Měl jsem strach z italky, ale po pár tisících km, jsem obrátil. Ta motorka je skvělá i přes pár již známích much.
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure / S: Každému asi nesedne.
První dojmy - Lze říci, že padla do ruky. Zatáčky jdou lehce, zrychlení dostačující. Brzdy celkem slušné. Vypadá moc hezky. Jediné mínus jsou měkké tlumiče, nepříjemné při brzdění nebo přejezdu nerovnosti.
Motorku bych doporučil pro - Každému na cestování s bagáží a batůžekem, ale i na svezení kolem komína.
Doplňky na motorce - To snad do budoucna bude.
Recenze
Jak to začalo... Jednou (každou chvilku) jsem prohlížel inzeráty s ktm 990 a 1190R, a mezi nimi jsem zahlédl něco, co mi padlo do oka. Píšu něco, protože v té době (před půl rokem) jsem vůbec neměl ponětí, že něco takového je. Nicméně, začal jsem hledat o Capoušovi informace všude kde to šlo. Ptal jsem se i kamarádů co mají motorky, zda ji znají. Nikdo moc nevěděl. Pak jsem objevil fórum o Caponordech. Tam jsem našel spoustu informací. Zjistil jsem, že má několik nemocí z výroby, ale dá se to celkem dobře odstranit. Nahlcen informacemi a nabuzen touhou se na tom svézt, jsem začal aktivně hledat něco zachovaleho... To se nakonec povedlo i když byla dražší než všechny ostatní, ale když jsem jí viděl, bylo jasné proč. Zachovalá, s nízkým nájezdem ani ne 30000km,téměř poslední rok výroby, ve stavu jen sednou a jezdit...
Proběhla testovací jízda a já věděl, že bude má. A taky ano.
Teď něco k moto. Mám najeto teprve pár tisíc, ale mohu říci, že brzdy jsou dostačující, ABS funguje celkem dobře. Spotřeba kolem 7l při klidné jízdě. Na silnici drží stopu, je pohodlná i pro spolujezdce. Motor má dost výkonu i pro plné naložení, takový traktor no. Rozhodně na silnici je lepší než do terénu, vzhledem k měkkému a nízkému podvozku (škrtne i na polňačce). Ale je možné, že ty tlumiče nejsou už v dobrém stavu. Přece jen je to trochu starší typ. Přes zimu mám v plánu progresivní pružiny. Jinak co se týče spolehlivosti, žádná závada nebyla. I když jedna vlastně byla. Nezdálo se mi řazení, šlo dost špatně a neutrál, zázrak, když jsem trefil. Hlavně na místě nemožné. Na fóru jsem objevil, že je dobré vyměnit trysku. Objednal jsem ji tedy podle parametrů na fóru a následně jsem ji chtěl vyměnit. Při vyšroubování zátky jsem zjistil, že tam žádná není... No a s tryskou už jde řazení nádherně a lehce. I neutrál jde zařadit i při stání na místě.
Už mi zbývá jen vybavit kufry, padáky a pár dalších věcí. Chtěl jsem motorku na cestování i ve dvou a tato to splňuje. Řekl bych, že je to pořádný kus mašiny s váhou 240kg,ale to většina velkých cestovních motorek. Teď už mi tak těžká nepřijde jako poprvé . A navíc je moc hezká...
Díky, o palivové mapě přemýšlím. Ale nenašel jsem nikoho schopného to 100% zvládnout přehrát. Nevíte někdo? Navíc bez laděných výfuku to asi nemá moc význam... Rád bych od LeoVince, ale už dávno nejsou k sehnání...
Jinak jsem udělal přední tlumiče. Pružiny byly unavené. Koupil jsem progresivní Wurth a teď to drží, to je neskutečný. Nevěřil bych, že se to tak změní. Žádná houpačka při rozjezdu a hlavně při brzdění.
Pěknej
nech si ještě od někoho přehrát palivové mapy a motorka bude ještě lepší a pojede okolo 6l
Skvělého stroj! Všechny motorky mají své bolesti a nejen ty Italské. Jenže tenhle stroj umí pobavit v jakékoliv rychlosti a to se počítá
Děkuji za komentáře. Věřím a doufám, že bude sloužit bez poruch. Všechny známé poruchy jsou už odstraněné. Alespoň co vím.
Měl jsem ji, Itálie, Albánie, atd a do dnešních dnů se mi vážně líbí. Bohužel je to Ital, mimo známých neduhů se projeví další méně známé. A potom začneš zjišťovat, jak je motka uplácaná , do budíků zatéká, a zatékat má!! jsou tak vyrobeny, atd atd, a tím výčet zdaleka nekončí.Opravdu moc přeji mnoho krásných kilometrů
, hlavně ať spolehlivě slouží, vždy se za ní rád ohlédnu.