To jsem zrovna dojel v roce 2020 z Toskánska na mojí Yamaze XJ 650 rok 1981, oslavil 50’ a za týden koupil tuhle cestovatelku.
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - První dojmy byly rozpačité. Po 5 letech na Yamaze jsem si musel zvykat na úplně jinou motorku. Jiný posed, brždění, zdvihy i výkon. A i po první výpravě do Albánie si pořád zvykám. Je to i tím, že na Yamaze sedím denně a BMW mám jen na víkendy a trasy nad 500 km.
Motorku bych doporučil pro - Já asi nemám komu co radit. Zatím si sám zvykám ale na cesty je to určitě super motorka. Ne tak těžká a široká jako 1200 GS a přece jenom s jednodušší technikou. Obdivuju ženské, které ji zvládají. Já mám 110kg a někdy se mnou ten stroj pěkně cvičí.
Recenze
Vybral jsem si ji na dlouhé trasy. Od původního majitele, jak už to bývá, byla vybavená kufry, cestovatelským plexi, gelovým sedlem, ochrannými kryty všeho možného. Jediné, co jsem si dodělal byl tempomat od firmy Kaoko. Koupil jsem si čtečku kódů a zaplatil diagnostickou appku, takže jsem schopný vymazat si olej servis, na cestě provést komplet diagnostiku komponentů od větráku, vstřiků, palivového čerpadla včetně funkčnosti displeje a kontrolek. Ceĺé to vyšlo na 3000,- appka je Motoscan verze Ultimate a dále je třeba redukce OBD 10’pin a čtečka kódů OBDLinks LX101 - zelená. Viděl jsem to Youtube a šel do toho. Bohužel apka je pouze na Android, ale stačí starší telefon a funguje to skvěle. No pak už jen hlídání tlaku pneumatik od Steelmate, kde je i teplota pneu a dobíjení. Protože moje Yamaha má kardan, měl jsem obavy z řetězu. Trošku jsem pátral a nakonec koupil ruční mázání od slovenske firmy Cobrra. Mám nádobku na řidítkách a po každém tankováni otočím o 1/4 otáčky nádobkou a 3 min mažu. Je v tom tuhý převodový olej 80-90H za pár kaček a mechanicky se vytlačí k rozetě hadičkou. Nemá se co pokazit, žádné čerpadlo a elektrika. Můžu to samozřejmě pustit i po dešti jak řětěz oschne. Nelepí se na řetěz žádný bordel a stačí jen lehce projet čističem a vzít hadrou a je jak nový. Teď mi to na Balkáně při teplotách kolem 30st. udělalo 2-3 kapky na kolo, ale to není nic divokého. Co se týká projevů motorky necítím se dobře v terénu. Je to tím, že to prostě neumím a taky při plné naložení kuframa je to spíš kamión než kroska. Taky jsem měl pneu před dojetím, konkrétně Bridgestone Battle Wing 501 a 502. Na cestu i mokro dobré, ale na šotolině a štěrku neuvěřitelně kloužou- asi malý vzorek. Budu dávat teď Continental TKC 70 předek a zadek TKC 70 Rocks tak očekávám zlepšení a taky si půjdu někam pro rady jak na nezpevněném povrchu jezdit. Příští rok plánujeme Řecko a tam je těch šutrů podstatně víc.
Mám tam TKC 80, ty se mi zdají po Mitasu a Scootech 60 jiná liga. Zdá se mi, že nějak rychle mizí jinak paráda. A jak se dívám jak to máš naložené tak se nedivím, že je to těžké, to by porazilo i bejka.
Parádní popis a děkuji za rady. Tak ať ti to lítá.
Pěkně vybavený. To se musí luxusně cestovat. Za popis mazadla od cobrry díky, to je dobrý tip
Je pěkná
S tou diagnostikou je to vychytavka