renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Streetfighter V4 S (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Max66
Vloženo 26.4.2022
Aktualizováno 7.10.2023
Zobrazeno 4 877x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Chce to napsat nějaký příběh jak jsem se k tomu dopracoval.. přidávat sem všechny motorky, co jsem měl a vyplňovat všechny údaje bude dost na dlouho, pokusím se o souhrn.

Více fotografii

Motorka koupena od Profi-moto.cz (Děčín IV-Podmokly) - Výborný, profesionální a přátelský přistup!

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Komfortnější než superbike ale s zachováním všech vlastnosti. Motorka zatáčí a ovládá se snad silou myšlenky. Pekelně rychlá.

Motorku bych doporučil pro - Pro úplného začátečníka asi ne.

Doplňky na motorce - Tvrdší pružiny předek-zadek, karbon (držák spz, blatník, kryt nádrže), padáky, zrcátka, mřížka chladiče..

Recenze

Po par letech na 49 cm3 čínském retro skútroví, značku ani nevím – z kopce 60 km/h, do kopce 30 km/h, jsem jasně věděl že kompletní A-čko si určitě udělat musím a takto začal můj motorkářský život.

První pocity a zážitky z jízdy, první opravdové zkušenosti rovnou jako i první píseček a listí v zatáčce, kostky a koleje v dešti, první vobling a první pád jsem získal na nádherné motorce, na kterou do dnes vzpomínám s láskou v srdci – Suzuki SV 650 N, kterou všem vřele doporučuji a která jíž otevřela dveře do světu motorek několika mým známým!



Po ní následovalo několik řadových čtyřválců a několikaletá zdravotní přestávka:





Každý ví, že kromě těch co přežijí a nepřežijí, všechny motorkáři se da rozdělit na 2 skupiny: na ty co zkusí a už to bez toho nejde, nebo na ty, kteří se leknou a už se na to nikdy neposadí. Evidentně patřím k té beznadějné skupině.. ?

Opět bych se chtěl vrátit s poděkováním k SV-ečku, parádní vzpomínky na dvouválec, a nikoliv marketing této značky, mně přivedli k Ducati. První ducna ale nebyla červena.



Chtěl jsem nějaký univerzální stroj, abych ho pěkně vyladil :) .. to samozřejmě také, ale především aby mi pomohl vzpomenout jak se „na kole“ jezdi. Nádherný stroj! Tak krásna svoji jednoduchostí, příjemná, lehká a obratná motorka – Ducati Scrambler 800. V první sezoně Scrambler viděl všechno od lesa a motokrosových tratí do okruhových dnu v Mostě. Oboje na 1 v rámci svých možnosti zvládli Pirelli MT60, nepřestával jsem se divit. Po 20 tis.km Scrambler-ováni bylo jasný že to chce větší výkon.







Náhoda je blbec, bez jakéhokoliv šíleného hledáni jsem dostal výbornou nabídku na červenou kvintesenci rychlosti v provedení Ducati Panigale 1199s.





Motorka nevyužita, víc garážovaná než jeta, monoposto, spousta karbonu, elektronický ohlins podvozek, bremba, quickshifter, přepakovaní, kompletní titanový Termignoni vč. svodu a přemapování – 205hp :) Pořídil jsem ji v únoru dokonce bez zkušební jízdy, stačilo ji vidět a slyšet ten zvuk! První zkouška motorky proběhla o něco později, hned v režimu race. Říct že jsem s ní byl úplně hotový – neříct nic. Ducati jak má byt. Nekompromisní, fyzicky náročná, divoká, topí jak šílena, furt se vrtí, kdo tě nevidí – určitě slyší, ve městě absolutně nevyužitelná, v rychlostech pod dálničním limitem – utrpěni. Čím víc ji dáváš tím víc poslouchá, od 8-9 tis. otáček začínají se dít věci, nemá ráda nepřesnou stopu a jakékoliv úpravy v zatáčce, musíš vědět co od ní chceš, zadní pneu odrovnává za 3-3,5 tis. km, pokud se nepodíváš na okruh, kde se cítí jako doma – tam to jde rychleji. Na konci sezony, po zhruba 15 tisících km a 4 sadách pneumatik a tisících litru benzinu (spotřeba 11-14 litru), bez jakýchkoliv závad museli jsme se rozloučit. Pěkná holka na víkend, show-maker, úsměv-maker, malém jsem se posral-maker.. světla a SPZ má asi pouze z důvodu dojeti na okruh po vlastní ose, ale jako jediná motorka v garáží až příliš jednoúčelová a nekompromisní..



Po dvouválcové panigale jsem již věděl že žádný Casey Stoner ze mě nebude :) a přes to, že všichni chválili novou V4-ku, jsem nějak tušil že to bude příjemnější ale je to stále superbike. Co jiného než okruhovou zbraň očekávat od Italu s Borogo Panigale? Chtěl jsem něco méně radikálního a víc pohodlnějšího.. jen že v té době o novém V4 streetfighterovi se pouze spekulovalo a zatím ještě ani nebyl oznámen.. jsem tušil, že by to bylo pro mě.. už jsem měl přilbu Ducati, tak jsem rozhodl značku neměnit :)



Tak co..? Chci naháč, výkonný naked bike.. řadovou čtyřku nechci.. SuperDuke? Tuňák? Teprve jsem se začal rozhlížet po trhu.. až jsem od kámoše dostal dotaz jestli nechci se podívat na Diavel? A to byla trefa do černého!



Snad nejrychlejší Ducati 0-100, neskutečny komfort, design – ani nemluvím, vyhrála tato motorka titul „Design roku“ v mezinárodním turnaji v USA, kde soutěžili nejenom motorky.. bylo tam 900 uchazečů a mohlo tam byt cokoliv, t.z. design čehokoliv, klidně bytu nebo varné konvice. Zvítězil kříženec: Superbike + Naked bike + Cruiser = Ducati Diavel 1260S. S – znamená Ohlins, bacha je to návykový. Dosud nechápu jak tato motorka se svoji vahou a 240 pneumatikou mohla tak perfektně zatáčet a tak jednoduše se přehazovat ze strany na stranu.



Strávili jsme spolu 2 skvěle sezony, spoustu kilometru, příběhu a dobrodružství. Někam na výlet v partě s Multistradou a GS – není problém, jet zlobit někoho na kapotované mašině někde na okreskách – So Good To Be Bad. Do práce v džínách a košili, s přítelkyni na večeře nebo na okruh v kombinéze – cokoliv budeš chtít. Rakousko, Slovensko, Německo, Italie.. byly jsme i na Sardinii a to se spolujezdkyni a po vlastní ose. Menší kufry na strany, plexi dopředu a ve 160 km/h po dálnici na tebe ani nefouká.




Mostecký a Masarykův okruh Diavel taky zvládl.. a nebyli jsme poslední! Však tam se brzo ukázali jeho limity.. se 41 stupni v náklonu – sesedávat bylo potřeba opravdu hodně, stoupačky byly na výměnu, brzdy ale neměli chybu, malinko se posunula páčka a bylo to ok.



Je to vždy o prioritách. Někomu opravdu stačí a nebude chtít nic jiného. Pro mě jeho nejsilnější stránka byla zároveň jeho slabou stránkou.. tím že je tak univerzální – má své limity. Suma sumárum – není to ani sport, ani cesťák, ani naháč. Je to POWER CRUISER, který umí i něco navíc. Skvěla motorka! Nejbližší konkurence Triumph Rocket.

Víc než dva roky jsem čekal na Streetfighter.. ne že by to čekaní s Diavlem nešlo zvládnout, nebudu se stěžovat. Ale konečně vypadá že jsem našel motorku svých snu. Komfortnější než superbike ale s zachováním všech vlastnosti. Motorka zatáčí a ovládá se snad silou myšlenky. Pekelně rychlá, zatím zajíždím.. ale jíž fightera jsem zkoušel na Ducati Den v Moste, tak že to vím.



Prvních 1000 km před výměnou oleje do 6 tis. otáček byly za trest.. teď ještě dalších 1500 km netočit víc jak 8 tis. Par krát to sice ulítlo na 9-10 tis..



a to je pecka, teprve po těch 8 tis. začíná to zajímavější! Těch otáček je tam 15 000! Zbylo už jen 500km a mám zajeto? Moc se na to těším! Již jsem přidal/vyměnil nějaké drobnosti.. sem-tam nějaký karbon a tak.. nejdůležitější – je potřeba se pohrát s nastavením podvozku. Zatím se zda moc měkký předek a příliš tvrdý zadek. Ačkoliv je to S-ko a je tam elektronický Ohlins podvozek – je potřeba naladit SAG a pak už se jenom hrát. Uvidím kolik vydrží Rosso Corsa II a jak se bude chovat, ale nejspíše bude to chtít vyměnit za Diablo Supercorsy.. na červen jíž jsou naplánovaný Brno a Most! Časem až toho bude víc – ještě něco doplním.



***Netrvalo to moc dlouho a už mám co doplnit! ***

Mám zajeto! :D Jakmile se na tachači objevilo dlouho čekaných 2 500 km – totálně se změnil zvuk a projev motoru. Nahoru letí rychleji než Usain Bolt 100m v nejlepší roky! Ačkoliv kvalty jsou kratší než má Panigale, stejně jsou pěkně dlouhé. Ve městě lze jezdit bez řazeni na dvojku, na stejný převodový stupeň zvládne i rozjezd, s nízkými otáčkami nemá sebemenší problém, nic takového od Ducati jsem očekávat nemohl. Nad 8 000 tis. otáček začíná ten čekaný projev a nepotrvá dlouho než V4-ka začne svým zpěvem připomínat GP-čkové speciály a výhled přes hledí po 10 000 tis. začne připomínat výhled do vesmíru.

Ne všechno ale šlo hladce. Jíž od začátku jsem tušil že to chtělo změnit nastaveni podvozku, jak jsem jíž zmiňoval příliš měkký předek a příliš tvrdý zadek. Po otevřeni plného výkonu, v tom základním nastaveni jsem hned zjistil limity, kdy při intenzivnějším brždění vidlice šla na doraz a když na nájezdu do zatáčky byly nějaké hrboly – začínalo to s motorkou házet.. velice nepříjemně a nepředvídatelně.. přitvrdil jsem elektronikou – v male rychlosti nic se nezměnilo dorazy byly hned. Ve vyšší rychlosti to bylo lepší s limitem, ale hodně blbý s nerovnostmi a jízda byla utrpením.. Tak jsem si říkal že je potřeba přitvrdit pružiny.

Objednal jsem se do Ohlinsu pro nastaveni podvozku. „O LA LA . . .“ by řekl nějaký Ital když na první dotaz kolik vážím jsem odpovídal 95 kilo. „Plus 10-12 v kůži..“ - apeloval mechanik. „To je fajn, když ty pružiny jsou na 80 kilo max!“ Ani SAG se nepovedlo pořádně nastavit. Se mnou na motorce tlumiče hned spadly na 4-5 cm. Po přitvrzeni na maximum – to bylo 3. Předek byl moc měkký a šel na dorazy. A co zadek, ten je tvrdý! Není tvrdý, ten šel na doraz víceméně na každé nerovnosti a kopal do zadku jak zběsilý.

Pobavil jsem se s klukami v USA.. ty mění pružiny hned při koupi motorky.. Na Panigale se s fabriky dávají tvrdší.. je to předsi okruhovka. Streetfighter je do města, ne? :D A co sedačka spolujezdce, proč tam je? Ta je jenom přibližovadlem hubených holek v plavkách na pláž, víc ne.

Nebudu to dal rozepisovat – tyto pružiny budou fajn pro hubené Italové, a la Valentino Rossi – do 80 kil v kompletní vystrojí. Pro ostatní jsou nevhodné. Máš větší váhu a chceš na okruh – běž se podívat na cenu havarovaných Streetfighteru, to se bude do budoucna hodit.

Vyměnil jsem pružiny předek-zadek za tvrdší s nastavením pro svoji váhu a najednou mam úplně jinou motorku! Elektronické nastaveni podvozku zpátky na Default a je to naprosto ideální. Nájezdy do zatáček s bržděním v náklonu až do apexu – zvládá bez problému a má to Streetfighter rad! Při zrychleni nemá takovou tendenci zvedat čumak, stejně jak zadek při brždění. Je najednou stabilní jak vlak na kolejích. Nerovnosti cítím. Cítím že tam jsou, ale s motorkou to neděla nic, jako kdy by tam nebyly. Konečně vím jak to bylo myšleno od začátku! Nejlepší investice!

Pokud mate stejné pocity na své motorce, vřele doporučují se podívat na nastavení podvozku nebo na silu pružin, třeba zjistíte že mate mnohem lepší motorku než se vám mohlo zdát! :D

Mějte všichni fajn den!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Perňa_81
Perňa_81 napsal 13.02.24 v 22:51 10b.

Parádní počtení a motorka včetně vyladění podvozku je samosebou TOP
Přeju hodně společné zábavy na tomhle krásným udělátku
Já teď budu zkoušet po pár letech neježdění Panigale 1199R, co jsem si vysnil, ale tuším, že to nebude lehký život v porovnání s 848

Y4kuZ4
Y4kuZ4 napsal 05.10.23 v 10:36 10b.

moc pěkná recenze ať Ti dělá radost a vždy se vrátíš bezpečně domů

zain1
zain1 napsal 19.05.23 v 07:36 10b.

parádní mašina i povídání

Kasinak
Kasinak napsal 25.08.22 v 21:15 10b.

Parádní mot, parádní recenze!!!

Hříbek
Hříbek napsal 15.06.22 v 08:13 10b.

Pěkný profil, pěkně napsaný a samozřejmě pěkná moto

Více komentářů



TOPlist