renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SJ90
Vloženo 8.4.2016
Aktualizováno 16.5.2022
Zobrazeno 8 387x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Velmi dobrá volba pro každodení ježdění do práce i na dovolenou po asfaltu i mimo něj.

Více fotografii

Motorka koupena od www.bikers-shop.cz

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Jen z jakési touhy po poznání něčeho nového.

První dojmy - O co lépe se s ní jede v terénu o to trochu hůře po silnici. Dobrý zátah motoru od spodu a jeho pružnost jsou velká pozitíva této motorky. Velmi dobrý podvozek bohužel bez možnosti nastavení předních teleskopů.

Motorku bych doporučil pro - Tato motorka je pro každého, kdo miluje svobodu.

Doplňky na motorce - Kryt motoru, hliníkové kufry Alu Milan, chraniče páček Barkbusters, vyšší plexi Puig, prodloužení zadního blatníku pod nádrží, ostatní tam bylo.

Průměrná spotřeba - 4.25569 l/100km

Recenze

Ke konci sezóny minulý rok2015 jsem měl celkem jasno co bych chtěl za našetřené peníze pořídit. Byla to nová Suzuki –V-strom 650 XT. Současně jsem měl stávající model z roku 2009, který se myslím taky dost povedl zvláště v barevné kombinaci bílá a se stříbrnými koly a s ABS. Protože se rád vydám i jinou než zpevněnou cestou měl jsem stromka přirozeně o pár čísel nadzvedlého (cca o 4cm). Když pak přišel na trh nový faceliftovaný model XT s drátěnými koly zaplesal jsem a řekl si, to bude má příští volba.

V-stromu jsem neměl velice co vytknout a tak by to byl třetí kousek v pořadí. Začal jsem uvažovat o tom, když prodám stávajícího stromka za nějakou slušnou cenu, mohu si dovolit koupit XT i jako funglofku. Tak jsem to chvíli nosil v hlavě a pak si podal inzerát na stávající moto a dle prodeje se rozhodnu. Ale znáte to, konec sezóny tak se kupci nehrnou, venku začíná zima, a kdo by myslel na motorku?
A tak jak plynul zimní čas tak se nenudím a čtu různé články a recenze a dívám se po konkurenci, hledám jejich silné a slabé stránky a přitom všem inklinuji k myšlence posunout se někam dál do něčeho nového a neznámého. Taková touha je přirozené většině lidí – poznávat nové věci. A tak jsem mezi svými požadavky, které jsem po motorce chtěl, dospěl až BMW F800GS.

Tak jsem začal sledovat inzeráty na tuto motorku. Po nějakém měsíci se objevila tahle hnědá motorka, která se mi velmi líbila už na různých testech a recenzích. Předtím jsem se byl na nějaký kusy podívat, ale většinou to byly první modelové ročníky, které se mi až tak nezamlouvaly. Důvodem bylo několik, hlavně mají dvojí páčky na ovládání směrovek a ne, jako téměř celý zbytek světa (kromě ještě pár výjimek) jen jedno sdružené tlačítko na levé straně, problémový motor některých prvních kusů, ale i nepříliš vhodně umístěná nádobka na brzdovku, hlavní stojan jak rohy z čerta a nějaké drobné detaily. Proto jsem se rozhodl pro modelový ročník 13 a výš. Vyhlédnutá motorka měla 15 tis km, ale jen dva roky stará. Tak jsem si řekl, že tomu by se dalo věřit a šel jsem do ní. Mnohdy čtu v inzerátech, že má motorka 2 nebo 3 roky a najeto jen 3 nebo 4 tis km. To už samo mi přijde podezřelé, a když se na ní dojedete podívat, tak hned na druhý pohled vidíte ošoupaný řetěz, stupačky, krytky kolem stupaček, popraskaný lak, netěsné tlumiče a další detaily. Hmm takže to má najeto jen 4500?

Takže konečně byla doma, ale bylo ještě nevlídno, tak se nedalo hned vyrazit na cesty. Přesto jak počasí občas dovolilo (teplota kolem 5 st a hlavně suchá cesta) tak jsem ji začal projíždět. Jen tak opatrně zvolna. Velmi příjemně mne překvapil motor a to jak se sbírá od nejnižších otáček a jeho celková pružnost. To že vzrostl objem o nějakých 150ccm, což není tak moc a přece to bylo znát. Ono porovnání výkonu obou motorek 49 kW V-strom a 63 kW F800GS je jakýsi rozdíl, ale ten je většinou ve vyšších otáčkách, ke kterým se dostávám zřídka a většinou využívám středního pásma otáček. Proto je super, že tento řadový dvouválec má 60 Nm kroutícího momentu již někde od 2,5 tis ot/min zatímco V-strom této hodnoty dosahoval až 6,6 tis ot/min. Charakter tohoto motoru mi vyhovuje tedy více, nemusí se tolik točit a to je potom znát i na spotřebě, která je cca o 4 dcl níž než jsem měl na V-stromu. Věřím, že i nový V-strom tu spotřebu taky trochu posunul dolů a přidal nějakou tu kW. Řazení mi přijde malinko tužší, trochu je někdy problém s neutrálem při stojící motorce, snad se to časem zlepší. Řazení je jinak stejně přesné jako u Suzuki. Převodovka se zdá být dobře odstupňována, uvidíme ještě po dalších tisících km. U Suzuki jsem s převody začal laborovat taky až mnohem později. Vibrace se jsou patrné do stupaček, ale není to dramatičtější než u Suzuki, ale do řídítek se mi zdá, že je to malinko víc než u V-stroma. Takže celkem dobré.

Podvozek je výborně tuhý a stabilní, neměl jsem s ním problém ani u Stromka. Zadní pružící a tlumící jednotka je plně nastavitelná. Předpětí pružiny manuálně, tlumení elektronicky (což je příjemné, neboť lze měnit pohodlně za jízdy) to u Stromka nebylo. Přední vidlice je bohužel bez jakékoliv možnosti nastavení, u Stromka lze standardně aspoň měnit předpětí pružin. Při cestování sólo na silnici se mi zdají přední tlumiče dost tvrdé, ale po projetí se trochu po rozbitých polňačkách a nezpevněných cestách můžu říci je to OK. Vyšší zdvihy jsou zde hodně znát i větší přední kolo, které se v terénu velmi dobře vede. Zatím jsem ještě dorazy nepoznal. Co oceňuji hlavně je světlá výška, na Stromku jsem si ji zvýšil sám, ale pak byl problém s dosahem na zem. Výška sedla byla přihližně stejná, ale když se motorka tolik neponoří při nasednutí a má širší, pohodlnější sedlo tak vás to tolik dolů neposune. Pak se výška sedla dá jen velmi těžko posuzovat jako objektivní kritérium o vhodnosti nebo nevhodnosti pro konkrétní výšku postavy (sám mám 186cm). Tady je nyní sedlo papírově cca o 1 cm výš a přijde mi, že sedím níž, protože mám nohy při stání na místě pohodlně na zemi.

Srovnání cestovního komfortu BMW a Suzuki je ve prospěch Japonce. Nebyl jsem zvyklí, že na mne nějak výrazně fouká a musím čelit náporu vzduchu. Dodnes nechápu, že si někdo koupí naháče a chce s tím lítat i po dálnici. Minuta dvě se to dá ve vyšší rychlosti vydržet, ale jet tak hodinu musí být peklo. Proto jsem si pořídil vyšší cestovní plexi Puig s deflektorem. Nyní je to výrazně lepší než origo plexi, ale pořád to není, to co bylo na Stromku. Sedlo není taky ideální, má ostré přechody a obávám se, že na delší cestě to bude dělat problém. Na dvouhodinovém výletě to není tak znát, uvidíme jak se to ještě vyvine do budoucna. Origo vyhřívané rukojeti jsou fajn, zvykl jsem si na ně už na Stromku. Stejně tak jako ABS je velmi dobrý pomocník, měl jsem V-strom bez ABS a pak i s ním. Nyní mohu v klidu říci, že je to výborná věc a na motorce ji chci. Zvláště zadní kolo bylo na mokru dost citlivé a šlo hned do smyku. Bohužel nešlo vypnout. Na BMW už jde. Navíc jsou zde dva jízdní režimy Enduro a Road, které upravují charakteristiku ABS a kontrolu trakce. Vyzkoušel jsem obojí a je to dobré a pro mé „enduro“ ježdění super. Není potřeba ani vypínat oba výše uvedené pomocníky a jde to snadno a rychle i za jízdy, což je pozitivní. Taky nastavení tlumení zadní jednoty je za jízdy příjemná věc.

U BMW moc nepřemýšleli nad odkládacím prostorem, protože tento tam chybí. Pod sedlem je velmi málo místa a ještě na všechno může voda. Musel jsem si dokoupit brašničky do padacího rámu, aby bylo kde dát třeba náhradní duše (bohužel nemusí stačit jen lepení, jako u bezdušáků, sada na sundání pneu je taky něco na víc, co se musí někam dát) a ostatní cpát do kufrů. Ještě si chci vyrobit nějakou schránku mezi zadní blatník a nosič kufru. Na dlouhé cesty je každý uzamykatelný prostor dobrý. S dlouhými cestami souvisí i pořízení nezbytných kanystříků, aby se akční rádius zvětšil o dalších 100 km z nějakých 350 na 450 km. U Stromka jsem běžně tankoval mezi 430-480 km. U nás to člověk moc neřeší, ale při cestě na sever nebo na východ od nás se větší dojezd vždy vyplatí.

Vlastní pocit z jízdy díky motoru je velmi pozitivní. Jakási počáteční euforie z toho rozdílu se již pomálu vytrácí a začínáme si na sebe docela dobře zvykat. Současně jsou na motorce obuty spíše silniční pneu Pirelli – Scorpion Trail, tak se to člověk nebojí klopit, co to jde, ale jde malinko poznat, že se motorce do zatáčky musí více pomoct než u V-stromu. Asi je to tím větším předním kolem a jeho setrvačností. Za současného suchého počasí se dá motorka vytáhnout i do lehkého terénu a celkem to jde, zde je ten pozitivní přínos a potenciál motorky dobře znát. Na závodění to rozhodně není, ale není to ani žádné mučení a ničení motorky. Noční jízdu ještě nedokážu porovnat, ale myslím si, že jedna H7 nebude tak moc jako dvě H4 a ještě když se k tomu připojily dvě přídavné světla (mnohem lepší než kde jaké auto). Tak uvažuji, že později doplním ještě ty přídavné světla. Je důležité být viděn, ale stejně tak důležité je dobře vidět.

No jestli se někdo dočetl až sem a náhodou uvažuje nad jednou z těchto motorek, V-strom nebo F800GS tak snad jsem mu trochu pomohl se přiklonit na jednu či druhou stranu, protože obě motorky jsou dobré. Nechci jedno nebo druhé přechvalovat, ale pro toho, kdo chce jezdit více po silnici než po polňačkách neudělá chybu s V-stromem, a kdo chce ještě více univerzálnější stroj, tak pro něj je tu F800GS. Ve výsledku záleží ještě taky na vkusu každého, co se mu líbí nebo ne. I cesťáky se mi líbí, ale omezovali by mou svobodu pohybu, tak jdu po tom co mne omezuje jen minimálně. Jinak věřím, že každá motorka je svým způsobem krásná, minimálně v oku svého majitele. Přeji Všem dobrou jízdu s větrem v zádech!

12.11.2020
Už delší dobu uvažuji o výměně za KTM 790Adventure R. Byl jsem ji tedy nakonec i odzkoušet, abych věděl do čeho jdu. Pocitově lehčí motorka i papírově s náplněmi vychází na 210 kg. BMW má psáno 214 kg, když jsem s ní byl na certifikované váze a měl cca 1/2 nádrže tak jsem navážil 235 kg . Asi to dělají všechny ty doplňky - padáky, kryt motoru, plotna, topcase, přídavná světla, kryty páček. Na KTM to pak o něco vyskočí tak, když tam bude třeba ten kufr, ale nepotřebuje padáky, kryt pod motorem taky je. Tak to váhově pořád vychází pro KTM skoro 20 kg dolů a to má 20l benzínu oproti 16l! Z pohledu váhy a dojezdu jednoznačně KTM víýtězí.
Motor tem má KTM papírově silnější 70 proti 63 kW, je to skutečně poznat. Projev motoru je však mnohem méně kultivovaný. Přijde mi, že se to chová skoro jako jednoválec díky hrubším vibracím při nízkých rychlostech a malých otáčkách. Asi se ten motor musí více točit, protože i převodovka je poskládaná tak, že na 6 rychlost při 90 km/h BMW točí cca 3500 ot/min a KTM 4000 ot/min. Musí se to více točit a pak je to bez těchto hrubých vibrací. Věřím, že i pak zůstane spotřeba velmi příznivá nebo stejná jak na BMW do 4,5 l/100km. Spojka jde jedním prstem naprosto lehoučce bez odporu. Řazení je velmi jemné citlivé bez ran do podvozku (při řazení např 1 z N).
Jízdní pozice dost srovnatelná, určitě mi vyhovovala, možná bych zvýšil řídítka hlavně při jízdě v terénu. Ve stoje se krásně vede je velmi uzounká a nic Vám nezavazí je to super. Jízda v terénu s ní bude o to příjemnější. Na motorce bylo plexi od rade garage a fungovalo perfektně jako mé plexi s deflektorem dohromady.
BMW je výrazně pohodlnější, není tak tvrdé, ale to se snad dá na KTM doladit plně stavitelným podvozkem, případně výměnou i měkčího sedla.
Pkud si BMW najde vhodného a hodného nového majitele půjdu to KTM vyzkoušet. Co si hlavně od KTM slibuji? Lehčí ovladatelnější stroj v terénu a delší dojezd na nádrž cca o 100 km.

Tak už se doma usidlila nová KTM 890 Adventure R

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
petr13
petr13 napsal 02.11.21 v 21:00 10b.

Velice dobrá recenze!

RostaZahel
RostaZahel napsal 27.04.21 v 08:59 10b.

tenhle stroj je dobrá volba, ať Ti to dobře frčí, za 10

tmaxmoto
tmaxmoto napsal 25.01.19 v 20:10 10b.

Smekám a fakt musím uznat, že jsem to přečetl jedním dechem a zavzpomínal na obě tyto motorky.

Lukynkrejci
Lukynkrejci napsal 27.07.18 v 23:45 10b.

Dobrý popisek

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 20.07.18 v 11:52 10b.

V-stroma mam a prave uvazujem nad F800GS, takze dik za super recenziu

Více komentářů



TOPlist