renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník puffybodie
Vloženo 13.6.2022
Aktualizováno 27.2.2024
Zobrazeno 1 861x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlný gauč pro cestování ať už okolo komína nebo dále

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki VN 1700 Voyager: Je jich málo, tak snad příště (byl to favorit)
Kawasaki VN 1600 Classic Tourer: Húře řešené kufry, není zadní \"křeslo\"
BMW K 1200 LT: Hlavně v zahraničí všeobecně známá \"nespolehlivost\" a \"kvalita\"
BMW R 1200 RT: Velké nájezdy už, tak asi spíše jen podvědomá obava
Harley Davidson FLHTCU Electra Glide Ult: Ceny dílů, dostupnost dílů a nesmyslné sazby v servisech
Honda GL1800 GoldWing: Ne tak pohodlný pro mou výšku přílíš přeplastované a skazky od uživatele Wing... :-)

První dojmy - Proč je to sakra tak tvrdé? Odpověď zadní tlumič na max dofoukaný (ubral už jsem na 40psi) a přední přefoukané (snad vydržela těsnění...). Vypustil jsem úplně na nulu jak doporučováno v USA/Kanadě a je to jak Citroen C5 teď :-) Aktualizace po dvou letech - ještě lepší je vepředu 0psi a vzadu 30psi, alespoň teda co se týče průměrných českých cest :-)

Motorku bych doporučil pro - Kdo hledá pohodlný cesťák a ne nutně jen kvůli nájezdu km, ale i kvůli tomu, že to vypadá jako moto, motor je vidět a je dobře přístupný na servis

Doplňky na motorce - Tak doplňky to asi nejsou, když to je v sérii: padáky, rádio, CB vysílačka, kazetový přehrávač s AUX (telefon bez problémů hraje), tempomat

Jediný doplněk tam je červené diodové podsvětlení od předchozího majitele (to už jsem dal pryč, zlepšil se pak chod palivového čerpadla )

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj? - Protože jsem hledal něco s kufry a pohodlného ať už solo nebo pro dva na ty naše okresky. Přemýšlel jsem enduro, ale jejich ceny jsou opravdu nesmysl na trhu a nebylo by až tolik pohodlí



Jízda - po správném nastavení tlumičů se neda porovnat s ostatníma moto co mám nebo jsem měl. Vracečky jsou s tím otrava, často na 1 a extrémní i přes spojku. Délka a rozvor nikam nezmizí no. Teplo na palubě, protože je člověk opravdu krytý a od motoru jde tepla dost, sice tam jsou nějaké kovové deflektory, ale se nezdají moc účinné a nějaké doplňkové jsem zatím nenašel. Mimochodem kterého imbecila napadlo dát nadrž chladící kapaliny pod sedadlo řidiče? V Japonsku/USA nemají teplé dny nebo co? Přední pneu je už objednána Bridgestone Exedera Max nová, ten 11 roků starý kanadský puk co je vepředu a při náklonech vydává zvuky jak letka Luftwaffe a i jinak se chová dost prapodivně půjde do zaslouženého pekla

Motor - Velmi pružný. 5 jako OverDrive jde od těch 50 a výše. Na předjíždění a podobně pochopitelně nutno podřadit klidně až na tři. Snad napovi i tento obrazek



Brzdy - Jsou tam Má to svoji váhu, tak je třeba za ně vzít a když jsou v pořádku, tak to brzdí velmi dobře. Ale přední je spíše zpomalovač, zadní je kvůli rozložení hmotnosti mnohem účinější

Podvozek - takové tlumiče by měla mít každá moto, obzvláště u nás

Ovladatelnost - když už to jede, tak je to fuk co je to za moto. V nižších rychlostech to chce mít už naježděno a znát principy a i je pravidelně trénovat, protože to je věc, která ze svalové paměti vymizí bez opakování. Pak to jde dělat dost (ještě do toho mám daleko ) Be The Boss of your motorcycle

Nicméně hodí se říct, že HD je mnohem lepší. Má nižší těžiště (Yamaha opravdu dost vysoko), níže sedačku, minimálně o 8 - 10cm kratší rozvor a po jízdě na Yamaze sednou na HD, tak se to ovládá pak jak kolo.

Yamaha vede v náklonech ty umožňuje nějak 36 stupnů, HD u svých cesťáků třeba jen 31, ale je to relativní. Jede už se pak takové tempo, že stejně se dalece porušují předpisy. Pointa je ale ta, že na užívání zatáček není třeba mít dostupné náklony jako na MotoGP, které jsou stejně na běžné silnici k ničemu.

Spolujezdec - v křesle, v pohodlí, rádio slyší dobře, mluvit se s ním dá i bez interkomu, na váhu a rovnováhu nemá prakticky žádný vliv, vzduch fouká vzadu okolo krku (stejně tak i mi jako řidiči, nevím jestli pomůže deflektor na plexi)

Úložný prostor - obrovský. Na víkend ve dvou stačí dva boční kufry a ještě by se dalo ubrat. Zatížení je psáno 9kg pro každý. Boční kufry nejsou prohřáté od výfuků což je dobře

Spotřeba - za víkend 700km a vycházelo to 5,4 po okreskách a vesnicích s rychlostí do 100 (jen vyjímečně do 160)

Servis a poruchy - nějaké už to má za sebou jako olej do chladící kapaliny, tak to se dělalo v Yamaze těsnění pod hlavou, broušení hlav, cívky, svíčky atd. Já teď budu dělat olej, přední guma bude třeba brzo a jinak průběžně jak co bude třeba no

Zlomená výfuková vačka. Odhad je buď vada materiálu nebo to načala předchozí porucha. Naštěstí bylo ventily nahoře. V Yamaze se kontrolovalo i vnitřek motoru, válce, písty kamerou a vše ok. Od opravy a s novou vačkou ani žádná spotřeba oleje, takže super.

Kde se motorka cítí nejlépe - Okresky, silničky a mirné nebo táhlé zatáčky (dá se na tom dobře blbnout, když člověk pomůže i tělem). Dá se držet docela pekelné tempo na to, že člověk tahá třeba cca 600kg. Má to něco do sebe takhle takový tank vodit, úplně něco jiného než co může nabídnout jakákoliv lehčí motorka. Dálnice jsou nuda, ale na to je tempomat Terén to pochopitelně bude nic moc kvůli váze atd., ale do kempu a podobně to určitě dojede

Dá se s moto i dobře cestovat? - dost zbytečná otázka pro takový stroj...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
meridian
meridian napsal 23.04.24 v 20:53 10b.

Parádní stroj

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 05.02.24 v 16:44 10b.

Tady je hřídel, takže žádná starost s řetězem. Jinak, ten transalp, to je tedy věc.

Leatherboy
Leatherboy napsal 20.06.22 v 12:55 10b.

Užasnej parník! Vypadá fakt skvěle a musí to být opravdu hltač kilometrů. Gratuluju ke skvělé volbě! Takovej stroj se na cestě často nepotká. ¨

Přeju mnoho skvělých kochaček!

mildanek72
mildanek72 napsal 20.06.22 v 02:24 10b.

super Tome,zatím určo Tvůj Vrchol motoparku...a že jich už bylo,těch strojů,viď?
Jasná desítka!!!

puffybodie
puffybodie napsal 17.06.22 v 11:20

Diky za prani. Je prekvapive, jak rychle se da zvyknout na tu vahu.

Více komentářů



TOPlist