heftu je ve standartu. Opravdu z erka jde udělat hodně dobrý cesťák. Přitom se jedná o krásný motocykl kategorie naked – roadster který odhaluje podstatu motocyklu ve své nejčistší podobě.

Při dovolených nebo cestách ve dvou používám tanvak Lojzo obsah 45l. Koupil jsem ho od kámoše jako jetý a měl už za sebou slušnou štreku. Je robusní konstrukce se dvěma nad sebou umístěnámi komorami a bez něj bych se těžko zbalil. Trošku jsem vo vytunil a magnety obšil tak, aby necestovaly a vždycky držely na svém místě. Další úprava jsou přišité popruhy k tanvaku které vedou pod sedlo.( na jedné foto jsou pěkně vidět) Popruhy jdou snadno rozepnout a zasunout sepnuté k sobě pod sedlo. Tanvak držel při rozumné náloži i bez nich, ale občas jsem ho po nákupu v marketu přeložil nerozumě a pak byly popruhy nutností. Jo a ač je Lojzák jako almara, na budíky vidím.

Nejsem masochista, ale v dobrém oblečení a nemoku mám odzkoušenou říjnovou kochačku v alpách při -2 celsia. Lze tak cestovat sem-tam se zastavit udělat fotku a užívat si posezóní klid a zasněžené vrcholky hor (případně i kolem silnice .. ). Co mám zkušenosti, tak ti co jsou zvyklí na čtyřvál při prvním ochutnání eRka reptají na motor a jsou v rozpacích. Nejvíc jsem si toho všiml, když to odradilo jednoho potenciálního kupce. Ta unikátnost mě chytla ještě víc za srdce a dalšímu kupci jsem se už omluvil, že jsem si prodej rozmyslel. Ze začátku jsem si taky musel zvyknout, ale dnes považuji motor za jednu z věcí, kvůli které je bafo prostě super a k nezaplacení. Přitom přiznávám že když se k mokru přidá chladno, je to trochu prekérka a už jsem sebou při podřazení plácl. Zajímavý je systém dualních brzd s ABS a posilovačem . Přední páčka aktivuje přední i zadní brzdu, pedál jen zadní brzdu a brzdí to jako kráva. Výhody oceníte např. se spolujezdcem nebo dovolenkově nabalenou motorkou. Při zastavení do kopce na nezpevněném povrchu mohou obě nohy zůstat v kontaktu s vozovkou protože máte obě kola brzděné. Takže se nevalíte se zablokovaným předním kolem nekontrolovatelně zpět, ale pěkně stojíte na místě a čekáte kdy bude možné např. vyjet na hlavní atd.. Ta samá výhoda při jízdě po mokré trávě v kempu nebo zkrácení si cesty lesem po pěšině atd. Abs nemá smysl rozebírat snad jen že oproti GS není vypínatelné. Zmiňovaný posilovač je elektronický a tady bych viděl nevýhodu - 1. žere to dost baterku 2. Je to krám který se může porouchat a něco váží. 3. Při nastartování v kopci je třeba první zapnout klíček, aby mohla proběhnout diagnostika a až potom zmáčknout brzdu. Postup že sednu na mašinu zmáčknu brzdu a současně klíček ve spínačce je špatný a může vygenerovat chybu. Ale jak se již zmiňoval brzdí to neskutečně a zatím nejlepší brzdy které jsem kdy na moto měl a které jsem zkoušel vyjma snad Benelli TNT - ta brzdila skvěle. Nové modely 1200GS (r.v. 2010 a výš?) už posilovač nemají. Jak je to u 1200R nevím. Každopádně r1150r je skrytý talent a neznám jediného majitele kterého by tento motocykl nějak zklamal. Navíc dnes už nestojí ranec a je to tím pádem velmi atraktivní vstupenka do kategorie bmw boxer. Pozor hrozí návyk.

2012 zkušenosti po 53 000km ??? divim se že je o čem psát. Letos jsem navštívil kurz bezpečné jízdy a řeknu vám , dost jsem si posunul hranice ovladatelnosti a je zajímavé co se člověk naučí po cca120 000km v jedné stopě. Po průseru s první baterii která odešla po dvou letech (dává jí zabrat el.posilovač brzd), poctivě dobíjím nabíječkou Optimate4 u které je jako doplněk káblík se zásuvkou k baterii pro snadné napíchnutí. Ten jsem si namontoval a od té doby baterii nevytahuji (destilku jsem dolévat nemusel). Pneu jezdím už třetí sadu Roadsmart 1 bo poměr nájezd/vlastnosti/cena jsou nejvýhodnější. Je fakt že na mokro budou i lepší gumy. Nájezd zadní je kolem 10000km. Na D205 jsem měl přes 13000km, ale ty byly za mokra pokus o sebevraždu, takže pakliže se s mašinou za deště rádi kloužete, vřele doporučuji. Jinak letos motor zkonzumoval max. 0.6L oleje na 13000km a to je asi nejmíň co jsem zatím zažil.

únor 2015 zkušenosti po 60 000km ??? No jo no. Rodina se rozrůstá a kilometry spíš nepřibývají . Měl jsem krásnou závadu. Při zatočení řídítky doprava zhasly světla. Zjistil jsem to na technické a pak absolvoval 300km na smluvený podzimní komorní srázek. Luxusní cesta - za tmy. Závada byla v přelomeném kabelu u krku řízení. Tušil jsem to, takže závada byla nalezena i odstraněna rychle a zase svítím. Z nějakého neznámého důvodu jsem měl prasklinu na plexi, jezdil jsem s ním víc než rok, ale teď v zimě jsem ho z nudy zkrátil a převrtal otvory pro šrouby. Jsem zvědavý jak se bude chovat při jízdě a až bude víc času v garáži čeká nový kus plexiskla na výrobu vyššího štítku.
duben 2015 Tak jen postřeh který se dal čekat.
Zkrácení plexi o cca10cm prospělo vzhledu pokud je motorka bez kufrů, ale pohodlí je tak do 110km/h. Pak se zvyšuje tlak na helmu a dálniční tempo 140km/h je nepohodlné, takže jsem vyrobil nové vyšší a nyní mám k moto 3 plexi které jdou prohazovat

listopad 2016 zkušenosti??? Preventivně jsem nechal vyměnit před dovolenou velké ložisko v kardanu a protože jsem čekal nějaké to nudnější honění kilometrů po dálnici koupil jsem ovci (kůži) a udělal snímatelný potah na sedlo. Drží na dvou podélně umístěných gumách i když se postavím ve 100km/h do stupaček. Nějaký lepší pocit při sezení jsem moc necítil, v dešti je potřeba potah sundat, ale rozdíl byl v tom že ani po 1000km za den mě nebolela prdel a já si tu cestu užil.
listopad 2017
Letos jsem tunil kryty rukojetí, aby se dalo i za deště jezdit jen v rukavicích bez návleků. Výsledek trochu pomohl, ale ještě to musím poladit. Nepozorností jsem koupil špatnou baterii (od Varty)která měla 19Ah správný kód, rozměry atd.,ale jen 100A. tarže zřejmě se hodně vybíjela a nestačila se dobít. Nepomohlo ani že jsem ji občes napíchl na nabíječku. První odešla po 5ti měsících, reklamace uznána, druhá po 11ti, reklamace neuznána. Měl jsem s tím jen problémy a navíc u té druhé se moto při startu chovalo tak nestandardně že jsem nepoznal, že je to baterkou... Nabíječka ukazovala že baterka je ok, tak jsem to hodil na vozík a až v servisu se dozvěděl diagnózu. Takže jsem si zbastlil pin pro plus pól na startovací kabely. GS adventure to má z výroby. Mimo jiné tím jde napájet cokoli na 12V. Plus pól na pin - mínus na kostru.

Loni mě odešla magnetické odepínací podložka/držák tanvaku, tak jsem jí poslal do Lojza a udělali mě přesně tu samou z nových materiálů, ale tvar zůstal zachován - díky. Musím ocenit přístup, protože to je už potřetí co řeším nějaký pozáruční servis s výsledkem maximální spokojenosti. Protože už skoro pět let jezdím sám pořídil jsem 35litrový nepromokavý válec s horním plněním od sw-motechu. Abych se vydrápal do sedla musím si tak nějak komicky povyskočit. Vůbec mě to nenapadlo že s příchodem vaku, je konec se šviháckým přehozením nohy přes R-ko , před roztouženým dámským publikem. Nicméně do vaku hodím spacák samonafukovačku, deku, hamak a pořád je v něm dost místa. Takže jsem snížil výšku tanvaku odepnutím spodního mezistupně, není tak těžký a pohodlněji se sundává při tankování. Celkově mám všude více místa a rychleji se sbalím. Dříve jsem musel dost dbát na to co kde dám, abych se vlezl. Teď mám pořád rezervu.

A teď ještě jedna dumka nad charakterem motocyklu po 9ti letech v dobrém i ve zlém. O tom že se dá z eRka udělat fajn cesťák, tady bylo napsané už dost. Chci spíše popsat jak se mě jezdí. Standardní pozice je mírně předkloněná a řidítka příjemně široká. Brzdové hadice a lanka dovolí max kolem 2,5cm přizvednout řidítka což jsem udělal a pohodlí to značně prospělo. Při jemném ovládání plynu se motor vyboxuje i z relativně nízkých otáček. Jde to, ale nedoporučuji moc podtáčet i když to k tomu muže někdy svádět. Slyšel jsem o různých neduzích takto „týraných“ boxerů. Při ježdění za sucha, není problém využívat celý potenciál motoru. Podvozek při dobrém stavu tlumičů podrží, brzdy jsou fakt parádní, ovládám jen dvěma prsty a já už dnes ani neumím dělat nic jiného než chňapnout za přední a díky kombinaci, posilovač, duál, ABS to všechno funguje a o nic se nestarám. Zadní brzdu používám jen při otáčení na pětníku nebo na šotolině tzn. naprosto minimálně. Nejméně příjemné je líné tempo, kdy se tak nějak blbě motáte v nízkých otáčkách. Motor to dá, ale je to o ničem. Bafo má rádo svižné tempo tak akorát na krouťák a i když ho jde honit na krev, nad nějakých 5500 ot/min to pozbývá smyslu. Díky bezvadné ovladatelnosti, ujedete v zatáčkách kde komu. Občas se stane že vás bude někdo brzdit, ale na rovince se karta obrací a nečekejte nějaké prohánění sportovních mašin. Obouvám už několik let Dunlop Roadsmart I a jednou jsem měl Roadsmart II, která je trochu lepší na přilnavosti na mokru a snad má o nějaký ten tisíc delší nájezd. Největší neduh Erka je pro mě jízda v dešti. Zadek si občas klouzne a vše proběhne tak rychle že většinou nestačím vůbec zareagovat. Pokud jedete v září nějakou klouzavou balkánskou asfaltku, kterých je tam víc než dost je to vážně vopruz. Guma při nepatrně rychlejším povolení spojky nepřenese krouťák a už se kloužete. Jednou jsem sebou kvůli tomu i plácl. Dovča, Alpy,déšť a zima.. Naštěstí jen drobné vystoupení, kdy moto zachránil padák a kufr, ale i tak to není nic moc když jedete po prdeli z kopce kolem supícího kamionu. Když je fakt hnusně, chladno a nemám jistotu podřazuji až za zatáčkou. Taková jízda je na ho*no divná, únavná, otravná, ale když musím jet dlouho v dešti cítím že to jinak nejde. Se suchem jsem zase roadking. Možná jsou na vině pryže, nicméně spíš jsem preferoval nájezd a Roadsmarty jsem vždy sehnal za hubičku. Pokud má někdo jakoukoli zkušenost s pneu na Erko, podělte se.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Omarson
Omarson napsal 25.10.17 v 14:14 10b.

Maho
Maho napsal 03.10.17 v 21:00

Všem díky.

V.e.n.c.a__zr7s
V.e.n.c.a__zr7s napsal 03.10.17 v 19:15

Moc hezká motorka a hezké doplňky ke zpříjemnění cestování

Více komentářů



TOPlist