renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ivouš
Vloženo 29.9.2021
Aktualizováno 31.7.2022
Zobrazeno 2 340x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


BMW F800GS- sňatek z rozumu, nebo vztah s výhodami?!

Více fotografii

Výška jezdce: 169 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XC: důvod neuveden

První dojmy - BMW jsem nikdy nechtěl, protože jdu nerad s proudem..Nechi být v jednom pytli se všemi ,,Adviky" se šesti mlhovkami, postranními taškami na padácích a helmou od Schubertha.. Jenže když jsem se poprvé svezl, nešlo z osmikila slézt. Vlastně mě baví kultivovaný motor, decentní zvuk, pohodlný podvozek i hravost. Měl jsem týden půjčeného Tigera, který má vyšší výkon a moc mi vyhovoval, ale nakonec si mě po třech objetých inzerátch ulhaných prodejců Tigerů našelo netknuté F800GS s 4.300km s komplet BMW kufry. A od té doby jsem nikdy nelitoval. Nyní máme najeto cca 11.000km a pokud to půjde, dáme spolu 100.000! :-)

Doplňky na motorce - oproti originálu upraveno:
- gelové snížené sedlo
- LED hlavní světlo
- plexi s hrazdou z modelu Adventure
- obutí Continental TKC70 rocks
- svody a koncovka remus

Recenze

Přesto, že nejsem žádný dlouhán a enduro kamzík, poslední motorky, co jsem měl, byly právě cestovní endura.. Pegaso, DL100, Tiger 800XC..baví mě ta versatilita. Vyblbnu se dosyta na rozbitých okreskách, vybojím se při svižných výjezdech sedel a nasbírám rodinohodiny při spořádané vyjížďce po kavárnách. Jo a kdybych náhodou potřeboval všechno ušpinit na poli, vím, že toho GéeSo zvládne víc, než já.

- MOTOR, kultivovaný s hladkým průběhem a bez větších děr v křivce. Je to dobře, nebo špatně?? Můj V-Strom naladěný od pana Látra z Hradce měl 110Nm při 4.200otáčkách..Tiger se uměl ve vyšších otáčkách pěkně rozpinďouřit.. ale GS je lineární. Ploché, bez většího zátahu a jakoby Ti říkal ,,Přestaň mě hrome tahat za vlasy, vždyť tam taky dojedeme.." Ale to je pouze iluze skvěle se sbírajícího motoru ve spodních otáčkách. Umí jet v provozu do čtyř tisíc a klidně si vrčet pod 4 litry, aniž by se nějak vzrušoval. Ale umí jet i za 7litrů a krajinou pádit sakra svižně..je vždy připraven si bezpečně užít a vlastně mě to baví víc, než když pokaždé když jsou otáčky nad šest tisíc jako by píchl do svině.

- PŘEVODOVKA je krátká a první kvalty jsou na přeskočení příkopu, nebo tak na popojíždění v kolonách po Praze. Zdravé otáčky jsou podle mě do 6tis, takže častěji řadím. Ale to mi nevadí.

- SVĚTLO je tragédie. Jízda v pološeru není pro hůř vidící a noční přejezdy jsou nouzovka. Proč v roce 2015 nejsou schopni dát skvělé motorce světlo a ne bludičku, je mi záhadou. Tlumené měkké žluté světlo se rozplývá po asfaltu pár metrů před předním kolem a vidět je opravdu prd. Výměna za LED světlo byla jedna z nejlepších investic. Jak jsem psal na začátku- všichni mlhovkáři jsou barbaři a akorát mě serou, když zamnou jedou a nepřetržitě oslňujou. Když proti mě jede audina s mlhovkama, dostane dálkové, stejně jako Adventure s mlhovkama. Mlhovky se za dobré viditelnosti prostě používat nemají!
LED hlavní světlo svítí jako boží pravda a silnici ostře odděluje od tmy. Dálkové svítí jako kamion a tlumenné nikoho neoslňuje. Jediná neváhoda je při brždění, kdy se potopí předek do vidlic a s tím se světlo zapíchne pár metrů před kolo. V náklonech zase můžete navádět letadla, ale pod motorkou je tma. Ale to absolutně nevadí! vřele doporučuju všem, co váhají!

AKTUALIZACE:
TANKOVÁNÍ- je pro mě trošku neznámá..Kolik se vlastně vejde do nádrže pod sedlem, nevím..Něco píše manuál, něco palubovka a něco uživatelé samotní.. ale všechny tyto zdroje se dosti liší. Nádrž by měla mít cca 16litrů a rezerva asi 4l..Navíc od roku myslím 2014 změnili zobrazení rezervy, a tak už počítač nezobrazuje dojezd, ale bezrozměrný počet kilometrů od doby, kdy Ti blikne rezerva..a tak vlastně nevíš, co v nádrží zbývá. Blbina!
A tak když se rozsvítí hladové oko, ujedu ještě dalších 50km, až na displeji zmizí i poslední čárka. Natankuju plnou a ejhle, stačí mi i na bočním stojánku pětistovka, protože jsem do toho ještě nenarval víc, než 12 litrů.. Takže vlastně nevím, co dělám blbě.

PLEXI- oproti sérii jsem měl na GéeSu vyšší turistické pleti, které je podle mě víc naprd, než šlápnout na hřebík. Turbulence vzduchu, které jsou přímo do středu helmy, jsem se snažil zmírnit difuzérem, ale efekt byl nedostatečný.. Sice jsem tak sezónu dojezdil, ale je to teda trápení. Kór jízda za autem- to je jako by Tě někdo ustavila pleskal z jedné i druhé strany po papule. Na konci loňské sezóny jsem to předělal na ADVenture plexi s použitím origo hrazdy z mojegs.cz a origo plexi- turbulence jsou mnohem menší, přestalo foukat na ramena i ruce a konečně se na tom dá jezdit, aniž bych se vracel domů s otřesem mozku.

SEDLO- dokoupeno gelové snížené prošívané sedlo s logem GS, to pohodlí je k nezaplacení!!

SVODY- v polovině roku 22 instalovány svody bez katu. Práce na 6 hodin a nervy v kýblu- když nechceš jako já vypustit chladič, je tam přístup jak do banky..Šílenost! 12ti hranné měděné matky jsem očky dotáhnul s polámanými prsty mezi svody vždy tak o půl milimetru. Taky jsou svody širší, takže bylo potřeba trochu palicí upravit svody, aby se společně nedotýkaly. Také se svody nevejdou nad originální šusplech. Musím ještě dořešit nějakými nástavci na silentbloky pod motorem.

KONCOVKA VÝFUKU- pokud nasadíš na otevřené svody originální koncovku, budeš při každém rozježení a záběru motoru okolo 2-3,5 tis. otáček slyšet rezonování vložky výfuku. Nejde s tím dělat nic jiného, než to rozřezat, přivařit a zase svařit dokupy, nebo koupit nějakou laděnou koncovku. U mě vyhrála varianta 2, takže jsem na to nasadil REMUS Hexa. Prý to v této konfiguraci má mít o cca 5-6 koní víc, než v základu. Dojmy jsou takové, že pocitově jde motorka mnohem snadněji a rychleji do otáček a okolo 4 tisíc se tam objevil znatelný kopanec výkonu. Jinak zvuk je tak na hranici tolerance. Bez tlumivky nejde jezdit vůbec, protože to zní jako kroska na steroidech. S tlumivkou je to snesitelné, dokonce dost zábavné, ale při výjezdu ze zatáčky ve vyšších otáčkách o Tobě budou vědět i v další vesnici. A já vlastně nevím, jestli je to u 90 koňové motorky dobře. Ale asi je, protože se v helmě tlemim od ucha k uchu pokaždé, když podřadim

Spotřebu počítač píše 4,6..ale je to asi, co jsem počítal, méně. Každopádně s nějakými 3.8mi na mě nechoďte- netočím motor skoro nikdy nad 6 a pod 4 litry jsem se dostal tak dvakrát.

Zatím mám najeto 16.800km, první TKC 70 Rock vydržely na zadku 10.500km a na předku je pořád ta první- perfektní gumy, jiné už nechci!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KubaGSF
KubaGSF napsal 06.10.21 v 18:13 10b.

zapomněl jsem dát body, deset za ty pěkný fotky

Jofré
Jofré napsal 06.10.21 v 14:36 10b.

Já jsem měnil přední světlo na F700GS r. 2014 na 25000km kvůli "vysvícené" parabole. Ty obyčejný světla se jim vůbec nepovedly. Další průšvih byly ložiska v krku řízení, vymačkané taky na 25000km.

Pedl
Pedl napsal 06.10.21 v 13:48 10b.

Klidně udělej záznam do deníku ohledně toho LED světla, fotky předtím a potom.

KubaGSF
KubaGSF napsal 04.10.21 v 22:36

pěkný to máš, a pěkně peláší

H1000
H1000 napsal 03.10.21 v 17:51 10b.

Souhlas jak píšeš.

Více komentářů



TOPlist